Wijziging User Review - [Hero.] [pcgek]

Pagina: 1
Acties:
  • 990 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Topicstarter
Het is eigenlijk heel simpel, ik neem contact op met de user van deze adv V&A aangeboden: Archos Arnova 10b 8GB met de vraag wat ik inc verzenden moet betalen,vervolgens krijg ik al snel een antwoord terug dat het totaalbedrag op 81,75 euro uitkomt en daar ga ik mee akkoord en geef mijn adresgegevens door en vraag om zijn gegevens om de betaling te doen. Een tijdje later krijg ik van hem te horen dat ie toch liever nog even afwacht, omdat er mensen zijn die meer willen betalen.

Hij is zijn aanbod niet nagekomen en heb hem daarop een negatieve beoordeling gegeven. Vanochtend zag ik tot mijn verbazing dat hij mij ook een beoordeling heeft gegeven die nergens op slaat en die wil ik graag verwijderd hebben. http://tweakers.net/aanbod/rating/117052

edit:

De betreffende user is door mij verwezen naar dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 05-05-2012 18:52 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al een mailwisseling gestart en pcgek gevraagd om zijn beoordeling bij mij te verwijderen omdat die in mijn ogen onterecht is, hier reageerde pcgek niet meer op.. http://tweakers.net/aanbod/rating/116496

Het is als volgt gegaan:
Er kwamen hogere biedingen dan mijn vraagprijs en ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee, daarom heb ik gewacht, wat mij niet ongebruikelijk lijkt in de wereld van advertenties. Pcgek vat dit vervolgens op als iemand die zijn woord niet nakomt.

Oplossing is beide beoordelingen verwijderen of beide laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Het is je eigen keus geweest om mij het aanbod van 81,75 euro inc verzenden te doen,niemand heeft je daartoe gedwongen. Je had andere opties genoeg om het eerst even af te houden,maar daar heb je niet voor gekozen. Zo simpel is het. Ik ben nog steeds van mening dat mijn gegeven beoordeling terecht is,als je verkeerde keuzes maakt moet je de consequenties ook maar dragen.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En tevens dwingt mij óók niemand om het product aan jou te verkopen nadat ik alleen maar heb gezegd wat het totaal gaat kosten inclusief verzendkosten. In tegenstelling tot wat jij zegt heb ik heb wel voor de optie gekozen om het eerst even af te houden. Jij hebt aangenomen dat meteen alles geregeld was, maar dat is niet zo. Daarom is mijn beoordeling terecht, dit is namelijk het gevolg van je eigen daden en je persoonlijke denkbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

*knip

Wat begrijp je niet aan "Reageer niet in topics waarin je zelf geen partij bent."?

[ Voor 81% gewijzigd door Microkid op 20-05-2012 14:57 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik heb mij ook aan mijn woord gehouden betreft de prijs met pcgek, alleen heb ik dus aangegeven dat ik wilde wachten omdat er hogere biedingen kwamen waarvan nog maar moest blijken of ze ook werkelijk tot aankoop wilde overgaan. Pcgek had toen meteen gezegd dat het niet meer hoefde en dat ik mij niet aan mijn woord hield. Dit alles heeft zich naar schatting in een uur afgespeeld, dit komt op mij over als ongeduldig en daarom is mijn beoordeling terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

*knip

Wat begrijp je niet aan "Reageer niet in topics waarin je zelf geen partij bent."?

[ Voor 82% gewijzigd door Microkid op 20-05-2012 14:58 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Dit soort praktijken komen hier veel vaker voor,het is ook o zo makkelijk vanachter het toetsenbordje. Als ik iemand een aanbod heb gedaan en in onderhandeling ben, werk ik dat eerst af. Of het moet al heel lang duren voordat ik een reactie krijg dan is het een ander verhaal. Tis allemaal zo respectloos tegenwoordig,ze gooien alles in de strijd om wat te verkopen. Maar ze vergeten dat ze met mensen te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
*knip

[ Voor 86% gewijzigd door Microkid op 20-05-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
*knip

[ Voor 80% gewijzigd door Microkid op 20-05-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
How to - V&A feedback laten aanpassen
•Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
En hoe gaat het nu verder, is het de bedoeling dat we tot een akkoord komen? Het lijkt me toch duidelijk welke beoordeling verwijderd moet worden. De betreffende user geeft zijn onjuiste handelen zelf toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pardon ik doe een bod? onjuist handelen? Hij vraagt wat het kost met verzendkosten, dan moet ik toch wel een prijs zeggen? Hoe moet diegene anders weten of het pakket eventueel door de brievenbus past en/of hoe zwaar het is. (met bijbehorend verschil in kosten). Dus ik moet blijkbaar voortaan maar zeggen dat de koper het zelf maar moet uitzoeken omdat ik anders een aanbod doe.. Nogmaals ik vertel in mijn beoordeling mijn persoonlijke ervaring met de betreffende user (waarvoor het systeem is bedoeld), zodat dit toekomstige gebruikers kan helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Die prijs heb je genoemd en daar ben ik mee akkoord gegaan. Vervolgens kom je een paar uur later met het idee om toch maar even af te wachten. Zie je nou zelf niet waar je fout gaat? Je kunt mensen niet zo maar van alles wijs maken en aan het lijntje houden,omdat jij wat wil verkopen. Je had in eerste instantie tegen mij moeten zeggen dat je het even af wilde wachten en dat zonder een prijs te noemen. Je hebt het gewoon verkeerd aangepakt.

edit:
In een face to face deal had ik hem dus van je kunnen kopen voor 75 euro. In een online deal gelden dezelfde principes en regels,met het verschil dat het allemaal wat langer duurt voor het afgehandeld is. Net wat ik al eerder aangaf, achter het toetsenbordje worden die regels al snel aan de laars gelapt. Want wat als ik de enige zou zijn geweest die hem wilde hebben en ik zou je er mee laten zitten? Juist ja, dan had je me dat net zo goed kwalijk genomen en terecht!

