Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit topic is afgesplitst van: De Nederlandse landelijke politiek

De leiderschapsverkiezingen van het CDA zijn echt bizar. Na een serieuze etnische zuivering zijn alleen de Pro-Wilders draaikonten overgebleven en alleen uit die pool komen de kandidaten voor de toekomst. Iedere tegenstander is toen gewoon de nek doorgesneden en komt dus ook straks niet meer in beeld.

En dan het eigen straatje schoonvegen, zo'n sterk staaltje ruggengraatloze partij zie je de komende 10 jaar niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Brons op 05-05-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

En dan ook nog is een figuur als Bleker er tussen... komt geen zinnig woord uit die vent.

Maarja dit krijg je wanneer je partij een vrije val maakt qua zetels, niemand die zich daar aan wilt branden, als ze niet met de PVV waren gegaan hadden diverse goede mensen zich wel willen inzetten maar die voelen zich niet gehoord.

Dit is gewoon echt gigantisch dom van het CDA geweest, deze coalitie na zoveel mislukte kabinetten en dan ook nog is een vent als Verhagen steeds in beeld, is gewoon teveel geweest, dat gaat wel een paar verkiezingen duren voordat ze weer een beetje herstellen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Delerium schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:07:
De leiderschapsverkiezingen van het CDA zijn echt bizar. Na een serieuze etnische zuivering zijn alleen de Pro-Wilders draaikonten overgebleven en alleen uit die pool komen de kandidaten voor de toekomst. Iedere tegenstander is toen gewoon de nek doorgesneden en komt dus ook straks niet meer in beeld.

En dan het eigen straatje schoonvegen, zo'n sterk staaltje ruggengraatloze partij zie je de komende 10 jaar niet meer.
Ik hoop, waarschijnlijk tevergeefs, ook dat mensen zien dat de media een enorme bias heeft naar dit soort politiek populisme/gedraai. Als er zoiets zou zijn als de linkse media wat velen nog steevast beweren, dan zouden CDA en VVD letterlijk de grond in zijn geboord, de werkelijkheid is anders.

Populistische media zijn een imho een groter gevaar voor politieke instabiliteit dan de partijen zelf.

En tja, het is des te treuriger dat de partij de een klinkende verkiezingswinst heeft behaald door Bos te beschuldigen van draaien en liegen, nu zelf dat pad bewandeld.

Bas Hijne legt de vinger wel de zere plek vandaag, opportunisme is inderdaad het juist woord.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind die Harry Wesselink wel een leuke kandidaat, zat gisteren bij Pauw en Witteman: Beetje een Emile Roemer achtige lolbroek, maar ook gewoon een leuke, actieve, aardige man zonder poespas. En geen deel van de Haagse kliek volgens mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:52

orf

Fiber schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:41:
Ik vind die Harry Wesselink wel een leuke kandidaat, zat gisteren bij Pauw en Witteman: Beetje een Emile Roemer achtige lolbroek, maar ook gewoon een leuke, actieve, aardige man zonder poespas. En geen deel van de Haagse kliek volgens mij.
Meen je dat serieus of mis ik het sarcasme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Benjamin- schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:42:
En dan ook nog is een figuur als Bleker er tussen... komt geen zinnig woord uit die vent.
Mee eens, hij wil de CDA hervormen tot een 'brede volkspartij' (wat uiteraard een eufemisme is voor 'populistische partij').
CDA'er Henk Bleker wil van zijn partij een ''brede moderne volkspartij'' maken, waarbij mensen uit alle geledingen zich thuisvoelen.

Daarbij is hij ''trots en fier'' op wat het CDA met VVD in het minderheidskabinet heeft bereikt de afgelopen 1,5 jaar. Maar is teleurgesteld in de PVV en wil niet opnieuw met de partij van Geert Wilders samenwerken.

Dat heeft Bleker zaterdag gezegd in een toelichting op zijn kandidaatstelling voor de verkiezing van de lijsttrekker van het CDA.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...de-volkspartij-maken.html

Tsja, het CDA was al nauwelijks serieus te nemen gezien hun gedraai de hele tijd (denk aan Spies die eerst pro-boerkaverbod was, en nu opeens 180 graden is gedraaid), maar op deze manier wordt de geloofwaardigheid nog een stuk minder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ orf, Als ik CDA'er was dan had hij mijn stem: In mijn ogen de enige fatsoenlijke kandidaat. Van de andere vijf krijg ik kots neigingen. En ja, ik ben een zwevende kiezer, ik zie in bijna alle partijen wel wat goeds, al stem ik meestal redelijk links.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De lijsttrekker alleen verandert de natuur of richting van een partij niet zo snel, zeker niet een conservatieve partij als het CDA. Je moet echt een "staatsgreep" hebben waarbij zowel de lijsttrekker, partijvoorzitter/bestuur en richting bij een aardverschuiving sneller veranderen dan normale politieke verschuivingen (ingezet bij Balkenende tijdens Paars), zoals bij het CDA. Doordat Verhagen & Bleeker samen de macht hadden en dezelfde kant op keken, en de PVV-calamiteit de meer gematigde stemmen monddood maakte, heeft het CDA de ruk naar rechts-conservatief gemaakt.

Ik zie het CDA graag gestraft, maar heb weinig vertrouwen in de CDA-achterban aangaande de keuzes die ze dan maken...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
gambieter schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:01:
Ik zie het CDA graag gestraft, maar heb weinig vertrouwen in de CDA-achterban aangaande de keuzes die ze dan maken...
De eerder geplaatste column van Heijne verwoord mijn gevoel hierover goed, er is een hosanna sfeer gecreëerd rond het zogenaamd 'verlost' zijn van de PVV, terwijl de aanstichters ervan, CDA en VVD, hierin bijna volledig vrijuit gaan.

