Helemaal geen beeld meer Radeon 6870 / Radeon 3850

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 16:55
Hallo,

Na mijn laatste topic over vastlopers in de Windows Clients sectie, heb ik nu het volgende probleem.

Ik heb gisteren mijn videokaart (Gigabyte Radeon 6870) vervangen voor mijn oude videokaart (ATI Radeon 3850).
Alle drivers van de 6870 waren gedeïnstalleerd en ik heb de nieuwste drivers van de site van AMD gedownload en geïnstalleerd voor de 3850. Gisteravond werkte dit vlekkeloos.

Toen ik vanmiddag mijn PC opstartte, kreeg ik geen beeld op mijn monitor. Alle kabeltjes en adaptertjes zitten op de juiste plaats.

Ik heb de 3850 weer uitgebouwd en de 6870 weer ingebouwd. Deze bevroor af en toe wel, maar hij startte in ieder geval op, dacht ik. Niet dus. Ook de 6870 start niet meer op en produceert bovendien het geluid van een straaljager als ik de computer nu opstart.

Ik heb als eerst mijn Radeon 3850 weer ingebouwd in mijn oude PC en deze op de monitor aangesloten. Niets. Toen rees mijn vermoeden dat misschien mijn monitor kapot was, maar nadat ik deze had aangesloten op een laptop deed deze het gewoon.

Kort samengevat:
- Ik heb geen beeld.
- De BIOS blijft stil.
- De Radeon 6870 slaat aan en gaat direct op volle kracht koelen, met een straaljagergeluid tot gevolg.
- De Radeon 3850 slaat ook aan maar produceert geen beeld en koelt normaal.

Nu heb ik de Radeon 3850 weer ingebouwd in mijn oude PC, maar nu geeft mijn oude PC OOK geen beeld meer. Gevalletje defect moederboard > videokaart doorgebrand > videokaart overleden? :?

Ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Zal wel je mobo zijn

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat zijn de rest van je specs?

Heb je je bios een update gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
De rest van mijn specs:

Gigabyte X79-UD3
Intel Core i7 3820
8GB Ram
Windows 7 Proffesional.
En alsgezegd een Radeon 6870 van gigabyte.

Inmiddels zijn beide kaarten ook in een andere computer getest: Ze werken allebei niet meer. De 3850 is dus "toevallig" overleden en de 6870 is defect...

Een andere goedkope videokaart zal uitkomst moeten brengen of het MoBo kapot is. De BIOS is helemaal up to date en die staat op fabrieksinstellingen. Het punt is dat de computer gister nog werkte.

[ Voor 13% gewijzigd door KoploperMau op 05-05-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naabgamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 20:53
vaag bliksem geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
KoploperMau schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:48:
De 3850 is dus "toevallig" overleden en de 6870 is defect...
Dat is dus helemaal geen toeval. Is niet uitgesloten natuurlijk maar ik zie een PC die al 2 videokaarten heeft gesloopt. En je had dus al problemen met vastlopers en het is niet het geheugen want dat heb je getest.

Wat voor voeding heb je? (merk+type)
Goedkope rommel kan de oorzaak zijn van al je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
De voeding is een OCZ Fatality 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik lees op de AMD site dat je videokaart een minimum PSU nodig heeft van 500W. Misschien in combo met de rest van je hardware (voverclockt?) net iets te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
De videokaart heeft het een week lang goed gedaan. Ik overclock niet en in de BIOS staat alles op fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heb je nog steeds een hele grote kans dat het de voeding was ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-08 10:59
Ik zeg ligt aan de mobo. Een derde videokaart erin stoppen resulteert waarschijnlijk in een 3e kapotte kaart.
Ff snel geGoogled op 'problem Gigabyte X79-UD3' en het eerste resultaat dat ik krijg is over een terugroep-actie van deze mobo's.

Ik zou me hier niet gelijk op vastbijten maar het is wel iets om even door te lezen.

Las ook dat je hem hebt overgenomen van een Tweaker. Zit er nog garantie op? En zelfs indien niet, wellicht kun je er, gezien het stuk op Techpowerup, een nieuwe, beter krijgen van Gigabyte :*)

Wat bedoel je eigenlijk met: "- De BIOS blijft stil."? Was me niet helemaal duidelijk.

Er kan natuurlijk nog iets anders aan de hand zijn maar het lijkt er toch op dat je mobo iets fout doet...

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk dat met bios blijft stil word bedoelt geen piepjes.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alles bij elkaar optelt en afweegt, lijkt de enige mogelijke oorzaak je voeding of MoBo te zijn.
Eén van de twee, zij het als gevolg van de ander of niet, 'vreet' letterlijk je videokaarten op.

Dat is althans de enige logische verklaring die ik hieraan kan verbinden. Als de betreffende videokaarten
ook in de andere PC geen 'sjoege' meer geven. Ik zou, zoals Sebas al een beetje suggereerde, maar niet
nog een derde kaart erin stoppen.

Meest waarschijnlijk geeft je MoBo kortsluiting op 't PCI-e slot. En dan gaat 't snel. Ik zou het MoBo RMA sturen als je er nog garantie op hebt. |

NB: het is trouwens een poging waard om de voeding in de 'oude PC' te stoppen en te kijken hoe dat verloopt.
Het is een risico, toegegeven. Maar als je alles wilt uitsluiten.
Pagina: 1