Sony Vaio E14p laptop bestellingen geannuleerd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 11:14
Mijn bestelling van de sony Vaio E14 is geannuleerd:
Geachte heer/mevrouw Toussaint,

Via deze email contacteren wij u in verband met uw recent bij ons geplaatste bestelling van de zelf geconfigureerde laptop SVE14A1C5E.

We hebben echter gemerkt dat dit model verkeerd geprijsd stond op de Sony website, waardoor we actie hebben moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat het model niet langer aangekocht kon worden op onze website. Althans toch niet tegen deze verkeerde prijs.
Helaas dienen wij u nu dus te informeren dat wij uw bestelling niet hebben kunnen afronden tegen deze prijs, omdat dit om een vergissing op de website ging.

We begrijpen uiteraard dat dit zowel frustrerend als teleurstellend voor u is, omdat uw bestelling wel werd goedgekeurd op onze website. We willen ons dus uiteraard uitgebreid excuseren voor dit ongemak.
Als tegemoetkoming hiervoor zullen we u, in een aparte email, een kortingscode toesturen. Deze code kan u in de toekomst gebruiken voor gelijk welke volgende bestelling op onze Sony website, die dan in prijs verlaagd zal worden met 50 euro. Verdere details staan uitgebreid uitgelegd in de email van de kortingscode.

Als u al een betaling uitgevoerd zou hebben voor de laptop wordt deze uiteraard zo snel als mogelijk teruggestort.

Indien u de bestelling opnieuw bij ons wenst te plaatsen kan u contact opnemen met ons op volgend nummer: (020) 36 95 24.

Met vriendelijke groeten,
(knip)
Customer Care and Sales Advisor
Sony Store Online

Sony Europe Limited.
Da Vincilaan 7 - D1, 1935 Zaventem, Belgium
customer.service.nl@shop.sony-europe.com
customer.service.be.nl@shop.sony-europe.com
sales.nl@shop.sony-europe.com
sales.be.nl@shop.sony-europe.com
Nederland: (020) 346.9524 --- België: (02) 713.1635

Sony Europe Limited. A company registered in England and Wales.
Registered office: The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey. KT13 0XW. United Kingdom

Volgens mij is dat wel vaker voor gekomen hier eens even uitzoeken wat mijn rechten zijn. Heeft iedereen dit mailtje al gehad? En wie kan mij vertellen wat ik nu het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
boppos schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:50:
Mijn bestelling van de sony Vaio E14 is geannuleerd:
Geachte heer/mevrouw Toussaint,

Via deze email contacteren wij u in verband met uw recent bij ons geplaatste bestelling van de zelf geconfigureerde laptop SVE14A1C5E.

We hebben echter gemerkt dat dit model verkeerd geprijsd stond op de Sony website, waardoor we actie hebben moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat het model niet langer aangekocht kon worden op onze website. Althans toch niet tegen deze verkeerde prijs.
Helaas dienen wij u nu dus te informeren dat wij uw bestelling niet hebben kunnen afronden tegen deze prijs, omdat dit om een vergissing op de website ging.

We begrijpen uiteraard dat dit zowel frustrerend als teleurstellend voor u is, omdat uw bestelling wel werd goedgekeurd op onze website. We willen ons dus uiteraard uitgebreid excuseren voor dit ongemak.
Als tegemoetkoming hiervoor zullen we u, in een aparte email, een kortingscode toesturen. Deze code kan u in de toekomst gebruiken voor gelijk welke volgende bestelling op onze Sony website, die dan in prijs verlaagd zal worden met 50 euro. Verdere details staan uitgebreid uitgelegd in de email van de kortingscode.

Als u al een betaling uitgevoerd zou hebben voor de laptop wordt deze uiteraard zo snel als mogelijk teruggestort.

Indien u de bestelling opnieuw bij ons wenst te plaatsen kan u contact opnemen met ons op volgend nummer: (020) 36 95 24.

(knip)
Sony Store Online

Sony Europe Limited.
Da Vincilaan 7 - D1, 1935 Zaventem, Belgium
customer.service.nl@shop.sony-europe.com
customer.service.be.nl@shop.sony-europe.com
sales.nl@shop.sony-europe.com
sales.be.nl@shop.sony-europe.com
Nederland: (020) 346.9524 --- België: (02) 713.1635

Sony Europe Limited. A company registered in England and Wales.
Registered office: The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey. KT13 0XW. United Kingdom

Volgens mij is dat wel vaker voor gekomen hier eens even uitzoeken wat mijn rechten zijn. Heeft iedereen dit mailtje al gehad? En wie kan mij vertellen wat ik nu het beste kan doen?
Ik denk dat bij een groot bedrijf als Sony wel in de voorwaarden staat dat de bestelling geannuleerd wordt bij een verkeerde prijssteling, je kunt dan alleen maar lij zijn darpt je nog een waardebin ebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Tja is toch vrij discutabel, want wanneer is het een verkeerde prijs stelling? Als hij nou 300 euro was had je kunnen denken dat is goedkoop voor een laptop maar hij was geen 300 maar duurder dus tja.. En je kan wel dingen doodleuk in je voorwaarden zetten maar ze moeten ook rechtsgeldig zijn natuurlijk!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

Verhaal...

Hier: Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig kan je wel het één en ander uithalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 02-05-2012 20:47 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Zoals ook al vaak wordt gezegd. AV gaan niet boven de wet! Maar helaas blijkt zeker bij grote bedrijven: rechten hebben is iets anders dan je recht krijgen. Je zal een stuk sterker staan met een grote groep en waarschijnlijk een lange adem moeten hebben, maar de aanhouden (kan) winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Wellicht je rechtsbijstandverzekering inschakelen? Die zien een lange procedure ook niet zitten, dus bestaat er een redelijke kans dat ze een paar honderd euro uit eigen zak zullen betalen om de zaak af te handelen. Zie je tenminste nog eens iets terug van de premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, aangezien de prijs omlaag ging in plaats van omhoog bij het selecteren van een duidelijke upgrade kun je er als koper/consument van uit gaan dat het een foutieve prijs betreft. Ook het feit dat je normaal gesproken geen i5 processor kan bestellen in combinatie met dit model draagt hier aan bij. Persoonlijk zou ik er geen tijd en moeite in steken aangezien het niet aannemelijk is dat Sony de intentie had deze laptop voor deze prijs te willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:31

Rem

Luit schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 07:23:
[...]

Tja, aangezien de prijs omlaag ging in plaats van omhoog bij het selecteren van een duidelijke upgrade kun je er als koper/consument van uit gaan dat het een foutieve prijs betreft. Ook het feit dat je normaal gesproken geen i5 processor kan bestellen in combinatie met dit model draagt hier aan bij. Persoonlijk zou ik er geen tijd en moeite in steken aangezien het niet aannemelijk is dat Sony de intentie had deze laptop voor deze prijs te willen verkopen.
Ik heb hem ook besteld, maar denk er wel hetzelfde over als Luit. Als sony ze niet gaat leveren heb je geen poot om op te staan denk ik. Het Dell + 2 SSD's geval zat volgens mij wel even anders in elkaaro mdat je daar niet een optie van +€XX selecteerde wanneer er €200 euro van de prijs af ging. Iedereen begrijpt dat dat niet de bedoeling is.

