MMO moe??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allen,
zelf een fervent gamer., alleen merk ik de laatste tijd dat ik een beetje MMO-moe lijk te zijn. Had WOW al gespeeld, maar dat was ik zat omdat je elke keer hetzelfde moest doen. Toen LO|TR online. hele andere ervaring, maar eigenlijk toch ook weer niet. DUs na diue een tijdje gespeeld te hebben verder gaan zoeken. Nu kwam TERA uit en ben die dus gaan spelen. dat was ook niet al te best. Was heel even leuk met het nieuwe vechtsysteem, maar uiteindelijk weer hetzelfde verhaal. weinig verhaal dus. net weer begonnen met RIFT. hele mooie game, leuke events, maar toch weer het gevoel dat ik die niet lang zal spelen.

ben ik de enige die zo mmo-moe aan het worden is of zijn er meer? misschien tijd voor een hele andere mmo ervaring of gewoon single player games. al komen die steeds minder.

blijf stug volhouden, maar denk dat het mmo gebeuren wel beetje voorbij aan het gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Skyrim
Minecraft
Call of Duty
Sim City
Rollercoaster Tycoon
Anno 1440 of 2070

Mijn vele-uren games :)

Geen is MMO, Enkel CoD en Minecraft speel ik in multiplayer

[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 01-05-2012 21:41 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Denk eerder dat je tijdelijk toe bent aan iets anders dan gamen. Komt soms opzetten. Doe eens een week iets anders, raak geen game meer aan. Na die periode zal je wel weer lol beleven aan gamen. Iedereen heeft wel eens een gamedip. Heeft misschien ook met het weer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Als je een MMO zoekt die het anders doet zou je eens moeten kijken naar Guild Wars 2. Die pretendeert het om het MMO genre over een andere boeg te gooien en mijns inziens slaagt het daar zeker in. Daar zijn veel mensen het mee eens, anderen zijn er niet kapot van. Lees je even in, misschien is het wat voor je. Heb je vragen over het spel, stel je vragen gerust in dat topic, genoeg mensen die behulpzaam willen zijn.

[MMORPG] Guild Wars 2

http://www.guildwars2guru...info-for-the-uninitiated/

[ Voor 10% gewijzigd door Sagaris op 01-05-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:58
EVE online is ook iets totaal anders dan de gemiddelde MMO.
De meeste anderen komen meestal toch weer op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zeker niet meegedaan een de Guild Wars 2 beta?

Ben zelf ook van het een op het ander terecht gekomen, op zoek naar een leuke MMO na lang WoW te hebben gespeeld. Speel al een tijdje geen MMO's meer en de Gw2 beta is me erg goed bevallen.

Kijk daar es naar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Haha Sagaris! Je bent me een seconde 2 minuten voor (oke, ik typte langzaam :P) :D

[ Voor 39% gewijzigd door InflatableMouse op 01-05-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 21:23
Speel eens met taal (schrijven). Je kunt het gebruiken.
Gewoon, voor een goed verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
speel eens met taal?

ipv games bedoel je?

hoor dat GW2 dus hetgene moet gaan worden in mmo land. ben nog wat sceptisch maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Komt gewoon omdat je vandaag de dag overspoeld wordt door nieuwe MMO releases, elke paar maanden is er weer een nieuwe AA(A) MMO op de markt, dat speel je even en stopt er weer mee.

Ik ga wel mee met de rest, pre-order GW2, eind mei/begin juni is er weer een beta weekend event, het is een leuke game en er is geen maandelijkse fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Hij bedoelt dat hij je Nederlands `onder de maat` vindt en dat je een boek o.i.d. moet gaan lezen/schrijven om je taalbeheersing te verbeteren en om je bezig te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 01-05-2012 22:27 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha is het er zo een. iemand die alleen maar commentaar kan hebben. als je het niet wilt lezen moet je dit ook niet doen. En om je een idee te geven: ik lees veel boeken, ik schrijf songteksten die ook uitgegeven zijn en mijn Nederlands is prima in orde.

