Toon posts:

Censuur op Tweakers? Waarom verwijdert Tweakers reacties?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.012 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat tweeakters zo nu en dan algehele reacties verwijderd van hun forum. Zelfs als de reacties totaal niet discriminerend zijn of grove taal bevat.

Zeker op Tweakers had ik dit niet verwachte, want we zijn to zo sterk tegen censuur? Gezien de hoeveel berichten kwa piraten bay enzo.

Kan iemand toelichten waarom tweeakters dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je nu eens voorbeelden noemde? Topics waar reacties getrashed zouden zijn?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En heb je daar voorbeelden van?

edit: wat Raven dus ook zegt.

[ Voor 34% gewijzigd door bartbh op 29-04-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50
Zolang je Tweakers moedwillig fout blijft spellen denk ik niet dat je veel behulpzame reacties krijgt.

Maar geef eens voorbeelden mijn beste van Twist. >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Staat allemaal in de regels van tweeakters hoor:
Het algemeen beleid

Als je minder legale dingen post dan wordt het bv. gewoon verwijderd. Tenzij je methoden post om bv. banners te negeren, dat mag wel. Vooral als het voor mobiel gebruik is. Maar doorgaans mag het niet!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Bedoel je echt trashen, of simpel mod-acties (waarbij er zo goed als altijd een reden bijstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Juist daarom zeg ik ook, geef voorbeelden....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We verwijderen niet zomaar reacties, alleen als deze echt, qua fatsoensnormen, absoluut niet door de beugel kunnen. Of wanneer er bijvoorbeeld illegale zaken in staan. En inderdaad, zonder voorbeelden van wat je bedoelt is het lastig discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Maar met verwijderde reacties is het weer moeilijk voorbeelden te geven, die zijn namelijk weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Gaat het niet om dit topic? Avertenties bij video's?? Wat dus gemoved en gesloten is, niet verwijderd.

edit:
Alhoewel dat best oud is :+

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 29-04-2012 20:13 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gomez12 schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:11:
Maar met verwijderde reacties is het weer moeilijk voorbeelden te geven, die zijn namelijk weg :)
Dat hangt er vanaf waar ze naar toe zijn gegaan, met mod, admin of devver status komen superpowers ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja maar gaan de modjes je getrashte posts terugzetten danwel aanleveren daarvoor?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zal wel deze zijn: Verwijderd in 'nieuws: CERN vindt nieuw subatomair deeltje met Large Hadron Collider'
Hier op tweaker doen we niet aan meme's, omdat we hier humor loos zijn.

Ook al jaren op tweaker doen we ook niet aan zinnege reacties, maar aan inhouds lose reacties die beginnen of eindigen op 'ik vindt......'
Die is echter naar -1 gemod, zoals het hoort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:41
Gelukkig zie ik niet zo vaak reacties met 'ik vindt'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De parent van die reactie is wel verwijderd, en terecht. Daarmee is deze reactie ook onzichtbaar.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dirk,

inderdaad gaat het om de reacties in CERN vindt nieuw subatomair deeltje met Large Hadron Collider.

Ik denk zelf dat het totaal juist is dat Tweakters 'zomaar' zonder omgaf van reden van zijn gebruikers reacties moedwillig gaat lopen wissen. We hebben het hier vaak over het censuur op het internet, en dat een 'orgaan' niet zomaar iets moet gaan verwijderen. Juist Tweakters dit hier dan actief aan mee en dat is onjuist.

Als is nu discriminerend is, of als iets religieus of schelden is kan ik me dat voorstellen, maar dan nog had ik verwacht dat de reacties bleven staan en dat er zoiets staat als 'Admin edit, reactie verwijderen reden ........'.
We hebben juist hiervoor de 'ongewenst' moderatie en als dat op rood staat, dan is dat toch prima? Dat gebeurt maar al te vaak, zeker voor een first post en dat geeft ook helemaal niets.

Nu in dit geval is het gewoon verwijderd zonder reden van opgave en het lijkt erop dat Tweakters 'netjes' uit de bus wilt komen, misschien voor SEO reden?? (we kunnen daar alleen naar gissen).

Ik ben dus ook erg teleurgesteld in tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik ook totaal geen probleem me. Eachter zijn alle berichten vanaf de First Post geheel verwijderd. En dat hoort natuurlijk niet zo. Er stond niets in dat niet kwa internet door de beugel zou kunnen (schelden, religieus enzo) Als dat op ongewenst bleef staan dat was dat toch prima?

