Toon posts:

Zoek advies voor upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 847 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben om te gamen ( World of Warcraft ) op zoek naar wat upgrades voor mijn pc :)

Op dit moment heb ik dit in mijn pc zitten :

Moederbord: Asus M3a
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4800+, 2500 Mhz
Grafische kaart: ATI Radeon HD 3800 Series 512 mb
4 gb geheugen
Voeding HKC USP 5550 3.3v 32 A +5v 40 A +12v 24 A

Nu ben ik het een beetje moe om in 25 man raids weer tegen de 5 fps aan te zitten op low settings.

Had gedacht te upgraden naar een quadcore, aangezien ik vernomen heb dat Wow meer vraagt van
een processor dan van de grafische kaart. Natuurlijk moet een en ander in balans zijn, dus een upgrade naar een andere grafische kaart zit ook in de planning.

Nu is mijn vraag, want ik zie door de bomen het bos niet meer en uiteindelijk ben ik niet thuis in de
quadcores, wat kan ik het beste nemen en waar dit te halen. Laatste keer dat ik mijn pc het ge-upgrade is dik 3 jaar geleden, dus het word weer eens tijd.

Nu zie ik op verschillende sites upgrade kits, is dit aan te raden, of beter alles los bestellen?

Mijn budget is een 300 euro, maximaal. Dit is niet veel en dat begrijp ik, maar misschien kan me iemand toch helpen om er een beetje " redelijke " game pc van te maken waar ik in ieder geval eens op redelijke settings kan spelen en in 25 man raids een redelijke fps behoud.

Waar ben ik nu naar op zoek?

Ik dacht aan een quadcore, met 4 gb geheugen ( 8 is denk ik voor Wow overkill niet? ) en een grafische kaart van 1 gb. Denk dat mijn voeding voldoende is? en ik heb de harde schijven uit deze pc die ik gewoon kan en wil gebruiken.

Misschien kan me hier iemand helpen, hulp is zeer gewaardeerd.

In ieder geval al bedankt voor de genomen moeite :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Beperkt budget? Sowieso het AMD platform.
4GB geheugen is voldoende. Meer is leuk, maar niet binnen beperkt budget.
Videokaart is gedateerd, maar ik geloof dat WOW niet zo bijzonder veel grafische power vereist.

Misschien is het een idee om 2e hands te kijken?

zie ook hier: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012

AMD quad core of hooggeklokte triple-core, simpel moederbordje, 4 GB geheugen en ik zou 2e hands kijken naar een videokaart.

[ Voor 38% gewijzigd door M2M op 21-04-2012 13:02 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Inderdaad, ik dacht ook dat wow meer van processor vraagt dan van video kaart.
In tegenstelling tot bv Rift of Guildwars.

Amd heb ik geen problemen mee, heb het al jaren, en nooit intel gehad, dus ben niet beter gewend en wel tevreden ermee.

ik had , omdat ik het had over upgrade kits, bijvoorbeeld deze gezien :

http://www.dragoncomputer...emart/Itemid,72/vmcchk,1/

als ik dan voor een 100 euro een grafische kaart vind, en die is te vinden dan ben ik klaar?

Dit is waarom ik zeg dat ik niet thuis ben hierin, heb geen idee wat goed/ voldoende of goed met elkaar overweg kan / het beste met elkaar presteert.

Er is hier een pc winkel in de buurt waar ik mijn vorige upgrade gekocht heb. Ben er tevreden mee geweest maar uiteindelijk weet ik niet / nooit of ze me iets aansmeren / het beter kan voor dat geld :)

Denk dat tweedehands / voor de kaart, niet nodig is in dit budget. Zal dit in de gaten houden en nog eens kijken op je linkje. Zag dat het een triplecore was, en wil toch wel naar een Quadcore :)

Bedankt voor de moeite in ieder geval :) misschien weet iemand iets anders :)

• M2M

M2M

medicijnman

tja, dit is 181 euro ipv 212...
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 66,95€ 66,95
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 21,04€ 21,04
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 93,90€ 93,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 181,89

De vraag is, of je wat wil met de extra features op het moederbord (gebruik je USB3.0 en/of SATA versie 3?) Hoef je dit niet, dan zou je nog 20 euro van het moederbord af kunnen halen. En of je perse een bulldozer CPU wil, die niet bijzonder veel sneller is dan een phenom 2.