Dat ik dit snel heb getypt klopt. Dat er misschien geen goed lopende zinnen zijn... klopt... of het onbegrijpelijk is.... nee, klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb hetzelfde, jaren WoW gespeeld, daarvoor EQ1/EQ2, Knight Online (korean ding), EVE Online, Guild Wars, LOTRO, RIFT en andere. Mjah als je je zelf afvraagt waarom je eigenlijk online bent dan is er iets mis :P

Ben toen andere games gaan zoeken en kwam uit bij de Dragon Age series, uiteindelijk de hele mik gekocht en kreeg bij Dragon Age 2 een gratis exemplaar van Mass Effect 2, toen Mass Effect 1 gekocht voor 5 euro op Steam en nu Mass Effect 3. Skyrim, Age or Reckoning. Je ziet wel waar dit naartoe is gegaan. Het 'anonieme' van MMO omgeruild voor meer verhaal en waar je een zekere invloed op een 'wereld' hebt. Niet elke week dezelfde grind voor dat ene ruk item. Ik zeg niet dat ik er geen plezier gehad heb maar was het denk ik een beetje zat.

En wat ik van Guild Wars 2 gezien heb.. lijkt even leuk net zoals bij RIFT soort van 'Dynamic events'. Misschien dat ik die probeer maar ik betwijfel het.

Ik kan je aanraden om eens te kijken naar b.v.

Mass Effect 1, 2 en 3.
Dragon Age 1 + addons.
Dragon Age 2 + addons.
Battlefield 3 voor een beetje schiet werk als je dat leuk lijkt.
Kingdoms of Alamur : Reckoning.

Met het doorspelen van Mass Effect 1, 2 en 3 ben je wel een paar weken zoet :P
Pak je dan Dragon age 1+addons en 2+addons erbij dan komt het wel goed van de zomer.

[ Voor 6% gewijzigd door prutser001 op 01-05-2012 22:35 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reactie. heb zelf de dragon age serie gespeeld. die ook uitgespeeld. erg goede games. zoek dus meer van dat. zelf niet zo een "space" type. mass effect kon me dus iets minder boeien. hoop dat Baldurs gate enhanced edition snel komt. zoiets zou weer geweldig zijn. Heb laatst ook never winter nights 2 uitgespeeld. ook erg goed.

mmo maar even links laten liggen denk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carl_d
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07-2021
Als je Baldurs gate erg geweldig vond raad ik je aan om Diablo III te gaan halen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diablo 3 ga ik zeker halen. hoop dat het aan alle verwachtingen gaat voldoen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik dacht dat ik Mass Effect ook niets zou vinden, aangezien ik het gratis kreeg toch maar proberen en voila verslaafd :P

Ik denk dat ik ME1 wel 6 keer uitgespeeld heb voor de verschillende romances/eindes/keuzes en zo een ander verhaal te krijgen in ME2.

In de ME series is het verhaal beter gestroomlijnd over de delen dan bij DA1 vindt ik, in DA2 merk je eigenlijk weinig van wat er nou eigenlijk gebeurt in/met DA1. Neemt niet weg dat DA2 geen vermakelijke game is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GW2 is zeker geen slechte game maar als je "MMO moe" bent weet ik bijna wel zeker dat GW2 geen uitkomst biedt. Uiteindelijk is het niet allemaal zoveel anders dan anders of in ieder geval niet genoeg anders dat het de MMO moeheid zou tegen gaan imho.

Zou eens naar old school single player RPG's kunnen kijken. Daar zit nog genoeg uitdaging in om vele weken zoet te zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:08:
hoor dat GW2 dus hetgene moet gaan worden in mmo land. ben nog wat sceptisch maar wie weet...
Heel raar maar ik heb exact hetzelfde gehoord over AoC, Rift, SW:ToR en TERA om maar eens een paar recente voorbeelden te noemen.
Het is gewoon een cirkeltje. Huidige MMO heeft afgedaan en is slechts een "filler" tot de volgende MMO gereleased wordt die de "holy grail" van de MMO's is. Paar maanden later heeft die MMO alweer afgedaan en wordt de volgende MMO die op het punt staat gereleased te worden gebombardeerd tot de "holy grail". En op dit moment is dus GW2 de "holy grail" de vraag is alleen voor hoelang...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Probleem aan een goede MMO is dat niet alleen het spel goed moet zijn, maar vooral de community. Je kunt dus wel een leuk spel maken, maar dat wil niet zeggen dat er automatisch een goede community omheen gevormd gaat worden. Zeker niet nu er al een hele grote speler is in dat genre, namelijk WoW.

