Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 11:43
Hallo beste Tweakers,

Op het moment heb ik een Conceptronic CFULLHDMA waar ik niet erg tevreden mee ben (zeer trage UI en geen DTS decodering*), ben ik het nu wel zat en ben ik toe aan vervanging.

Nu is een tijd terug mijn oog gevallen op een Boxee Box, en heb ik er hier op tweakers een aantal reviews van gelezen. Helaas zijn deze een beetje aan de oude kant (2010).

Mijn vragen zijn als volgende:

Is de Boxee Box anno 2012 nog steeds een zeer goed apparaat waarmee je eenvoudig 1080p (MKV) met DTS geluid films kan afspelen vanaf een NAS en computer?

Wat zijn jouw ervaringen met de Boxee Box op dit moment? Wat zijn de voor- en nadelen?

of:

Zeggen jullie dat ik beter een andere apparaat kan nemen. Gelieve geen dicht-getimmerde AppleTV suggereren :P, ben niet zo'n Apple liefhebber.

Mocht je meer willen weten over de situatie vraag het gerust en ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te beantwoorden :).

*Bij het afspelen van DTS geluid heb je dan geen geluid, omdat deze (volgens de CFULLHDMA) RAW word verstuurd naar je audio installatie.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
Misschien dit topic hier naar toe laten verplaatsten

Consumentenelektronica Aankoopadvies

Je vraagd om advies, dus denk dat je daar dan ook meer antwoord krijg.

Over de boxee box kan ik niks zeggen.
Heb net 2 weken een Zotac AD10 en ben daar zeer tevreden over.
Na gepruts van mijn kant (geheugen niet goed aangedrukt) had ik binnen 10min openelec erop staan.

Het geluid instellen was nog het meest lastig (kan gewoon via menu, maar de vraag was wat je moest instellen).
Dit gedaan en het draait als een tiet.

Is wel iets duurder dan een Boxee box, maar je kan er alle kanten mee op (ik koos voor de meest simpele).

succes met je zoek tocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Deze thread is nog vrij actief:
Boxee Box
Het zal echter moeilijk grasduinen zijn in die thread...

Ik heb het doosje zelf al een jaar en het heeft helaas een weekje geleden de geest gegeven (mijn fout, laten vallen /weent). Je hebt geen idee hoe hard ik het ding mis! Mijn media setup voelt zich een beetje naakt zonder het doosje.

Mijn ervaring ermee: amazing! Ik heb nog geen enkele keer de melding gehad dat een bestand niet ondersteund is. Het speelt overigens zonder enig stotteren 1080p af. Ook mag je er .MKV bestanden tegen aan smijten, met ondersteuning voor meerdere audio kanalen en ingebouwde subtitles.
Ik kijk wel eens graag Aziatische films en gezien die vaak gedubbed komen in het Chinees/Japans, passeren die wel regelmatig de revue.

Wat mij betreft, persoonlijk:
* Speelt alles af, zonder stotteren
* Ingebouwde opensubtitles, kan er vaak subtitles voor terugvinden. Geeft zelf ook de meest ideale subtitles aan, als het doosje ziet dat de lengte van de film en het tijdskader van de subtitle even lang is.
* Supervlotte UI. Persoonlijk vind ik die er ook knap uitzien
* Indexeert films, series en muziek vrij moeiteloos. Muziek is minder. Dit wil zeggen: een mooi overzicht van een cleane titel, zo mogelijk de film poster (indien geen poster plukt die gewoon een frame uit de film als afbeelding), imdb rating, rottentomatoes rating, imdb omschrijving, imdb trailer. Veel mediaspelers krijg je gewoon een file browser. Met wat geluk krijg je er wat imdb info bij. Boxee handelt dat mooi af.
* Social media is er ook alom tegenwoordig, al gebruik ik dat vrij weinig
* massa's gratis apps, al boeien die mij ook niet
* Heel erg stil en vrij koel.
* Zeer handig afstandsbediening. Bluetooth, dus je kan in principere twee kamers verder rustig een lied skippen. Aan ene kant beknopte navigatie, ander zijde een mini toetsenbord.
* Apart design, love it or hate, maar gezien het compact is en je het toestel perfect kan in-of uitschakelen met de remote en het bedienen via bluetooth gaat, kan je het ook gewoon wegmoffelen.
* Wordt bij regelmaat geüpdatet. Meer zelfs, het Boxee team richt zich sindskort enkel nog op de Boxee Box, niet meer op de losse mediacenter die je softwarematig kan downloaden. Enkel het doosje wordt dus nog doorontwikkeld.
* Optisch out kabeltje, dus je kan je Boxee per HDMI nog perfect op de TV aansluiten en het geluid via optisch kabeltje naar je geluidsinstallatie sturen.