En dan houdt je net iets meer budget over voor een videokaart. Het verschil tussen 100 euro (HD7750) en 120 euro (HD6850) is kwa performance behoorlijk.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaf dat setje als voorbeeld, qua snelheden / vergelijkingen weet ik niet echt waar naar te kijken. Valt idd wel op dat de 6850 voor 20 euro meer een stuk beter is. Ik wil niet per se een quadcore als iets anders vrijwel net zo snel en goedkoper kan, dacht alleen dat een quadcore haalbaar was, en uiteindelijk beter?

Bedankt in ieder geval voor je produkt lijst, hier kan ik alvast eens naar kijken en wat vergelijken.

Dat is waar ik naar op zoek was, mensen die me iets kunnen samenstellen om er zo achter te komen wat ik als beste voor mijn, lage budget, ik weet... kan krijgen. Het is natuurlijk interesanter om 1500 euro en een monster pc samen te stellen, helaas, heb ik dat niet :) Daarom waardeer ik elke info ook :)

Bovendien, de extra features, denk ik niet te gebruiken, aangezien ik wel sata disks heb, maar das ouder. En uiteindelijk usb3.0? alles wat ik aansluit is muis en toetsenbord via usb, dus lijkt me ook vrij overbodig :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 14:32 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Zoiets dan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 21,04€ 21,04
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 93,90€ 93,90
1Asus M5A78L-M/USB3€ 53,04€ 53,04
1Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2€ 119,80€ 119,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,78

Dan komen we in totaal op een kleine 290 euro uit. Dit lijkt mij de beste optie. Bovendien zou je je oude hardware nog kunnen verkopen, of eventueel 2e hands kunnen kijken. Zorg dan wel dat je een goede deal te pakken hebt. 80-90% van de huidige nieuwprijs is vaak niet de moeite.

-_-

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 23:43

ötzi

eclecticus

Ik zou eerst maar eens kijken hoe je prestaties zijn met alle onnodige add-ons en de combat logs uitgeschakeld voor je spullen gaat aanschaffen.
Toevallig ontstaan na de 4.0 patch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik vrijwel geen addons, het enige dat ik er echt in heb staan is Elvui ( custom ui en ook alles eruit gefilterd wat niet nodig is ) en Dbm. Zoals al gezegd, in 10 man raids is het redelijk te doen, maar in 25 man raids, ben ik de sjaak. Low settings, zodra grafisch iets gebeurt, 5 fps. Dala idle is 50 fps. Settings staan allemaal op low. zoals hier te zien.

http://www.fotosop.nl/afb...crnShot_042112_150832.jpg

Ik heb dit 3 jaar geleden ook gehad, ssc tijd. Gegeven moment 1 fps, toen was het tijd voor een upgrade, dat is het nu ook, daar ben ik van overtuigd. Ja dit is ontstaan na 4.0 / cata. Grafisch is veel in te stellen, maar uiteindelijk denk ik dat ze beter een andere graphics engine gebouwd hadden ervoor.

Speel sinds de beta, dus ik weet dat addons de boel goed kunnen verzieken en net als in een pc, sommige dingen werken gewoon niet samen. Dus Qua addons weet ik wat ik gebruik / werkt, en tweak ik ze ook nog om ervoor te zorgen dat ik alleen dat heb wat nodig is. Qua addon geheugen gebruik ik net 2 mb dus daar zal het niet aan liggen.

Ik zal eerst rondkijken, ga niet meteen naar de winkel rennen om iets te halen omdat iemand iets voorstelt, maar ben ervan overtuigd dat het mijn hardware is.