Wat dat betreft is het een beetje zoals Google+ en Facebook. Hoewel Google+ een aantal zeer goede features heeft en beter is dan Facebook op sommige punten (mijn mening, maar laten we die discussie nu niet voeren), blijkt lijkt het vooralsnog erg moeilijk om een community op te bouwen.

Ik hoop heel erg dat het GW2 wel gaat lukken, maar het is afwachten. Ik ken wel veel ex-WOW-spelers die op zoek zijn naar iets nieuws. SW:TOR had dat naar mijn smaak veel te weinig (eigenlijk alleen andere setting en meer story telling) en ging slecht om met lege / leeglopende servers. GW2 heeft meer vernieuwingen wat dat betreft, ook wat meer fundamentele veranderingen qua speelstijl. Daarnaast is GW2 kwalitatief een goede productie (ziet er goed uit, speelt soepel, goed uitgedachte combat systemen, etc). Hopelijk kan GW2 ook een hoop spelers van de GW1 community overnemen (al is men daar wat kritisch over de vernieuwingen).

Maar goed, zelf was ik ook klaar met grinds. Aan de andere kant miste ik in single-player weer de sociale kant en interactie met anderen. Misschien is Diablo een redelijke mix van beiden, al ligt de focus daar wel behoorlijk op hack-n-slash en gear grinden naar mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 01-05-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:40:
Probleem aan een goede MMO is dat niet alleen het spel goed moet zijn, maar vooral de community. Je kunt dus wel een leuk spel maken, maar dat wil niet zeggen dat er automatisch een goede community omheen gevormd gaat worden. Zeker niet nu er al een hele grote speler is in dat genre, namelijk WoW.
Community wordt vooral gevormd door het spel.
Helaas worden MMO's steeds meer van het type "single player RPG met hier en daar een co-op mogelijkheid" dit omdat de spelers dit eisen/verwachten. Dit gaat ten koste van de sociale aspecten van een MMO. Sociale aspecten zijn nu ingeruild voor solo content, LFG tools en alles moet wel gemakkelijk zijn
Deze zaken hebben de community van geen moderne MMO goed gedaan. Community van de huidige moderne MMO ligt mijlen ver onder het niveau van pak weg 10 jaar geleden toen de community nog de hoeksteen van een MMO was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

carl_d schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:39:
Als je Baldurs gate erg geweldig vond raad ik je aan om Diablo III te gaan halen! ;)
Ze hebben alle 2 een isometrische view. Voor de rest staan ze mijlenver uit elkaar qua gameplay :p.
(tenzij je op de consoleversie doelt, maar dat is een heel ander spel)

Ik denk dat de TS vooral moe is van WoW clonen. Ik heb ook een paar recentere mmo's geprobeerd en verbaas me keer op keer hoeveel elementen er 1:1 overgenomen zijn van WoW (rift was de grootste boosdoener, die hebben WoW zowat volledig nagemaakt).
EVE is innovatief, maar is lang niet voor iedereen vanwege de hoge leercurve.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 13:50
Wat dacht je van PlanetSide 2 (FPSMMO)? Releasedatum is alleen nog niet bekend, dus je zult nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Boeboe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:48:
EVE is innovatief, maar is lang niet voor iedereen vanwege de hoge leercurve.
Je leercurve is niet wat Eve niet interessant maakt voor een hoop mensen. Afgezien van het PvP deel is het gewoon een saai spel, en niet iedereen vind PvP interessant.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

carl_d schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:39:
WAT????

facepalm meme naar keuze

Hoe kun je Baldurs Gate vergelijken met een hack & slash als Diablo III? Ik zie DIII eerder als een soort up tempo grind korean MMORPG (maar dan zonder het MMO) terwijl BG zeer slowpace is en een totaal andere gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
D-rez schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:12:
[...]

