Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342844

Topicstarter
Dit is mijn eerste topic dus alles is voor mij nieuw.
Ik wil een systeem, een HTPC, gaan bouwen maar kom met een belangrijke vraag, red mijn PSU dit wel?
Mijn eerste optie is de nieuwe Ivy i5 op het Gigabyte MB.

De PSU is een externe 150watt, een hogere bestaat volgens mij niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 342844 op 25-04-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-07 22:13
Er is ooit een tweaker blog serie geweest over een systeempje met extreem lage energieverbruik, misschien kan je daar eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kan prima, er zijn genoeg systemen denkbaar die zo weinig vermogen nodig kunnen hebben. De vraag is echter of een i5 krachtpatser daar geschikt voor is. Ik zie veel onderdelen die gewoon zwaar overbodig zijn die je aan dit topic gekoppeld heb. Met een zuinige Pentium G620 en een zuinig moederbord kan het wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is inderdaad waarschijnlijk iets overdone...
Ik ben echter een mediafreak op film gebied en weet niet goed welke processor het echte werk aan kan.
Ik wil veel x264 en mkv's af gaan spelen. Mogelijk in de toekomst nog 3D.
De fanless Streacom vind ik een eyecatcher maar geeft natuurlijk tevens enkele beperkingen zoals mAtx en dus voeding.

Ik zie overigens dat de PSU 150watt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 08:39
Ja hoor, kan perfect.
Zelf heb ik een nc62k met hierop een 4850e, gerecupereerd uit mijn vorige fileserver. Hierbij een ssd van 40gb, en een bluray drive. Dit alles powered door een 120w picopsu.
Is niet passief, maar gekoeld door een 120mm cpu fan, welke totaal niet hoorbaar is.
Wel staat al mijn media op een nas, via cat 6 verbonden.
Speelt perfect mkv's etc af fullhd. 3d zal hij wel niet trekken.
Maar het is perfect mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 20:57
De huidige APU van AMD zijn anders prima geschikt voor dit soort projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P-Storm schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:01:
Er is ooit een tweaker blog serie geweest over een systeempje met extreem lage energieverbruik, misschien kan je daar eens kijken?
mux' blog deze is dat.
Hij gaat vrij extreem overigens, maar dat heb je niet eens nodig om binnen de 130W te blijven, daar kun je een leuke Sandy Bridge oid nog op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super de reacties!
Ik zit mij nu behoorlijk in te lezen, naar zeggen is de AMD A8-3870K ook een goede optie icm de best geteste Asus F1A75-M Pro. Maar zou de koeling dit dan nog wel gaan redden? De A8 vraagt 100watt max (zeggen ze), blijft er dan nog wel genoeg over voor de OD en HD?
Hoe kom ik er achter of de koeling dit trekt? Ik kan alleen maar positieve berichten vinden over de Streacom, maar er staat niet of hij deze processor aan kan.

Koeling, PSU, AMD of Intel?? Moeilijk allemaal......
Wie heeft antwoorden of mogelijk betere opties voor een alleskunner op basis van de Streacom FC5OD???

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 342844 op 25-04-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:13
H61 Mobo, Core i5-2400, on-board HD2000, 2* 4 GB, 1 * SSD + 1 * 2.5" HDD in een Shuttle SX58J3 (500 Watt PSU)

Idle: 20 Watt.
Max: 100 Watt (Furmark + Orthos)
Gemeten uit het Stop contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Anoniem: 342844 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:12:
Het is inderdaad waarschijnlijk iets overdone...
Ik ben echter een mediafreak op film gebied en weet niet goed welke processor het echte werk aan kan.
Ik wil veel x264 en mkv's af gaan spelen. Mogelijk in de toekomst nog 3D.
Met 3D heb ik geen ervaring, maar op mijn Intel Pentium D 3.00 GHz (de wat minder bekende serie tussen Pentium 4 en Core 2 Duo in) in combinatie met een AMD HD4350 (512MB GDDR2, low-profile, passief gekoeld) loopt tot nu toe alles vloeiend (720p / 1080p x264 en mkv's). Dit alles afgespeeld in XBMC onder Windows 7.

Deze zelfde pc haalt nog geen 1 fps als ik hetzelfde probeer onder Windows XP, omdat onder XP geen gebruik wordt gemaakt van de GPU. Moraal van het verhaal: om films goed af te spelen heb je meer aan een fatsoenlijke GPU icm een OS / codecs / mediaplayer die daar gebruik van maken dan aan een dikke CPU.

edit: Oh ja, en het PCIe slot op mijn mobo is een oudje, x16 versie 1.0a, kan maximaal 25 W leveren, waar deze videokaart met 20 W onder full load nog mooi onder zit :) Energieverbruik lijkt me ook geen oninteressante factor voor een HTPC die toch aardig wat uurtjes aan zal staan.

[ Voor 12% gewijzigd door real[B]art op 26-04-2012 16:07 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd AMD, leuk a4 of a6 systeem. Snap niet waarom iedereen constant zulke overkill pakt voor htpc's.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben gewoon onzeker, de overkill komt gewoon omdat ik op htpc gebied te weinig ervaring heb.
De pc moet zonder stotteren een HD / .x264 etc af kunnen spelen met een actie als downloaden op de achtergrond. Een lagere CPU als de i3 2125 is dan mogelijk een optie???
Ik wil alles goed en snel, behalve zwaar gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je CPU heb je amper nodig, video's decoden doe je toch met je GPU. Daarnaast is downloaden over het algemeen een IO intensieve taak en niet zo zeer een CPU intensieve taak.
Waarom kijk je niet in het HTPC topic? Staan genoeg zuinige HTPC's die ook prima met 150W af kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 342844 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:08:
Ik ben gewoon onzeker, de overkill komt gewoon omdat ik op htpc gebied te weinig ervaring heb.
De pc moet zonder stotteren een HD / .x264 etc af kunnen spelen met een actie als downloaden op de achtergrond.
Dat kan mijn 7 jaar oude C2D E4600 al :)

Maar goed, losse aankooptopics worden liever samengevat in, in jouw geval, [BBG aanschaf] HTPC .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: [BBG aanschaf] HTPC

Graag daar eerst inlezen mbt wat anderen schreven, als je er geen antwoord vindt ook daar je vraag stellen. Voortaan iig aub zelf op zoek gaan naar bestaande topics voor je er zelf eentje opent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.