Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 13:22
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe computer gekocht en hier een verse installatie van Windows 7 Professional opgezet. Alles verliep vlekkeloos, tot op bepaalde hoogte.

Als ik wil browsen in Firefox of Chrome, dan bevriest Windows regelmatig. Dit gebeurd voornamelijk als ik een website intyp bovenaan, of als ik een website bezoek met auto-aanvullen zoals Google en YouTube. Zodra er zo'n suggestie verschijnt (meestal meerdere) bevriest Windows gelijk. Ik kan dus niet normaal intypen of de boel loopt vast.

In de Windows logs kan ik geen fouten vinden behalve de volgende:
  • De vorige afsluiting van het systeem om 22:57:31 op ‎29-‎4-‎2012 is onverwacht gebeurd.
  • Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Maar dat kan ik zelf ook wel verzinnen. Een herinstallatie van zowel Mozilla als Chrome mocht niet baten, de fout blijft.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Is alles up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

wat voor aparatuur is er aangesloten? welke software heb je geinstalleerd?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Voor zover ik weet, is alles up-to-date.

Ik heb de volgende programma's geïnstalleerd:
  • Meest recente AMD Catalyst Control Center voor mijn Gigabyte Radeon 6870. (van de site van Gigabyte)
  • CCleaner
  • Deamon Tools Lite
  • Adobe Flash 64bit extentie, deze heb ik er weer afgehaald en de 32 bit versie erop gezet omdat ik dacht dat het daaraan lag. Op het moment staat er GEEN flash op de computer.
  • Classic Shell
  • Sumatra PDF
  • WinRAR 4.11 64 bit
  • Sony Vegas Pro 11
  • AVAST! Antivirus.
Er zijn 3 USB apparaten aangesloten, namelijk een muis, een toetsenbord en een externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle drivers voor de verschillende hardware onderdelen heb je geinstalleerd/geupdate?
Dat lees ik namelijk niet terug in je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
De drivers van de grafische kaart en de wireless kaart heb ik gedaan. De drivers van het moederboard heb ik ook geïnstalleerd vanaf de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een hardware fout zoals bijvoorbeeld je werkgeheugen. Ook al is deze nieuwe kan deze best defectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Wat voor test kan ik erop los laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoploperMau schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:23:
Wat voor test kan ik erop los laten?
Even een testje van Prime 95 kan je gebruiken of memtest. Even googlen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Prime95 staat nu te draaien op "Torture Test" met "Blend" mode. Hoe lang zou je aanraden? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan... :)

[ Voor 15% gewijzigd door KoploperMau op 29-04-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat hem een aantal uur draaien dan stresst deze volledig je CPU en Ram. Mocht uit deze test geen fouten komen dan nog even Memtest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Okee. :)

Ik vermoed dat het geheugen gewoon in orde is, maar dat het aan Mozilla ligt... Helaas. Het probleem doet zich nog steeds voor (ik heb net weer gereboot) zodra autoaanvullen verschijnt. Soms gebeurd het meteen, soms duurt het een paar keer voordat ik de fout opwek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn dat het met deze browser opgelost is?: http://nightly.mozilla.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Net even geprobeerd, maar helaas. De computer liep vast tijdens het kijken van een random YouTube filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Computer herstarten en direct na de bios een paar keer op F8 drukken zodat je in het windows 7 bootmenu komt. Hier staat een optie geheugentest. Die een paar uur laten draaien maar ik vermoed dat die al snel fouten meld.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
De optie "geheugentest" kan ik niet vinden. Ik kom inderdaad in het Boot menu terecht, maar wat er het dichstbij komt is "foutopsporingsmodus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Bedoel je met freeze dat je computer compleet crashed of dat je na een paar seconden ofzo gewoon weer verder kan?

Volgens mij is de geheugentest van MS niet zo effectief als memtest ( http://www.memtest86.com/ ). Suggesties: Hou ook tijdens het gebruik van de computer de Windows Resource Monitor open, misschien kan je daarmee achterhalen wat het veroorzaakt. Reset je bios naar safe defaults of juist performance defaults. Gooi AVAST!, deamon tools en classic shell er eens af: Gewoon om te testen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Hoi Ramon,

De computer bevriest compleet. Het huidige beeld bevriest gewoon: Het beeld blijft staan en er is niets meer mee te beginnen behalve een harde reset.

Ook zonder alle programma's blijven de crashes zich voordoen: Ik ga nu MEMTest erover gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
De uitslag van MEMtest is... Gezakt! Na een aantal keren proberen liep memtest steeds vast bij 26 danwel 51 procent.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/65rd51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/166mn5.jpg
Dit betekend dus dat één van beide RAM modules defect is? Ik heb 2 x 4GB.

