Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aanschaf receiver en boxen 5.1

Pagina: 1
Acties:

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 10:29
Hallo

Ik heb een huis gekocht en wil mijn kamer voorzien van een goede geluidsinstallatie. Ik zit te denken aan een goede receiver met goede boxen. Hier moet een panasonic 42 inch scherm op en een playstation 3 en een dreambox hd500. Voldoende HDMI uitgangen is mooi en volgens mij zijn er ook al receivers met 3d? dus dat mag er ook gelijk op zitten. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren bij de aanschaf? ik heb er ongeveer 750-1000 euro voor over. Een 5.1 set moet voldoende zijn.

alvast bedankt

Verwijderd

Hier een Jamo S608 set i.c.m. onkyo versterker

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Hier is gewoon niets over te zeggen aangezien de combinaties bijna eindeloos zijn. Dingen als "voldoende HDMI-ingangen" is zo nietszeggend. Voor de één zijn er vier voldoende, voor de andere kunnen acht er net voldoende zijn. Ook qua speakers zou iets meer eigen inzet dan wel voorbeelden handig zijn, wil je vloerstaanders, sattelieten, monitoren, et cetera. Enige zinnige om te zeggen is dat je rekening moet houden voor een euro of 50 - 100 kabels te hebben, neem dan 200 - 300 voor een receiver en 600 voor de speakers. Dan heb je toch wel een leuke verdeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• harrybeuker
Voor wat betreft een receiver ga ik kiezen tussen de Onkyo TX-NR609 en de Onkyo TX-NR616. Ik weet nog niet of de Onkyo TX-NR616 dat extra beetje geld waard is.

Voor wat betreft boxen heb ik net gekeken naar de Jamo S608. Ik vind die lompe torens niet echt mooi staan in een strakke woonkamer. Van mij hoeft dat niet zo groot.

Ik zat meer te denken aan Harman Kardon HKTS 60 BQ 5.1 of de Harman Kardon HKTS 30 5.1
Ook hierbij vraag ik mij af of de 60 serie die klap extra geld waard is.

Verder moet er aan mijn receiver een ps3,een wii, een dreambox hd500,een panasonic 42 inch plasma.

Zoals je aangeeft moet ik rekening houden met 50-100 euro aan kabels. Wat voor kabels moet ik precies dan gaan aanschaffen en nog beter, waar?. Ik dacht dat de kabels al bij de speakerset zouden zitten.

Daarnaast wil ik geen draadloze speakers in de kamer. Ga toch een poging doen als straks de woning leeg is, om de kabels mooi weg te werken (kabelplinten)

alvast bedankt weer voor jullie input!

• harrybeuker
zou iemand op mijn aanvulling kunnen/willen reageren?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Dus je budget loopt nu ineens tot de +/- €1500? Ik zou de HK speakers niet hoeven te hebben, er is voor dat geld veel mooier spul te krijgen (wat ook nog ergens naar klinkt):

Speakers: KEF KHT2005.3 K1 €550
Receiver: Pioneer VSX921 €350
Kabels: HDMI en speakerkabel €100
Logitech Harmony One afstandsbediening: €100

€1100 klaar!

Stapje hoger qua geluid?

Vervang KEF KHT2005.3K1 voor een normale 2005.3 (zwaardere sub) á €650. Overtreffende stap is een KHS3005K3 á €950 :)

[ Voor 18% gewijzigd door DjVe op 04-05-2012 21:09 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jakz schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:36:
Zoals je aangeeft moet ik rekening houden met 50-100 euro aan kabels. Wat voor kabels moet ik precies dan gaan aanschaffen en nog beter, waar?. Ik dacht dat de kabels al bij de speakerset zouden zitten.
Sowieso speakerkabel en dan nog kabels om de apparaten op de receiver aan te sluiten en de receiver weer op de TV. Er zijn wel kant-en-klare sets waar de kabels bij zitten, maar dan zit je echt bij de sets van LG, JVC, Philips, et cetera. Speakerkabel zou ik persoonlijk van de grote rol bij een keten als Mediamarkt of zelfs de Formido/Karwei/Praxis halen. Bij een echte HiFi-winkel betaal je er nu eenmaal (veel) meer voor. Online is natuurlijk ook een optie. Zolang je iets van 1.5 mm² - 2.5 mm² hebt dan zit je altijd goed. HDMI kabels ook gewoon online. Het hoeft niet zo duur te zijn allemaal.

