Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD levert 30% meer processors voor notebooks dan vorig jaar

Pagina: 1
Acties:

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:14

Herman

FP ProMod
Topicstarter
nieuws: AMD levert 30% meer processors voor notebooks dan vorig jaar
Van de totaalcijfers moest echter een afschrijving van 703 miljoen dollar worden afgetrokken, waardoor de potentiële winst van 92 miljoen dollar veranderde in een netto verlies van 590 miljoen dollar.
Allereerst betreft dit geen afschrijving maar het afkopen van een contract. Afschrijvingen leiden niet tot geldstromen, deze post zal echter wel uitbetaald moeten worden. (Of althans voor een groot deel, per saldo zal AMD 560 miljoen dollar moeten overschrijven aan globalfoundries) Dus afkopen is niet hetzelfde als afschrijven :) Overigens wordt dit later in het artikel wel juist uitgelegd.

Daarnaast snap ik het sommetje niet: +92 minus 703 is min 590? Die 92 zou dan m.i. 113 moeten zijn :) (Al zijn dit soort sommetjes nooit met zekerheid te maken. Wellicht heeft de uitkoop van GLBF al direct kosten bespaard? Dus het rekensommetje is wat lastig te maken)

offtopic:
Even apart topic omdat het andere topic een geheel ander onderwerp heeft :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb er kostenpost van gemaakt :)
En ja, -590 + 703 is bij mij ook geen +92, maar dat staat in de cijfers van AMD zo. Bedenk wel: die +92M is de non-GAAP winst, dus daar gaan naast die 703M ook andere posten af...