Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb altijd HTC telefoons met grote schermen (>4 inch) gehad, alleen stoort het me steeds meer dat ze slecht met kleine handen te bedienen zijn en vaak lastig in je zak passen. Daarom ben ik vandaag eens op zoek gegaan naar een high-end Android toestel met een kleiner formaat, oftewel: maximaal de grootte van een iPhone. Sony Ericsson lijkt de enige fabrikant te zijn die in die markt zit. Een Xperia Mini is inderdaad erg klein, maar met 16mm veel te dik. De Xperia Ray zou al een betere optie zijn, maar vergeleken met de iPhone heeft het scherm minder oppervlak en een vreemde verhouding (16:9).

Zijn er nog andere opties behalve die Ray, of hebben de Apple fanboys misschien toch gelijk? ;)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
http://twk.rs/c3n/j4

Genoeg keuze zo te zien? :)

• Woestijn
  • Niet online
Op die manier ben ik ook bij die Ray gekomen, maar aangezien je alleen op gewicht kunt filteren (en niet op lengte/breedte) levert dat weinig op. Op scherm-diagonaal had ook weinig nut, aangezien er genoeg grote telefoons zijn met een klein scherm.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Excuus, dacht dat het je alleen om het schermformaat ging. :P

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:10

BPP

Woestijn schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:25:
Ik heb altijd HTC telefoons met grote schermen (>4 inch) gehad, alleen stoort het me steeds meer dat ze slecht met kleine handen te bedienen zijn en vaak lastig in je zak passen. Daarom ben ik vandaag eens op zoek gegaan naar een high-end Android toestel met een kleiner formaat, oftewel: maximaal de grootte van een iPhone. Sony Ericsson lijkt de enige fabrikant te zijn die in die markt zit. Een Xperia Mini is inderdaad erg klein, maar met 16mm veel te dik. De Xperia Ray zou al een betere optie zijn, maar vergeleken met de iPhone heeft het scherm minder oppervlak en een vreemde verhouding (16:9).

Zijn er nog andere opties behalve die Ray, of hebben de Apple fanboys misschien toch gelijk? ;)
Gaat het nou om de afmetingen van het scherm (wat je bedient) of het totale oppervlak? Er zijn namelijk genoeg toestellen met een groter scherm die (bijna) net zo groot zijn als de iPhone.

• Woestijn
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:41:
Excuus, dacht dat het je alleen om het schermformaat ging. :P
Nee in principe gaat het om een zo groot mogelijk schermformaat in een zo klein mogelijke behuizing :P De voorkant van mijn HTC HD2 bestaat voor zo'n 90% uit scherm, ik snap niet waarom die kleinere toestellen dat niet kunnen.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:59

Perkouw

Moderator General Chat
Woestijn schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:50:
[...]

Nee in principe gaat het om een zo groot mogelijk schermformaat in een zo klein mogelijke behuizing :P De voorkant van mijn HTC HD2 bestaat voor zo'n 90% uit scherm, ik snap niet waarom die kleinere toestellen dat niet kunnen.
Samsung Galaxy Note voldoet dan wel aan je eis denk ik ?
Groot en eigenlijk geheel scherm.

Verwijderd

Perkouw schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:51:
[...]

Samsung Galaxy Note voldoet dan wel aan je eis denk ik ?
Groot en eigenlijk geheel scherm.
Hij moet dus qua grootte (van het toestel) ongeveer de afmetingen van een iPhone hebben als ik het goed begrijp.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:59

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:53:
[...]

Hij moet dus qua grootte (van het toestel) ongeveer de afmetingen van een iPhone hebben als ik het goed begrijp.
Hm, de vraag is me niet echt duidelijk. In dat geval zou ik het zo een twee drie niet weten, S2 is dan ook alweer te groot maar dat zijn wel typisch toestellen waarvan de behuizing klein is en het geheel eigenlijk compleet een scherm is met nagenoeg geen randen.

• Woestijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:53:
Exact. Alle Android toestellen met een vergelijkbaar formaat zijn low-budget (traag) of hebben weer een kleiner scherm (behalve dan bovengenoemde Xperia Ray).