Dat gezegd hebbende hoop ik natuurlijk wel dat sony mijn laptop gaat leveren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 29-06 23:24
Luit schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 07:23:
[...]

Dat was bij de SSD actie ook zo ;) Dat was overduidelijk, desalniettemin is het uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Ik heb gisteren bevestiging gekregen maar nu zie ik op de website dat de bestelling is geannuleerd. Nette brief opstellen dat we niet akkoord gaan met een waardebon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Loev schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:33:
Ik heb gisteren bevestiging gekregen maar nu zie ik op de website dat de bestelling is geannuleerd. Nette brief opstellen dat we niet akkoord gaan met een waardebon?
Dan krijg je geen waardebon... Ik zou het er lekker bij laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Loev schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:33:
Je weet van te voren dat zoiets natuurlijk kan gebeuren dus zou je bon pakken en niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

En ook mail binnen... Op dit forum hebben ze mails gestuurd naar de baas van Sony europa en hebben ze ook iets in de t&c gevonden wat onduidelijk is. In de nederlandse t&c staan ook wat onduidelijkheden zoals:
7. Prijzen

Bij de productprijzen gaat het om de op het moment van acceptatie van de klantorder geldige prijzen.

De prijzen zijn exclusief transport- of bewerkingskosten, transportverzekering, BTW (of andere omzetbelasting), douane of andere belasting, alsmede publiekelijke lasten en tarieven, voor zover niet anders bepaald en behoudens het geval dat geldend recht anders voorschrijft. De definitieve productprijs wordt u echter voorafgaand aan uw definitieve bestelling medegedeeld via de website of een medewerker van het call centre en is tevens de prijs die op de factuur staat vermeld. Deze factuur wordt u per e-mail toegezonden.

U gaat ermee akkoord, voor producten transport- en bewerkingskosten alsmede (indien van toepassing) andere in de voorafgaande zin genoemde tarieven en belastingen die in de door Sony na de koop van de Sony-producten opgemaakte factuur individueel zijn genoemd, te betalen.
Maar wellicht moet dit nu even zijn eigen topic krijgen om dit niet te bevuilen?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
ilovebol.com schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:38:
[...]
Je weet van te voren dat zoiets natuurlijk kan gebeuren dus zou je bon pakken en niet klagen.
Ik heb de bon nog niet (andere ook niet denk ik) in de mail stond na het excuusverhaal het volgende: Als tegemoetkoming hiervoor zullen we u, in een aparte email, een kortingscode toesturen. Deze code kan u in de toekomst gebruiken voor gelijk welke volgende bestelling op onze Sony website, die dan in prijs verlaagd zal worden met 50 euro. Verdere details staan uitgebreid uitgelegd in de email van de kortingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb overigens ook screenshots waarop staat: Gratis graphics upgrade, gratis graphics upgrade ter waarde van ... en een screenshot waarop staat dat de duurste optie maar 80 euro duurder is dan de i3 die standaard werd aangevinkt.. Dus geef die kortings bon maar en dan leg ik nog 30 euro bij en wil ik hem alsnog geleverd hebben!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Bananenspin schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:57:
Ik heb overigens ook screenshots waarop staat: Gratis graphics upgrade, gratis graphics upgrade ter waarde van ... en een screenshot waarop staat dat de duurste optie maar 80 euro duurder is dan de i3 die standaard werd aangevinkt.. Dus geef die kortings bon maar en dan leg ik nog 30 euro bij en wil ik hem alsnog geleverd hebben!
Ja maar dat er 200 euro van de prijs af ging was je niet opgevallen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Zijn neus bloedde op dat moment waarschijnlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
vraag me af wat de voorwaarden zijn van die 50 euro kortingsbon.. (minimaal bedrag etc)

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

RemcoDelft schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:36:
[...]

Dan krijg je geen waardebon... Ik zou het er lekker bij laten :)
Gewoon bij laten idd.. grote verschil met het Dell-verhaal was dat medewerkers meerdere keren bevestigd hadden dat de prijs klopte. Bij Sony is dit niet het geval, die hebben meteen eerlijk laten weten dat het een fout betreft.
Gratis €50,- mogen uitgeven is geen slechte deal.. zelfs dat zijn ze niet verplicht. Dus ik zou voor de €50,- gaan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 03-05-2012 11:36 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik heb wel een bevestiging gekregen dat de configuratie klopte, niet zo zeer de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Loev schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:47:
Ik heb wel een bevestiging gekregen dat de configuratie klopte, niet zo zeer de prijs.
Ze hebben inderdaad niet aangegeven dat het niet klopte, getuigen de meerdere bevestigings mailtjes hier met de vraag over de GPU.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Ik heb zelfs iemand aan de telefoon gehad waaraan ik vroeg of die configuratie wel klopte. Die mevrouw vond mij een beetje lastig denk ik: "Nou meneer, als het op de website staat dan zal het wel kloppen hé!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
GS88 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:35:
[...]

Gewoon bij laten idd.. grote verschil met het Dell-verhaal was dat medewerkers meerdere keren bevestigd hadden dat de prijs klopte. Bij Sony is dit niet het geval, die hebben meteen eerlijk laten weten dat het een fout betreft.
Gratis €50,- mogen uitgeven is geen slechte deal.. zelfs dat zijn ze niet verplicht. Dus ik zou voor de €50,- gaan. ;)
Heb de voucher binnen en het is een voucher van € 59,50. dus 50 ex. BTW :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Laatst online: 19-06 13:49
Volgens mij heb jij recht op de aangeboden prijs mits deze niet onrealistisch was (zeg €0,01)
Dit gaat ook zo met druk fouten in folders of foute prijskaartjes in winkels

Bovendien hebben ze volgens mij al helemaal niet het recht zomaar die bestelling te annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

HitDyl schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:24:
Volgens mij heb jij recht op de aangeboden prijs mits deze niet onrealistisch was (zeg €0,01)

Bovendien hebben ze volgens mij al helemaal niet het recht zomaar die bestelling te annuleren
Sony behoudt zich het recht voor om foutieve prijzen blabla... ik las het ergens nog op hun website..
- ook stond er voordat je op configureren klikte "tot i3-processor dit en dat", dan zou het al vreemd moeten zijn als er i5 gekozen kan worden.
- komt nog eens bij dat er ook stond "prijzen vanaf €600,-" of iets in die richting, dat betekent dat de prijs dan alleen nog maar hoger zou kunnen worden.

Zomaar doen ze het ook niet.. ze hebben 't (vind ik netjes) via de mail laten weten dat de order geannuleerd is.
Ik had em zelf ook besteld (met 1600x900), had 't fantastisch gevonden als ie inderdaad geleverd werd, maar ik had er gewoon rekening mee gehouden dat 't gewoon niet klopt. So be it, krijg een bon van €50,-.. en dat is naar mijn mening gewoon netjes afgehandeld van Sony, geen onduidelijkheden zoals dat bij Dell toen destijds was.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
HitDyl schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:24:

Vraag: Via een webshop had ik een monitor gekocht voor 670 euro. Een dag later kreeg ik een mail dat de koop werd geannuleerd omdat men een typefout had gemaakt: de monitor had 760 euro moeten kosten. Mag dat zomaar?