WAT????

facepalm meme naar keuze

Hoe kun je Baldurs Gate vergelijken met een hack & slash als Diablo III? Ik zie DIII eerder als een soort up tempo grind korean MMORPG (maar dan zonder het MMO) terwijl BG zeer slowpace is en een totaal andere gameplay.
Mja verbaasde mij ook een beetje :+ Zou dan eerder Skyrim voorstellen; net als Baldur's Gate een spel met een vrij stevige story line en RPG elementen. Natuurlijk volledig solistisch en dus zeker geen MMO, maar dat is Baldur's Gate ook niet.
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:25:
[...]

Community wordt vooral gevormd door het spel.
Helaas worden MMO's steeds meer van het type "single player RPG met hier en daar een co-op mogelijkheid" dit omdat de spelers dit eisen/verwachten. Dit gaat ten koste van de sociale aspecten van een MMO. Sociale aspecten zijn nu ingeruild voor solo content, LFG tools en alles moet wel gemakkelijk zijn
Deze zaken hebben de community van geen moderne MMO goed gedaan. Community van de huidige moderne MMO ligt mijlen ver onder het niveau van pak weg 10 jaar geleden toen de community nog de hoeksteen van een MMO was.
Deels waar denk ik. Vooral het feit dat WoW alles makkelijker / toegankelijker heeft gemaakt trekt wel meer casual gamers. Op zich vind ik dat geen enkel probleem, waar het mis is gegaan is dat WoW spelers anoniem heeft gemaakt door de cross-server LFD tool. Hierdoor kunnen mensen rustig asociaal gaan doen zonder enige consequenties.

Ik vind GW2 op dat vlak beter; daar heb je veel minder onderlinge strijd over beloningen zoals loot. Er zal dus hopelijk minder geruzie zijn over dat soort zaken. Verder is samenspelen in GW2 daardoor ook veel makkelijker; je hoeft niet in een party of raid om toch dingen samen te kunnen doen. Je hebt dus keuze hoe sociaal je wilt spelen. De geforceerde sociale aspecten van WoW (zonder guild ben je nergens) maken het spel enerzijds sterker qua community, maar anderzijds was er binnen guilds toch ook vaak een hoop drama. Ik denk dat het WoW-model met guilds 10 jaar geleden inderdaad werkte omdat er toen alleen maar vrij hardcore gamers waren. De tijden zijn nu wat anders en dus tijd voor een nieuwe insteek.

[ Voor 59% gewijzigd door Morrar op 02-05-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:58
Hydra schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:54:
[...]

Je leercurve is niet wat Eve niet interessant maakt voor een hoop mensen. Afgezien van het PvP deel is het gewoon een saai spel, en niet iedereen vind PvP interessant.
EVe is zeker niet saai, maar het is totaal iets anders. PvP is een groot element, maar de economie evengoed.
Als je uren in belts ligt te minen kan dat saai zijn, ja, maar er is meer dan dat.

Het is wat afhankelijk van wat je zoekt, als quests en raids voor jou zijn, is EVE niet echt iets wat je moet hebben. Ik ben die net beu, en dan is het wel eens iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:51

Nikeo

Jawelles

MMO moe? dat heet volwassen worden. Heel normaal. Op een gegeven moment besef je hoe kansloos het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Nikeo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:23:
MMO moe? dat heet volwassen worden. Heel normaal. Op een gegeven moment besef je hoe kansloos het is
Gefeliciteerd met de meest 'volwassen' opmerking van de dag. Afbeeldingslocatie: http://www.lacebag.nl/forum/images/smilies/emo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
Nikeo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:23:
Blijkbaar moet jij nog volwassen worden.
Anders had je wel beseft hoe kansloos jouw opmerking is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:11
Bij de een is het volwassen worden, de ander raakt een beetje uitgekeken.

