Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

programmeren in c

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views

• mastersphinx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 15:57
Beste tweakers,

Ik studeer kunstmatige intelligentie aan de universiteit, en hiervoor moet ik dus ook een beetje kunnen programmeren in C. Ik snap er vrijwel geen ruk van. Hello World e.d lukt natuurlijk wel maar zodra we bij recursie
, pointers en al die ongein komen haak ik al af.

Ik kom hier dus niet echt met specifieke vragen, maar meer algemeen.

Kan iemand me wat advies geven over boeken/sites andere manieren waardoor ik de C taal beter weet te beheersen en me op weg kunnen helpen. En ik bedoel echt beheersen op redelijk niveau.

Ik heb het hier dus ook gewoon over c, niet c# of c++.

bij voorbaat dank

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10

Matis

Rubber Rocket

Er is een speciaal topic voor vragen voor/over boeken: [Alg] Centraal boekentopic - part II
Probeer het daar eens ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• mastersphinx
ik bedacht me net, zou ik wel in het goede topic posten :/

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:28
Euh, wordt dit niet op de opleiding geleerd dan? Daarvoor zit je daar toch?

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:36
Ik zie direct al een toepassing voor kunstmatige intelligentie :X

• mastersphinx
MikeN schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:34:
Euh, wordt dit niet op de opleiding geleerd dan? Daarvoor zit je daar toch?
ja en nee, kunstmatige intelligentie is voor een gedeelte programmeren, maar lang niet alles, en voor mij persoonlijk is de stof die aangeboden word niet toereikend aangezien ik er nog geen bal van snap.

Het voorgeschreven boek is "the c programming language" van dennis ritchie, maar ik kan daar niet zo gek veel mee.

vandaar dat ik hier dus vraag of iemand sites/boeken weet die dat kunnen aanvullen?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik weet niet over welke universiteit we het hebben, maar op de RuG is C ook je eerste programmeer taal, voor zowel Informatica als KI. Ze gaan er ook echt vanuit dat je niet kunt programmeren. De snelheid is dan wel een stuk hoger en het is ook een moeilijker vak dan waarneer je wel kunt programmeren, maar het is prima te doen op het moment dat je gewoon je huiswerk maakt en gewoon naar alle colleges gaat.

Zelf ben ik ook van mening dat als een Universiteit wil dat je gaat programmeren en het is niet iets wat verplicht is op de middelbare school, zoals Wiskunde/Calculus, dat ze het dan ook zelf moeten gaan aanleren en er niet zomaar vanuit mogen gaan dat je het kunt. Het kan natuurlijk zijn dat ze geen volledig vak er van hebben, maar vaak kun je dan wel een cursus oid volgen. Je kunt natuurlijk ook hulp vragen bij mede-studenten of aan mensen bij je studenten/studievereniging.

Het boek wat je noemt, C the programming language, is misschien niet de beste manier, maar het is best wel handig als je het combineert met het internet. Hou de volgorde van het boek aan en haal extra uitleg van het internet, als je het nodig hebt.

Verder kan je ik je ook nog http://www.cprogramming.com/tutorial.html aanraden.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.