Antwoord: Nee, dat mag niet zomaar. Wanneer de winkel een aanbod doet dat er redelijk uitziet, en jij daarop ingaat, dan is daarmee een overeenkomst gesloten. De winkel mag dat aanbod niet herroepen door te zeggen dat er een typefout gemaakt is. Alleen als de typefout zo evident is dat jij had moeten snappen dat het aanbod niet legitiem was (bijvoorbeeld diezelfde monitor voor 67 euro), dan mag de winkel annuleren. De algemene voorwaarden kunnen hier niets aan veranderen.

Mag je zelf bedenken of het bij de Sony laptop evident genoeg was :)

Denk dat er verder al genoeg post aan vuil is gemaakt en dat de discussie beter kan stoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rerder op 03-05-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Afgelopen donderdag (29 april) kwam de mededeling dat een Vaio e14p uit de sony webshop voor een leuke prijs werd aangeboden Anoniem: 22659 in "Algemeen korting en aanbiedingen topic". Schijnbaar was er een foutje in het systeem die de prijs van een upgrade eraf trok inplaats deze erbij op te tellen. Veel Tweakers (en ook non-Tweakers) reageerden hierop door de laptop ook te bestellen. Inmiddels is hij niet meer te bestellen (voor deze prijs of één die in de buurt komt) en lijkt Sony zelfs bij iedereen de koop te annuleren. Als goedmakertje geven ze je dan wel graag 50 euro korting bij een aankoop in de Sony webshop.

Even een algemeen topic om vervuiling in andere topics tegen te gaan.

Huishoudelijke mededeling: De rest van de reacties even vanuit het kortingstopic hierheen verplaatst.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 03-05-2012 15:47 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Ik heb deze ook besteld en mijn order is inderdaad geannuleerd.
Ik heb teruggestuurd dat ik hier niet mee akkoord ga en ik ben benieuwd wat hun reactie hierop gaat zijn. Tevens heb ik even contact gezocht met Arnoud Engelfriet, een jurist die ook bij de Dell laptops actie heeft ondernomen om te vragen of er iets mogelijk is.

Ik ben niet ontevreden met de waardebon, maar eigenlijk vind ik dat men de laptop gewoon mag leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik had zelf ook contact opgezocht met Arnoud Engelfriet aangezien er volgens mij een aantal dingen gebeuren die niet mogen maar dat is nog even af te wachten. Het zou mooi zijn als we kunnen inventariseren hoeveel Tweakers de laptop besteld hebben.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-06 22:34
Even een paar vragen (mede omdat ik destijds de actie niet gezien heb):
-Ik begrijp dat jullie konden zien dat een upgrade een minderprijs opleverde, klopt dat?
-Zo ja, hebben jullie wel aan de Sony klantenservice gevraagd of de prijs klopte? Was de prijs van de laptop als geheel significant goedkoper dan vergelijkbare laptops? Belangrijk punt zoals ook in het OTTO-arrest stond.
-Stond er een indicatie o.i.d. bij dat het een actie betrof?
-Indien geen contact met Sony klantenservice, een significant lagere prijs en geen indicatie van aanbieding, zou ik mijn verlies nemen. Het was dan denk ik vrij evident dat het een fout betrof in hun systeem, wat niet is ontkracht door hun klantenservice.

Dat is het verschil met de Dell XPS 17 situatie: Er stond expliciet bij de SSD's dat het een speciale aanbieding was (en de SSDs was de enige optie bij het bestellen), er waren geen goed vergelijkbare laptops, de Dell klantenservice bevestigde de prijs... Je mocht er toen redelijkerwijs vanuit gaan dat de prijs klopte, je kunt immers niet zien waarom hij zo goedkoop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

kutagh schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:51:
Even een paar vragen (mede omdat ik destijds de actie niet gezien heb):
-Ik begrijp dat jullie konden zien dat een upgrade een minderprijs opleverde, klopt dat?
Dat kan je alleen zien aan de uiteindelijke totaalprijs.
-Zo ja, hebben jullie wel aan de Sony klantenservice gevraagd of de prijs klopte? Was de prijs van de laptop als geheel significant goedkoper dan vergelijkbare laptops? Belangrijk punt zoals ook in het OTTO-arrest stond.
Ik wel, ja! Ik heb gebeld met Sony en kreeg aan de telefoon te horen "Meneer als dat op de site staat dan zal dat wel zo zijn."
-Stond er een indicatie o.i.d. bij dat het een actie betrof?
Niet dat ik weet.
-Indien geen contact met Sony klantenservice, een significant lagere prijs en geen indicatie van aanbieding, zou ik mijn verlies nemen. Het was dan denk ik vrij evident dat het een fout betrof in hun systeem, wat niet is ontkracht door hun klantenservice.
Bij mij dus wél het geval.
Dat is het verschil met de Dell XPS 17 situatie: Er stond expliciet bij de SSD's dat het een speciale aanbieding was (en de SSDs was de enige optie bij het bestellen), er waren geen goed vergelijkbare laptops, de Dell klantenservice bevestigde de prijs... Je mocht er toen redelijkerwijs vanuit gaan dat de prijs klopte, je kunt immers niet zien waarom hij zo goedkoop was.
Ik zie bijv. in de pricewatch een Fujitsu laptop van 14", zelfde processor maar verder iets andere specs voor €100 duurder. Lijkt me niet zo'n extreem grote mutatie t.o.v. van marktprijzen om heel eerlijk te zijn. Já natuurlijk betaal je wat extra's voor design of weet ik veel wat, maar dat is niet tastbaar.
Mijn punt: Ik vind de prijs niet onredelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 06-05 08:37
Ik vind dit zelf de spuigaten uitlopen. Dit is niet meer een kwestie van "korting en aanbiedingen", maar gewoon keihard misbruik van de situatie maken. Sinds het Dell verhaal hoopt iedereen zijn spul voor niks te krijgen en proberen ze op elk mogelijke manier juridisch gelijk te krijgen en de verkoper over te halen om het product gewoon te leveren.

Jongens, houd daar toch gewoon een keer mee op! En niet steeds doen alsof je neus bloed...

Ga akkoord met die cadeaubon en klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn19 op 03-05-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ej7ymg.png

Dat plaatje (en nog een andere) heb ik waarin dus ook een actie word gesuggereerd. Ik ben zelf student en had dus ook nog studentenkorting (al kon ik nergens zien hoeveel en betwijfel ik dat nu uberhaupt nog of er wel iets af ging) maar ik kwam uit op een bedrag van 533 euro wat ik aardig wat vind voor een laptop. Zeker met IB dat net uit was kon het prima dat de laatste SB processoren de deur uit moesten.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

m19 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:57:
Ik vind dit zelf de spuigaten uitlopen. Dit is niet meer een kwestie van "korting en aanbiedingen", maar gewoon keihard misbruik van de situatie maken. Sinds het Dell verhaal hoopt iedereen zijn spul voor niks te krijgen en proberen ze op elk mogelijke manier juridisch gelijk te krijgen en de verkoper over te halen om het product gewoon te leveren.