Het scheelt sowieso heel veel als je met anderen samenspeelt. Ik heb een lange tijd met mijn buurman WoW gespeeld. Ik had hem aanvankelijk uitgenodigd, ging hij mij voorbij qua level en dungeon progress, maar uiteindelijk gaf hij mij juist het zetje om verder te spelen. Uiteindelijk +- 3 jaar samen WoW gespeeld voordat hij ermee stopte. Binnenkort trouwens wel weer een start met D3 maken :) gaat weer leuk worden, vooral omdat we ook nog D2 vroegah flink speelde. (Mind, verschil van minstens 25 jaar tussen ons 2 :+ )

Ondertussen speel ik nog vrolijk verder, aangezien ik nog een flink aantal vrienden daar heb. Zijn die weg? Dan is het voor mij ook redelijk snel afgelopen. Dan ga ik waarschijnlijk meer EvE of SWtor spelen.

Een ander groot factor wat belangrijk kan zijn is het genre van het spel. Ik kan mij eindeloos vermaken met Warcraft, Diablo, ect, aangezien ik daarmee ben opgegroeid. Maar Scifi kan mij ook gigantisch veel boeien, dit kwam doordat ik Anarchy Online toen ik 8 was al speelde. (niet dat ik er veel van kon, maar het was leuk toen :D )

Je kan in mijn ogen 2 dingen doen:
- Een gaming buddy/community vinden en daarmee spelen
- Een tijdje afstand nemen van MMO's en dan weer terug komen om te zien of het dan leuker wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
IceTeaGX schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:21:
EVe is zeker niet saai, maar het is totaal iets anders. PvP is een groot element, maar de economie evengoed.
Manufacturing e.d. vind ik ronduit saai. Ieder z'n ding hoor, maar alles aan het economische aspect van Eve vind ik gewoon saai. De enige reden dat ik aan mining gedaan heb is dat het voordat ik aan L4 missies begon het gewoon efficienter ISK grinden was. Ik geloof best dat sommigen het leuk vinden er aan dagtaak aan te hebben een sandbox-economie te bespelen, maar dat is niks voor mij. Ik ben een 'typische' PvE speler en daarin is Eve gewoon compleet boring.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Als je WW2 setting leuk vindt, dan zou ik eens kijken bij World of Tanks.

Tot diablo3 is dit mijn money/time soaker. Het spelletje lijkt simpel, eigenlijk ben je continue een soort wow battleground aan het spelen. Maar het heeft wel degelijk wat diepte als je er naar zoekt! En je kan er 15 minuten of 4 uur per dag aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check anders firefall, skill based shooter waarvan heel veel mensen zeggen dat het en MMO wordt.
ik spel het zelf en het heeft wel wat. hou wel rekening mee dat het in de beta fase zit. wat wel leuk is dat er bij elke patch en verandering aan de game wordt gedaan waardoor het nooit het zelfde game blijft. kan niet wachten tot die klaar is en uit komt. anders diablo 3 all te way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:37:
hallo allen,
zelf een fervent gamer., alleen merk ik de laatste tijd dat ik een beetje MMO-moe lijk te zijn. Had WOW al gespeeld, maar dat was ik zat omdat je elke keer hetzelfde moest doen. Toen LO|TR online. hele andere ervaring, maar eigenlijk toch ook weer niet. DUs na diue een tijdje gespeeld te hebben verder gaan zoeken. Nu kwam TERA uit en ben die dus gaan spelen. dat was ook niet al te best. Was heel even leuk met het nieuwe vechtsysteem, maar uiteindelijk weer hetzelfde verhaal. weinig verhaal dus. net weer begonnen met RIFT. hele mooie game, leuke events, maar toch weer het gevoel dat ik die niet lang zal spelen.

ben ik de enige die zo mmo-moe aan het worden is of zijn er meer? misschien tijd voor een hele andere mmo ervaring of gewoon single player games. al komen die steeds minder.

blijf stug volhouden, maar denk dat het mmo gebeuren wel beetje voorbij aan het gaan is.
Alle mmo's gebruiken dezelfde formule al een jaar of 15. 0,0 nieuws dus ja dan wordt het vanzelf oud. En volgens mij weet je niet echt veel (of gewoon niks) van de game branche gezien je laatste uitspraken. Surf is wat rond op grotere game site's en communities. Kom je vanzelf wat tegen, maar misschien geen stellingen neer gooien als je erg erg weinig informatie over dat soort zaken hebt ;)

en waarom moet het een MMO zijn? Dan kan je het beste bij WoW blijven, die is het best en uitgebreidst en kwalitatief het hoogstaand. En heel die markt lijkt op elkaar het heeft ook geen nut om meerdere MMOrpgs te doen het zijn allemaal dezelfde spellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 02-05-2012 13:51 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niets van de game branche??? snap hem niet helemaal, maar dat zal wel aan ook mijn laatste opmerking liggen.