Nu is het gewoon verwijderd zonder reden van opgave en dat is censuur door Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is op tweakers.net geen cencuur hoor, ik vind ik de dikke van dale het woord cencuur niet eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:06:
We verwijderen niet zomaar reacties, alleen als deze echt, qua fatsoensnormen, absoluut niet door de beugel kunnen. Of wanneer er bijvoorbeeld illegale zaken in staan. En inderdaad, zonder voorbeelden van wat je bedoelt is het lastig discussiëren.
Zie reactie van Dirk. Op de pagina nieuws: CERN vindt nieuw subatomair deeltje met Large Hadron Collider zijn er degelijk reacties verwijderd. EN zo ver ik kan inzien alle reacties die op de first post en daaronder reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In dat artikel is een thread verwijderd omdat er alleen maar onzin en flames in stonden. Dat soort frontpage-vervuiling zien we liever niet. De bewuste reacties waren duidelijk ongewenst en daarom mag het ook niet als een verrassing komen dat ze verwijderd zijn.

We gaan echt niet alle bagger laten staan omdat het anders 'censuur' zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, fipo is verwijderd en we hebben geen moeite gedaan om jouw reactie zichtbaar te houden. Die was de moeite ook niet waard. Als je kiest voor de flat weergave zie je ze nog wel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:45:
Volgens mij is op tweakers.net geen cencuur hoor, ik vind ik de dikke van dale het woord cencuur niet eens :+
Censuur... zo dan, ik kan de header niet meer editen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:41

SkyStreaker

Move on up!

*kuch* De hedendaagse uitleg van censuur @rvantwisk

Ik link hier even naar als antwoord op jouw vraag, als je mij toestaat.

[ Voor 30% gewijzigd door SkyStreaker op 29-04-2012 20:51 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dirk schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:47:
Nee, fipo is verwijderd en we hebben geen moeite gedaan om jouw reactie zichtbaar te houden. Die was de moeite ook niet waard. Als je kiest voor de flat weergave zie je ze nog wel.
Ik ze hem nu staan in flat mode, maar waarom niet gewoon het moderatie systeem gebruiken? Daar hebben we dat systeem toch voor? Wat heeft het moderatie systeem voor zin als Tweakers op eigen houtjes berichten gaat verwijderen (nogmaals als ze normaal door de beugel kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:51:
[...]

Ik ze hem nu staan in flat mode, maar waarom niet gewoon het moderatie systeem gebruiken? Daar hebben we dat systeem toch voor? Wat heeft het moderatie systeem voor zin als Tweakers op eigen houtjes berichten gaat verwijderen (nogmaals als ze normaal door de beugel kunnen).
Als het uit de klauwen loopt, dan willen we nog wel eens snoeien. Zoals gezegd stond er een hele hoop loze posts en flames en dat soort vervuiling zien we liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:44:
Nu is het gewoon verwijderd zonder reden van opgave en dat is censuur door Tweakers.
Wat geeft je eigenlijk het idee dat die reacties niet verwijderd mogen worden? Tweakers.net heeft toch geen verplichting om reacties te laten staan, of mensen zelfs maar toe te laten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:43:
Nu in dit geval is het gewoon verwijderd zonder reden van opgave en het lijkt erop dat Tweakters 'netjes' uit de bus wilt komen, misschien voor SEO reden??
Waarom moeten we de hele wereld vertellen dat daar een post heeft gestaan die niet door de beugel kon? Waarom moet iemand anders dan de poster van dat bericht überhaupt een uitleg krijgen over waarom die specifieke post weg is gehaald?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

For the record: je bent dus boos omdat
Hier op tweaker doen we niet aan meme's, omdat we hier humor loos zijn.

Ook al jaren op tweaker doen we ook niet aan zinnege reacties, maar aan inhouds lose reacties die beginnen of eindigen op 'ik vindt......'
is gedownmod en standaard onzichtbaar is geworden omdat het een reactie op een nog onzinniger post is.

Even een wedervraagje, he: vind je dit nou een essentiële toevoeging aan het artikel?

Nee, dat was dus een retorische vraag.

edit:
En move naar TMF en titelfix.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 29-04-2012 22:38 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 10:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Rataplan schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:34:
For the record: je bent dus boos omdat
[...]
Hij is boos omdat de reactie waar hij op reageerde verwijderd is, en dat daardoor, in de default weergave, zijn reactie ook weg is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.