Jongens, houd daar toch gewoon een keer mee op! En niet steeds doen alsof je neus bloed...

Dat is gewoon goed hollands alles voor niets proberen te krijgen, ieder zijn ding right? Als Sony nou overstag komt heb ik een hartstikke leuke laptop voor dat geld, prima. Doen ze het niet, jammer maar bedankt voor de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Gelukkig is niet iedereen zo. Het gaat mij erom dat ze er nu proberen onderuit te komen op een manier die volgens mij juridisch niet in orde is.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Dit gedrag heeft altijd bestaan en zal verder bestaan, het klinkt gewoon alsof je een beetje boos bent, daar heb ik wel een site voor.

Bananenspin, kan jij misschien correspondentie van/naar sony hier plaatsen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Er zijn een aantal mails te vinden hier: [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8 en hier: Algemeen korting en aanbiedingen topic. Zelf heb ik nooit een mail ontvangen van de klantenservice (slecht!) maar heb telefonisch contact gehad en via een live chat twee maal.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@m19: Niet pas sinds het Dell verhaal, al denk ik dat de succesje toen een bepaald signaal heeft afgegeven dat meer mensen het denken te kunnen flikken.

@Remsporus en Bananenspin:
Het puntje van dat het geen aanbieding is en dat de laptop €100 goedkoper is dan een vergelijkbare laptop (de goedkoopst vergelijkbare laptop neem ik aan?) zet mij wel aan het twijfelen ivm de OTTO-arrest.
Als er meer mensen hebben gebeld naar Sony en allemaal te horen hebben gekregen dat de prijs klopt, dan staan jullie wel redelijk sterk qua dat de prijs redelijk was.

Qua de upgrade: Kon je duidelijk zien dat de upgrade een hogere prijs zou moeten opleveren?

Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Nu online
@kutagh

Bij de ene upgrade moest je 50 euro en bij de andere upgrade moest je 80 euro bijdokken. In plaats van dat het erbij kwam, ging er +/- 200 euro van de totaalprijs af.

Dit was overigens de effectieve 'korting': Jolly_Jumper in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"

[ Voor 108% gewijzigd door Jolly_Jumper op 03-05-2012 14:15 . Reden: Ging ff mis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
kKaltUu schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:02:
[...]

Dit gedrag heeft altijd bestaan en zal verder bestaan, het klinkt gewoon alsof je een beetje boos bent, daar heb ik wel een site voor.
Dat boos valt wel mee. Het is gewoon de algemene houding waar ik niet zo van houd :)
Het Sony verhaal werd zo aangekondigd aan het grote publiek.

"Hey, als je dit doet, levert het een minderprijs op"
Regeneration schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:15:
Als je bij de E 14 voor de i5 2450M (met of zonder HD 7670M) dan lever je dat een minderprijs van 190 euro op. Oftewel effectief 240 euro (zonder HD7670M) en 270 euro korting (met HD7670M). Geen idee uiteraard of Sony hem gaat uitleveren voor die minderprijs.
Het was dus al duidelijk dat er iets niet klopte.

Maar goed, ik val niemand persoonlijk aan. Ik moest gewoon even mijn mening kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Ik begrijp je ook wel hoor, want moreel hebben we natuurlijk geen poot om op te staan. Dat staat buiten kijf.

Maar als ik heel eerlijk ben voel ik me niet schuldig als een bedrijf zo'n fout maakt ( En laten we eerlijk wezen, ze zullen er waarschijnlijk niet eens rode cijfers op draaien als ze hem zouden leveren voor die prijs ) en ik daar mis/gebruik van maak.

Het zou een ander verhaal worden zou iemand nu een beetje het zielige slachtoffertje gaan spelen, maar dat is volgens mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:49

Marando

Muziekje?

Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar op het moment dat er door de klantenservice nota bene gezegd wordt dat het WEL klopt.. dan heb je toch als consument aan je verplichting voldaan? Als je dan tot de koop over gaat, dan mag je toch verwachten dat je het product ook geleverd krijgt?

Daarom ben ik in deze van mening dat Sony zijn verlies moet pakken en de laptops moet leveren voor het bedrag zoals dit bij velen al is afgeschreven van hun bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Jolly_Jumper schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:10:
@kutagh

Bij de ene upgrade moest je 50 euro en bij de andere upgrade moest je 80 euro bijdokken. In plaats van dat het erbij kwam, ging er +/- 200 euro van de totaalprijs af.
Was er voor het aanpassen van de laptop een indicatie prijs, een 'vanaf zoveel euro' prijs? Zo ja, dan is het wel zorgwekkend want dan kon je redelijkerwijs vermoeden dat er iets niet klopte als er stond dat hij duurder zou worden en hij goedkoper wordt.

@m19: Ik bekijk het altijd vanuit de oogpunt van een klant die gewoon het bestelproces doorloopt, kiest wat hij wilt hebben en dan het eindresultaat ziet. Als er dan redelijkerwijs kan worden vermoed dat de prijs niet klopt, dan bestel ik niet i.v.m. evidente fout (zie ook de ladyphonewinkel waar je negatieve aantallen van smartphones kon bestellen om de prijs te drukken, evident dat het niet mogelijk kan zijn). Bij Dell wees alles erop dat het klopte als je puur het bestelproces volgde, klantenservice bevestigde het zelfs expliciet dat het zou kloppen ongeacht wat de SSDs retail kostte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ik had ook besteld.

Er stond voordat je op de configuratie kon klikken wel twee dingen die belangrijk zijn:

1. Er stond dat de configuratie mogelijk was tot i3-processor. (dan is 't vreemd als i5 alsnog kan).
2. Er stond dat de configuratieprijs vanaf €600,- was ofzo.. wat betekend dat de prijs ofwel hetzelfde blijft bij een 'gratis upgrade' ofwel alleen maar hoger kan worden.

Ik heb een mailtje terug gestuurd dat het aardig was dat ze een bon van €50,- zomaar gratis geven, vind ik top! Zelf had ik ook wel door dat er iets niet klopte aan de configuratie dus ik vond het niet verrassend om die mail te krijgen met de annulering.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

kutagh schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:18:
[...]

Was er voor het aanpassen van de laptop een indicatie prijs, een 'vanaf zoveel euro' prijs? Zo ja, dan is het wel zorgwekkend want dan kon je redelijkerwijs vermoeden dat er iets niet klopte als er stond dat hij duurder zou worden en hij goedkoper wordt.

