Ik heb een server voor domotica toepassingen draaien op een macmini
OS is windows XP
4 Gb Memory
80 Gb Intel SSD
Op de Windows Xp heb ik Vmware server draaien.
Met paar virtuele systemen.
Ik heb bewust voor XP gekozen ivm slechte power management support op de macmini en Windows 2008 server. Verbruik van de macmini gaat gelijk van 12 watt naar 22 watt als je Windows 2008 als host gebruikt. Dit heeft voornamelijk met de nvidia drivers te maken.
VMware server is EOL. en wordt het tijd voor iets anders.
Ik wil op de macmini ESXi gebruiken
Heeft iemand ervaring met ESXi op een macmini uit 2009 of zijn er beter alternativen.
Een andere optie is OSX met daar boven op Vmware fusion.
Vraag hierbij is kan de Vmawre automatisch een systeem starten als de macmini opstart.
ik heb namelijk geen monitor achter de macmini en wil dat mijn domotica systemen altijd beschikbaar blijven ook na een stroom uitval moeten ze gelijk automatisch opstarten.
OS is windows XP
4 Gb Memory
80 Gb Intel SSD
Op de Windows Xp heb ik Vmware server draaien.
Met paar virtuele systemen.
Ik heb bewust voor XP gekozen ivm slechte power management support op de macmini en Windows 2008 server. Verbruik van de macmini gaat gelijk van 12 watt naar 22 watt als je Windows 2008 als host gebruikt. Dit heeft voornamelijk met de nvidia drivers te maken.
VMware server is EOL. en wordt het tijd voor iets anders.
Ik wil op de macmini ESXi gebruiken
Heeft iemand ervaring met ESXi op een macmini uit 2009 of zijn er beter alternativen.
Een andere optie is OSX met daar boven op Vmware fusion.
Vraag hierbij is kan de Vmawre automatisch een systeem starten als de macmini opstart.
ik heb namelijk geen monitor achter de macmini en wil dat mijn domotica systemen altijd beschikbaar blijven ook na een stroom uitval moeten ze gelijk automatisch opstarten.