Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zoek een nieuw toetsenbord, en heb mijn oog laten vallen op twee modellen: De Logitech G510 en Corsair Vengeance K60. Ik zag deze bij MyCom nauwelijks in prijs verschillen:
http://www.mycom.nl/Produ...gitech-G510-Gaming/290829
http://www.mycom.nl/Produ...0,-FPS-Mechanical/1308053

Omdat ze verder nogal van elkaar verschillen vroeg ik mij af of jullie tips hebben voor een nieuw toetsenbord. Ik heb zelf een tijd rondgezocht en na ook de BlackWidow van Razer overwogen te hebben heb ik deze maar uit mijn vergelijkingslijst gehaald omdat er op deze wat meer kritiek te vinden is (en de Ultimate edition kost gelijk een stuk meer). De Corsair is een mechanisch toetsenbord (wat een voordeel zou moeten zijn) en behalve de polssteun en rubber op de WASD- en eerste zes cijferknoppen erg simpel qua design. De Logitech G510 daarentegen biedt led-verlichting, een scherm en meerdere macro-toetsen en is niet mechanisch. Welke van de twee is de betere keuze? En zijn er wellicht andere alternatieven? Ik hoop dat dit niet alleen mij helpt maar ook anderen die een nieuw toetsenbord zoeken.

Ikzelf heb eigenlijk weinig aan zo'n extra schermpje of extra knoppen (online speel ik geen strategiegames of MMO's), maar ik lees zowel over de G510 als de Vengeance K60 alleen maar goede dingen. Toch geeft die van Logitech me een completer gevoel dan de Corsair, waardoor ik erg twijfel.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:50
Mechanisch typt een stuk beter. Maar de Corsair Vengeance is echt toebedeeld aan het gamen, en niet aan het lappen tekst typen. De Corsair heeft nammelijk Cherry Red switches, en voor typen moet je toch eigenlijk Blue of Brown hebben.

Ik weet niet wat je zelf voor een voorkeur hebt. Die Logitech is een stuk completer, vooral onder het kopje 'onzin die jij dus niet nodig hebt', zoals je zelf al zegt. Schermpje, macro-knoppen, leuk allemaal, maar voor gaming allemaal. Als je WoW speelt zullen die macro-knoppen erg fijn zijn, maar voor de rest kan ik je dan toch die Corsair aanraden.

Maar als het gaat om typen; Het grote mechanische toetsenborden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het typen dan ook slechter dan een ander toetsenbord, zoals de G510 (of in mijn huidige geval de oude EX110), of merk je dat alleen als je andere mechanische toetsenborden kent? Als ik voor school wat moet schrijven wil ik dat wel gewoon kunnen en niet dat mijn toetsenbord zo vervelend is dat langer typen heel slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59

BioHazard

*\o/*

Ik heb mijn ultra luxe G19 ingeruild voor een mechanisch keyboard (Das Keyboard) en heb er nog geen moment spijt van gehad. Misschien omdat ik het scherm nooit gebruik, en ik hardstikke blind typ, dus de LEDs gebruik ik eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik heb zelf een G510 en ben er uitermate tevreden over, voornamelijk het gaming gedeelte (LCD en backlight) de G-toetsen gebruik ik meer voor photoshop :+ De toetsen zijn ook fijn maar voor mijn situatie eigenlijk ietsjes te rumoerig (vroeg slapende ouders een deur verder)

Als je gamed en je vind gadgets leuk neem dan de G510 (ook handig buiten games om zoek maar eens wat LCD-apps op) anders kan ik aanraden om een ander toetsenbord van logitech te nemen zoals de Logitech Wireless Illuminated Keyboard K800
Mechanisch vind ik nogal een achteruitgang/antiek gevoel tegenover die K800 maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Waarom geen corsair? Omdat de garantie en support van Logitech gewoon de beste is die ik ooit heb gezien, als je een beetje rondkijkt op het forum zul je zien dat ik niet de enige ben :)

[ Voor 7% gewijzigd door naaitsab op 26-04-2012 00:02 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Logitech Illuminated K800 zag ik ook, en vond ik ook interessant omdat ik het liefst draadloos heb (wat ik na even zoeken al had opgegeven omdat alle 'game'-toetsenborden wel een draad hebben), maar dat de toetsen meer laptop-achtig waren hield me een beetje tegen. Heb er niets over kunnen vinden dat games er lekker op spelen. Niet dat games 100% mijn focus zijn, ik wil ook lekker kunnen typen, maar toch. Overigens leken die toetsen me ook niet de beste typtoetsen of zit ik dan fout?

Licht leek me best cool, maar net zoals BioHazard zou ik daar tijdens het typen niet zoveel aan hebben, ik typ ook voornamelijk blind, mijn scherm geeft wel wat licht af en anders heb ik toch altijd wel een verlichte omgeving.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hij is wel vergelijkbaar met een laptop toetsenbord qua toetsdruk en geluid maar de toetsen zijn groter en de kwaliteit beduidend hoger. Als je veel typt en houd van een stevige toets en het geluid maakt je niet uit kies iets mechanisch uit het topic gelinkt hierboven (K60 is volgens de TS niet zo vergeleken met de rest), wil je een zachte toets dan zou ik voor de K800 gaan.

Ga eens langs bij de saturn/mediamarkt zou ik zeggen daar zag ik m laatst nog liggen, evenals zn kleine broertje die opgeladen wordt door zonlicht :Y)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, heb na veel twijfel toch maar gekozen voor de Corsair K60. Als ik hem gebruikt heb zal ik laten weten wat ik er van vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb je inmiddels al wat met je Corsair K60 gedaan MegaWup?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

WTF?????

[ Voor 5% gewijzigd door RoofTurkey op 10-05-2012 12:13 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Minds are relatively blown :?

Maar hoe bevalt de K60? (Zoek nog een tobo voor mijn toekomstige laptop :) )

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Beetje inhoudelijk reageren is wel de bedoeling :X
'WTF' en een synoniem daarvoor posten daar heeft niemand wat aan.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

naaitsab schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:50:
[...]

Beetje inhoudelijk reageren is wel de bedoeling :X
'WTF' en een synoniem daarvoor posten daar heeft niemand wat aan.
Met 'WTF' doelde ik op onze gemeenschappelijke avatar ;) en daarna kwam pas echt de 'WTF'-comment. Maar een uitgebreide review wordt zeker op prijs gesteld :)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
RoofTurkey schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:52:
[...]

Met 'WTF' doelde ik op onze gemeenschappelijke avatar ;) en daarna kwam pas echt de 'WTF'-comment. Maar een uitgebreide review wordt zeker op prijs gesteld :)
Ik heb wel interesse in je ervaringen met de K60, i.v.m. mogelijke aanschaf van een nieuw toetsenbord.

offtopic:
Ik zie dat je dezelfde avatar hebt, leuk
Staat al een stuk duidelijker niet? O-)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

naaitsab schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:55:
[...]

[...]

Staat al een stuk duidelijker niet? O-)
Offtopic: Touché

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Hehe, idd dezelfde avatar.
Hij blijft nou eenmaal geniaal ^_^

Maarruh... OT: MegaWup, doe is een teken van leven geven ;)

Want a cookie?!

Pagina: 1