Je zou haast kunnen gaan spreken van 'rechtse' media.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

defiant schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:22:
De eerder geplaatste column van Heijne verwoord mijn gevoel hierover goed, er is een hosanna sfeer gecreëerd rond het zogenaamd 'verlost' zijn van de PVV, terwijl de aanstichters ervan, CDA en VVD, hierin bijna volledig vrijuit gaan.
Om de VVD en CDA nu aanstichters van de PVV te noemen ... ;) . Maar het zou inderdaad jammer zijn als de kiezer ook amnesia gaat hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
gambieter schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:28:
Om de VVD en CDA nu aanstichters van de PVV te noemen ... ;)
Van de gedoogconstructie natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Fiber schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:41:
Hij is te vol van zichzelf, lult teveel en past meer op het toneel dan in de politiek.

Het verschil tussen die vent en Roemer, is dat Roemer bij zijn betoog een grapje maakt en dat deze vent tussen zijn grapjes zijn betoog maakt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Aan de andere kant had ik dat gevoel bij Roemer eerst ook: iets té olijk en iets te veel grapjes. Nu was dat wel zo omdat Roemer vrij abrupt ineens naar voren kwam en dus ook relatief snel in een lijsttrekkersdebat terecht kwam, maar het stoorde me toch wat op het moment zelf. Vrij snel daarna had Roemer de balans gevonden: af en toe een grapje, maar vooral serieus en bevlogen.

En dat komt van iemand die waarschijnlijk nooit op dhr. Roemer zal stemmen :+

Die kerel bij P&W was echt beneden alle peil. Hij liep maar te vertellen over hoe vaak hij wel niet gelijk had, wie hij wel niet allemaal bij voornaam mocht noemen en bij wie hij wel eens op de koffie kwam. Vervolgens echt de meest onsamenhangende anekdotes die nogal vaak niets te maken hadden met het onderwerp of de vraag. Tot slot nog even snel je rapport over jezelf presenteren terwijl het programma afgelopen is ... pff, wat een vertoning.

Niet dat ik met of zonder die kerel op CDA zal stemmen overigens. Ik zal uit principe nooit op een confessionele partij stemmen. Ze mogen er van mij best zijn en het CDA profileert nu niet echt direct heel christelijk, maar zolang die C nog in die naam staat hechten ze er blijkbaar wel waarde aan.

[ Voor 14% gewijzigd door nXXt op 05-05-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar wie zou je dan moeten kiezen? Die saaie Buma? Zou kunnen, soort Balkenende maar dan zonder de grappige Harry Potter eigenschappen. Henk 'briefje' Bleker...? Laat maar! Die HBO directeur? Straks wordt heel Nederland één groot HBO debacle! Liesbeth 'burka verbod' Spies? Heeft ook geen goed verhaal de laatste paar dagen. Of die andere dame waar nog nooit iemand van gehoord heeft? Had die gisteravond iets te melden bij Pauw en Witteman? Ik kan het me niet herinneren!

Het zijn zware tijden voor het CDA, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Probleem voor het CDA is dat het niet echt een partij meer is met een sterke ideologie of ideeën, maar zich eigenlijk populistisch zijn gaan gedragen. Het karikaturale CDA congres over het de deelname aan de gedoogcoalitie was hier een mooi voorbeeld van, alles (inclusief de tegenstanders) werden opzij gezet voor de schijnbare noodzaak van het heden. Een noodzaak die plotsklaps ook weer kan veranderen in totaal iets anders, zoals je nu ziet bij het CDA nadat de PVV liefde bekoelt is geraakt.
Populisme dus.

Met zo'n partij trekt je ook geen sterke of charismatische leiders en hoe ik hem ook verafschuw is Henk Bleker op dit moment qua karakter en persoon het meest trouw aan de staat van het huidige CDA.

Het enige wat ik niet snap is dat de verstandige CDA'ers zich nog steeds met die partij affiliëren, er is zeker behoefte aan een serieuze gematigd rechts/conservatieve partij, die ruimte rechtvaardig best een afsplitsing in een nieuwe partij samen met bijvoorbeeld de CU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bleker heeft een voorkeur om verder te gaan met de VVD. Het is nu heel stom om zulke dingen te zeggen. Het CDA staat zo gigantisch op verlies, ze hebben nieuwe plannen om terug naar het midden te gaan en om dan te roepen dat je met je 12 zeteltjes je wilt verbinden met de VVD is echt politieke zelfmoord.
Die kerel bij P&W was echt beneden alle peil. Hij liep maar te vertellen over hoe vaak hij wel niet gelijk had, wie hij wel niet allemaal bij voornaam mocht noemen en bij wie hij wel eens op de koffie kwam. Vervolgens echt de meest onsamenhangende anekdotes die nogal vaak niets te maken hadden met het onderwerp of de vraag. Tot slot nog even snel je rapport over jezelf presenteren terwijl het programma afgelopen is ... pff, wat een vertoning.
Inderdaad, niet meer zo'n belachelijk politicus bij P&W gezien sinds John Leerdam... ik zou die 2 mannetjes weleens met elkaar in debat willen zien gaan. Als cabaratiers daar grappen over maken dan kunnen ze gewoon alles letterlijk overnemen en de zaal ligt plat.
Maar wie zou je dan moeten kiezen? Die saaie Buma? Zou kunnen, soort Balkenende maar dan zonder de grappige Harry Potter eigenschappen. Henk 'briefje' Bleker...? Laat maar! Die HBO directeur? Straks wordt heel Nederland één groot HBO debacle! Liesbeth 'burka verbod' Spies? Heeft ook geen goed verhaal de laatste paar dagen. Of die andere dame waar nog nooit iemand van gehoord heeft? Had die gisteravond iets te melden bij Pauw en Witteman? Ik kan het me niet herinneren!
Nee, ze had niets te melden. Toch is dat misschien nog wel de beste kandidaat, iedereen heeft dan wel "wie is dat", maar aan de andere kant kan niemand er iets negatiefs over zeggen. Naja behalve natuurlijk dat ze het CDA wilt leiden, dat is natuurlijk niet heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dus, we hebben: Bleker, Van Toorenburg, Spies en Van Haersma Buma, allen uit het huidige machtsblok van de partij. Verder een onbekende maverick en een cabaretier.