@m19: Ik bekijk het altijd vanuit de oogpunt van een klant die gewoon het bestelproces doorloopt, kiest wat hij wilt hebben en dan het eindresultaat ziet. Als er dan redelijkerwijs kan worden vermoed dat de prijs niet klopt, dan bestel ik niet i.v.m. evidente fout (zie ook de ladyphonewinkel waar je negatieve aantallen van smartphones kon bestellen om de prijs te drukken, evident dat het niet mogelijk kan zijn). Bij Dell wees alles erop dat het klopte als je puur het bestelproces volgde, klantenservice bevestigde het zelfs expliciet dat het zou kloppen ongeacht wat de SSDs retail kostte...
Maar als je als klant dan merkt dat het een vreemde prijs is en je vervolgens contact opneemt krijg je te horen "Nou meneer, als het op de website staat dan zal het wel zo zijn", dan kan je alleen nog maar denken: Prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ach ja, we moeten niet zeuren. Ik heb net een gratis wekkerradio besteld van die waardebon :) 55 euro normaal maar met studentenkorting 49.50 en met die waardebon gratis :D

http://www.sony.nl/product/rad-clock-radio/icf-c705

Goede oplossing van sony

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik heb ook besteld voor mijn vriendin met studenten korting. De configuratie is bevestigd via e-mail maar de prijs niet. Benieuwd wat Arnoud zegt. Als we de laptop geleverd krijgen hebben we een mazzeltje en gewoon pech.

Net als in het Dell topic mogen moraal ridders in een ander topic gaan preken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
remsporus schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:23:
[...]

Maar als je als klant dan merkt dat het een vreemde prijs is en je vervolgens contact opneemt krijg je te horen "Nou meneer, als het op de website staat dan zal het wel zo zijn", dan kan je alleen nog maar denken: Prima! :)
Het probleem is nu de samenstelling:
Vanaf-prijs van €600, laptop komt onder de €600 uit, dan verwacht ik op zijn minst dat er ergens Speciale Aanbieding staat. Dat staat er niet, dan zou er als klant zijnde al een belletje moeten rinkelen van 'de prijs klopt waarschijnlijk niet'.

Had er iemand de klantenservice gebeld met exact die melding: Dat de laptop een vanaf-prijs had van €600 maar een bepaalde configuratie op een lager bedrag uitkwam? Als er daarop meerdere keren is gezegd dat het klopt, sta je redelijk sterk. Anders sta je vrees ik vrij zwak, je kon dan namelijk redelijkerwijs weten dat het een fout in het systeem is. Zulke details kunnen best van invloed zijn als een rechter zich erover moest buigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Klopt maar bij de vanaf prijs staat ook een configuratie die beter is dan de standaard configuratie waar hij op staat(minder pixels, kleinere hardeschijf etc..)

Zoals hierboven word aangegeven: Ik wel, ja! Ik heb gebeld met Sony en kreeg aan de telefoon te horen "Meneer als dat op de site staat dan zal dat wel zo zijn."

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
Wat nu meer de vraag is gaat het iets opleveren al die tijd erin steken ?

Als Sony zegt dit is het kan je alleen nog het juridische pad gaan bewandelen en vraag me af of je daar wel je gelijk gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Tsja, al met al blijf het twijfelachtig over of je redelijkerwijs had kunnen weten dat het een evidente fout in het systeem betrof en de prijs dus niet kon kloppen.

@ilovebol.com: Wat deed Dell toentertijd? Na een hele tijd waren ze toch gezwicht voor de klanten en hebben ze de XPS 17's uitgeleverd. Het kan dus wel werken maar het kost flink wat tijd zonder zekerheid.

P.S. als er iemand zo'n Sony bon van €50 heeft en die niet gaat gebruiken, zou ik hem wel willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Voor diegenen die het hebben gemist. Dell:

Bevestigde, zwart op wit, meerdere keren, dat de aanbieding klopte.
Vervolgens beweerden ze dat het onderdeel niet meer leverbaar was. Je had X dagen (ja, dat stond er echt. X dagen) om te kiezen uit een vergelijkbaar alternatief. Namelijk een harde schijf. Volgens hun eigen AV is dell verplicht je een minimaal vergelijkend alternatief aan te bieden. en zo niet, een redelijke vermindering van prijs. Bovendien waren er mensen die hem wel hadden gekregen, en de 2x SSD optie was nog steeds beschikbaar. Waardoor het 'niet leverbaar argument niet op ging.
Ten slotte verscheen het verhaal op verschillende nieuwssites...

In het kort, dell:
bevestigde de aanbieding
annuleerde vervolgens op valse gronden
kwam in het nieuws.

Welke van deze fouten heeft sony ook gemaakt? Heeft sony de aanbieding tegenover iemand bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:57:
In het kort, dell:
bevestigde de aanbieding
annuleerde vervolgens op valse gronden
kwam in het nieuws.

Welke van deze fouten heeft sony ook gemaakt? Heeft sony de aanbieding tegenover iemand bevestigd?
Tegen mij is het bevestigd, helaas telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb net een mail gestuurd dat ik het niet eens ben met de annulering waarin ik hun eigen voorwaarden citeer.

Zo is er sprake van een overeenkomst als je een bevestiging van de order hebt en een bevestiging dat de betaling binnen is. En word er in de voorwaarden alleen over annuleren gesproken wanneer ze niet binnen een redelijke tijd kunnen leveren (de tijd die ze zelf hebben aangegeven).

edit: Als je belt krijg je te horen dat de gesprekken mogelijk op worden genomen dus dat moet terug te halen zijn remsporus.

[ Voor 13% gewijzigd door Bananenspin op 03-05-2012 16:02 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remsporus schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:59:
[...]

Tegen mij is het bevestigd, helaas telefonisch.
Sony is sowieso niet bereikbaar via iets anders dan de telefoon..
Als het inderdaad is bevestigd, dan maak je naar mijn inziens een enorm grote kans om een eventuele rechtzaak te winnen.
Bananenspin schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:01:
Ik heb net een mail gestuurd dat ik het niet eens ben met de annulering waarin ik hun eigen voorwaarden citeer.

Zo is er sprake van een overeenkomst als je een bevestiging van de order hebt en een bevestiging dat de betaling binnen is. En word er in de voorwaarden alleen over annuleren gesproken wanneer ze niet binnen een redelijke tijd kunnen leveren (de tijd die ze zelf hebben aangegeven).
Een automatische bevestiging is NIET hetzelfde als een koopvereenkomst.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-05-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Alleen de afweging:

Deze laptop met een leuke korting (Hij kost nog steeds geld hoor!) en veel tijd/geld en moeite steken in een rechtzaak <--> voor €50,- een leuk hebbedingetje uitzoeken. .

Ik weet het nog zo net niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of deur 3: om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Die 50 euro is nog een paar maanden geldig dus dat zit wel goed maar het gaat mij erom dat ze niet goed handelen. Ik heb ook aangegeven dat ik best nog een bedrag had willen bij betalen (niet volledig want het is niet mijn fout) maar dat ik zomaar een annulering niet vind kunnen.