Nadelen:
* Remote is donker van kleur en in het donker kan je het nauwelijks aflezen. Geen verlichte toetsen!
* Het speelt alle muziek af, maar indexeert die nogal gebrekkig. Muziek functionaliteit is qua basis wel aanwezig, maar verder beperkt. Geen playlist, geen visualizations, etc.
* Geen mogelijkheid om schijf in te bouwen, al is dat voor mij een voordeel, gezien ik de externe hdd nu af en toe gewoon eruit sleur en kan meenemen naar vrienden om te gaan delen.

Voor 2012 zou ik zelfs durven stellen dat het nog steeds één van de betere/meest volledige/Moderne mediaspelers is.

Maar: Wil je meer vrijheid, wil je meer tweaken en wil je meer mogelijkheden tot het aanpassen van de GUI of de interface, dan zou ik aanraden om het advies van de poster hierboven te volgen: Zotac Zbox is minstens hardwarematig evenwaardig (more or less) aan de Boxee, maar laat je toe om zelf een mediacenter er op te installeren, naar eigen goesting (XBMC is bvb.: veel meer uit te breiden met plugins en dergelijke).
Boxee Box is werkelijk plug-and-play.
stimpyrulez schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:46:
Dit gedaan en het draait als een tiet.
_/-\o_
Zelden zo gelachen, gekke Nederlanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Persoonlijk zou ik ook voor een XBMC oplossing gaan, veel meer keuzevrijheid, en daarbij heb je ook nog eens alle opties die een "normale" pc bij je tv kan bieden. Daarnaast bestaan er dan ook mogelijkheden je systeem te upgraden als je tegen veroudering aanloopt, iets wat bij een mediaspeler niet te doen is.
Als je een beetje goed rondkijkt hoeft dit niet eens veel duurder te zijn dan een mediaspeler.

(heb mijn eigen xbmc machine sinds gister ook bestuurbaar gemaakt met mijn logitech harmony dmv een IR ontvanger, en nu wil ik helemaal niet meer anders!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Eingelijk wat MonoKid zegt! :)

Daarnaast heeft de Boxee ook echt een volwaardige browser, dat kom je niet vaak tegen.

Xmbc is ook leuk maar je moet je afvragen of je deze opties wel gebruikt. Daarnaast heb je dan vaak een wat groter kastje, meer stroomverbruik en zit je met een groter toetsenbordje/muis te lurken want alleen een harmony is dan ook niet alles. Maar heeft idd wel wat andere voordelen zoals Ruud zegt.

[ Voor 7% gewijzigd door sanderdw op 25-04-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
sanderdw schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:12:
meer stroomverbruik en zit je met een groter toetsenbordje/muis te lurken want alleen een harmony is dan ook niet alles. Maar heeft idd wel wat andere voordelen zoals Ruud zegt.
Meer stroomverbruik heb je zeker een punt, maar wat betreft het toetsenbord/muis begrijp ik je niet. Waarom zou je dit bij XBMC nodig hebben en bij een Boxee niet? Lange stukken typen doe je toch niet en de eerste letters van een film in typen gaat prima met je harmony. Eventueel ook nog te besturen met je smartphone of tablet (dan heb je zelfs een compleet tobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
MonoKid schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:56:
Deze thread is nog vrij actief:
Boxee Box
Het zal echter moeilijk grasduinen zijn in die thread...

Ik heb het doosje zelf al een jaar en het heeft helaas een weekje geleden de geest gegeven (mijn fout, laten vallen /weent). Je hebt geen idee hoe hard ik het ding mis! Mijn media setup voelt zich een beetje naakt zonder het doosje.

