Helaas, ik heb geen 10k euro om uit te geven. Maar ik zat een beetje te fantaseren over wat ik voor 10k zou kopen, als het aan foto/video apparatuur moet worden uitgegeven. En ik ben benieuwd hoe anderen het zouden uitgeven. Als een dagdroom topic niet gewenst is, mag het weer dicht 
OK, zoiets dus:
Maar ja, dan ben ik er natuurlijk nog niet: Reflectie zaken, tas, goed statief, nog wat filters, misschien nog verlichting voor filmen... Ik red het misschien niet eens met 10k
En ik til me natuurlijk een breuk. Maar het zou voor mij geweldig zijn: Ik maak voornamelijk foto's en filmpjes van onze kleine. Het hele "normale" bereik afgedekt, met wat overlap om vaak wisselen te voorkomen. 2.8 over groot deel bereik, plus IS. Een super portret lens er bij. Geweldige film mogelijkheden met body (zeker als Magic Lantern nog geport wordt, waar het wel op lijkt). Nou ja, genoeg gemijmerd...
OK, zoiets dus:
Maar ja, dan ben ik er natuurlijk nog niet: Reflectie zaken, tas, goed statief, nog wat filters, misschien nog verlichting voor filmen... Ik red het misschien niet eens met 10k