Het is als kiezen tussen patat en friet.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Ik denk dat Van Haersma Buma de beste keuze is. Heeft inderdaad net zoals Balkenende weinig aansprekende kwaliteiten als leider, maar hij kan wel debatteren (Balkenende niet echt) en heeft in tegenstelling tot Bleker niet een hoofdpijndossier dat hem kan achtervolgen (Hedwigepolder). Daarnaast zie ik Bleker ook als een mindere debater, zeker in verkiezingstijd. Wel heeft Van Haersma Buma het probleem van de gedoogcoalitie en het Catshuisoverleg, maar dat heeft Bleker in zeker zin ook (zat immers in dat gedoogkabinet).

Henk Bleker heeft wel een potentiële troefkaart: Jack de Vries. Zeer capabel persoon die je mijns inziens graag als campagneleider wilt.

De andere kandidaten voegen weinig toe ten opzichte van Van Haersma Buma en komen ieder met een aantal nadelen. Spies heeft het niet al te sterke verhaal over het boerkaverbod (op persoonlijk vlak begrijpelijk, maar slecht verwoord) en Van Toorenburg was in P&W al bepaald niet sterk: veel gemeenplaatsen en loze opmerkingen en niet echt een inspirerende indruk.

Ik denk dat het CDA gebaat is bij wellicht een ietwat oninspirerende, maar degelijke leider die kan debatteren terwijl de partij richting zoekt in 'het radicale midden'. In het ideale geval had men zich achter een charismatische partijleider met visie gestort (Roemer of Samsom), maar die persoon is er momenteel niet. Dan kan het CDA beter aan damage control doen om vervolgens naar een geschikte leider te komen en die persoon klaar te stomen in de fractie.

[ Voor 4% gewijzigd door nXXt op 05-05-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik snap er niks meer van. Eerst waren er zes kandidaten dachten we, toen waren het er opeens twaalf, en nu zijn het er toch weer zes. Harry Wesselink is blijkbaar afgevallen van de longlist, maar wie waren dan de andere vijf afvallers? Blijkbaar zijn er toch grenzen aan de democratie.

http://www.nu.nl/politiek...ttrekkers-cda-bekend.html
http://www.nu.nl/politiek...da-lijsttrekkerschap.html

En Mona Keijzer, wethouder te Pumerent mag wel mee doen. Ach ja, Balkenende kende ook niemand in het begin.

Niels van der Stappen (?) is blijkbaar ook afgevallen. http://www.nrc.nl/nieuws/...rijdt-om-leiderschap-cda/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45
Bizar inderdaad dat er een lijsttrekkersverkiezing is, maar dat daarvoor dan eerst weer een uiterst geheimzinnige kandidaatstellings- en selectieproces zit.

Debat is overigens te volgen op Politiek24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wat een faal was dat debat, als daar de leider van het CDA moet tussen staan, dan is er echt geen hoop voor die partij.

Ik denk dat het uiteindelijk Buma zal worden, gekkie Henkie maakt geen kans, hij zal best een aardig deel kunnen aanspreken maar de weerstand bij veel CDA'ers zal groot zijn, Spies is bijna net zo onduidelijk als Bleker terwijl zij geen charisma heeft en de rest zal te onbekend zijn. Een vanille Buma waarvan ze weten wat hij doet is nu het veiligste, niet dat dit een goed iets is maar daar zal de keuze wel vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zou Bleker echt elk gevoel van schaamte missen, of denken dat de paar overgebleven CDA-stemmers echt dom zijn?
Bleker: we moeten elkaar niet de maat nemen
Kandidaat-lijsttrekker voor het CDA Henk Bleker vindt dat zijn partijgenoten elkaar niet de maat moeten blijven nemen over de samenwerking van de gesneuvelde gedoogcoalitie met de PVV. Zo reageerde hij dinsdagavond in het tv-programma Pauw en Witteman op een waarschuwing in de NRC van CDA-prominent Ab Klink. Klink zei in de krant dat Bleker, Liesbeth Spies of Sybrand van Haersma Buma 'kwetsbaar' zullen zijn als lijstrekker door hun contacten met de PVV. Die zullen worden uitgebuit door tegenstanders. Maar volgens Bleker is iedereen gelijk nadat 68 procent van de CDA'ers destijds akkoord ging met de gedoogcoalitie. „We kunnen nu niet 68 procent opzadelen met: je hoort er eigenlijk niet bij.” Hij wees er verder op dat geen van de kandidaten zich actief heeft verzet.
Dus eerst de 32% tegenstemmers schofferen en de met tegenzin voorstemmende leden met de voorspelbare kater achterlaten, grotendeels door zijn en Verhagen's wil door te drukken, en dan vinden dat men het verleden moet afsluiten en hem niet zijn geblunder met PVV (en VVD) nog te mogen nadragen? Wow.

Om in de C van CDA te blijven ( :+ ): dat is als Judas die tegen de andere apostelen zegt "joh, laten we dat gebeuren met Jezus nu achter ons laten en zonder wrok en herinnering opnieuw te beginnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Ik hoop op bleker omdat die partij zijn vrije val dan lekker kan doorzetten, ik vind een partij die nog altijd een gedateerd religieus boek hanteert geen plek hoort te hebben in de politiek. Maarja dat zou ook betkenen dat ie met zijn droevige hoofd nog vaker op tv komt en ik weet niet wat erger is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voor de liefhebbers, vanavond alle zes bij Pauw en Witteman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Het is sowieso goed dat iemand als Verhagen uit de picture is. Die man is mede-verantwoordelijk geweest voor de flater die het CDA heeft geslagen door in zetels te halveren (en daarmee een motie-van-wantrouwen van z'n achterban te verwerken krijgt), vervolgens alsnog in de regering te gaan zitten en dan nota-bene met de PVV een samenwerking aan te gaan zonder een breed draagvlak binnen het CDA. Ondanks alle protesten uit z'n eigen partij, heeft hij het toch doorgezet. Dat is onverantwoordelijk gebleken.

