Jup, ik kan er bijzonder slecht tegen als iets niet lukt. Als ik zeker weet dat de mogelijkheid moet bestaan dan blijf ik doorgaan tot het me wel lukt.
En aangezien ik meerdere mensen vond die het op een of andere manier gelukt was, wist ik dat er ook voor mij een manier moest zijn.
@ Ela:
Exact zoals die ja, alleen dan iets goedkoper, alhoewel hun prijs ook niet heel verkeerd is. Ik kan 5 stuks met ieder twee 265's en 2gig ram voor 820 euro totaal, of meteen 10 stuks voor 1480 euro totaal, maar ik ga dus eerst voor 5.
Edit:
Ik heb de 2800 zijn WU's laten afmaken en daarna 2k8 proberen te installeren op een nogal aparte manier via USB, en dat is gelukt. Probleem daarmee is dat ik geen productcode heb en die versie dus maar 60 dagen legaal kan gebruiken.
Ik dacht slim te zijn en 2k3 op dezelfde manier te installeren, maar omdat dat op een andere versie is gebaseerd gaat dat niet. Normaal zou dat niet uitmaken, 60 dagen is ruim voldoende om de DRAC opnieuw te configureren zodat ik remote kan installeren met een virtuele dvd-drive en daarom heb ik 2k8 op deze manier erop gezet.
Echter, ook dat gaat niet lukken, 2k8 ondersteunt die functie niet en ik kan de juiste software voor 2k8 ook niet vinden. Ik ben nu bezig met weer een andere manier om via USB 2k3 te proberen, maar als dat niet lukt blijft een slimline drive kopen/lenen de enige optie. En natuurlijk is dat een specifiek model voor de 2800 die nu overal out of stock is.....
Is linux misschien ook een optie? Daar kan ik elke willekeurige versie van installeren, dus als dat ook werkt en iemand kan me een goede versie aanraden, graag. Dan stop ik met dat ellenlange getest en kan ik die tijd beter besteden.
Ik weet nu trouwens ook zeker dat ik voor de rest geen Dell's meer hoef
Geef mij maar HP, dat is toch allemaal net wat beter in elkaar gezet qua management en mogelijkheden.
Edit 2:
Ok, game on! Het is me gelukt om mijn eigen 2k3R2 E op de 2800 te installeren. Het duurt effe, maar dan heb je ook wat.
Hij staat nu (tot vreugde van mijn vriendin

) in de woonkamer te draaien, morgen gaat hij in het rack en vanaf dan 24/7 dedicated BOINC.
Verder wat hickups met updaten vandaag, ik mis volgens mij nog punten voor ingeleverde WU's. Ook viel me op dat het soms uren duurt voor hij nieuw werk op kan halen.
En tot slot nog wat pics voor hij gezellig bij de rest gaat hangen. Let niet op de crap, verbouwing in progress.
[
Voor 75% gewijzigd door
MadMan op 23-05-2012 14:45
]