Mijn ervaring ermee: amazing! Ik heb nog geen enkele keer de melding gehad dat een bestand niet ondersteund is. Het speelt overigens zonder enig stotteren 1080p af. Ook mag je er .MKV bestanden tegen aan smijten, met ondersteuning voor meerdere audio kanalen en ingebouwde subtitles.
Ik kijk wel eens graag Aziatische films en gezien die vaak gedubbed komen in het Chinees/Japans, passeren die wel regelmatig de revue.

Wat mij betreft, persoonlijk:
* Speelt alles af, zonder stotteren
* Ingebouwde opensubtitles, kan er vaak subtitles voor terugvinden. Geeft zelf ook de meest ideale subtitles aan, als het doosje ziet dat de lengte van de film en het tijdskader van de subtitle even lang is.
* Supervlotte UI. Persoonlijk vind ik die er ook knap uitzien
* Indexeert films, series en muziek vrij moeiteloos. Muziek is minder. Dit wil zeggen: een mooi overzicht van een cleane titel, zo mogelijk de film poster (indien geen poster plukt die gewoon een frame uit de film als afbeelding), imdb rating, rottentomatoes rating, imdb omschrijving, imdb trailer. Veel mediaspelers krijg je gewoon een file browser. Met wat geluk krijg je er wat imdb info bij. Boxee handelt dat mooi af.
* Social media is er ook alom tegenwoordig, al gebruik ik dat vrij weinig
* massa's gratis apps, al boeien die mij ook niet
* Heel erg stil en vrij koel.
* Zeer handig afstandsbediening. Bluetooth, dus je kan in principere twee kamers verder rustig een lied skippen. Aan ene kant beknopte navigatie, ander zijde een mini toetsenbord.
* Apart design, love it or hate, maar gezien het compact is en je het toestel perfect kan in-of uitschakelen met de remote en het bedienen via bluetooth gaat, kan je het ook gewoon wegmoffelen.
* Wordt bij regelmaat geüpdatet. Meer zelfs, het Boxee team richt zich sindskort enkel nog op de Boxee Box, niet meer op de losse mediacenter die je softwarematig kan downloaden. Enkel het doosje wordt dus nog doorontwikkeld.
* Optisch out kabeltje, dus je kan je Boxee per HDMI nog perfect op de TV aansluiten en het geluid via optisch kabeltje naar je geluidsinstallatie sturen.

Nadelen:
* Remote is donker van kleur en in het donker kan je het nauwelijks aflezen. Geen verlichte toetsen!
* Het speelt alle muziek af, maar indexeert die nogal gebrekkig. Muziek functionaliteit is qua basis wel aanwezig, maar verder beperkt. Geen playlist, geen visualizations, etc.
* Geen mogelijkheid om schijf in te bouwen, al is dat voor mij een voordeel, gezien ik de externe hdd nu af en toe gewoon eruit sleur en kan meenemen naar vrienden om te gaan delen.

Voor 2012 zou ik zelfs durven stellen dat het nog steeds één van de betere/meest volledige/Moderne mediaspelers is.

Maar: Wil je meer vrijheid, wil je meer tweaken en wil je meer mogelijkheden tot het aanpassen van de GUI of de interface, dan zou ik aanraden om het advies van de poster hierboven te volgen: Zotac Zbox is minstens hardwarematig evenwaardig (more or less) aan de Boxee, maar laat je toe om zelf een mediacenter er op te installeren, naar eigen goesting (XBMC is bvb.: veel meer uit te breiden met plugins en dergelijke).
Boxee Box is werkelijk plug-and-play.

[...]

_/-\o_
Zelden zo gelachen, gekke Nederlanders :)
Thanks voor je ZEER uitgebreide uitleg _/-\o_ , complimenten.

Heb alleen een paar vraagjes en opmerkingen na jouw verhaal:

- Hoe gaat de Boxee om met .srt files. Ik heb nogal een collectie HD series met losse ondertiteling (uiteraard met dezelfde naam). Gaat dit ook gewoon goed?

- Geen verlichting op de afstandsbediening kan ik nog wel mee leven. Maar zeker iets waar me oudjes last van hebben :P.

- Werkt de iPhone/Android app ook nog? Dat je die als remote kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59
Srt files is geen enkel probleem, is de naam gelijk dan speelt ie hem meteen af. Is de naam niet gelijk dan kun je de Srt zelf selecteren. Android app werkt goed, alleen kun je de boxee box er niet mee aanzetten.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 10-09 22:37
SvenBravo7 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:48:
[...]