Nu is 1 man niet een hele partij, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat verhagen z'n eigen ego belangrijker vond dat het landsbelang. Hij zag zichzelf gewoon niet in de tweede kamer zitten.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren het lijsttrekkersdebat gezien. Inhoudelijk vond ik Buma het sterkst, maar Wintels is ook een vermelding waard.
Vooral door zijn opmerking dat het CDA wel wat aan zelfreflectie mag doen (na het spotje van Koefnoen), waarna alle andere kandidaatlijsttrekkers over hem heenvielen.
Zonde, want Wintels had zeer zeker een punt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

anandus schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:37:
Gisteren het lijsttrekkersdebat gezien. Inhoudelijk vond ik Buma het sterkst, maar Wintels is ook een vermelding waard.
Vooral door zijn opmerking dat het CDA wel wat aan zelfreflectie mag doen (na het spotje van Koefnoen), waarna alle andere kandidaatlijsttrekkers over hem heenvielen.
Sja, die zelfreflectie gaat (hoop ik) het CDA ook opbreken 12 september. Ze nemen afstand van alles wat ze de afgelopen twee jaar gezegd en gedaan hebben, zonder enige vorm van uitleg. En niemand mag erover spreken. Het lijkt de RK kerk wel met hun doofpotbeleid :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
anandus schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:37:
Ik heb het debat niet gezien, maar las een verslag waarin gesteld werd dat Buma en Spies vonden dat Wintels kritiek te makkelijk was.

Imo is dat een drogreden. Dat er dingen misgingen vanuit CDA-oogpunt is duidelijk. Als alleen de mensen die erbij betrokken waren daar kanttekeningen bij mogen plaatsen, dat krijg je hetzelfde kliekje dat het nog eens mag proberen. Je zou juist denken dat juist de opmerkingen van mensen die er niet persoonlijk bij betrokken waren en dus wat objectiever zijn meer gewicht zouden moeten hebben dan die van de bewindslieden.

Het lijkt gezien de pijlingen duidelijk dat Buma en Spies die kritiek juist ter harte zouden moeten nemen ipv. kinderachtig met jij-bakken te reageren.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
Spheroid schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:08:
[...]
Ik heb het debat niet gezien, maar las een verslag waarin gesteld werd dat Buma en Spies vonden dat Wintels kritiek te makkelijk was.

Imo is dat een drogreden. Dat er dingen misgingen vanuit CDA-oogpunt is duidelijk. Als alleen de mensen die erbij betrokken waren daar kanttekeningen bij mogen plaatsen, dat krijg je hetzelfde kliekje dat het nog eens mag proberen. Je zou juist denken dat juist de opmerkingen van mensen die er niet persoonlijk bij betrokken waren en dus wat objectiever zijn meer gewicht zouden moeten hebben dan die van de bewindslieden.

Het lijkt gezien de pijlingen duidelijk dat Buma en Spies die kritiek juist ter harte zouden moeten nemen ipv. kinderachtig met jij-bakken te reageren.
Wintels zei dat er wel enkele punten van herkenning in het koefnoen stukje zaten. Dat de andere daar tegenin gingen snap ik wel. Het is vreemd als je als mogelijk lijsttrekker zegt je te kunnen herkennen in "onbetrouwbaar", "plucheklever", "mediageil" of meer van dat soort termen.
Het punt dat Wintels probeerde te maken -volgens mij- is dat het CDA niet de ogen moet sluiten voor het feit dat dit op dit moment wel is hoe de kiezer ze ziet. Het vertrouwen is flink geschaadt.
Dan kun je zoals Bleker blijven hameren op de goede dingen die gedaan zijn in het afgelopen 1,5 jaar, maar ik denk dat Wintels gelijk heeft dat daar wel echt het probleem van het CDA ligt.

Overigens ben ik van mening dat een debat zoals gisteravond het CDA uberhaupt geen goed zal doen. Als deze 6 na selectie door de commissie de kwaliteit vertegenwoordigd, dan heeft het CDA een probleem.
Buma doet het aardig en heeft dan ook de meeste ervaring. Bleker kan wel spreken, maar lijkt een eigen koers te willen varen. Bij de rest had ik bij hun 1 minuut speech plaatsvervangende schaamte.

Natuurlijk kun je geen inhoudelijk debat voeren. Ze staan immers alle 6 voor dezelfde principes. Het verschil wordt gemaakt in de stijl en het poppetje. Wie kan het beste het CDA vertegenwoordigen.
Als ik dan zie wat daar gisteren van werd getoond, dan geef ik geen van deze 6 een goede kans bij een debat voor de TK verkiezingen.

Rutte, Pechtold en Roemer maken gehakt van elk van deze 6. Buma zou zich wellicht een beetje staande kunnen houden.
We hebben gezien bij Cohen dat het tegenwoordig toch echt wel belangrijk is dat het poppetje dat naar voren wordt geschoven over kwaliteiten beschikt die wellicht anders zijn dan die van een goed bestuurder.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45
Wat een vertoning gisteren.

Wintels was erg stil en juist bij het punt wat hij wilde maken kwam dat absoluut niet goed eruit. Grappig effect was dat hij Bleker meegesleept heeft. Iets verder en hij had hem meegelokt recht richting zelfdestructie. Buma en Spies en het conservatieve Truusje beetje idem al hielden die op tijd op.

Voor het CDA als geheel kan dit niet anders dan schadelijk zijn.

Geniaal hoe P&W de kandidaten hebben verleid/opgehitst tot zo'n show ipv de matte vertoning die je vooraf zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
TXT 105 gelezen? Mona loopt nogal voor op de rest, samen met Buma.

Zag gelijk in haar een mislukte uitgave van Thatcher, maar toch.... Thatcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het zou wel een stunt zijn, als de relatief onbekende Mona Keijzer uit Purmerent de zittende bestuurders als Buma, Bleker en Spies zou verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Vergeet ook niet dat veel CDA'ers door hun partij en een gedeelte van achterban voor het blok zijn gezet voor wat betreft de keuze voor de PVV. En ze hadden na die keuze eigenlijk helemaal niets meer in te brengen. Die mensen gaan echt niet iemand uit het voormalige PVV kamp kiezen.

