Welke speakers moet ik kopen? Bekendere merken of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 00:57
Hallo allemaal,

Ik ben thenotorious en ik zit hier met een klein probleempje!
Na 2 jaar vol plezier gebruikt te hebben van de Logitech X530 wil ik toch overstappen naar een nieuwe speakerset voor mijn PC.
De reden waarom ik eigenlijk wil opstappen omdat ik toch het gevoel heb dat de X530 te weinig vermogen heeft en niet te 'hard' gaat...
Ik gebruik mijn speakerset voornamelijk voor muziek luisteren, meestal hip-hop en house.
Verder kijk ik er af en toe ook nog een filmpje mee.

Mijn budget van de nieuwe speakerset is ongeveer 250 euro (mag altijd goedkoper!).
Ik heb al gekeken (maar niet geluisterd) naar de Logitech Z906 en naar de Logitech Z623.
Het hoeft niet percee een 5.1 setje te zijn als het eigenlijk maar wat 'harder' gaat en meer vermogen biedt.
De reden dat ik nog twijfel tussen de Z906 en de Z623 is voornamelijk de prijs en ik vroeg me eigenlijk af of er nog wat onbekendere merken zijn (voor de gewone consument) die toch beter zijn dan deze twee logitech setjes.....
Aangezien ik compleet Noob ben op de gebied van audio zijn deze merken voor mij (denk ik) onbekend en voor jullie niet.
Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Thenotorious op 19-04-2012 11:50 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
mijn tip: , probeer een 2e hands z5500 op de kop te tikken ergens! , great value voor money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech ten alle koste vermijden, zoek gewoon in de pricewatch op je budget en lees hier en daar wat reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:46
Ik ben het met mr.DJ95 eens. Ik heb een Z5500 gehad en was er erg over te spreken. Het blijft echter een sateliet-subwoofer combo, waar ik voor muziek persoonlijk niet kapot van ben. Vergeleken met de andere setjes die ik gehoord heb in die prijsklasse vond ik de Z5500 echter wel de beste.

@ale-turbo: waarom? Ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen met Logitech, nog geen kapot product van ze gehad (o.a. een oplaadbare MX1000 muis die inmiddels minimaal een jaar of 5-6 oud is en nog steeds 1-2 maanden doet met een keer opladen) . Van de problemen die ik in mijn omgeving heb meegekregen was de service altijd prima. Als je aan het "plopjes-probleem" van de Z5500 refereert, dat is al jaren verholpen.

[ Voor 42% gewijzigd door Masterlans op 19-04-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
Teufel.
http://www.teufelaudio.nl/pc/o-preis.html

Met jouw budget van 250 is er wel wat leuks te krijgen! Het is een redelijk onbekend merk maar de kwaliteit is erg goed (zeker voor de prijs) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
ik heb zelf een tijd geleden de Z906 aangeschaft (voor 230 euro toen) en kan zeggen dat ik er erg tevreden over ben. het geluid is erg hard en kwalitatief erg goed (ale-turbo waarom logitech ten alle kosten vermijden?)

nou ligt het er ook wel heel erg aan wat je er mee wilt, als je een trance/hardstyle/hardcore luisteraar bent zou ik voor de Z5500 gaan (de bass hiervan is een stuk harder), ben je meer een film-kijker of gamer neem dan toch de z906.
En als je geld wilt besparen, ga voor een 2e hands op tweakers! dit scheelt je gauw al 50 euro!

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06

FeaR

In GoT we trust

Als je muziek wilt luisteren met een (te) harde bas, en films wilt kijken waar een vrouwenstem al door de subwoofer weer wordt gegeven dan neem je een Z-5500 of Z906. De crossover van die sets ligt zeer hoog (250 hz) waardoor de subwoofer geen echte subwoofer is maar meer een verkapte middentoner. Wil je muziek luisteren hoe het hoort te zijn dan koop je beter een paar actieve studiomonitoren. Voor 250 euro is daar ook wel wat leuks voor te krijgen. Alleen is dat dan wel 2.0 en geen 5.1. Merken als Audio Engine en M-Audio hebben leuke spullen.

Voor 250 euro zou je ook nog kunnen kiezen om een losse versterker en twee losse speakers te nemen, maar dan ga je meer de hifi-markt op dan de PC-markt.

Maar waarom alleen naar Logitech kijken? Er zijn meer merken die leuke dingen doen. Teufel is al genoemd, maar iets als een Edifier S530D voor 2.1 lijkt me ook een leuke.

Zoals de titel van dit topic verraad gaat het hier om een "wat moet ik kopen-topic" en die horen in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis. Dus ik verhuis het topic ook even die kant op :)

Audio en HiFi > Consumentenelektronica Aankoopadvies

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
@mr.DJ95
Bedankt voor de tip!
Ik heb eens gekeken op de V&A en marktplaats en daar kost de Z5500 tussen de 170-200 euro..
Helaas waren veel verkopers te ver weg voor mij dus moet nog even verder kijken..