en mmo spelen kan ik me voorstellen dat je er maar 1 goed kan spelen al zijn de meningen daar ook verschillend over. WOW is nu voor mij wel wat uitgemolken. waar het in het begin echt moeilijk was is het nu gewoon simpel levellen. je kan zelfs een level 80 krijgen. dat vind ik zelf minder. Zo heb je geen feeling met je char.

lotr online heel veel gespeeld. echter door de huidige lag en de f2p versie is het een stuk minder geworden. die community zakt dus ook in. tevens geen tot weinig pvp wat ik zelf wel zonde vind. ik zal denk gewoon wachten op Diablo3 en dan daar mee verder gaan. in de tussentijd gewoon andere leuke dingen doen denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ga is een combat flight simulator mmo proberen, heb je wel joystick nodig, maar beetje op forums rondneuzen en mensen weten wel goeie tips voor goedkope, redelijk goeie joysticks.
Community is totaal anders dan de rgp actie mmo's.
Character opbouwen doe je niet, het is je eigen kennis en skills, die van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben nog niet MMO moe, mede omdat ik het groot en deels aan me voorbij laat gaan, de eerste en enige die ik speel is StarTrek Online en daar doe ik bijna alles alleen. (sinds maandag gaan spelen)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
bangkirai schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:04:
Ga is een combat flight simulator mmo proberen, heb je wel joystick nodig, maar beetje op forums rondneuzen en mensen weten wel goeie tips voor goedkope, redelijk goeie joysticks.
Community is totaal anders dan de rgp actie mmo's.
Character opbouwen doe je niet, het is je eigen kennis en skills, die van belang zijn.
noem eens een titel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Aces high 2, warbirds, maar de eerste is populairder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:17:
GW2 is zeker geen slechte game maar als je "MMO moe" bent weet ik bijna wel zeker dat GW2 geen uitkomst biedt. Uiteindelijk is het niet allemaal zoveel anders dan anders of in ieder geval niet genoeg anders dat het de MMO moeheid zou tegen gaan imho.

Zou eens naar old school single player RPG's kunnen kijken. Daar zit nog genoeg uitdaging in om vele weken zoet te zijn.

[...]

Heel raar maar ik heb exact hetzelfde gehoord over AoC, Rift, SW:ToR en TERA om maar eens een paar recente voorbeelden te noemen.
Het is gewoon een cirkeltje. Huidige MMO heeft afgedaan en is slechts een "filler" tot de volgende MMO gereleased wordt die de "holy grail" van de MMO's is. Paar maanden later heeft die MMO alweer afgedaan en wordt de volgende MMO die op het punt staat gereleased te worden gebombardeerd tot de "holy grail". En op dit moment is dus GW2 de "holy grail" de vraag is alleen voor hoelang...
Enige verschil is met al die andere, dat deze MMO ook echt wat nieuws brengt. AoC bracht alleen een nieuw combat systeem en verbluffende graphics. Zelfde geldt nu voor TERA. Rift bracht wat dynamic events, maar op een veel te kleine schaal om het echt leuk te vinden en zorgde ze er bij RIFT ook nog voor dat dynamic events ook grinds werden. SW: ToR deed als enige nieuwe ding de voice acting story (wat ik nog steeds epic vond/vind). Daarnaast waren deze games allemaal niet bijzonder en leken ze heel veel op WoW, die meeste van deze dingen alsnog beter deed (zoals endgame content).

Guild wars daarentegen heeft van al deze nieuwe dingen die in de vorige hypes werd beloofd iets genomen en het vergroot.