Maar het zal erom spannen, toch een relatief groot gedeelte van de achterban voelt zich prima thuis op de rechterflank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk is de vraag ook: Wie gaat er meer dan 12 zetels halen bij de komende verkiezingen? Het kan hard gaan tegenwoordig. De VVD was ook bijna weg voordat Rutte het overnam. De SP was niets meer onder Agnes Kant en bloeit weer op met Emile Roemer aan de leiding. De PvdA werd uitgelachen met Job Cohen, nu met Samsom maken ze weer een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Natuurlijk kun je geen inhoudelijk debat voeren. Ze staan immers alle 6 voor dezelfde principes. Het verschil wordt gemaakt in de stijl en het poppetje. Wie kan het beste het CDA vertegenwoordigen.
Daar ben ik het niet mee eens. Ditzelfde zag je bij de PvdA maar ook destijds bij de VVD. Die partijen zijn te breed. In die debatten zag je toch wel verschillen, natuurlijk zijn ze niet gigantisch, maar je zag wel dat bepaalde principes wel verschillend waren. De VVD van Verdonk moest flink naar rechts. De PvdA van Jacobi moest flink naar links terwijl van Dam naar rechts wilde. Ook hier zie ik dat weer, Wintels wilt echt terug naar het midden en zegt eigenlijk daarmee ook duidelijk dat het CDA te rechts is, Bleker heeft geloof ik gezegd dat een 2 kabinet met de VVD wel gewenst is.
Ze kunnen wel allemaal de bijbel lezen, maar buiten dat de partij zowel protestanten als katholieken heeft, is er ook een duidelijk verschil in visie hoe de samenleving werkt.
Daarom zou het ook mooi zijn als de kandidaten hun favoriete coalitie partner zouden willen opnoemen, dat zegt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:30
Mona Keijzer was echt beschamend bij Pauw en Witteman, alsof je naar een spreekbeurtje op de basisschool kijkt. En dat inhoudsloze geblaat, meerdere keren roepen: "Nederland is het meest geseculariseerde land ter wereld", terwijl dat Zweden, Duitsland of zelfs Tsjechië is. Of roepen dat je best met de PVV kan samenwerken omdat je tegen uitsluiten bent en "Als het erg vind dat de pvv mensen uitsluit doe je dat zelf maar niet" 8)7

De trots waarmee sommige kandidaten op het koefnoen-filmpje reageerden is nog wel het meest tekenend voor het absurde opportunisme waar de CDA last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als kleding iets zegt zou het Wintels worden, die had het strakste pak aan... ;)

Maandag zit het hele gezelschap bij Nieuwsuur geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RaCio schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:16:
De trots waarmee sommige kandidaten op het koefnoen-filmpje reageerden is nog wel het meest tekenend voor het absurde opportunisme waar de CDA last van heeft.
Even voor de buitenlander die dit niet kan bekijken: het koefnoenfilmpje is dat "Ik hou van Holland"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ja, ook te vinden op Youtube, YouTube: koefnoen cda

Bij DWDD hadden ze ook wel een leuke laatst. http://dewerelddraaitdoor...7f603815102b734a5f19c2b3v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
edit: Fiber was me voor
edit2: linkje naar het precieze fragment

ontopic dan maar:
Buma zal de eerste ronde wel doorkomen, ik zie hem nog niet meer dan de helft van de stemmen krijgen bij de eerste stemronde (hoewel het erg close kan worden) dus de vraag is wie het tegen hem gaat opnemen, Keijzer of Wintels.

[ Voor 190% gewijzigd door RaCio op 12-05-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Deze is ook leuk, al gaat dat niet speciaal over het CDA:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RaCio schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:40:
edit: Fiber was me voor

ontopic dan maar:
Buma zal de eerste ronde wel doorkomen, ik zie hem nog niet meer dan de helft van de stemmen krijgen bij de eerste stemronde (hoewel het erg close kan worden) dus de vraag is wie het tegen hem gaat opnemen, Keijzer of Wintels.
Die van jou was handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank, allen. De glimlach staat op het gezicht, dat het CDA daartoe in staat blijkt te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je het zelf zo doet heb je Koefnoen niet meer nodig:
http://www.telegraaf.nl/b...CDA_komt_niet_over__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fiber schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:24:
Als kleding iets zegt zou het Wintels worden, die had het strakste pak aan... ;)

Maandag zit het hele gezelschap bij Nieuwsuur geloof ik...
Volgens de site van Nieuwsuur is dat vanavond.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Ach, alles beter dan dat saaie lijsttrekkersdebat van de VVD gisteren bij Pauw e Witteman :+

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 12-05-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Keijzer loopt in op Buma in peiling

De populariteit van wethouder Mona Keijzer van Purmerend onder CDA-kiezers groeit. In een peiling van Maurice de Hond blijkt dat 30 procent van de CDA-kiezers haar als lijsttrekker wil. Dinsdag stond Keijzer in de peiling van De Hond nog op 15 procent.

Fractieleider Van Haersma Buma is in de peiling gezakt van 38 naar 32 procent, maar staat nog wel bovenaan. Demissionair staatssecretaris Bleker en de onderwijsbestuurder Marcel Wintels kunnen rekenen op 10 procent van de stemmen. Demissionair minister Spies staat in de peiling op 4 procent, het Kamerlid Van Toorenburg op 1 procent.

Dinsdag hield EenVandaag een peiling onder CDA-leden, die tot en met vrijdag een stem mogen uitbrengen voor de lijsttrekkersverkiezing. Uit die peiling bleek dat de helft van de leden de voorkeur geeft aan Van Haersma Buma. Op de tweede en derde plaats stonden Wintels met 17 en Keijzer met 16 procent.

Als geen van de kandidaten vrijdag een meerderheid krijgt, nemen de twee kandidaten met de meeste stemmen het tegen elkaar op in de definitieve lijsttrekkersverkiezing. De uitslag daarvan komt op 1 juni.

http://nos.nl/artikel/372...n-op-buma-in-peiling.html
Toch een flinke boost voor Mona Keijzer. Voor de geïnteresseerde hier een linkje naar haar "speech" bij P&W.

