Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,

Ik ben een vriendin aan het helpen met het uitzoeken van een nieuwe laptop, maar ik kom er zelf ook niet helemaal uit. Omdat de oude laptop het nog doet zolang de netstroom is aangesloten heb ik maar besloten niet over één nacht ijs te gaan, zoveel urgentie zit er niet achter.

De eisen waren de volgende:

- Ongeveer 15 inch
- Niet duur (300 - 450 Euro)
- Goede accuduur
- Te koop bij een fysieke winkel in Groningen
- Geen Acer (want die hebben slechte behuizing schijnt het)

De potentiële eigenaresse is niet erg kieskeurig, maar wil wel graag naar een winkel kunnen als er wat mankeert. Daarom moet hij in Groningen kunnen worden aangeschaft.

De huidige laptop is een Toshiba Satellite L300, een beetje een budgetlaptop van vier jaar oud. Hij hoeft niet weg omdat hij te langzaam is, maar omdat hij soms uitvalt en omdat de accu niet meer goed is. Ik ben maar op zoek gegaan naar iets vergelijkbaars met een lage prijs, en kwam uit bij een andere Toshiba: de Toshiba Satellite C660D-1C7. Hij voldoet aan alle eisen, en is met zijn 4gb geheugen verrassend futureproof in verhouding tot de prijs.

http://www.norrod.nl/15_t...00_4gb_320gb/details.aspx

Toch zit me iets dwars. De processor. De laptop draait op een AMD Fusion E-300 / 1.3 GHz ( Dual-Core ), volgens dit artikel nou niet echt iets bijzonders. Mijn vraag is eigenlijk of deze cpu überhaupt een vooruitgang is ten opzichte van de cpu van een L300, namelijk een Intel Pentium Dual Core T3400. Ik weet dat gigahertzen niet alles zeggen, maar niet wat het in dit geval uitmaakt.

Ook weet ik niet of AMD wel zo'n goed idee is voor iemand die deze laptop alleen wil gebruiken voor relatief simpele taken (tekstverwerken, browsen met véél tabbladen) maar vooral wil "dat hij het gewoon doet" de komende vier/vijf jaar. Binnen dit budget zit je praktisch vast aan AMD, zou het verstandiger zijn om toch maar 100 Euro extra stuk te slaan en voor Intel te kiezen? Of zou dit geen enkel probleem mogen opleveren? Intel staat toch bekend als iets betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Ik zou überhaupt niet voor de e300 of e450 gaan dat is echt slome meuk, beter voor een intel pentium dual core of iets

[ Voor 25% gewijzigd door xheroxkefx op 24-04-2012 16:02 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
In CSL wordt er niet met losse aankoopadviestopics gewerkt. Zie ook de CSL FAQ en het CSL beleid.

In plaats daarvan zijn er de [BBG Aanschaf]-topics. Voor een overzicht van deze topics zie: Best Buy Guide overzichtstopic.

Gezien je budget en gebruikereisen kom je dan dus bij het volgende topic uit: [NBBG Aanschaf] Basis notebook februari 2012

Dit topic gaat op slot

Dit topic is gesloten.