Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf nieuwe computer advies

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na ruim 5 jaar trouwe dienst heeft mijn laptop het vandaag begeven. Eventueel is het probleem herstelbaar, maar de kosten van de reparatie zijn het waarschijnlijk niet waard gezien ik al van plan was komende zomer een nieuwe laptop te kopen.

Mijn laptop was een oude dell (17" model) en deze had als grootste nadeel dat hij zwaar en groot was. Het idee was een laptop vooral voor thuis, maar met de mogelijkheid om eventueel te verplaatsen. Ik heb nog steeds de eis om zowel thuis te werken als mogelijkheid om aan een laptop ergens anders te gaan zitten en heb daarvoor de mogelijkheden bedacht:
1) twee computers: een goedkope laptop voor de simpele dingen, een desktop voor thuis werk
2) een laptop die snel genoeg is maar niet te groot/te zwaar met thuis randapparatuur (toetsenboard, muis, beeldscherm, externe harde schijf)

In eerste instantie dacht ik dat optie 1 de beste keuze was gezien ik niet continu ergens anders hoef te werken en desktops meer geven voor een lagere prijs, maar nu zit ik toch te twijfelen. Het blijft toch erg prettig om alle bestanden op 1 computer te hebben en de laptops van tegenwoordig lijken in principe ook snel genoeg te zijn voor desktop taken.

Mijn verwachtingen voor thuis werken:
- CAD programma's ivm mijn studie (autocad)
- programmeren voor zowel websites/telefoon apps/java apps/etc als wiskundige simulaties voor mijn studie (al zullen deze niet extreem zwaar zijn, daar zou ik dan een pc van de universiteit voor kunnen pakken)
- photoshop voor foto bewerking
- simpele video bewerking (alleen filmpjes achter elkaar plakken en netjes maken, maar geen zware effecten erin)
- Word/Powerpoint/Excel/etc

In principe heb ik voor niet thuis werken vrijwel dezelfde eisen ik verwacht alleen niet videobewerking te kunnen doen en als de iets zwaardere wiskundige simulaties niet snel verlopen zou dit ook op een desktop van de universiteit kunnen.

Ik speel vrijwel nooit spellen, en al helemaal geen zware 3D games.

Met de eisen die ik had heb ik wat rondgekeken naar laptops, maar zou wat advies hiervoor goed kunnen gebruiken. Ik ben er van uit gegaan dat een laptop aansluiten op randapparatuur voor thuis toch prettiger is mits de laptop snel genoeg is om deze desktop taken aan te kunnen.

Voor het totaal heb ik een budget van ongeveer 1500,- euro. Een externe harde schijf, muis en toetsenboard heb ik al, dus voor laptop + randapparatuur zou alleen een scherm nodig zijn.

Aangezien ik niet wist waar ik moest beginnen met zoeken ben ik op de dell website begonnen (geen voorkeur voor een merk overigens) en kwam toen voor minder dan 1400,- euro uit op de XPS 14Z.

Ik zou graag weten of er betere alternatieven.oplossingen zijn.

Ik wil geen extreem klein scherm op de laptop (13 inch vind ik eigenlijk al te klein) en te groot en moeilijk mee te nemen vind ik ook onhandig.

Alvast bedankt voor de moeite

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hier in CSL werken we niet met losse aankoopadviestopics. In plaats daarvan zijn de [BBG aanschaf]-topics er. Voor een overzicht hiervan zie Best Buy Guide overzichtstopic

Als ik het zo inschat moet je dan bij [NBBG Aanschaf] Multimedianotebook - April 2012 terecht :)

Dit topic is gesloten.