- Hoe gaat de Boxee om met .srt files. Ik heb nogal een collectie HD series met losse ondertiteling (uiteraard met dezelfde naam). Gaat dit ook gewoon goed?

- Geen verlichting op de afstandsbediening kan ik nog wel mee leven. Maar zeker iets waar me oudjes last van hebben :P.

Als ik het verhaald lees van Monokid dan lijkt het ondertitel hetzelfde te werken als op XBMC.
Dus als je ondertitels aanleverd (of ze zitten in de mkv of los), dan pakt hij deze.
Zitten ze er niet bij kan je ze er automatisch bij zoeken (werkt perfect trouwens bij XBMC, maar denk dat het bij boxee niet slechter is).
Nadeel vind ik bij de subs dat als je de namen via sickbeard/couchpatato laat renamen de posternaam er af gaat en deze staat vaak wel weer bij de sub namen in. (is wat makkelijker zoeken).

XBMC heeft trouwens ook een leuke app die goed werkt.

Maar succes met een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
SvenBravo7 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:48:
[...]

Graag gedaan!
Om de andere bij te vallen:

- Boxee kan de gekende subtitle formaten moeiteloos aan (.SRT, .SUB,...). De ingebouwde functie voor het opvragen bij opensubtitles werkt ook zeer goed. Zoals ik eerder zei: zelfs een zeer oude remastered Japanse film uit de jaren 50/60 vindt'ie terug.
Indien je dezelfde naam hebt pikt Boxee 'em onmiddellijk voor je op. Heb je een andere naam, kan je er lokaal naar browsen en eventueel zelfs licht corrigeren in synch, mocht dat nodig zijn. Lukt dat niet, kan je online gaan zoeken, waarbij Boxee die opensubtitles functie lanceert en de database voor jou afspeurt.

- Ik stoor me er ook niet aan. Het is een leuk toetsenbordje, maar ik navigeer er gewoon vrij snel door met de navigatie zijde. Typen heb ik enkel nodig bij het surfen op het internet. Wat een vorige poster ook correct bemerkte: de browser is écht goed. Daar kunnen volwaardige systemen als de PS3 een puntje aan zuigen. Een youtube filmpje wordt bij het afspelen bvb.: onmiddellijk fullscreen gezet en speelt HD content echt perfect af.
En dan nog, stel dat je jou zou storen aan het niet verlicht zijn van de remote, of whatever the reason: je kan honderd-en-één apps afhalen op iPad, iPhone, Android, tablets... Ik heb een android phone en ik vind deze app het leukste:
Google Play: Boxee Thumb Remote

Interface is "lui" te bedienen vanuit één hand, met je duim. Volledige navigatie mogelijk, het toont de afgespeelde media op je smartphone, etc.

- Aansluitend met hierboven, ja: meer zelfs: er zijn er echt hopen! Boxee Box heeft zijn origine uit XBMC en is een dichtgetimmerde (more or less, apps zijn mogelijk), social media fork van XBMC. Dus: het gros van de apps die werken op XBMC, werken ook voor Boxee. Dus je kan in feite elke XBMC/Boxee app gaan gebruiken.

Bij XBMC heb je vaak een toetsenbord en muis nodig, omdat je dit meestal gaat installeren op een barebone/eigen gemaakte HTPC/... Ook wat het tweaken of het bijinstalleren van apps betreft. XBMC is op dat vlak dan ook wel weer véél vrijer en veel meer aan te passen. De vraag is of je dat wilt, als je een kleine powerhouse hebt met best leuke functionaliteit. De Boxee is out-of-the-box (get it) klaar voor gebruik.

Af en toe neig ik wel naar een XBMC, via een Zotac Zbox, omdat ik graag eens tweak (=prul, pruts, rinse, repeat) met een mediacenter en er mijn eigen flavour aan toevoeg. Dat gaat met een Boxee niet zo uitgebreid als XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 16:00

Preaper

...