En inderdaad het gaat mij vooral om het principe.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Ik vind het gebaar van Sony net als veel anderen best redelijk. Dat een trien ( Want dat was diegene die ik sprak ) achter de servicedesk een slechte dag had en mij zo kortstondig te woord stond neem ik hun ook niet erg kwalijk. Om het principe zou ik ze dus niet voor de rechter slepen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze bij het dell-gedoe ook meteen hadden gezegd: sorry, het is een fout. Hier geld terug en een kortingsbon. Dan had ik ook nooit zo moeilijk gedaan. Maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Laatst online: 19-06 13:49
Even ter verdediging van de kopers, er stond bij dat je bij een een upgrade naar betere grafische kaart korting zou krijgen(of een upgrade naar i5 zou ook kunnen zijn geweest, iets in die trant in ieder geval)
Dit stond op een pagina voor dat je kon samenstellen, waar je nog moest kiezen uit welk model. Maar het is nu weg gehaald.

En bovendien was de prijs niet spectaculair omdat het om oude generatie gaat gezien de komst van ivy bridge nu gaan bedrijven de oude laptops dumpen.

Ik had zelf namelijk ook de aanbieding gezien, hij was goed echt wel goedkoop. Maar vond het niet ongelofelijk indrukwekkend.

De prijs nu met de zelfde configuratie is 713,99 €
De aanbieding was dus 440 dat is 274 euro korting, dat zou best kunnen als dump prijs om ruimte te maken voor nieuwe Ivy Bridge laptops

[ Voor 13% gewijzigd door HitDyl op 03-05-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-06 19:19
ik heb maar een gratis zx600 koptelefoon genomen met m'n voucher :D
Ik zag dat je ook een PSP kan krijgen voor 40 euro (als je studentenkorting toepast)

[ Voor 39% gewijzigd door Sourcey op 03-05-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Als iemand nu al weet dat hij / zij zijn code niet gaat gebruiken. Ik zou 'm dolgraag hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:33
Oke, ook hier de mail van annulering. Nu de grap: het geld bij paypal is terug geboekt/gecanceld. Normaal tot dus ver, maar wat heeft sony nu vandaag weer gedaan. Het geld er weer af geboekt! Is dit alleen bij mij of ook bij andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb hetzelfde maar dit is iets van Paypal wat ik eerder ook gehad heb als het goed is.. Ze blokkeren dan tijdelijk het geld.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
davevogel0 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:27:
Oke, ook hier de mail van annulering. Nu de grap: het geld bij paypal is terug geboekt/gecanceld. Normaal tot dus ver, maar wat heeft sony nu vandaag weer gedaan. Het geld er weer af geboekt! Is dit alleen bij mij of ook bij andere mensen?
Bij mij niet, ik had met mijn creditcard betaald. Dan doen ze eerst een claim op de kaart voor het bedrag en wordt het later omgezet in een transactie.

Ik denk dat ik het maar laat zo... ik had ze het volgende gestuurd:
Geachte Sony medewerk(st)er,
Met enige verbazing en tegelijk teleurstelling lees ik uw mailtje. Het is in Nederland nog altijd zo dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand komt doordat een klant(ik) het aanbod van een verkoper(Sony) aanvaardt. Volgens mij heb ik dat gedaan en ik heb daar ook een bevestiging van gekregen. Op mijn Sony zie ik dat de bestelling reeds is geannuleerd. graag zie ik dit terug gedraaid worden.
Kunt u mij vertellen op grond waarvan u de verkoop van de laptop met mij kunt ontbinden?
Met vriendelijke groet,
Bob T

heb net mail terug van SONY:
Geachte heer T,
Hartelijk dank voor uw email.
Uiteraard snappen wij uw teleurstelling dat we deze bestelling niet voor u konden verwerken.
helaas kan ik hier niets aan veranderen. Een verkoopsovereenkomst is pas officieel wanneer de factuur wordt opgesteld en dat is bij ons pas op het moment dat de levering van het product gecreëerd wordt.
In de periode daaraan voorafgaand is het dus helaas steeds mogelijk dat een bestelling geannuleerd dient te worden om een bepaalde reden. Die redenen kunnen zeer verschillend zijn. Hier is het omwille van een fout in de prijs, maar het kan ook omwille van voorraad zijn of de betaling bijvoorbeeld.
Het spijt ons zeer erg, maar we kunnen hier dus helaas niet aan voldoen.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

(knip)
Sony Store Online
Sony Europe Limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16
Als je een orderbevestiging hebt gekregen en Sony heeft het geld afgeboekt is de overeenkomst formeel gesloten.

Of en hoe de prijs op de website stond (super aanbieding, op is op, etc.) en/of er navraag is gedaan of deze klopt is een tweede. Ook moet de prijs enigzins reeël zijn voor het artikel (een laptop kan van € 50,00 is niet reeël).

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 03-05-2012 21:01 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

4. Bestelling plaatsen – orderontvangstbevestiging, orderbevestiging

Door het plaatsen van een order, dient u bij ons een verzoek in tot de aanschaf van het product of de dienst die u heeft geselecteerd en waarop deze voorwaarden van toepassing zijn. Het is aan ons om te beoordelen of wij uw order accepteren of niet. Elke overeenkomst is afhankelijk van de controle van Sony ten aanzien van de beschikbaarheid van het product en de bevestiging dat Sony zowel het product als het betaalmiddel (creditcard) heeft geaccepteerd. Indien wij uw order accepteren, laten wij dit weten door middel van een orderbevestiging. Sony heeft, in het algemeen, na de ontvangst van uw order 14 dagen om de beschikbaarheid te controleren en te bevestigen. Zo lang Sony beide bovengenoemde punten nog niet heeft bevestigd, is Sony niet verplicht tot het leveren van de producten en/of diensten.
In het kort, als jij een order bevestiging hebt en een betaal bevestiging (die had ik beide!) dan heb je een overeenkomst, komt uit hun eigen voorwaarden. Gewoon dit citeren! Ben benieuwd wanneer heb je die mail gestuurd? Ik heb nog niets terug helaas..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een orderbevestiging, of bestel/ontvangstbevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Volgens mij wordt de orderbevestiging dus pas in een later stadium opgemaakt, zodra er begonnen wordt met de productie van de laptop. Je (en dat geldt ook voor mij) hebt alleen een bevestiging van bestelling, en zo hebben ze zich volgens mij redelijk ingedekt. Ik zou ook wel anders willen zien, maar ik denk dat het erg lastig wordt hier je gelijk te krijgen.

Erg verfrissend om het responsmailtje van Sony te lezen trouwens, tenminste van fatsoenlijke taalkwaliteit. Ik had die verschrikkelijke Dell-mail nog in mijn achterhoofd :)

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:09
Helaas dienen wij u nu dus te informeren dat wij uw bestelling niet hebben kunnen afronden tegen deze prijs, omdat dit om een vergissing op de website.

Ze konden de bestelling niet afronden? Alle administratiesystemen zijn op tilt door een fout in het systeem? Zonder dit systeem weet men niet hoe je een laptop op de post moet doen? Wat vinden ze het toch spijtig te moeten meedelen dat hun blunder op deze manier onder het tapijt wordt geveegd.

