Ik had deze in LCD, PLasma etc geplaast, maar op advies hier ook geplaatst.
Een vraag voor de techneuten, ik hoop dat ik het juiste forum heb gekozen.
Ik heb een HUMAX 5100C welke bleef hangen in "boot" Na wat rondspeuren op internet bleek dit een bekend euvel te zijn. Oplossing een condensator vervangen.
Dit heb ik gedaan en inderdaad nu start hij weer op, maar werkt nog niet naar behoren. HIj blijft roepen dat er geen smartcard is,terwijl deze er wel in zit.
De card werkt ook op mijn 5100C, dus daar ligt het niet aan.
NU heb ik de decoder weer opgengemaakt en zag dat er nog een condensator bol stond. Het is de grote liggende op het plaatje, net voor het koelrib.
De specificatie is volgens mij 82uF 450V. Ik kan het echter niet goed zien, omdat hij is vastgeplakt op het bord met een wit spulletje.
Tevens ontdekte ik, op pijnlijke wijze:), dat er stroom staat op het koelrib!!
Mijn vragen:
Hoe maak je de condensator los, verwijder je dat witte lijm.
- Kan deze condensator de stroom op het koelrib veroorzaken?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Een vraag voor de techneuten, ik hoop dat ik het juiste forum heb gekozen.
Ik heb een HUMAX 5100C welke bleef hangen in "boot" Na wat rondspeuren op internet bleek dit een bekend euvel te zijn. Oplossing een condensator vervangen.
Dit heb ik gedaan en inderdaad nu start hij weer op, maar werkt nog niet naar behoren. HIj blijft roepen dat er geen smartcard is,terwijl deze er wel in zit.
De card werkt ook op mijn 5100C, dus daar ligt het niet aan.
NU heb ik de decoder weer opgengemaakt en zag dat er nog een condensator bol stond. Het is de grote liggende op het plaatje, net voor het koelrib.
De specificatie is volgens mij 82uF 450V. Ik kan het echter niet goed zien, omdat hij is vastgeplakt op het bord met een wit spulletje.
Tevens ontdekte ik, op pijnlijke wijze:), dat er stroom staat op het koelrib!!
Mijn vragen:
Hoe maak je de condensator los, verwijder je dat witte lijm.
- Kan deze condensator de stroom op het koelrib veroorzaken?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.