@Tankiej
Ik heb eens rondgekeken op de site van Teufel en ik vroeg me af is bijv. de Concept C-100 te vergelijken met de Z623 op het gebied van hardheid? en bijv. de Z906 te vergelijken met de Concept E-100?
Gefeliciteerd btw! :D

@FeaR
Bedankt voor je uitleg!
Ik vond de Edifier S530d die je me aanraad er heel strak uitzien alleen ik kon zo niet 1.2.3 een verkoopplaats ervoor vinden gevonden! En hier weer hetzelfde:P, is zo een Edifier s530D nou beter of net zo goed dan een Z623?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:20
kijk eens in de koopjeskelder van Correct. Ga voor een stereo versterker, en twee losse luidsprekers, bijvoorbeeld van Klipsch als het hardd moet gaan:

Onkyo versterker voor 149:
Afbeeldingslocatie: http://www.correct.nl/artimages/18/19/331918-n1.jpg

http://www.correct.nl/art...TAG_ID=1059&ARTNR=331918B

Twee Klipsch luidsprekers voor 49 per stuk:
Afbeeldingslocatie: http://www.correct.nl/artimages/88/93/329388-n1.jpg

http://www.correct.nl/art...TAG_ID=1059&ARTNR=329388B

dan ben je voor 250 euro helemaal het mannetje, en qua kwaliteit speelt dit elk sat-sub setje weg!

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 20-04-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
Thenotorious schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:09:
@mr.DJ95
Bedankt voor de tip!
Ik heb eens gekeken op de V&A en marktplaats en daar kost de Z5500 tussen de 170-200 euro..
Helaas waren veel verkopers te ver weg voor mij dus moet nog even verder kijken..

@Tankiej
Ik heb eens rondgekeken op de site van Teufel en ik vroeg me af is bijv. de Concept C-100 te vergelijken met de Z623 op het gebied van hardheid? en bijv. de Z906 te vergelijken met de Concept E-100?
Gefeliciteerd btw! :D

@FeaR
Bedankt voor je uitleg!
Ik vond de Edifier S530d die je me aanraad er heel strak uitzien alleen ik kon zo niet 1.2.3 een verkoopplaats ervoor vinden gevonden! En hier weer hetzelfde:P, is zo een Edifier s530D nou beter of net zo goed dan een Z623?
Ik heb geen idee hoe die setjes te vergelijken zijn op 'hardheid'.. Logitech kan wel hard, maar op hoog volume vervormen ze eigenlijk allemaal (die ik gehoord heb tenminste). Teufel is betere kwaliteit, die zal beter klinken op hoger volume. Of ze ook echt even luid kunnen of dat de ene luider gaat dan de ander, geen idee! Zullen vast wel hard genoeg gaan :)

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb vroeger de X-530 bij mijn PC gehad.Als je vindt dat die set niet 'hard' genoeg kan dan vraag ik me af of je oren wel in orde zijn :9 Bij mij kwamen de buren vaak genoeg klagen dat mijn volume te hoog stond namelijk....

Overigens zou ik je aan willen raden meer te kijken naar hoe zuiver je setup klinkt dan hoe 'hard' deze kan. Meer volume maar sneller vervorming luistert in mijn ogen niet echt lekker. Verder zou ik zeer zeker Logitech/Creative etc. overslaan als je naar iets fatsoenlijks zoekt. Je kunt dan beter, zoals hierboven genoemd, een losse versterker met speakers nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Vroeger kwamen mijn buren klagen over de bass (moeders trouwens ook) , nu komt de politie af en toe buurten vanwege het volume van mn Alto's haha.

ontopic: klipsch klinkt inderdaad lekker. Als je echter echte muziek wilt luisteren met de beste (budget) kwalitiet kan je beter kijken naar studiomonitoren zoals al gezegt werd door FeaR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Dankjewel voor de hulp allemaal!
Ik zal eens rondkijken of ik voor een versterker ga en 2 losse speakers of gewoon een speakerset.
Ben in ieder geval een stuk wijzer geworden over de keuzes :D
Nogmaals bedankt!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06

FeaR

In GoT we trust

107mb schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:00:
dan ben je voor 250 euro helemaal het mannetje, en qua kwaliteit speelt dit elk sat-sub setje weg!
Mensen die een een Z-5500 of Z906 in de opties hebben staan willen veelal toch wel wat laag, en met monitoren is dat toch lastig als je niet veel klankkast hebt om laag op te bouwen. Blijft wel een feit dat het voor het andere kant van het bereik - midlaag tot hoog - zeker de betere keuze is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1