Guild wars 2 heeft een nieuw combat systeem, niet zo drastisch als TERA, maar zeker veel fijner en beter dan in WoW en AoC. Guild wars 2 heeft voice acting Story. Sterker nog, het lijkt bijna wel een copy van SW: ToR. In SWTOR heb je het alleen voor alle quests, deze heb je in GW2 niet dus dat wordt zoiezo al lastig :P. Het is echt fantastisch gedaan en het is net zo epic als in SWTOR. Het is alleen een andere setting natuurlijk. Guild wars 2 heeft dynamic events, maar niet zomaar. Het heeft het volledige klassieke questing systeem naar de prullebak verwezen. Daarnaast heeft het heel veel dingen van Guild Wars 1 gepakt en gekeken, wat kunnen we daar nou nog beter aan maken? Dat gedaan en hoppa, je hebt een geheel nieuwe game.

Het is revolutionair omdat ze hebben gekeken naar de games die gefaald hebben in het verleden en bedachten, hoe kun je dit nou wel goed aanpakken. Ik kan je nu al vertellen dat TERA, een bestaande naam blijft naast Rift. Deze hebben net zoveel goed als fout gedaan en we zullen zien hoelang ze het vol gaan houden. één ding is zeker, de Guild wars 2 hype is zeker niet te vergelijken met de hype rondom al deze andere games. Ook omdat ze al eerder bewezen hebben dat ze een game staande kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Sorry hoor, maar Rift, Star Wars, TERA....daarover ging het voor release ook alleen maar over hoe vernieuwend deze mmo's waren, wat complete BS was.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Boeboe schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:08:
Sorry hoor, maar Rift, Star Wars, TERA....daarover ging het voor release ook alleen maar over hoe vernieuwend deze mmo's waren, wat complete BS was.
Dus dan moeten we GW2 vantevoren ook gewoon afschrijven? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Mocht je eens echt wat anders willen gaan spelen weer, dan kan ik je Dark Souls aanraden. (komt in augustus ook voor de PC).

Zeer diepgaande en uitdagende RPG, je kan hem niet pauze zetten, je kan naar de wereld van andere spelers porten om ze te helpen, je kan 'invaded' worden door andere spelers die met je gaan PvP'en.....als je deze game nog niet kent, lees wat reviews. Voor mij samen met Demon's Souls (voorganger) een van de beste games die ik ooit heb gespeeld, zowel m.b.t. het plezier als de frustraties (prepare to die!).

reviews: Dark Souls

[ Voor 7% gewijzigd door LabsTipJr op 04-05-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Sagaris schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:18:
[...]

Dus dan moeten we GW2 vantevoren ook gewoon afschrijven? :/
Hoewel ik niet van plan ben om het te spelen heb ik er ook best wel hoge verwachtingen van hoor (Neem de brute essentie van wat er leuk is aan samen questen en gooit de rest buiten), maar het krijgt ook weeral die lyrische lofzangen nog voor het spel uit is, net als al die andere "WoW killers" uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Boeboe schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:49:
[...]

Hoewel ik niet van plan ben om het te spelen heb ik er ook best wel hoge verwachtingen van hoor (Neem de brute essentie van wat er leuk is aan samen questen en gooit de rest buiten), maar het krijgt ook weeral die lyrische lofzangen nog voor het spel uit is, net als al die andere "WoW killers" uit het verleden.
Ok, maar dat niemand anders het heeft waar kunnen maken heeft toch geen enkele invloed op het feit of GW2 het wel of niet waar kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg dat het verschil vooral ligt bij het feit dat Guild Wars 1 zelfs NU nog door veel mensen wordt gespeeld. Het verschil tussen deze games en de vorige gehypte games is gewoon dat ze van het begin Buy to play zijn ipv p2p. Arenanet heeft bewezen een mmo staande te houden naast WoW en kan dat heus wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Boeboe schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:49:
Eén groot verschil met al die andere MMO's is, is dat GW al een grote community heeft. GW is na WoW de grootste en populairste MMO. Het PvP systeem is/was veruit het beste van alle MMO's en daarnaast heeft GW2 net als GW1 ook geen monthly fee. En Arena.Net heeft de afgelopen jaren wel bewezen dat ze input en kritiek van hun fan base serieus neemt. Niet geheel onbelangrijke factoren die andere MMO's niet hebben/hadden, en wat m.i. dus zeker wel zal bijdragen aan het succes. :)
Pagina: 1