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 21:52
Ondanks dat het Chinese imago je misschien tegenstaat, Meizu zou hele leuke toestellen moeten maken (blijkt, niet uit eigen ervaring).

http://en.meizu.com/products/m9fun.html

[Updated spec's]

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:49

iChaos

It's Lupus.

Dan kom je in de buurt van toestellen als de Desire met een 3.7" scherm, en momenteel zit er in dat segment de Desire S (ervan uitgaande dat je iets wil wat nog een beetje van deze tijd is).

Vind zelf 4,0" ook nog goed te doen, daarboven zit ik inderdaad ook wel met een toestel wat gewoon niet meer fijn in m'n handen ligt.

• Woestijn
  • Niet online
iChaos schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:00:
Dan kom je in de buurt van toestellen als de Desire met een 3.7" scherm, en momenteel zit er in dat segment de Desire S (ervan uitgaande dat je iets wil wat nog een beetje van deze tijd is).
Die Desire S is inderdaad een goede optie. Hij is iets groter en vooral dikker dan de Ray (9mm vs 12mm), maar heeft wel een 3,7" scherm (vs 3.3").
iChaos schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:00:
Vind zelf 4,0" ook nog goed te doen, daarboven zit ik inderdaad ook wel met een toestel wat gewoon niet meer fijn in m'n handen ligt.
Ja ik heb nu 4,3" en met 1 hand bedienen is vaak lastig.

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:10

BPP

Woestijn schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:11:
[...]

Die Desire S is inderdaad een goede optie. Hij is iets groter en vooral dikker dan de Ray (9mm vs 12mm), maar heeft wel een 3,7" scherm (vs 3.3").

[...]

Ja ik heb nu 4,3" en met 1 hand bedienen is vaak lastig.
'
De HD2 is 120mm lang en de Iphone 4(s) is 115mm lang. Dat scheelt toch niet zoveel? Terwijl het scherm van de HTC vele malen groter is.

[ Voor 5% gewijzigd door BPP op 02-05-2012 19:15 ]

• Woestijn
  • Niet online
BPP schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:15:
De HD2 is 120mm lang en de Iphone 4(s) is 115mm lang. Dat scheelt toch niet zoveel? Terwijl het scherm van de HTC vele malen groter is.
De HD2 is natuurlijk wel een heel stuk breder, maar qua hoogte scheelt t inderdaad minder dan ik dacht! Beste optie is voorlopig dan toch die Desire S, is exact hetzelfde formaat als de iPhone, alleen iets dikker. Zou mooi zijn als er nog iets van de hoogte afkon, maar is waarschijnlijk lastig met een 3,7" scherm.

[ Voor 46% gewijzigd door Woestijn op 02-05-2012 19:52 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:05
Mijn vader heeft nu een pricewatch: HTC One V Zwart, en die is 3.7", hoewel hij kleiner oogt. Daarnaast zou je eens kunnen kijken naar een pricewatch: Sony Xperia U (ST25i) Zwart, die heeft een 3.5" scherm, maar is alleen nog niet uit.

• Woestijn
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:40:
Mijn vader heeft nu een pricewatch: HTC One V Zwart, en die is 3.7", hoewel hij kleiner oogt. Daarnaast zou je eens kunnen kijken naar een pricewatch: Sony Xperia U (ST25i) Zwart, die heeft een 3.5" scherm, maar is alleen nog niet uit.
Die Xperia U had ik ook al eens bekeken, maar op foto's leek die altijd vrij lang te zijn. Zie nu dat het op papier maar 112mm is, dus nog korter dan de iPhone / One V / Desire S. Komt vast door dat aanhangsel onderaan dat hij wat langer lijkt ;) Bedankt voor de tip!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10
Misschien is de Sony Xperia Sola nog iets? Heel iets groter dan de Xperia U.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Gugger schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:01:
Misschien is de Sony Xperia Sola nog iets? Heel iets groter dan de Xperia U.
Inderdaad, maar niet high-end zoals in de OP gevraagd wordt. Al is de Ray dat natuurlijk ook niet.

Zie ook: [Sony Xperia Sola] Discussietopic :+

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1