Verschillende Helderheid in Eyefinity Setup

Pagina: 1
Acties:

• Spicious
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-02 22:05
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een Eyefinity setup, ik heb 1 beeldscherm dat heeft een helderheid van 300 cd/m² en de 2 andere die ik wil kopen hebben 250 cd/m², voor de rest zijn alle specs precies hetzelfde, mijn vraag was of ik hier veel van zou merken en of ik de helderheid kan laten matchen met die 2 andere beeldschermen als het wel veel zou uitmaken.

Mvg,
Sven

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:29
Je kunt schermen meestal van minimaal 50% tot 100% helderheid instellen.
Echter als het compleet andere schermen zijn ga je waarschijnlijk wel verschil in kleuren krijgen etc.

Ik weet niet in hoeverre je dit gelijk kunt krijgen in de menu's, maar de helderheid zou ik me de minste zorgen om maken.

• Spicious
Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik ze dan maar gewoon zal kopen en als het egt niet dragelijk is dan koop ik nog wel de 3de erbij.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Waarom haal je niet 3 dezelfde schermen ?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Spicious
Geld speelt ook een beetje een rol :P

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 11:24
Je oude verkopen geen optie dan?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Spicious
Ja dat ga ik doen als het echt niet dragelijk is met het verschil tussen de schermen, ik hoop nog op het beste, maar anders dan verkoop ik dat scherm en koop ik de 3de zelfde er nog bij.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je kan ze gewoon kalibreren dan komt het wel goed. Met iets van een Spyder Pro of de kalibratie die in Windows zelf zit moet het wel goed komen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• elmalonl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik raad het je aan om gewoon 3 de zelfde schermen te gebruiken. aan instellingen zal je niets kunnen doen. zelf als je zelfde scherm koopt, heb je vaak dat er een andere fabrikant of bouwjaar is, zal je de kleuren (vaak blauw of wit) anders zien. En zeker als je ze naast elkaar zet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb zelf 3 schermen tegelijk besteld en alle 3 gaven een ander beeld dus als hij geen mogelijkheid heeft om 3 dezelfde schermen te bestellen dan is dat helemaal niet erg :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Spicious
Ze zijn alle twee binnengekomen, aangesloten, alleen 1 met hdmi 1 met display adapter voor dvi en de andere met vga(geconvert van een dvi). Probleem is dat die van de hdmi niet het hele beeld in beslag neemt(neem aan dat ik dat moet veranderen naar dvi). Ik had een dvi kabel gekocht maar in 1 van mijn 2 dvi poorten op mijn videokaart doet die het niet, had iets gelezen over dvi-d , dvi-i en dual en single, maar dat snap ik niet helemaal aangezien de 2 poorten precies hetzelfde eruit zien. Welke kabels raden jullie mij aan voor mijn 2 andere beeldschermen ?

EDIT: Als ik eyefinity setup maak dan kan ie mijn vga aangesloten scherm niet zien iets met te lage hertz of zoiets ? 67,5.

[ Voor 10% gewijzigd door Spicious op 26-04-2012 20:20 ]

Pagina: 1