Home cinema systeem of versterker met losse boxen?

Pagina: 1
Acties:

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-01 20:30
Hallo tweakers,

Ik zit te twijfellen wat ik zou doen. Ik ben opzoek naar een betere geluidservaring voor film en gaming alleen wat is beter om te nemen een standaard 2.1 cinema setje of een aparte versterker en 2 boxen?

De home cinema set is vaak goedkoper en wat kleiner dan een versterker en 2 losse boxen . Ik ga er wel vannuit dat een apparte versterker en boxen een beter geluid geven of zit ik hiermee verkeerd?

Ik ben een beginner hiermee en heb dan nog nooit een home cinema set in huis gehad. Ik heb niet echt een budget maar voor een prijs van 600 a 700 moet ik denk ik wel wat kunnen vinden... (goedkoper mag natuurlijk ook)

Maar wat is dus nu de beste keus / beleving?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Alles-in-1 home cinemasetjes hebben een prima prijs kwaliteit verhouding als je niet boven de 300 euro uit wilt komen ongeveer. Wil je meer dan 1 input dan kun je beter even zoeken naar leuke aanbiedingen van receivers met een speakerset.
Kijk bijv. eens op http://www.besthomecinema.nl/ daar staan ze regelmatig. Ook op andere aanbiedingensites staat regelmatig sets zelfs met grotere vloerstaanders voor onder de 800,- euro (meestal Jamo). Ga alleen wel zelf even luisteren in de winkel.
Je kunt ook voor de welbekende optie van een stereoversterker met 2 goede hifi speakers gaan. Maar voor films en games zou ik eerder voor een surroundset gaan.
Let er wel op dat er voldoende inputs op zitten, 2 hdmi inputs is meestal niet genoeg. En let er op dat er een actieve subwoofer bij zit, de goedkoopste sets hebben dit niet altijd.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ga je voor films en games, kijk dan naar een surround set (dus 5.1 ;)), is het vooral muziek of is muziek eigenlijk belangrijker neem dan een stereo set.

In je budget is nieuw al veel moois te vinden, een instap Onkyo met Jamo 5.1 set moet lukken (als je de ruimte er voor over hebt), maar kijk ook zeker op marktplaats.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DeEindbaas
mr.paaJ schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:08:
Ga je voor films en games, kijk dan naar een surround set (dus 5.1 ;)), is het vooral muziek of is muziek eigenlijk belangrijker neem dan een stereo set.

In je budget is nieuw al veel moois te vinden, een instap Onkyo met Jamo 5.1 set moet lukken (als je de ruimte er voor over hebt), maar kijk ook zeker op marktplaats.
Ik wil geen 5.1 maar liever een 2.1 of 2.0. Dit is omdat ik niet overal boxen in het huis wil hebben staan.

Ik zal ook zeker af en toe muziek luisteren (streamen vanaf de nas naar de AC Ryan)

[ Voor 7% gewijzigd door DeEindbaas op 23-04-2012 19:13 ]

• DeEindbaas
ShittyOldMan schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:22:
Alles-in-1 home cinemasetjes hebben een prima prijs kwaliteit verhouding als je niet boven de 300 euro uit wilt komen ongeveer. Wil je meer dan 1 input dan kun je beter even zoeken naar leuke aanbiedingen van receivers met een speakerset.
Kijk bijv. eens op http://www.besthomecinema.nl/ daar staan ze regelmatig. Ook op andere aanbiedingensites staat regelmatig sets zelfs met grotere vloerstaanders voor onder de 800,- euro (meestal Jamo). Ga alleen wel zelf even luisteren in de winkel.
Je kunt ook voor de welbekende optie van een stereoversterker met 2 goede hifi speakers gaan. Maar voor films en games zou ik eerder voor een surroundset gaan.
Let er wel op dat er voldoende inputs op zitten, 2 hdmi inputs is meestal niet genoeg. En let er op dat er een actieve subwoofer bij zit, de goedkoopste sets hebben dit niet altijd.
Bedankt voor je antwoord! Ik zal de website is bekijken ...

Ik kwam ook 2 mooie speakers van Teufel tegen (Ultima 40) zijn deze speakers iets of?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan is in je budget een hoop moois te vinden :) Zelf luisteren is erg verhelderend, daar zou ik mee beginnen. Geeft je ook een basis om online reviews te beoordelen. Neem een CD'tje (of USB) mee en loop je locale hi-fi zaak eens binnen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DeEindbaas
mr.paaJ schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:32:
Dan is in je budget een hoop moois te vinden :) Zelf luisteren is erg verhelderend, daar zou ik mee beginnen. Geeft je ook een basis om online reviews te beoordelen. Neem een CD'tje (of USB) mee en loop je locale hi-fi zaak eens binnen.
Ik zal is naar de RAF rijden en kijken wat ze mij kunnen laten horen, bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door DeEindbaas op 24-04-2012 13:37 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 20:42
Met iets meer budget: avi adm 9.1 :) vergelijkbaar met veeeeeel duurdere sets en je hebt geen rommel meer :-) enkel de boxen .

mixing a drink and music

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:32
Dreamwire schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:12:
[...]

Ik wil geen 5.1 maar liever een 2.1 of 2.0. Dit is omdat ik niet overal boxen in het huis wil hebben staan.

Ik zal ook zeker af en toe muziek luisteren (streamen vanaf de nas naar de AC Ryan)
Kijk dan naar minimaal een 3.1 set, dan heb je in ieder geval ook het center kanaal wat zeker voor tv/films een goede toevoeing biedt over 2.1
Pagina: 1