[ Voor 0% gewijzigd door KoploperMau op 30-04-2012 23:11 . Reden: Witruimte verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Het lijkt eerder op een defecte cpu... Memory errors worden altijd in het rood weergegeven, hij krijgt (zoals ik het lees) een verkeerd antwoord van de cpu. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:10
Voor zover ik weet wil Memtest die foutmelding nog weleens geven wanneer de timings van het RAM verkeerd staan. Mocht je deze aangepast hebben, probeer deze in het BIOS een op default of SPD te zetten, en draai dan memtest opnieuw. En test ook eens de modules apart, dus met 1 module geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Gebruik eerst maar eens Memtest86+ voordat je conclusies trekt ;) .

Het 1e wat me opviel op jouw fotos was namelijk niet de error, maar het feit dat het de gewone Memtest is. Deze geeft veel sneller (voorbarige) errors als de + variant.

Edit: Minimaal 8-12u laten draaien (Mocht hij errorloos blijven).
Edit2: Vergeet inderdaad niet om alle instellingen van je RAM goed te zetten. (Ietsje) meer voltage kan ook geen kwaad mochten de DIMM's instabiel blijven op de fabrieksvoltages.
kfaessen schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:53:
Computer herstarten en direct na de bios een paar keer op F8 drukken zodat je in het windows 7 bootmenu komt. Hier staat een optie geheugentest. Die een paar uur laten draaien maar ik vermoed dat die al snel fouten meld.
De ingebouwde memtest van Win7 en Vista is op zijn zachtst gezegd "Ruk".

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 01-05-2012 00:41 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Één nachtje later en 10 uur memory testen zijn er geen fouten gevonden. Ik ga even kijken of de foutmelding er nog steeds is.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dxohhh.jpg

EDIT: De foutmelding doet zich nog steeds voor. Zojuist liep mijn PC weer vast tijdens het kijken van een filmpje op YouTube, en het gebeurd regelmatig op YouTube. Andere sites lopen veel minder vast...

Heeft iemand nog enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Alle BIOS waardes staan op fabrieksinstellingen.

[ Voor 46% gewijzigd door KoploperMau op 01-05-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Ik verdenk toch je webbrowser of de plug-ins van je browser van het probleem.
Gebruik eens de default IE voor webbrowsing ZONDER plug-ins en dat soort s**t.

Kijk dan eens of het probleem nog bestaat

Edit1: En schakel de classic shell eens uit, dus gewoon onder Win7 zonder XP-make-up

[ Voor 17% gewijzigd door Speedmaster op 01-05-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Ik surf op dit moment een aantal uren in Internet Explorer. Er was niets aan de hand.

Daarom Mozilla Firefox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wederom liep YouTube vast. Ik heb nu alle programma's verwijderd jullie geopperd hebben. Dat hielp ook niet, totdat ik het Radeon CCC opende. Hier stonden maarliefst vier aansluitingen, terwijl ik er volgens mij maar 2 heb.

Daarom heb ik de videokaartdrivers van de computer gegooid en sindsdien in heb ik geen vastlopers meer. Ik ga nu de drivers opnieuw downloaden en opnieuw installeren en kijken wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Ik heb CCC opnieuw geïnstalleerd. Vijf minuten later had ik al een freeze. Momenteel heb ik alles weer gedeïnstalleerd en ik heb nergens last meer van. Driver problemen dus. Heeft iemand betere / andere / werkende drivers voor me voor een Gigabyte Radeon 6870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Welke CCC heb je geinstalleerd? Ik neem aan de nieuwste drivers van AMD zelf?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Jazeker, precies dezelfde drivers had ik op m'n computer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dan kan ook het geheugen van de videokaart of de gpu stuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Lijkt me sterk. Ik heb de computer overgekocht van een medetweaker en die heeft nooit problemen gehad. Tijdens het vervoer is naar mijn weten niets gebeurd. Dat geheugen kan toch niet zomaar kapot zijn gegaan?

Daarbij - als ik de drivers installeer gaat het beeld gewoon over de videokaart. Pas als ik op YouTube ga kijken loopt de boel klem. Zonder videokaart drivers loopt de boel niet vast, ook niet op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Goed, nog een update. Na nogmaals lang zoeken op Google kwam ik op een stukje over dit probleem. Ik heb daarna tijdens zo'n freeze getest of ik de caps lock nog aan of uit kon zetten, zodat ik kon kijken of het een Hardwarematig probleem was of een softwarematig probleem. De caps lock ging niet aan of uit, waarmee we de conclusie kunnen trekken dat het een hardware probleem is...

Videokaart terug naar de fabrikant dan maar? :/
Pagina: 1