Verder ben ik het met Jordy eens dat er (veel) betere sets zijn dan de Harman Kardon. Een merk als KEF is al een veel betere keuze. Maar voor het geld wat jij uit wilt geven kan je volgens mij ook wel monitoren kopen (mits je dat zou willen), kijk bijvoorbeeld eens naar een A25 van Boston Acoustics. Dan heb je veel meer speaker.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 04-05-2012 21:42 ]

• harrybeuker
nogmaals dank voor jullie reacties. Ik wil gewoon gelijk goed klaar zijn. Niet dat ik een set en receiver aanschaf en dat je dan merkt dat dit toch niet goed is. Tussen de 1000 en 1500 kom ik toch wel uit en dat is dan ook echt de max. Ik houd van een strak design vandaar de harman kardon boxen. Ik zal jullie opties gaan bekijken en beluisteren!

• harrybeuker
iemand enig idee waar je die kef speakers kan beluisteren? Ben bij enkele zaken geweest maar geen KEF gezien :(

• joep mestrum
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-02-2024
jakz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:27:
iemand enig idee waar je die kef speakers kan beluisteren? Ben bij enkele zaken geweest maar geen KEF gezien :(
Ik weet dat ze bij Stassen in venlo en bij Poulissen in roermond hebben ze kef speakers staan.

• harrybeuker
Niet echt om de hoek voor mij. Drenthe of Overijssel zou mooi zijn :)
In zwolle of deventer bij de mediamarkt staan ze ook volgens de KEF site. Ik ga daar morgen maar eens heen.

[ Voor 44% gewijzigd door harrybeuker op 07-05-2012 17:22 ]

• harrybeuker
goeiedag zeg. ik heb vandaag de KEF KHT2005.3 en de Harman Kardon HKTS 30 icm Onkyo TX-NR616 geluisterd. Wat is dat Harman Kardon een blikkerig geluid zeg. Die KEF is echt vele malen beter en realistischer.

Is er nog vergelijkingsmateriaal voor de KEF KHT2005? De receiver ben ik over uit en dat wordt de TX-NR616

Iemand nog tips waar/wat voor kabels ik moet kopen voor de receiver naar de boxen toe? moet natuurlijk wel goede kwaliteit kabels zijn. Linkjes zijn welkom

nogmaals mijn dank!

• harrybeuker
Kan iemand nog op mijn bovenstaande post reageren? Welk merk kabels zijn bijvoorbeeld goed om aan te schaffen (zowel HDMI als audio kabels).

Is er nog een soortgelijk setje als de kef van hierboven (5.1) en dan geen grote staanders. Dan heb ik iets om te vergelijken. Ik heb al even rondgekeken maar kan niet iets vinden op dit moment.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zou zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 en HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 eens doorlezen. Dan kan je voor jezelf beslissen of je veel geld uit wilt geven aan een kabel (en dan ook moet gaan luisteren, want daar zit dan ook verschil tussen) of gewoon standaard kabels kopen.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Probeer Hobo hifi eens. Zitten in kampen en enschede en apledoorn (andere filialen zitten voor jou verder weg. Zij hebben heel veel mooi spul staan en daar kun je ook goed apparatuur beluisteren.
jakz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:18:
Niet echt om de hoek voor mij. Drenthe of Overijssel zou mooi zijn :)
In zwolle of deventer bij de mediamarkt staan ze ook volgens de KEF site. Ik ga daar morgen maar eens heen.

• harrybeuker
dank je wel!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Of de Saturn, geen idee of die daar zitten maar in de nieuwe winkel in Amsterdam is er een KEF hoekje
Pagina: 1