Ik heb hem nu al 2 jaar, en ik zeg met klem NIET DOEN. Vanaf dag 1 wordt ik geplaagd door bugs en traagheid van het systeem. Het apparaat is nog nooit volwassen geworden. Als de boxee box 24h aan heeft gestaan is hij gegarandeerd onstabiel geworden. Het ondertitel systeem werkt voor geen meter - hij wisselt namelijk niet van ondertiteling. Er is geen Android ondersteuning. Muziek afspelen is niet handig. Het toetsenbordje op de afstandbediening werkt niet prettig. De knoppen aan de voorkant v/d afstandbediening werken ook niet goed(je moet hard drukken, zelf nadat het knopje 'klikt' moet je nog net iets harder door duwen).

Eerder gestelde opmerkingen dat er veel updates voor de boxee box zijn moet je met een korrel zout nemen. Ik wacht al 2 jaar op een bugvrij systeem, maar het is nog steeds niet gebeurd. De prioriteiten bij boxee box liggen bij het ontwikkelen van features die hun geld op kunnen leveren. Als voorbeeld - hun laatste make-over van het systeem is alleen uitgevoerd zodat ze nog prominenter hun pay-to-view diensten kunnen aanbieden. Maar deze make-over heeft weer talloze bugs met zich mee gebracht. Huilen met de pet op!

Een ding moet ik wel zeggen: Hij speelt alle formaten af, en als je hem gereboot hebt crasht hij meestal niet tijdens een film.

[ Voor 25% gewijzigd door Preaper op 30-04-2012 00:35 ]

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
2 vraagjes:

#1. Waarom zou je 'm 24 uur achter elkaar aan laten staan?
#2. Waarom heb/gebruik je 'm na 2 jaar nog, als je 'm met klem afraadt? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 16:00

Preaper

...

Hahn schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:35:
2 vraagjes:

#1. Waarom zou je 'm 24 uur achter elkaar aan laten staan?
#2. Waarom heb/gebruik je 'm na 2 jaar nog, als je 'm met klem afraadt? :P
#1. Waarom zou je hem uit doen? Zeker omdat het uitzetten zo onhandig werkt(je moet helemaal naar deze optie toe navigeren)
#2. Hij was duur, en ik had steeds de hoop dat ze de problemen zouden oplossen. Terugkijkend had ik hem allang op marktplaats moeten zetten.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Preaper schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:33:
Ik heb hem nu al 2 jaar, en ik zeg met klem NIET DOEN. Vanaf dag 1 wordt ik geplaagd door bugs en traagheid van het systeem. Het apparaat is nog nooit volwassen geworden. Als de boxee box 24h aan heeft gestaan is hij gegarandeerd onstabiel geworden. Het ondertitel systeem werkt voor geen meter - hij wisselt namelijk niet van ondertiteling. Er is geen Android ondersteuning. Muziek afspelen is niet handig. Het toetsenbordje op de afstandbediening werkt niet prettig. De knoppen aan de voorkant v/d afstandbediening werken ook niet goed(je moet hard drukken, zelf nadat het knopje 'klikt' moet je nog net iets harder door duwen).

Eerder gestelde opmerkingen dat er veel updates voor de boxee box zijn moet je met een korrel zout nemen. Ik wacht al 2 jaar op een bugvrij systeem, maar het is nog steeds niet gebeurd. De prioriteiten bij boxee box liggen bij het ontwikkelen van features die hun geld op kunnen leveren. Als voorbeeld - hun laatste make-over van het systeem is alleen uitgevoerd zodat ze nog prominenter hun pay-to-view diensten kunnen aanbieden. Maar deze make-over heeft weer talloze bugs met zich mee gebracht. Huilen met de pet op!

Een ding moet ik wel zeggen: Hij speelt alle formaten af, en als je hem gereboot hebt crasht hij meestal niet tijdens een film.
Toestel al eens binnengedaan? Ik ervaar namelijk met mijn Boxee geen enkel van jouw problemen. Zelfs het verhaal van je remote is me helemaal niet bekend, toetsen reageren vrij responsief (iets wat ik van mijn samsung remote niet kan zeggen). Nog nooit een crash gehad, zelfs niet nadat ik een half gekopieerde film probeerde af te spelen.
Duur vond ik 'em ook helemaal niet in vergelijking met andere toestellen. Android doet'ie inderdaad niet... Dat vind ik echter een non-argument: het ding wordt aangeboden als een "Boxee" box, dt Android er niet op draait is dan wel te verwachten, niet waar? Ondertitel wisselen lukt me vrij goed en ik laat het ding soms een heel weekend door draaien, omdat ik er continu muziek op afspeel, maar vaak vertrek door gewoon de versterker/TV uit te schakelen. Boxee draait gewoon vrolijk verder?