[ Voor 6% gewijzigd door RaCio op 12-05-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet er toch niet aan denken dat een top3 partij dat mogelijk de toekomstige premier kan leveren een of andere provinciaal zonder echte ervaring aan de top weet te krijgen. De debatten worden halve gehaktdagen en mocht ze overleven is het CDA ook niet zo'n vriendelijke partij.

Het is een drama dat na de zuivering alleen de Pro-Wilders en totale n00bs overblijven maar dat maakt de keuze nog geen goede. Zo reken je als partij niet goed af met je top voor hun PVV-vriendschap, zo trap je ze sneaky na maar de toekomst stel je daar niet mee veilig. Nu krijgen ze dus een onbekende die de slangen,- en leeuwenkuil in Den Haag geslingerd wordt of mogelijk de kleurloze slippendrager van Verhagen die het gedoogakkoord door de fractie moest rossen (ook wel beul genoemd).

Kunnen ze geen commissie van wijze mannen aanstellen, heeeeeel hard sorry zeggen tegen de mastodonten en dan hopen dat een Eurlings/Balin/Klink/Donner/Lubbers de kar willen trekken zonder al die lijken in de kast tegen te komen. Of desnoods deze verkiezingen als verloren beschouwen maar toch uit de kamer iemand trekken die de kar kan trekken?

Op persoonlijke noot: net goed, stuk visieloze partij.

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 12-05-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Delerium schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:57:
Je moet er toch niet aan denken dat een top3 partij dat mogelijk de toekomstige premier kan leveren
Mogelijk? Het CDA maakt geen enkele kans, ik zie nog eerder een Premier Pechtold (ik weet het, ik krijg ook braakneigingen) dan een CDA Premier.
Het zal echt tussen Rutte, Samsom en Roemer gaan, waarbij ik het gevoel heb dat Samsom snel gaat afvallen als kans hebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Pechtold heeft herhaaldelijk beloofd in de Kamer te blijven en dat is maar beter voor iedereen ook :P

Deze CDA-leider wordt een tussenpaus waarna een stevig figuur als Eurlings of Klink de kar mag gaan trekken. Eerst nog vier(?) jaar gifbekeren.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat is omdat Pechtold weet dat hij nooit de grootste wordt. Geloof mij, als dit toch zou gebeuren dan zou hij wel voor het premierschap gaan, tevens zou hij waarschijnlijk ook wel de meeste logische van D66 zijn, vicepremier is toch wel even heel wat anders dan premier en voor premier zouden ze niet anders 1, 2, 3 een kandidaat hebben die ze het premierschap even zouden geven.

Klink zie ik niet zo snel gebeuren, dat betekent echt dat het CDA moet toegeven dat ze gewoon heel fout zaten, het CDA onder Klink zou echt een CDA zijn die haar normen en waarden weer terug zou krijgen en niet zo arrogant naar de kiezer zou gaan. Tevens zou het wel een CDA zijn die flink zou stijgen, maarja dan moet wel alles wat nu nog met de PVV heeft te maken opzouten, niet omdat deze mensen geen kwaliteiten hebben maar omdat ze echt het CDA opnieuw moeten bouwen, eigenlijk weg met alles doen, alleen de fundering houden en een nieuw bestuur, nieuwe mensen op de belangrijke politieke functies, nieuw plan (of dat nieuwe plan die ze hebben aangekondigd ook echt uitvoeren) enz. En dat zie ik gewoon niet gebeuren, het CDA zal zich waarschijnlijk steeds zwakker maken omdat ze zich te hard proberen vast te houden aan wat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Rinnooy Kan? Wijers? Pechtold zei trouwens dat hij ook geen minister zou worden. En hij had al eerder gehint dat bij een eventueel premierschap Rinnooy Kan en Wijers de voornamelijkste kandidaten zouden zijn.

Maar inderdaad, D66 gaat nooit de grootste worden :)

Om wat je zegt over Klink is precies de reden dat ik denk dat het over vier jaar wel zou kunnen. Maar vooralsnog is het vooral zelfkwelling waar de partij zich van bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een nieuw meldpunt: Staatssecretaris aan de leugendetector. Nee, geen Polen of PVV-meldpunt, maar gebaseerd op een opmerking van VVD-prominent Ed Nijpels dat staatssecretaris Henk Bleker "voortdurend onwaarheden spreekt" over het natuurbeleid.

De bedoeling:
De leugendetector van Bleker zal de basis vormen voor een zwartboek over het het beleid van de staatssecretaris.
:D

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 14-05-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

De leugens van Bleker? Dan krijgen ze nog meer meldingen dan de PVV op hun meldpunt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 09:44

orejas

Omelette du Fromage

Bleker heeft echt een bull's eye op zijn rug;
Hij ziet niets in Henk Bleker als lijsttrekker. "Die heeft vooral toekomst bij zijn pony's", zei de oud-informateur. Volgens Wijffels heeft Bleker na de verkiezingen van 2010 een rol gespeeld, die bestuurlijk-ethisch dubieus was. Hij vindt dat Bleker, die toen partijvoorzitter was, geen staatssecretaris had moeten worden.
Bron.

Opmerkelijk, des te meer daar hij interim partijvoorzitter was en door tenminste een aantal CDA'ers naar voren geschoven werd. Dat Wijffels zich zo uitspreekt, zegt wel wat.