Ik heb verder niets met deze zaak van doen, maar ik erger me in het algemeen aan deze manier van communiceren. Breng de boodschap gewoon eerlijk, bijvoorbeeld als volgt:

In de aanbieding van het door u bestelde artikel is een foutieve prijs en configuratie opgenomen. Wij hebben besloten de bestelling niet uit te leveren. Ons standpunt dat genoemde vergissing een kennelijke fout betreft, rechtvaardigd dit besluit. Wij bieden onze excuses aan voor de eventuele overlast die deze vergissing voor u met zich heeft meegebracht. (Ter compensatie bieden wij u graag een cadeaubon aan ter waarde van €50. Etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Interessant, kreeg van Arnoud Engelfriet de volgende link toe gemaild: http://blog.iusmentis.com...aar-slechts-een-aanvraag/
Iets in de richting wat ik ook al dacht dat een shop je order niet zomaar mag annuleren, en dat een overeenkomst niet pas gesloten kan worden wanneer de webshop dat wilt.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Bananenspin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:10:
Interessant, kreeg van Arnoud Engelfriet de volgende link toe gemaild: http://blog.iusmentis.com...aar-slechts-een-aanvraag/
Iets in de richting wat ik ook al dacht dat een shop je order niet zomaar mag annuleren, en dat een overeenkomst niet pas gesloten kan worden wanneer de webshop dat wilt.
Ik heb voor de tweede keer gemaild met sony (Dit keer ook met een link naar dat artikel + http://mailsys.mailings.i...online.cfm?id=46.m7huyg1d waar dit nog een keer bevestigd word ) en hen verzocht mijn order opnieuw te plaatsen. Ik ben benieuwd wat de reactie word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Heb je al een reactie op je vorige mail? Heb er nu al 2 gestuurd (de eerste vorige week donderdag al) maar nog geen reactie gekregen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Ik heb wel reactie gehad toen ja.

Mijn mail: 09:59 (23 uren geleden)
Reactie: 17:58 (15 uren geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Gewoon gereageerd op de annulerings mail? Dus naar sales.nl@shop.sony-europe.com? Mijn eerste mail was via het contact formulier maar dat heeft ook niet geholpen blijkbaar :p

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Laatst online: 25-06 10:04

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Ik vrees dat hier weinig te halen is. Een prijs die omlaag gaat bij een extra optie is zó opmerkelijk dat je echt nader onderzoek moet gaan doen. Een medewerker die dan zegt "ja dat zal wel kloppen" helpt, alleen is het beter dat op schrift te hebben. Je kunt een poging doen de gespreksopname op te vragen, daar heb je recht op via de Wet bescherming persoonsgegevens. Maar ik weet niet of ze elk servicegesprek opnemen.

Het verhaal "wij mogen de bestelling annuleren totdat wij deze geaccepteerd hebben in ons systeem" is echt onzin, zodra men jou een concreet aanbod doet (dit product, deze configuratie, deze prijs) dan is dat bindend ongeacht wat in de AV staat. Maar het aanbod moet wel reëel zijn op grond van het OTTO arrest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
Arnoud Engelfriet schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:33:
Ik vrees dat hier weinig te halen is. Een prijs die omlaag gaat bij een extra optie is zó opmerkelijk dat je echt nader onderzoek moet gaan doen. Een medewerker die dan zegt "ja dat zal wel kloppen" helpt, alleen is het beter dat op schrift te hebben. Je kunt een poging doen de gespreksopname op te vragen, daar heb je recht op via de Wet bescherming persoonsgegevens. Maar ik weet niet of ze elk servicegesprek opnemen.

Het verhaal "wij mogen de bestelling annuleren totdat wij deze geaccepteerd hebben in ons systeem" is echt onzin, zodra men jou een concreet aanbod doet (dit product, deze configuratie, deze prijs) dan is dat bindend ongeacht wat in de AV staat. Maar het aanbod moet wel reëel zijn op grond van het OTTO arrest.
Eindelijk iemand die het snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Maar als ik het dus goed begrijp is het feit dat ze zomaar alles annuleren dus niet juist? En een verschil met het OTTO arrest is natuurlijk dat het toen om een tv voor 99 euro (of gulden zelfs?) ging terwijl hij 5 of meervoudig waard was? Hier vind ik 533 euro in mijn geval nog steeds een hoop geld.

Maar het gaat mij nogmaals vooral om het princiep, dat ze het zomaar annuleren.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Nu online
De euro was er toen nog maar 5 jaar 8)7 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Bananenspin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:59:
Maar als ik het dus goed begrijp is het feit dat ze zomaar alles annuleren dus niet juist? En een verschil met het OTTO arrest is natuurlijk dat het toen om een tv voor 99 euro (of gulden zelfs?) ging terwijl hij 5 of meervoudig waard was? Hier vind ik 533 euro in mijn geval nog steeds een hoop geld.

Maar het gaat mij nogmaals vooral om het princiep, dat ze het zomaar annuleren.
Nee, zoals Arnoud aangeeft heb je wel een onderzoeksplicht. Iemand heeft gebeld en werd laks gezegd "het zal wel kloppen". Ook is dit nergens terug te vinden en gaat het hier alleen om het woord van een Tweaker die dat gezegd heeft, iemand zwart wit op papier?
Verder geef een upgrade een minderheidsprijs, wat dus al suggereert dat de prijs niet klopt. Zo zijn er nog veel meer factoren (bijv: "vanaf xxx euro", terwijl de uiteindelijke prijs lager uitviel).
Er zijn teveel factoren die Sony in het gelijk zullen stellen. Ik zou zeggen; accepteer de bon en stop er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Jolly_Jumper schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:04:
[...]

De euro was er toen nog maar 5 jaar 8)7 8)7.
En hoelang bestaat de vraagteken al? 8)7

@m19

Dat haal ik ook op uit zijn tekst maar het gaat mij nu om het annuleren wat dus blijkbaar niet volgens de regels kan. En gaan we kijken naar de vanaf xxx euro prijs daar stond dan ook een 1 tb hdd bij en een scherm van 1600x900 wat zeker niet de standaard config was.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Bananenspin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:10:
[...]

En hoelang bestaat de vraagteken al? 8)7

@m19

Dat haal ik ook op uit zijn tekst maar het gaat mij nu om het annuleren wat dus blijkbaar niet volgens de regels kan. En gaan we kijken naar de vanaf xxx euro prijs daar stond dan ook een 1 tb hdd bij en een scherm van 1600x900 wat zeker niet de standaard config was.
Arnouds bericht:
Maar het aanbod moet wel reëel zijn op grond van het OTTO arrest.
Dat is hier hoogstwaarschijnlijk niet het geval. Je kan er mee naar de rechter stappen, maar zoals ik al eerder zei is dit gewoon een kwestie van doen alsof je neus bloed en dat je dacht dat de prijs wel klopte. Succes er verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

m19 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:14:
[...]

Arnouds bericht:

[...]

Dat is hier hoogstwaarschijnlijk niet het geval. Je kan er mee naar de rechter stappen, maar zoals ik al eerder zei is dit gewoon een kwestie van doen alsof je neus bloed en dat je dacht dat de prijs wel klopte. Succes er verder mee.
Nogmaals het gaat mij meer om de annulering. Over de prijs rep of roer ik verder nergens iets.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Bananenspin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:21:
[...]

