Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:12:
Het is inderdaad waarschijnlijk iets overdone...
Ik ben echter een mediafreak op film gebied en weet niet goed welke processor het echte werk aan kan.
Ik wil veel x264 en mkv's af gaan spelen. Mogelijk in de toekomst nog 3D.
Met 3D heb ik geen ervaring, maar op mijn Intel Pentium D 3.00 GHz (de wat minder bekende serie tussen Pentium 4 en Core 2 Duo in) in combinatie met een AMD HD4350 (512MB GDDR2, low-profile, passief gekoeld) loopt tot nu toe alles vloeiend (720p / 1080p x264 en mkv's). Dit alles afgespeeld in XBMC onder Windows 7.
Deze zelfde pc haalt nog geen 1 fps als ik hetzelfde probeer onder Windows XP, omdat onder XP geen gebruik wordt gemaakt van de GPU. Moraal van het verhaal: om films goed af te spelen heb je meer aan een fatsoenlijke GPU icm een OS / codecs / mediaplayer die daar gebruik van maken dan aan een dikke CPU.
edit: Oh ja, en het PCIe slot op mijn mobo is een oudje, x16 versie 1.0a, kan maximaal 25 W leveren, waar deze videokaart met 20 W onder full load nog mooi onder zit

Energieverbruik lijkt me ook geen oninteressante factor voor een HTPC die toch aardig wat uurtjes aan zal staan.
[
Voor 12% gewijzigd door
real[B]art op 26-04-2012 16:07
]
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"