Recent ben ik overgestapt van enkel monitor naar 3 monitoren (3x 1920x1200). Op het moment heb ik 2x 6950 in crossfire, en naast het feit dat ik microstuttering en overall Crossfire issues wat moe begin te worden merk ik ook dat m'n PC wat moeite begint te krijgen met games op de nieuwe hoge resolutie (5760x1200 of 6004x1200 incl bezel compensation).
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe (enkele) videokaart en hoewel ik meestal snel m'n mening heb gevormd door alle reviews en info, heb ik er deze ronde ernstig moeite mee. Hierom besloten om hier dus wat advies te vragen
Op het moment heb ik twee videokaarten op het oog:
- Asus HD7970-DC2T-3GD5 (pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5)
- Palit GTX 680 Jetstream 4GB (staat nog niet in de pricewatch)
Tot voor enkele ogenblikken geleden was ik er redelijk uit dat het de 680 zou moeten worden wanneer deze beschikbaar is, maar vooral omdat een vriend van me zojuist de review op tweakers doorlinkte waarin de 7970 van Asus en MSI erg goed uit de bus komen begin ik toch weer te twijfelen.
Ik kan nergens benchmarks vinden waarin deze twee kaarten (opgevoerde 7970 vs 4 gb versie van 680) tegenover elkaar staan, laat staan een waarin Eyefinity/Surround prestaties worden meegenomen. Ik weet dat de 680 100 euro duurder is, maar als de prestaties gemiddeld daarmee boven de 7970 uitkomen vind ik het niet erg om dat bij te leggen.
Voor de volledigheid zijn de rest van mijn relevante systeemonderdelen:
- Intel i5-2500K (niet overclocked)
- 8 GB 1600 Ram (Corsair Vengeance)
- Corsair 750W psu
Qua games speel ik op het moment vooral Assasin's Creed Revelations, Deus Ex 2, WoW, SWToR en heb ik The Witcher 2 en Diablo 3 op het netvlies.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe (enkele) videokaart en hoewel ik meestal snel m'n mening heb gevormd door alle reviews en info, heb ik er deze ronde ernstig moeite mee. Hierom besloten om hier dus wat advies te vragen
Op het moment heb ik twee videokaarten op het oog:
- Asus HD7970-DC2T-3GD5 (pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5)
- Palit GTX 680 Jetstream 4GB (staat nog niet in de pricewatch)
Tot voor enkele ogenblikken geleden was ik er redelijk uit dat het de 680 zou moeten worden wanneer deze beschikbaar is, maar vooral omdat een vriend van me zojuist de review op tweakers doorlinkte waarin de 7970 van Asus en MSI erg goed uit de bus komen begin ik toch weer te twijfelen.
Ik kan nergens benchmarks vinden waarin deze twee kaarten (opgevoerde 7970 vs 4 gb versie van 680) tegenover elkaar staan, laat staan een waarin Eyefinity/Surround prestaties worden meegenomen. Ik weet dat de 680 100 euro duurder is, maar als de prestaties gemiddeld daarmee boven de 7970 uitkomen vind ik het niet erg om dat bij te leggen.
Voor de volledigheid zijn de rest van mijn relevante systeemonderdelen:
- Intel i5-2500K (niet overclocked)
- 8 GB 1600 Ram (Corsair Vengeance)
- Corsair 750W psu
Qua games speel ik op het moment vooral Assasin's Creed Revelations, Deus Ex 2, WoW, SWToR en heb ik The Witcher 2 en Diablo 3 op het netvlies.