• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
Beste Tweakers,

ik heb ca. een jaar geleden een nieuwe pc gebouwd.
in mijn setup heb ik 2x een ATI Radeon HD 6950.

ben tevreden, maar merk dat ik bij zware belasting van de nieuwere games, toch een wat schokkerig/sloom beeld krijg.

Ik zit er aan te denken om te upgraden naar een Nvidia Geforce 680GTX twin frozr aan te schaffen.
helaas heb ik nu niet genoeg geld om deze meteen in SLI aan te schaffen, maar begin met een en het plan is wel om alter een 2e erbij aan te schaffen.

denken jullie dat dit een verstandige keuze is (vooral kijkend naar een verbetering in prestaties) of raden jullie an om mijn setup (ATI HD6950 Crossfire) lekker zo te houden.

en kan het zo zijn dat als ik games op high/ultra speel mijn kaarten er geen moeite mee zouden moeten hebben en er iets anders aan de hand is?

hoop dat het duidelijk is en alvast bedankt :)

Verwijderd

Welke games speel je? Op welke resolutie? Welke overige hardware is hier van toepassing? De bottleneck hoeft niet altijd de grafische kaart(en) te zijn.
Volgens mij moet deze setup aardig meekomen, waar ervaar je precies problemen?

• LinkeLouie
Battlefield 3
MW 3
Crysis 1+2
Metro 2033

1900x1080

i7 2600K
Asus P8Z68-V Pro
2x Kingston HyperX (8GB)
Crucial M$ (128GB SSD)
2x HD 6950
Coolermaster HAF 922
Coolermaster V8

niet heel veel problemen, maar merk dat als er veel actie in beeld is en de kaarten zwaar worden belast, alles wat schokkeriger beweegt voor een paar seconden.
Zal vast niks zijn, maar heb liever dat alles 100% soepel loopt :)

en vooral met de nieuwe generatie kaarten ben ik benieuwd of deze veel beter zijn dat wat ik nu heb! :)

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-02 20:59
Is dat dan niet gewoon micro-stutter door de CFX-opstelling? Als je dat niet wilt moet je 1 kaart kopen in plaats van 2.

offtopic:1920x1080 :)

• LinkeLouie
oke, nooit aan gedacht.

raad je dan de voorgestelde kaart als vervanger aan, of zijn er andere suggesties?

• RoofTurkey
  • Laatst online: 11:36

RoofTurkey

PredatorKalkoen

LOL ik heb bijna precies hetzelfde probleem, maar dan met 2x 560ti hawk's (die hebben btw maar 1gb per stuk). Ook heb ik een 2600k, 16gb kingston geheugen, m4 128gb SSD en speel ik ongeveer die games. Ook speel ik op 1080p, alleen dan wel het liefst op 120hz. (In de toekomst mogelijk op 5760x1080 @ 120hz)

Ik zou dus ook graag willen weten of het de overstap naar een enkele 680 waard zou zijn of dat je dan meteen moet gaan voor een dubbele 680, enkele 690, dubbele 7970 of enkele 7990? Ik wil sowieso deze zomer nog een nieuwe, want op 'high' 70fps met BF3 is wat mij betreft niet genoeg :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoofTurkey op 07-05-2012 11:43 ]

Grillmeister

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
die cossfire en sli setjes zijn volgens mij sneller dan een enkele 680 maar die games moet je met deze setups op die resolutie wel op de max kunnen spelen zonder problemen.
installeer maar eens fraps dan weet je wat de framerate is. wat LinkeLouie zegt is volgens mij ook het probleem.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Grillmeister

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:19

Perkouw

Moderator General Chat
RoofTurkey schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:50:
[...]

Had ik mijn vraag al in gepost, maar zo goed als geen antwoord op gekregen: RoofTurkey in "[BBG aanschaf] Videokaarten"
Mijn bericht was dan ook meer richting de TS bedoeld, mocht je overigens in geen van de topics echt geen antwoord krijgen kan je altijd na een week nog een post maken waarin je vraagt of iemand je a.u.b. van advies wilt voorzien.

