[Laptop] HDD upgraden naar SSD, wat te doen met Windows 7?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb hier een ASUS laptop van ongeveer 4 maanden oud, nu blijkt dat de hardeschijf een trage 5.400 RPM schijf is. Dit maakt alles ontzettend traag en is simpelweg een bottleneck voor de rest van het systeem.

Nu heb ik een Crucial m4 128GB SSD gewonnen en heb hem ook al thuis liggen, zou graag mijn laptop willen upgraden maar hoe gaat dit in zijn werk met mijn (legale) Windows 7? Van ASUS heb ik nooit CD's/DVD's ontvangen, dus hoe kan ik op mijn SSD een nieuwe (legale/geactiveerde) Windows 7 zetten met de product-code op de onderkant van de laptop?

Iemand een idee?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heeft iemand in je buurt een schijfje? Dan kan je die gebruiken, liefst een retail version omdat die dan niet vol software van de vendor. Of bij de lokale computerboer eventjes eentje gaan lenen. Moet toch mogelijk zijn?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16
Je kan ook gewoon een W7 versie downloaden, dan je key invoeren die onderaan je laptop staat, en je bent klaar. Dit is niet strafbaar :)

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Makkelijkste is om even een recovery-diskje te maken :)

Zie:
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7systeemherstelschijf.htm
edit:
start>onderhoud>Een systeem herstelschijf aanmaken

Edit2:
Een systeem-copy is ook mogelijk :)
http://windows.microsoft....s7/What-is-a-system-image

[ Voor 76% gewijzigd door Herman op 04-05-2012 11:10 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:48
Installatie vanaf een retail CD gaat niet werken. Je hebt een OEM CD nodig of een hersteldisk.

Hersteldisk
Kan je wellicht maken vanuit je huidige windows installatie. Lijkt me dat asus hier een stukje software voor op de computer heeft gezet.

OEM CD
Als je een windows 7 OEM CD hebt kan je je licentiecode (onderop je laptop) gewoon gebruiken.

OEM CD kan je volgens mij bestellen bij ASUS. Downloaden kan ook. Striktgenomen niet legaal, werkt wel en je windows wordt softwarematig ook als legitiem gezien. Wel opletten dat je geen malware download.

[ Voor 20% gewijzigd door Terror op 04-05-2012 11:01 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-01 19:14

NeHoX

Gamer + PV

Hiren's Boot CD of Norton Ghost. Externe HDD eraan hangen. clone op de externe hdd. Schijf wisselen. Hiren's/ghost starten en terug zetten.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:48
NeHoX schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:59:
Hiren's Boot CD of Norton Ghost. Externe HDD eraan hangen. clone op de externe hdd. Schijf wisselen. Hiren's/ghost starten en terug zetten.
Zou ik niet zo doen. Verse install is wenselijk i.v.m. instellingen die SSD specifiek zijn.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 08:52
Is het niet zo dat een verse windows install het beste werkt? Bij mijn schoonvader heb ik laatst in 2 pc's ook allebei n ssd gezet. Bij de ene een clone gemaakt met norton ghost, werkte daarna niet zo soepel als zo moeten. Ik zou kijken of je ergens een windows 7 dvd vandaan kan halen (op legale wijze of niet zo legale wijze ...). Als je je sleutel onderop je lapdoos gebruikt wordt hij sowieso legaal ;)

Deze dan desnoods met microsofts usb creator (weet de exacte naam niet zo 1, 2, 3) op een usb zetten en installeren maar :)

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Bedankt voor jullie reacties! :)

Ga maar eens mijn minder legale kopie verkrijgen van: "Windows 7 Home Premium x64 NL (OEM)". Je betaald tenslotte voor de product-code, en dat heb ik. :P

Nogmaals bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Tendency op 04-05-2012 11:12 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Terror schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:58:
Installatie vanaf een retail CD gaat niet werken. Je hebt een OEM CD nodig of een hersteldisk.

Hersteldisk
Kan je wellicht maken vanuit je huidige windows installatie. Lijkt me dat asus hier een stukje software voor op de computer heeft gezet.

OEM CD
Als je een windows 7 OEM CD hebt kan je je licentiecode (onderop je laptop) gewoon gebruiken.

OEM CD kan je volgens mij bestellen bij ASUS. Downloaden kan ook. Striktgenomen niet legaal, werkt wel en je windows wordt softwarematig ook als legitiem gezien. Wel opletten dat je geen malware download.
NEEN FOUT. Voor de 2398402938402394 keer: een retail CD werkt perfect op Windows 7 met een OEM key. Bij Windows XP niet.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Voor een ieder die hier aanraad om Windows 7 te downloaden bij deze een waarschuwing, dit is namelijk aanzetten tot illegaal downloaden van software wat wij hier niet erg op prijs stellen.

Voor de TS, over het algemeen bestaat er de mogelijkheid om op CD of DVD een rocovery te maken van de huidige installatie. Veel fabrikanten leveren hier software voor mee met de laptop. Er wordt niet zozeer een image gemaakt, maar een installatie waarin ook de megeleverde/ standaard geinstalleerde software is verwerkt. Een alternatief is contact op te nemen met de fabrikant, in dit geval met Asus om tegen veelal een kleine betaling om als nog een installatie CD/DVD te ontvangen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.