Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentheo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-08 18:34
Hallo,

Ik ben al enkele maanden de gelukkige eigenaar van een Logitech G51 speakerset (info). Ik ben hier erg tevreden over, maar wil toch gaan overstappen naar een iets beter setje, omdat ik er toch vaak gebruik van maak. Ik heb de set alleen gebruikt voor het luisteren van muziek, en dat ging prima. Nou heb ik op tweakers gekeken voor een nieuw setje, en heb daar 2 setjes gevonden :).

- Edifier S730D 2.1(info)
- Logitech Z-5500 Digital 5.1 (info)

Het eerste grote verschil is natuurlijk 2.1 op 5.1. K'heb niet zoveel verstand van boxjes enz.. maar weet wel dat 5.1 meer surround geeft. Ik heb thuis een goede externe geluidskaart, een Creative Sound Blaster Extigy (foto)

Nou is de vraag welke kan ik het beste nemen voor het luisteren van muziek? Ik gebruikt de boxjes niet voor games o.i.d, misschien wel voor het kijken van films (we hebben een tv^^). Hebben julie nog andere suggesties/aanraders? Budget/prijs doet er niet toe :) En als laatste, zullen bovenstaande setjes veel beter zijn dan mijn G51, die meer op gamen is gericht?

Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
ikbentheo schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:11:
.. maar weet wel dat 5.1 meer surround geeft.
5.1 is surround, 2.1 is stereo ;)

[q[Nou is de vraag welke kan ik het beste nemen voor het luisteren van muziek? Ik gebruikt de boxjes niet voor games o.i.d, misschien wel voor het kijken van films (we hebben een tv^^).[/]

Muziek is stereo en luister je - naar mijn inziens - dan ook op een 2.0 of 2.1 setje. Natuurlijk kan je met een 5.1 set wel het geluid laten afspelen over alle speakers, maar ik zou dan liever twee betere speakers hebben dan vijf mindere.
Hebben julie nog andere suggesties/aanraders? Budget/prijs doet er niet toe :) En als laatste, zullen bovenstaande setjes veel beter zijn dan mijn G51, die meer op gamen is gericht?
Lees Welke speakers moet ik kopen? Bekendere merken of niet? eens door. Daar staan ook wat alternatieven in als actieve studiomonitoren en losse speakers en een versterker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf bezig met men huiskamer en dan zit ik ook met hetzelfde dilema. Voor de pc is het mij echter (als je niet gamed of films kijkt) het geklungel van 5.1 speakers niet waard. Ik heb zelf nu een logitech Z-2300 aan mijn systeem hangen (Ook 2.1 zoals de Edifier S730D, pricewatch: Logitech Z-2300). Die is een stuk goedkoper maar ik heb nog nooit enige spijt gehad. De 5.1 opzet die ik eerder had werkte voor mij gewoon niet (boxen die je omstoot en kabels achterlangs....)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Komt die op het bureau te staan en zit je er dus dicht op, dan is de Edifier S2000 ook een aanrader. Ik heb hem nu een dikke maand staan en ben enorm te spreken over de geluidskwaliteit. Verwacht geen extreem dik aangevette bas, maar een subtiel klinkende set die gewoon lekker klinkt. Er zit tevens een leuke versterker bij, waar je meerdere bronnen (analoog en digitaal) aan kan koppelen :)

productreview: Edifier S2000 2.0 Studio Speakers review door DjVe