Nogmaals het gaat mij meer om de annulering. Over de prijs rep of roer ik verder nergens iets.
Dat probeer ik net duidelijk te maken. Het aanbod is niet reëel dus mogen ze het wel annuleren. Als jij vind van niet en je denkt dat je genoeg argumenten hebt om jou standpunt te ondersteunen, dan kan je altijd nog naar de rechter.

Sony heeft aan de zorgplicht voldaan en de fout zo snel mogelijk hersteld en zelfs nog een cadeaubon toegestuurd, wat zeer schappelijk is. In het Otto verhaal kregen de mensen niets, nada, noppes.
Het Otto verhaal ging niet puur om de prijs, er spelen meer factoren mee. Zoals in deze blogpost te lezen valt.

[ Voor 31% gewijzigd door Martijn19 op 04-05-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
[...]

Wat is er dan mis met de annulering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 21:13
[...]

Dit is enkel kijken zoals het jou goed uitkomt. Je moet wel het gehele verhaal meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Laatst online: 25-06 10:04

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Wanneer iemand een irreële prijs noemt bij een product, dan is er juridisch geen sprake van een aanbod. Daarop "ja" zeggen is dan betekenisloos. Dat Sony het dan "annuleren van de bestelling" noemt is onhandig, en dat ze hun AV erbij halen is gewoon dom maar uit het OTTO arrest blijkt duidelijk dat irreële prijzen niet tot een overeenkomst leiden. (Een ACK zonder voorafgaande SYN geeft je ook geen sessie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

ilovebol.com schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:29:
[...]

Wat is er dan mis met de annulering ?
In het kort: Volgens hun eigen voorwaarden mag dit niet zomaar.
maartend schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:33:
[...]

Dit is enkel kijken zoals het jou goed uitkomt. Je moet wel het gehele verhaal meenemen.
Dat is nogal een bewering, hoe weet jij dit? Het zou mooi zijn mocht de laptop nog geleverd worden maar dat is niet mijn beweegreden.
Arnoud Engelfriet schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:06:
Wanneer iemand een irreële prijs noemt bij een product, dan is er juridisch geen sprake van een aanbod. Daarop "ja" zeggen is dan betekenisloos. Dat Sony het dan "annuleren van de bestelling" noemt is onhandig, en dat ze hun AV erbij halen is gewoon dom maar uit het OTTO arrest blijkt duidelijk dat irreële prijzen niet tot een overeenkomst leiden. (Een ACK zonder voorafgaande SYN geeft je ook geen sessie.)
Maar is dit dan ook een irreële prijs? Bij OTTO ging het dus om 99 euro waar de tv duizenden euro's moest kosten. Waar het nu om 533 euro (in mijn geval) gaat waar de laptop nu op 700+ uitkomt.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 21:13
Bananenspin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:10:
[...]
Maar is dit dan ook een irreële prijs? Bij OTTO ging het dus om 99 euro waar de tv duizenden euro's moest kosten. Waar het nu om 533 euro (in mijn geval) gaat waar de laptop nu op 700+ uitkomt.
Nog 1 maal. Het irrieële zat er in dat bij een upgrade de prijs omlaag gaat. Dan weet je dat er iest fout zit.
Maar ga je gang en laat over 2 jaar wteen dat het niet echt iets is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Bananenspin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:10:
Dat is nogal een bewering, hoe weet jij dit? Het zou mooi zijn mocht de laptop nog geleverd worden maar dat is niet mijn beweegreden.
Wat is de beweegreden dan? Het lijkt me nu wel duidelijk dat Sony gerechtvaardigd gehandeld heeft en dat dit verhaal uit is?

Een irreële prijs is niet per definitie een extreem lage prijs.

Je enigste manier om gelijk (?) te krijgen is naar de rechter stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
m19 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:33:
[...]

Wat is de beweegreden dan? Het lijkt me nu wel duidelijk dat Sony gerechtvaardigd gehandeld heeft en dat dit verhaal uit is?

Een irreële prijs is niet per definitie een extreem lage prijs.

Je enigste manier om gelijk (?) te krijgen is naar de rechter stappen.
Of gewoon een lange adem hebben met mailverkeer naar Sony... De gang naar de rechter komt er waarschijnlijk toch niet van omdat er te veel onzekerheden zijn, maar wie weet.

Laten we in dit topic trouwens nou niet allemaal de moraal ridder uit gaan hangen. Ik wil gewoon voor een leuke prijs een goede Laptop. Anders wacht ik nog wel even met de aanschaf van een nieuwe!

De Sony E14 is nu ook te bestellen met i7-3612QM,2,1GHz, Dus met IB. Op de E-series hoofd pagina staat nog steeds tot i3

[ Voor 10% gewijzigd door boppos op 04-05-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Arnoud Engelfriet schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:33:

Ik weet niet of dit er ook toe doet, en of het de kans voor de kopers hier verkleint. maar sony had het volgende ook op de website staan:
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/3403/13410275.png
Een vanaf-prijs (dat betekent dacht ik dat de prijs dus alleen maar hoger kan worden of gelijk blijven).
En er staat bij dat i3 processor te kiezen is (en dus niet i5).

Ik weet niet of het nog steeds vergelijkbaar is met Dell (XPS17 3D FHDmet 1TB SSD) :/

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Klopt maar die opties die erbij staan waren niet de standaard opties (minder pixels, kleinere hardeschijf) Ze hebben momenteel ook een 15 inch model en wanneer je daar configureren aanklikt begint hij juist wel met de high end opties (blu-ray speler, nvidia kaart). Ze bieden nu ook een i7 aan terwijl er nog steeds tot i3 staat. In Engeland schijnen ze ook nog een fout te hebben staan in de terms wat ook niet rechtsgeldig is, ben ook benieuwd hoe dat gaat lopen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Bananenspin: Er staat telkens: 'tot zoveel'. De vanaf-prijs is de prijs voor de minimale configuratie en niet de configuraties met die samenstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Voor iedereen die de voucher nog niet heeft gebruikt...
Kijk eens op: outlet.sony.nl Je kan iets kopen tot €59,50 zonder bij te hoeven betalen.

Ik heb nu een gratis digitaal fotolijstje (56 euro)... toch leuk van Sony

[ Voor 14% gewijzigd door boppos op 07-05-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Goeie tip van het fotolijstje :) Ik leg mij er ook bij neer vind het een mooie oplossing van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

In Spanje krijgen ze hun laptops toch geleverd na aanhouden tegenover Sony.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bananenspin schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:32:
In Spanje krijgen ze hun laptops toch geleverd na aanhouden tegenover Sony.
Bron? Zelfde situatie? Indien het laatste het geval is, wat is de reden dat ze hun klanten daar wel in gelijk stelden? Gelden daar misschien andere lokale regels? Indien je Sony wilt overtuigen van het feit dat ze jouw laptop gaan leveren is het handig om dit soort punten te verzamelen. En als je ze vervolgens ook even hier post hebben anderen er misschien ook nog wat aan.
Pagina: 1 2 Laatste