[ Voor 24% gewijzigd door orejas op 15-05-2012 11:37 ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik moet dan wel weer lachen om de reactie van Bleker:
Bleker: kritiek Wijffels onder de gordel
Onder de gordel. Zo reageerde Henk Bleker, een van de zes kandidaten voor het lijsttrekkerschap van de CDA, dinsdagavond op de kritiek van zijn partijgenoot Herman Wijffels.
[...]
Bleker vindt dat dergelijke uitlatingen dit eigenlijk niet in het CDA horen te gebeuren. Mensen moeten wel een beetje netjes met elkaar blijven omgaan, stelde hij in het televisieprogramma Knevel en Van de Brink. Tegelijk distantieerde hij zich van Wijffels. „Hij wil van het CDA een soort christelijk GroenLinks maken, ik niet.”
De architect van het PVV-akkoord, het schofferen van de oudgedienden in het CDA, vind dat men binnen het CDA niet op die manier met elkaar hoort om te gaan. Je ziet gewoon het Balkenende vingertje al heen en weer gaan. En daarna gaat hij onverdroten in de aanval tegen Wijffels door hem links te noemen, binnen het vijandsdenken dat de PVV en Bleker en co zo hebben geperfectioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 09:44

orejas

Omelette du Fromage

Wat mij vooral raakte in Bleker's reactie, is dat hij zich direct vergeleek met Maxime Verhagen. Ik vroeg me meteen af of hij dat bewust deed. Zo ja, waarom in hemelsnaam? Zo nee, hoe stom kun je zijn? Eerlijk, helder, Henk krijgt zo ineens een heel andere lading.
Als iemand vroeg om een dolk in de rug, was het Maxime Verhagen wel. Door zich met hem te associëren, laadt Bleker het image van machtsgeile pluchefan wel erg op zich. Een verdenking die hij toch al kon missen als kiespijn.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zoals verwacht, een tweede ronde met Keijzer en Haersma Buma
Edit: Nog niet officieel bevestigd, houd even een slag om de arm.

Edit2:
Haersma Buma is gekozen tot lijsttrekker met meer dan de helft van de stemmen, geen tweede ronde.

Hearsma Buma: 51%
Keijzer: 26%
Wintels: 9,5%
Bleker: 7,3%
Spies: 3,7%
Toorenburg: 1,7%

Voor Bleker en Spies duidelijk geen 'bonus' omdat ze in het kabinet zaten. Integendeel.

Opvallend, trouwens, Hearsma Buma is de eerste CHU'er die CDA-lijsttrekker is.

[ Voor 99% gewijzigd door anandus op 18-05-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zonde dat er geen tweede ronde komt, ik denk dat Mona Keijzer best een kans zou hebben als het nog wat langer zou duren, en het op een tweestrijd aan zou komen.

Dit is een keuze voor conservatieve, saaie, ouderwetse degelijkheid. Niks mis mee, maar ook niet echt aantrekkelijk, zeker niet voor jonge, nieuwe kiezers uit de wat grotere steden.

http://www.nu.nl/politiek...uma-lijsttrekker-cda.html

Afbeeldingslocatie: http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2010/18/14/4/20101011224152/media_xl_296494.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

anandus schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:20:
Opvallend, trouwens, Hearsma Buma is de eerste CHU'er die CDA-lijsttrekker is.
Je bedoelt dat zijn vader, opa enz lid waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Benjamin- schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:24:
[...]