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-02 14:27
Ik heb wel eens iemand gehoord over verkeerde instellingen in het configuratiescherm van je driver, nVidia staat bijvoorbeeld standaard op prestatiemodus voor meerdere beeldschermen, waardoor gamen op één scherm inderdaad lang niet zo lekker loopt als het zou kunnen. Of heb je mss je CF niet aan staan ofzo (dat hij de tweede kaart volledig negeert), of noem ik dan heel erg beginnersfouten? :)

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

HJTP schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:54:
Ik heb wel eens iemand gehoord over verkeerde instellingen in het configuratiescherm van je driver, nVidia staat bijvoorbeeld standaard op prestatiemodus voor meerdere beeldschermen, waardoor gamen op één scherm inderdaad lang niet zo lekker loopt als het zou kunnen. Of heb je mss je CF niet aan staan ofzo (dat hij de tweede kaart volledig negeert), of noem ik dan heel erg beginnersfouten? :)
Mijn ervaring met NVidia drivers is toch echt dat je na iedere update je instellingen weer opnieuw goed moet zetten, dus zo'n grote beginnersfouten zijn dat niet ;) .

Grillmeister

• LinkeLouie
Crossfire staat aan, daar heb ik zeker voor gezorgd en let ik altijd goed op!
als ik straks thuis ben zal ik even kijken of Cathalyst Control inderdaad op meerdere
beeldschermen staat, goeie tip, bedankt!

zo te horen hou ik mijn set up lekker zo, en ga ik bij de volgende generatie kaarten wel weer even kijken.
kan ik meteen doorsparen en meteen voor een killer SLI/Crossfire gaan!

Verwijderd

Als je met 1 gb kaarten zit dan kan het zijn dat je gewoon te zware instellingen gebruikt waar door het gaat schokken. In MW 3 en crysis 1 uit dat rijtje heb je vast geen haperingen?

• LinkeLouie
Het zijn 2GB kaarten, en bij battlefield 3 inderdaad geen haperingen, bij Crysis is het wel eens voorgekomen, maar minimaal.

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-02 14:27
LinkeLouie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:02:
Crossfire staat aan, daar heb ik zeker voor gezorgd en let ik altijd goed op!
als ik straks thuis ben zal ik even kijken of Cathalyst Control inderdaad op meerdere
beeldschermen staat, goeie tip, bedankt!

zo te horen hou ik mijn set up lekker zo, en ga ik bij de volgende generatie kaarten wel weer even kijken.
kan ik meteen doorsparen en meteen voor een killer SLI/Crossfire gaan!
Nee, je moet hem juist op single-screen performance zetten, je speelt neem ik aan op één scherm? :p
Ik heb niet veel ervaring met CF, maar er zijn ongetwijfeld wel guides/tips te vinden waarmee je je performance een beetje kunt tweaken.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Zet Battlefield gewoon op medium........ ziet er nog uit als Ultra..... als je FPS wilt ben je een serieuze gamer en maakt gameplay meer uit!! dan graphica alleen

Battlefield 3 ziet er zelfs op Ultra slecht (glitchy, fake) uit en draait voor geen eene meter...... op mijn GTX 580 die 30% overclocked is BF3 net een dia show in sommige maps..
EA games... altijd een disaster.

Kijk niet alleen naar BF3, ik snap niet waarom iedereen persee op Ultra moet spelen 8)7 4x minder fps dan op medium

[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 07-05-2012 14:22 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Ook een leuke mogelijkheid is om de 6950 te laten denken dat hij een 6970 is, moet je de gpu bios flashen :)
Staat genoeg over op internet, en je prestatiewinst is bijna 10% per kaart.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• LinkeLouie
oke, klinkt goed! blijft de 6050 dan wel stabiel lopen?

door een temperatuurmeter zie ik nu dat de kaarten bij zware belading rond de 50 graden worden, door goede koeling in mijn kast. dan moet het flashen wel kunnen toch?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:29
Flashen heeft niet zoveel nut, dat scheelt ten opzichte van een normale overklok slechts 2-3%.
De grote winst komt door het verschil in MHz, die kun je zonder te flashen aanpassen met MSI afterburner (of zelfs al 5% in je AMD drivers).
Vaak loopt het zonder flash zelfs stabieler waardoor de maximum overklok hoger is (dan wel voltage ook verhogen).

Ik heb met 2x6950 geen (micro)stutter bij de games die je opnoemt: BF3, Crysis 1, Crysis 2, Metro2033 en MW2 (zelfde engine als MW3).
Ook niet met zware instellingen en daarbij 'lage' framerates (niet op 1920x1200 en niet op 6000x1200).
Wel gehad bij BF3 en Dirt3, opgelost met andere drivers (oudere/nieuwere proberen).

Op MW3 na is 2x6950 ook gewoon sneller dan 1x680, dus die overstap zou ik niet maken.
Dat is in veel gevallen geen upgrade maar een downgrade.

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 07-05-2012 17:15 ]

Pagina: 1