Uitschakelen is de "back" knop een tweetal keren indrukken, zodat het hoofdmenuutje naar voor springt en je gewoon naar de shutdown knop kan navigeren. Doe ik op een paar tellen tijd. Wat mij betreft scheelt er iets met jouw unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Preaper schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:37:
[...]

#1. Waarom zou je hem uit doen? Zeker omdat het uitzetten zo onhandig werkt(je moet helemaal naar deze optie toe navigeren)
Omdat het én stroom verbruikt én slijt als je 'm (onnodig) aan laat.
#2. Hij was duur, en ik had steeds de hoop dat ze de problemen zouden oplossen. Terugkijkend had ik hem allang op marktplaats moeten zetten.
Dat kan nu nog steeds toch? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
Ik heb de Boxee Box nu net een weekendje in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er ZEER tevreden mee ben. De opmerkingen die Preaper geeft, kan ik mij tot dusver totaal niet in vinden. Daarbij zal ik 'm nooit meer dan hooguit 4 uur op een dag gebruiken.

Afstandsbediening is geniaal naar mijn mening
Interface is mooi en scherp

Het enige probleem wat ik ben tegen gekomen is dat me ondertiteling bij (tot nu toe) 1 dvd cyaan van kleur was terwijl deze op een desktop pc gewoon wit is. Heb de instellingen al nagekeken en daar staat de ondertiteling kleur ook op wit.

Voor de mensen die positief hebben gereageerd op mijn vraag zeg ik het volgende: Dank jullie wel! Ik heb eindelijk weer eens een geslaagd aankoop gedaan ;).

@Mod Deze kan van mijn part op slot, ik weet genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
Vwb de ondertiteling; als je dat hebt wil een stukje vooruit of achteruit spoelen vaak helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Een ander alternatief zijn de Dune Smart spelers.

Qua bestandsompatibiliteit gewoon Top of the Bill. De GUI en mogelijkheden zijn vergeleken bij de Boxxee Box gewoon simpel. Zoek je gewoon een goede mediaspeler en verder niets. Kijk dan eens naar Dune.

Ook Popcorn Hour kan interessant zijn. Dezelfde top bestandscompatibiliteit als de Dune maar wel een GUI met meer mogelijkheden, min of meer dezelfde mogelijkheden als de Boxxee Box. De PCH speler zijn over het algemeen wel wat buggy als ik de gebruikers en testen mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
Hoe zit het met het afspelen van audio?
Volgens mij is de boxee de enige met playlists en een degelijke audio player ( lees repeat/shuffel opties)
Zijn er eventueel nog alternatieven?
Mijn wensen: brede ondersteuning video codec, afspelen dvd`s met menu
Goede audio playback met eventueel playlist, het liefst wel repeat en shuffel
Lan, eventueel een hd ik weet dat die niet in de boxee kan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
SvenBravo7 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:30:
Ik heb de Boxee Box nu net een weekendje in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er ZEER tevreden mee ben. De opmerkingen die Preaper geeft, kan ik mij tot dusver totaal niet in vinden. Daarbij zal ik 'm nooit meer dan hooguit 4 uur op een dag gebruiken.

Afstandsbediening is geniaal naar mijn mening
Interface is mooi en scherp

Het enige probleem wat ik ben tegen gekomen is dat me ondertiteling bij (tot nu toe) 1 dvd cyaan van kleur was terwijl deze op een desktop pc gewoon wit is. Heb de instellingen al nagekeken en daar staat de ondertiteling kleur ook op wit.

Voor de mensen die positief hebben gereageerd op mijn vraag zeg ik het volgende: Dank jullie wel! Ik heb eindelijk weer eens een geslaagd aankoop gedaan ;).

