Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 22:52
Hoi,

Ik zoek een beamer die ik via Windows 7 kan aansluiten op het netwerk (%windir%\system32\NetProj.exe). Door praktische beperkingen kan ik namelijk enkel via UTP van mijn PC naar de beamer, en niet via VGA/HDMI.

De beamer zal zowel voor stilstaand beeld (PowerPoints) als video (HD) gebruikt worden. Ik weet dat er beamers zijn die via het netwerk eenvoudige beelden (presentaties) kunnen weergeven. Ik weet ook dat er legio beamers zijn die een mooi HD beeld kunnen projecteren. Maar hoe zit het met de combinatie? Kan je HD-video via de UTP kabel (dus niet wifi) streamen van je PC/laptop naar de beamer (zonder kwaliteitsverlies/haperingen)? Ik had (jaren geleden) gehoord dat projectie over het netwerk enkel geschikt is voor presentaties. Zijn de hedendaagse beamers geevolueerd?

Mijn netwerkinfrastructuur is hedendaags: CAT6 bekabeling en gigabit router.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Welke beamer(s) zijn hiervoor aan te bevelen?

Bedankt voor de input!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:50

Sick Nick

Drop the top!

Is het niet handiger om gewoon een netwerk-streamer bij een normale beamer neer te zetten met een HDMI kabel ertussen? Prik je je streamer op je UTP en spelen maar. Of een simpele pc als je ook je desktop wilt projecteren, lekker lui browsen op de bank in groot beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 16:44
Of koop een dvi extender, aan de ene kant een kastje van dvi naar ethernet, aan de andere kant een kastje ethernet naar dvi. Dat moet geloof ik wel een directe lijn zijn, niet via een router/switch (niet zeker, check zelf even, kastjes komen bijv. van Gefen)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 22:52
Hoi,

Bedankt voor het meedenken.
* Een netwerk streamer is een optie. Echter, dan heb ik twee apparaten (beamer + netwerk streamer). De beamer komt in een grote ruimte aan het plafond. Ik hang daar bij voorkeur slechts één apparaat.
* De DVI extender is helaas geen optie. Op de plaats waar de beamer komt gaat de UTP kabel naar de switch. En waar de PC/laptop zal staan, is ook enkel een UTP kabel naar diezelfde switch. Ik weet dat je die twee kabels ter hoogte van de switch aan elkaar kan koppelen, maar dan ontkoppel je die PC/laptop van het netwerk...

Ik stoot hier bijvoorbeeld op een Acer P7500. Maar het lijkt me nu niet duidelijk of je hiermee ook (HD) video kan streamen (ik vermoed eerder van niet).

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En is zoiets niet wat: http://www.datapro.net/products/dvi-extender-over-cat-6.html

Met wat knutselen kun je meerdere signalen over 1 kabel gooien. Dat wordt wel vaker hier gedaan op het forum. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A