In bovenstaand lijstje zie ik 4 gb staan, 8 gb geheugen is er voor 36 euro al, dus dat is ook een mogelijkheid. Weet niet of dat echt nodig is, maar het verschil is zoals in de grafische kaart behoorlijk en prijsverschil miniem.

http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333

Daarom hoop ik op meer reacties :) alvast bedankt voor jouw meedenken :)

Budget staat op 300 euro. Medicijnman heeft een mooi lijstje samengesteld waarvoor mijn dank. Kan dit anders / beter voor mijn geld, ik hoor het graag :)

En medicijnman, oude hardware verkopen is zeker een optie, heb een broer waar dit een goede upgrade voor is aangezien hij elke dag z'n rat moet voeren in de pc anders loopt ie niet eens 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 15:43 ]

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 23:43

ötzi

eclecticus

combat logs ook uit?
Als je de verschillende fora bekijkt is dit de voornaamste reden van framedrops bij raids met 25 personen...
Je zit namelijk boven de aanbevolen systeemvereisten ; je GPU (als ik uitga van een 3850) is bijna 2 keer zo snel als aanbevolen (HD2600).
Er is iig genoeg te vinden om dit euvel (framedrops na 4.0) op te lossen , mocht het dan uiteindelijk allemaal geen soelaas bieden kun je altijd nog een upgrade aanschaffen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat niet uit, heb begrepen dat je dit niet uit kunt zetten aangezien er veel in de game is welke afhankelijk is van je combat log. Heb wel alles uitgevinkt en verwijderd wat ik maar kon zien, zullen zien of het wat uitmaakt.

Thanks <3

Verwijderd

Bottleneck in jouw systeem is je CPU & GPU voor jou budget heb je genoeg 2e hands systemen met ong. 4x zoveel kracht als je nu hebt! Maar waarom je nou twee topics nodig hebt begrijp ik niet. Wat je systeem ook traag kan maken is een traag OS of iemand die de chipset drivers / updates etc niet installeert en nooit schijf opruiming doet. Firefox of elk andere browser zit vol met invoeg balkjes en andere onzin die het programma onnodig laten crashen zoek dit dus is uit voordat je zomaar de CPU de schuld geeft want dan is zelfs een 3960X niet genoeg :)

de charts:
http://www.cpubenchmark.n...n+64+X2+Dual+Core+4800%2B

mogelijk leuke kassies:
V&A aangeboden: Lichte Huis-Tuin-en-Keuken Game-PC <wat deze persoon licht noemt is nog steeds 5x sneller als jou PC ;)
V&A aangeboden: Budgetgaming PC aangeboden
V&A aangeboden: intel Q6600 game systeem

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb evt ook nog wel een i5 760 met bijbehorend moederbord over. Evt zelfs met geheugen, ivm een downgrade. Doe me maar een dm voor meer info.

Verwijderd

Kijk eens naar de Lliano A8-3870K. Is CPU met Videogedeelte, dus voor ruim 100€ ben je al bijna klaar. Mobo en geheugen erbij, kostte mij in totaal 225 euro en ik draai nu WoW op 1080P met alles op Ultra. Ongeveer 30 FPS. Zet ik alles op high dan gaan de FPS richting de 60-70.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:44:
Kijk eens naar de Lliano A8-3870K. Is CPU met Videogedeelte, dus voor ruim 100€ ben je al bijna klaar. Mobo en geheugen erbij, kostte mij in totaal 225 euro en ik draai nu WoW op 1080P met alles op Ultra. Ongeveer 30 FPS. Zet ik alles op high dan gaan de FPS richting de 60-70.
Iemand ervaring hiermee?

Misschien kan ook iemand kijken naar de al vermelde systemen en me vertellen of dit de beste keuze zou zijn voor het beschikbare budget of eventueel wat er misschien anders / beter kan.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ivm gekregen offerte :

AMD Phenom II X4 965 4x 3400MHz
ASRock 970 Extreme4 moederbord
CrossfireX/SLi/USB3/32GB/SATA600/RAID
G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit
Cooler Master Hyper TX3 EVO
(775, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155, AM3+, FM1, 17 ) 30-db
ASUS EAH6770/DI/1GB GDDR5

299 euro, iemand een mening vergeleken met bovestaande geplaatst door M2M?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 05:39 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43

Perkouw

Moderator General Chat
Ik denk dat je beter de vraag in één van de BBG topics kan stellen m.b.t. je upgrade -> Best Buy Guide overzichtstopic

Of wellicht nog beter, je vraag in één van deze topics te plaatsen;
[UG Aanschaf] Basissysteem
[UG Aanschaf] Gamesysteem
[UG Aanschaf] Workstation

Zie overigens ook -> **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 26-04-2012 07:23 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt inmiddels de BBGs gevonden, zie ik :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.