Je bedoelt dat zijn vader, opa enz lid waren?
Yups, hij komt uit CHU-familie, uit CHU-gebied, etc.
Binnen het CDA is dat nog behoorlijk een ding.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 18-05-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat was Balkenende dan? ARP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En we hebben een concept kandidaten lijst van het CDA voor de komende Tweede kamerverkiezingen. Grootste afwezige is Ad Koppejan. Die wilde wel terug dacht ik, dus dat zal wel weer heibel gaan geven. Meeste namen zeggen mij verder niets, maar dat zal wel aan mij liggen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
ADVIESLIJST TK2012                          
    m/v vl. achternaam  woonplaats  provincie   geb.    huidige functie
1   heer    S. van  Haersma Buma    VOORBURG    Zuid-Holland    1965    Fractievoorzitter Tweede Kamer
2   mevrouw M.C.G.  Keijzer ILPENDAM    Noord-Holland   1968    Wethouder
3   heer    S. de   Rouwe   BOLSWARD    Friesland   1980    Lid Tweede Kamer
4   mevrouw P.J.M.G.    Blanksma-van den Heuvel EINDHOVEN   Noord-Brabant   1959    Lid Tweede Kamer
5   heer    R.W.    Knops   HEGELSOM    Limburg 1971    Lid Tweede Kamer
6   heer    M.R.J.  Rog HAARLEM Noord-Holland   1973    Voorzitter CNV Onderwijs
7   heer    Y.J. van    Hijum   LAAG ZUTHEM     Overijssel  1972    Lid Tweede Kamer
8   mevrouw H.G.J.  Bruins Slot UTRECHT Utrecht 1977    Lid Tweede Kamer
9   heer    J.L.    Geurts  VOORTHUIZEN Gelderland  1970    Ondernemer
10  mevrouw A.H.    Mulder  ASSEN   Drenthe 1973    Vestigingsleider KvK
11  heer    P.  Oskam   RIJSWIJK ZH Zuid-Holland    1960    Vice-President Rechtbank 
12  heer    P.E.    Heerma  PURMEREND   Noord Holland   1977    Manager Corp. Communicatie Zorgverzekeraar
13  mevrouw H.  Boom    HAAKSBERGEN Overijssel  1966    Zelfstandig ondernemer
14  heer    M.J.F. van  Helvert SUSTEREN    Limburg 1978    Fractievoorzitter Provinciale Staten
15  mevrouw M.M. van    Toorenburg  ROSMALEN    Noord-Brabant   1968    Lid Tweede Kamer
16  heer    M.  Amhaouch    PANNINGEN   Limburg 1970    Senior manager 
17  mevrouw M.C.I. van der  Werf    AMSTERDAM   Noord-Holland   1959    Lid Tweede Kamer
18  heer    B.A.    Schermers   BARNEVELD   Gelderland  1974    Financieel dienstverlener
19  mevrouw P.C.A. de   Milliano    OOSTBURG    Zeeland 1963    Fractievoorzitter Provinciale Staten
20  heer    M.J.    Jager   HAREN   Groningen   1976    Zelfstandig ondernemer
21  heer    H. van der  Molen   LEEUWARDEN  Friesland   1980    Beleidsmedewerker
22  heer    E.D.    Ekkel   DRONTEN Flevoland   1964    Lector 
23  heer    P.A.    Erkel   ROTTERDAM   Zuid-Holland    1970    Directeur Adviesbureau
24  heer    T.  Yazir   ROTTERDAM   Zuid-Holland    1974    Stadsdeelwethouder
25  heer    H.A.G.  Ronnes  BOXMEER Noord-Brabant   1967    Wethouder
26  heer    M.P.M.  Holtackers  ARNHEM  Gelderland  1956    Lid Tweede Kamer
27  mevrouw E. van der  Mik DEVENTER    Overijssel  1976    Veearts
28  heer    D.S.C.  Ensberg-Kleijkers   BREDA   Noord-Brabant   1984    Strategisch adviseur
29  heer    E.  Andreou ROTTERDAM   Zuid-Holland    1976    Plaatsvervangend Ambassadeur
30  mevrouw W.J.F. van der  Rijt - van der Kruis    HEEZE   Noord Brabant   1960    Wethouder
31  heer    T.  Sweyen  TILBURG Noord-Brabant   1977    Docent en internationaal coordinator
32  mevrouw A.M.Th. Vreman  EDE Gelderland  1961    Managing Partner
33  heer    D.Y.S.  Kloosterhof APPINGEDAM  Groningen   1982    Griffiemedewerker
34  mevrouw N.E.    Weltevrede  ROTTERDAM   Zuid-Holland    1978    Raadslid en plv. hoofd communicatie CDA
35  heer    G.A.    Karssenberg ARNHEM  Gelderland  1971    Raadslid
36  heer    M.  Snoek   HAARLEM Noord-Holland   1975    Fractievoorzitter
37  heer    E.  Ozture  ROTTERDAM   Zuid Holland    1966    Directeur
38  heer    J.F.    Hoogma  MAASTRICHT  Limburg 1959    Actief lid
39  mevrouw P.J.H.D.    Verkoelen   ROTTERDAM   Zuid-Holland    1957    Statenlid
40  mevrouw J.  Vonk-Vedder ABCOUDE Utrecht 1964    Consultant
41  heer    J.D.W.  Eerbeek DEN HAAG    Zuid Holland    1947    Hoofdpredikant
42  heer    D.W. van der    Mast    ROTTERDAM   Zuid-Holland    1981    Production Business Improvement consultant 
43  mevrouw J.C. van    Steenderen - Broekhuis  DRIEBERGEN-RIJSENBURG   Utrecht 1975    Hoofd Facility en Huisvesting
44  heer    J.L.J. van  Hal ST.WILLEBRORD   Noord-Brabant   1968    Wethouder
45  mevrouw M.S. van de Vooren  RHENEN  Utrecht 1987    Raadslid/bestuurslid
46  mevrouw C.C.B.  Füss-Buitenhuis BERKEL EN RODENRIJS Zuid-Holland    1976    Fractievoorzitter
47  heer    J.M.    Moerland    WILLEMSTAD  Noord-Brabant   1966    Uitvaartondernemer
48  mevrouw G.M.    Telgen-Swarts   LUNTEREN    Gelderland  1956    Bestuurslid PCOB
49  mevrouw J.S.    Rambaran    DEN HAAG    Zuid Holland    1961    Raadslid
50  heer    J.D.    Kramer  ZUID-SCHARWOUDE Noord-Holland   1964    Waterschapsbestuurder
51  heer    J.M.A.  Agtmaal HUIJBERGEN  Noord-Brabant   1984    Statenlid
52  heer    A.P.    d'Haens BERGEIJK    Noord-Brabant   1976    Projectleider gemeente
53  heer    J.J.de  Haan    LEIDEN  Zuid-Holland    1974    Wethouder
54  heer    G.  Boeve   AMERSFOORT  Utrecht 1976    Wethouder
55  heer    E. de   Ridder  TILBURG Noord-Brabant   1978    Wethouder
56  heer    H.M. de Jonge   ROTTERDAM   Zuid-Holland    1977    Wethouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21
er schijnen heel veel nieuwkomers te zijn, dus zo gek is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Fiber schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:34:
Wat was Balkenende dan? ARP?
Yup, hij was ook een groot fan van Jelle Zijlstra (hoewel hij een kind was toen die premier was) meen ik me te herinneren.
Fiber schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:40:
Grootste afwezige is Ad Koppejan. Die wilde wel terug dacht ik, dus dat zal wel weer heibel gaan geven.
Hij heeft zichzelf teruggetrokken omdat hij zijn plaats (welke zei hij niet) op de lijst te laag vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

kenneth schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:43:
[...]
Hij heeft zichzelf teruggetrokken omdat hij zijn plaats (welke zei hij niet) op de lijst te laag vond.
Wel beter voor de rust in de partij denk ik. Maar jammer voor het cabaret en de journalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hij stond op 19. Mja beetje zwak van hem, natuurlijk zou hij graag een top 10 plek hebben, echter vraag ik mij af of hij dit ook echt 'waard' is, buiten de praktijk met Kathleen Ferrier, ken ik hem niet, hij heeft nou niet bepaald een indruk achtergelaten van kundig kamerlid. Hij zal zonder meer kwaliteiten hebben maar een partij als CDA met iets van 65k leden heeft natuurlijk een hele hoop mensen met kwaliteiten.

Verder hebben ze wel echt flink een nieuwe lijst gemaakt, wie weet werkt het positief, zal ze denk ik niet helpen in de verkiezingen maar voor het kamerwerk denk ik wel.
Op de lijst staan trouwens ook geen duidelijke kabinetskandidaten, ik denk dat ze dat te riskant vonden gezien de kansen van het toetreden tot een kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@hierboven: Ad heeft zich teruggetrokken omdat zijn positie niet hoog genoeg was op de lijst. Een beetje jammer, want zoals je kan zien krijgt Pieter Omtzigt het wel voor elkaar om zich terug op de lijst te laten plaatsen.

Overigens kwam ik dit onderzoek tegen van een CDA lid over de kandidatenlijst. Blijkbaar zijn er een tweetal provincies die hofleverancier zijn voor kandidaten. Alleen dit is een kwantitatieve classificering en geen kwalitatieve.

Wel interessant uit dat onderzoek is dat de lijst in principe helemaal niet zoveel nieuwe leden bevat kijkend naar de kandidaten die in de Tweede Kamer gaan komen op basis van de huidige peiling.
Pagina: 1