Kast plaatsen aan linkerzijde bureau met window

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-07 15:24
Goedendag allemaal,

Om even te beginnen wil ik graag voor mijn nieuwe computer een Obsidian 550 of een 600 kast gaan gebruiken. In ieder geval eentje met een window.

Maar nu doet het feit zich voor dat ik hem bovenop mijn bureau wil gaan plaatsen, en ja daar komt het, weliswaar aan de linkerkant. Maar het feit doet zich eigenlijk altijd voor dat het window aan de linkerkant zit... Oftewel je kan de kast dan niet inkijken want het window zit tegen de muurzijde.

Hoe kan ik dit het beste oplossen. Want ik wil graag een kast met een window, liefst dit merk, aan de linkerzijde van mijn bureau plaatsen. Oftewel verbouwen??

Wie heeft dit wel eens succesvol uitgevoerd en kan mij hierbij technische ondersteunen?

Hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Btx kast nemen, die zijn precies gespiegeld.

[ Voor 6% gewijzigd door sebastius op 07-05-2012 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Lian-Li PC-A05 of A06
BitFenix Outlaw
Silverstone Raven Series

(weet niet of ze een window hebben maar weet wel dat mobo upsidedown is)

kast zoeken met omgedraaid mobo dus... ( niet BTX)

[ Voor 36% gewijzigd door [Remmes] op 07-05-2012 08:18 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 13:45

RyuuPro

That Damn Fly

Remmes_NT schreef op maandag 07 mei 2012 @ 07:47:
Silverstone Raven Series
(weet niet of ze een window hebben maar weet wel dat mobo upsidedown is)
Alleen van de Raven 2 hebben ze een "omgedraaide" editie. (1 en 3 niet)
pricewatch: Silverstone SST-RV02B-W

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
Had liever dat Corsair met iets kwam, maar helaas. Maar om nou een complete kast te gaan zagen en doen hhmmmzzz. Ben niet zo'n Dremel guy om het zo te zeggen LOL.

Voor degene die gereageerd hebben tot nu toe bedankt. Ik heb in ieder geval iets, mochten er nog meer reacties komen, altijd welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Lian li heeft/had toch ook zulke kasten? De meeste kasten met uitneembaar moederbord tray kun je ook omdraaien. Cooler master stabijv ook bijv. De cosmos helaas niet. Misschien de atc840?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Simpelste casemod ever: kun je de kast op de kop zetten? DVD speler e.d. kun je gewoon omdraaien, je moet alleen even iets verzinnen om de pootjes aan de andere kant te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Chaos schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:41:
Simpelste casemod ever: kun je de kast op de kop zetten? DVD speler e.d. kun je gewoon omdraaien, je moet alleen even iets verzinnen om de pootjes aan de andere kant te maken.
en misschien ook de hele front?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
RyuuPro schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:47:
[...]

Alleen van de Raven 2 hebben ze een "omgedraaide" editie. (1 en 3 niet)
pricewatch: Silverstone SST-RV02B-W
ah mijn fout, dacht dat dat juist het gene was van de Ravens

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
tijgetje57 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:33:
Had liever dat Corsair met iets kwam, maar helaas. Maar om nou een complete kast te gaan zagen en doen hhmmmzzz. Ben niet zo'n Dremel guy om het zo te zeggen LOL.
Wat doe je dan in het Casemodding forum? :+
Behuizingen horen hier: Overige Hardware
Staat tussen de tags. Ik denk dat je daar dan meer reacties kunt krijgen.

Verder is het toch een leuk project, de zijpanelen verwisselen?

[ Voor 6% gewijzigd door Ample Energy op 07-05-2012 14:15 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
Ben niet zo'n dremel guy, maar wat niet is kan nog komen. En een Dremel kan ik lenen of laten bedienen LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

_ferry_ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:41:
Lian li heeft/had toch ook zulke kasten? De meeste kasten met uitneembaar moederbord tray kun je ook omdraaien. Cooler master stabijv ook bijv. De cosmos helaas niet. Misschien de atc840?
Heb meerdere kasten met uitneembare mobo tray's gehad.
Maar nog nooit eentje die je kon omdraaien :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

heuveltje schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:05:
Heb meerdere kasten met uitneembare mobo tray's gehad.
Maar nog nooit eentje die je kon omdraaien :?
Cooler Master Stacker STC-T01 kan van ATX naar BTX worden omgebouwd en kost bijna niks in goede staat @ Vraag & Aanbod over het algemeen met 1 of meerdere 4in3 modules erbij :)

Met wat sloop en ombouw gedoe past een 4-Way SLI of SR serie moederbord van eVGA ook wel blijkt uit eigen ervaring :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een inverted atx kast maken is zeker niet moeilijk, heb ik zelf met een fractical design xl case gedaan, als je geen probleem vind om een voeding aan de bovenkant te hebben (anders zul je wel een dremel nodig hebben)

Bij mijn case zijn er ongeveer 10 popnagels uitgeboord en toen weer terug geplaatst andersom,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:48:
Een inverted atx kast maken is zeker niet moeilijk, heb ik zelf met een fractical design xl case gedaan, als je geen probleem vind om een voeding aan de bovenkant te hebben (anders zul je wel een dremel nodig hebben)

Bij mijn case zijn er ongeveer 10 popnagels uitgeboord en toen weer terug geplaatst andersom,
Er zijn dus kasten waarbij je niks hoeft te slopen, omdat de fabrikant ze officieel als BTX compatible verkoopt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:29:
[...]

Er zijn dus kasten waarbij je niks hoeft te slopen, omdat de fabrikant ze officieel als BTX compatible verkoopt :)
Maar daar in is weinig keuze, tussen de 'betere'' kasten van dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
nero355 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:29:
[...]

juist, maar meneer wilt geen BTX....

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:31
ik weet niet meer precies welk type het was. maar ik weet wel dat Thermaltake ook van die kasten had die je simpel kon verbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 14:26
Ik denk dat je hier het beste een kast voor kunt kopen die er voor gemaakt is. Want je moederbord komt op zijn kop te staan als je enken de tray spiegelt. En dan klopt je pci slots van je case niet meer enz. Je zou de tray er uit kunnen zagen en op de kop draaien. Ik blijf deze topic nog even volgen :) vind het wel interessant hoe je dit gaat oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door darksummenors op 10-05-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
of gewoon de kast kopen die je wilt, opzich is in de kast kijken een leuke feature... maar na een aantal dagen zal je waarschijnlijk niet eens meer kijken, daarbij moet je de kast "schoner" houden, aangezien je al snel stof gaat zien met een window (logisch :P)

ja, daag.

Pagina: 1