@Mod Deze kan van mijn part op slot, ik weet genoeg ;).
Fijn te horen! Veel plezier ermee! Mijn exemplaar is sinds dit weekend terug. Het is bij D-Link in herstelling gegaan, maar ze hebben netjes een creditnota opgemaakt en een nieuw exemplaar ter vervanging aangeboden. Van't weekend terug ingeplugd, aangemeld als voorheen en bleek dat de meeste van mijn instellingen, favoriete apps gewoon terug stonden en ik niets meer diende in te stellen. Nog een plus punt als je 't mij vraagt.

Jouw probleem met de DVD ondertiteling heb ik zelf nog nooit gehad, om eerlijk te zijn. Anderzijds: ik speel meestal wel .MKV's af met ingebouwde subtitles, of .SRT's en dan neemt Boxee Box het over.

Hou er wel rekening mee dat, als je de Boxee pas in gebruik hebt, hij nog wel eens sloom kan zijn, als hij à volonté jouw media is aan het scannen en indexeren.
zzz16 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:30:
Hoe zit het met het afspelen van audio?
Volgens mij is de boxee de enige met playlists en een degelijke audio player ( lees repeat/shuffel opties)
Zijn er eventueel nog alternatieven?
Mijn wensen: brede ondersteuning video codec, afspelen dvd`s met menu
Goede audio playback met eventueel playlist, het liefst wel repeat en shuffel
Lan, eventueel een hd ik weet dat die niet in de boxee kan.

Alvast bedankt.
Audio: Basis mogelijkheden zijn er, maar geen playlists, voor zover ik weet. Misschien M3u bestanden, maar heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Eerlijk gezegd, voor mij kan het er helemaal door (zowat alles wordt moeiteloos ondersteund), maar functioneel is het beperkt. Shuffle/repeat is geen enkel probleem. Je krijgt er ook nog eens een visualization bij. Wat ik wel een gemis vind, is dat ik enkel alle liedjes per album kan afspelen, en niet bvb.: alles op random, of alles van één artiest op random, etc.

Jouw wensen:
video ondersteuning: unmatched, ik heb .ISO's, .MKV's, MP4's, met subtitles, meerdere audio kanalen, in DTS of AC3, menu's, bookmarks, whathaveyou, het speelt alles af, zonder stotteren, zonder protest, met de meeste mogelijkheden. Zie het als VLC: het beestje speelt alles af.
Audio: zie hierboven. Alles wordt ook ondersteung, van reguliere .MP3's, tot .FLAC, .OGG, etc.
LAN: Wi-fi zit ingebakken en werkt moeiteloos, maar je hebt ook een standaard ethernet poort van boxee, van 1Gbps (dacht ik). Je kan daarnaast ook gewoon twee USB schijven er aan hangen (USB3 is niet ondersteund, echter!).
Ik stream over het netwerk, maar het meeste speel ik gewoon af via een schijf die er rechstreeks aanhangt. Werkt zonder probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:30
Playlist (M3U) kan inderdaad wel, maar volgens mij ook redelijk beperkt, net als de shuffle/repeat opties (alleen binnen 1 map/locatie)
Had ook graag gezien dat de muziek-functionaliteiten iets uitgebreider waren, kies daarvoor wat dat betreft dan toch nog vaak voor de Xbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Eigenlijk het zelfde als de andere spelers.
Ik haal straks eentje op ter vervanging van mijn EM7080
De 7080 is toch al gedateerd qua snelheid en interface.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zeer beknopt: voor video is de Boxee de beste keuze. Voor muziek, of toch voor grote collecties, is het niet gemaakt.

Ik wil er wel aan toevoegen dat het .nfo systeem om custom cover images en dergelijke te maken voor series niet lukt (bij mij) maar voor films wel. Standaard haalt hij al die informatie zelf op, maar als niet-Amerikaan wil ik de titels van mijn Franse films in het Frans, mijn Duitse films in het Duits etc. - geen Amerikaanse vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Aangeschaft, zover een zeer mooie speler. Een hele verbetering ten opzichte van de EM7080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn boxee box binnen gekregen en had er zeer hoge verwachtingen van, maar wat een teleurstelling ik heb namelijk heel veel dts muziek op mijn externe schijf staan maar de boxee speelt deze niet af in dts ik heb de boxee verbonden met een optisch kabeltje naar mijn receiver. dts geluid in films wordt wel gewoon weergegeven. heeft iemand hier een oplossing voor
Pagina: 1