Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 08:56
Hallo hallo!

Voor u gaat lezen, hier alvast een bijlage om een idee te schetsen hoe ik hier alles bedraad heb: http://img685.imageshack.us/img685/6940/staticissue.png

Het probleem, het staat al bij het plaatje omschreven eigenlijk.
Maargoed, ik heb het probleem dat zodra ik een HDMI kabel in mijn tv prik, dat er dan een gigantische bak statisch geluid uit m'n speakerset komt.

Ik gebruik de tulpstekkertjes die bij de PS3 zaten in mijn audio switch, deze switch staat aangesloten op mijn speakerset en PC, zodat ik kan wisselen tussen PS3 geluid, en PC geluid.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, andere HDMI kabels, PS3 instellingen, spanning er van af halen, aarding controleren, etc.
Zodra ik dezelfde HDMI kabel in mijn monitor doe ipv mijn TV, is er geen statisch geluid.

Zelf vermoed ik dat het aan de TV ligt, het betreft een Samsung LE32D550.
Raar genoeg komt er geen statisch geluid door de speakers van de TV, wat misschien kan duiden dat het bij mijn speakerset ligt.

Ik heb écht geen idee wat ik hier verder mee moet. Duimen dat jullie het weten.

Alvast bedankt!

Edit: Ik heb de switch er tussenuit gehaald, en het ligt niet aan de switch. Het zou dus eventueel de kabel kunnen zijn.. denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Proioxis op 27-04-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 14:19
Haal de antennekabel eens uit de tv (of uit de hd kabel receiver als je die hebt). Als het daarmee is opgelost haal dan een groundloop isolator voor de antennekabel, kost een paar euro.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 08:56
ShittyOldMan, je bent geweldig. Dit is inderdaad het probleem. Ontzettend bedankt! :D