[ Voor 34% gewijzigd door pcgek op 07-05-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij geeft geen antwoord op de kwestie, maar blijft in je eigen referentiekader denken. En laten we niet overdrijven met een paar uur, ik heb a la minuut gereageerd. Daarbij moest ik de gegeven prijsinformatie wel vrijgeven anders kon je nooit weten wat het ging kosten en of er al overheen geboden was. Door de gegeven informatie had je juist kunnen denken een hoger bedrag te betalen omdat je het product graag wilde.

In een face to face deal duurt het in tegenstelling tot wat jij beweert meestal juist langer dan in een online deal! Bij aanbestedingen wordt ook altijd gewacht op meerdere partijen en prijzen. Uiteindelijk kiest degene die de aanbesteding uitschrijft (vergelijkbaar met mijn situatie) voor de beste optie. Nu blijkt maar weer wie degene is die het meest achter een toetsenbordje zit want die heeft blijkbaar daar nog nooit van gehoord!

Geef gewoon toe dat je op een manier handelde wat misschien bij jou normaal is maar bij andere vreemd overkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Ja hoor, je hebt a la minuut gereageerd,maar toen ik akkoord ging met je voorstel van 81,75 euro inc verzenden en mijn adresgegevens doorgaf, duurde het een tikkeltje langer en vervolgens kwam je met het verhaal te willen afwachten omdat er mensen waren die een hoger bod uitbrachten . Maar ik blijf aan het herhalen dus hier laat ik het bij.

Ik zal dan ook nooit akkoord gaan met het verwijderen van beide beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ook nooit akkoord met het verwijderen van beide beoordelingen vanwege de eerder benoemde redenen. Dus dan is de zaak afgerond. Beide gewoon laten staan. Einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:20:
ik ga ook nooit akkoord met het verwijderen van beide beoordelingen vanwege de eerder benoemde redenen. Dus dan is de zaak afgerond. Beide gewoon laten staan. Einde discussie.
Verwijderd in "Wijziging User Review - \[Hero.] [pcgek]"

Oplossing is beide beoordelingen verwijderen of beide laten staan. Draaikont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
*knip

[ Voor 88% gewijzigd door Microkid op 20-05-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Zeker een belachelijke gang van zaken,wordt tijd dat ze de boel op de schop nemen.

Wil voor de volledigheid nog iets toevoegen aan dit verhaal,want het allereerste mailtje is tot nu toe buiten schot gebleven.
Het eerste mailtje zag er ong zo uit:

Hoi, wil de tablet wel van je overnemen. Woon ook in Hoogezand dus kan hem ophalen.

Mvg

Was toen net wakker,zag even later pas dat hij niet in Hoogezand woonde maar in Hoogland. Verder niks aan de hand, hij liet me even daarna netjes weten dat ik me vergist had. Dus daarna mijn vraag wat hij inc verzenden moest kostten,waarop ik het antwoord kreeg van 81,75 euro inc en daar ben ik mee akkoord gegaan. En vervolgens komt hij zijn woord niet na.

Zijn negatieve beoordeling naar mij toe:

" Erg ongeduldig en wanneer die zijn zin niet krijgt haakt die af, erg jammer, vandaar de negatieve beoordeling.''

Slaat echt nergens op,dit is helemaal niet aan de orde. Dus heren moderators,trek eens recht wat krom is.

edit:

Heb zelf maar een ''oplossing'' bedacht, want er word toch verder niet ingegrepen. http://tweakers.net/aanbod/rating/116496

[ Voor 6% gewijzigd door pcgek op 08-05-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
We kunnen de discussie niet nagaan want die is per mail gegaan en verder weigeren beide partijen om de reviews te verwijderen rest mij niet veel meer dan dit topic te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:13:
Klopt ik heb mij ook aan mijn woord gehouden betreft de prijs met pcgek, alleen heb ik dus aangegeven dat ik wilde wachten omdat er hogere biedingen kwamen waarvan nog maar moest blijken of ze ook werkelijk tot aankoop wilde overgaan. Pcgek had toen meteen gezegd dat het niet meer hoefde en dat ik mij niet aan mijn woord hield. Dit alles heeft zich naar schatting in een uur afgespeeld, dit komt op mij over als ongeduldig en daarom is mijn beoordeling terecht.
Lees aub het vetgedrukte nog eens. Hij heeft zijn woord gegeven ja,om mij vervolgens mee te delen dat hij hogere biedingen kreeg en die nog even wilde afwachten. En daarmee ging hij de fout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien er geen reacties meer zijn en partijen er niet uitkomen gaat het topic bij deze dicht. Mocht men toch nog wat willen bespreken, dan kan dit topic weer open. Stuur mij of de ander admins dan even een DM.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.