Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:55
Tjah, de titel van het topic zegt het al.

Ik heb vandaag mijn 2e HTC One X binnengekregen, omdat mijn andere terug moest voor DOA.
Nog niet uitgepakt, en laten zitten, omdat ik er aan zit te denken hem in te ruilen voor een galaxy note.

Wat zeggen jullie? Wat is het verschil tussen beide? Daarbij bedoel ik niet de specs, maar ervaringen. De HTC One X vond ik toch nogal haperig, en sense vond ik nou niet zó. En de Note krijgt ook een ICS update binnenkort.

Dat de Note groter is, is geen probleem.

Is het zonde om hem in te ruilen voor een Note?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar het juiste forumdeel :)

move -> MAA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tsjaa ervaringen, die kun je gewoon in de beide topics vinden:
[HTC One X] Ervaringen & Discussie vs Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)

Jij moet voor jezelf bepalen wat je wilt... Persoonlijk vind ik Samsung TouchWizz echt :r
maar dat is ieder voor zich... Als je Sense niks vind, installeer je toch een andere launcher? Simpel... Heb ik ook:
CLB - Homescreen I CLB - Homescreen II

CLB - Homescreen III CLB - Inhoud 'games'map

CLB - AppDrawer I CLB - AppDrawer II

Voor de rest moet je de voor jou belangrijke specs op 'n rijtje zetten en zo pro's en cons voor deze twee toestellen bedenken, maar dat kunnen wij niet voor jou / gaan wij niet voor jou doen, dat lijkt me ook simpel.

Die keuze kun je zelf wel maken mag ik hopen :) Succes ermee!

[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 19-04-2012 12:06 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Falqoon
Ik heb inderdaad alles al tien keer op een rijtje gezet, de specs kan ik ondertussen dromen, het grotere scherm van de note vind ik opzich wel mooi (ook al vond ik een maandje terug de one x nog veel te groot).

Mijn telefoon gebruik ik het meeste voor internetten en whatsappen en af een toe een spelletje. In het opzicht van browsen is de note wat beter. Maar omdat dit toch ongeveer de duurste smartphones van het moment zijn wil ik toch een goede keuze maken.

Andere launcher had ik al geprobeerd op m'n One X, launcher pro, maar dit werkte niet soepel.

De S-Pen van de note vind ik wel erg geinig, en dit zal ik best gaan gebruiken schat ik zo.

Qua uiterlijk vind ik de 2 wel gelijk (voor mij dan)

Wat de grootste zorg voor mij zou zijn is de kwaliteit van het toestel. Hij moet gewoon echt 2 jaar mee gaan. En niet na een jaar zo zijn van, tsjah, ik loop met zon vreselijk ding waar ik niets meer mee kan. Ik ben niet van plan mn toestel te gaan rooten, en ik geloof dat ondanks je een andere launcher gebruikt, sense nogsteeds veel ram gebruikt. In het geval van de Note zou ik ook een andere launcher gebruiken.

Verwijderd

Kwa specs ben je met de one x imo beter voorbereid op 2 jaar gebruik. Heb er zelf een als vervanging van een htc legend en ik merk dat ik niet meer achter de feiten aan hoef te lopen omdat het ding alles draait. Zitten ook leuke functies op, maar vooral het 720p scherm is een wereld van verschil. Ik heb nooit eerder problemen gehad met het scherm van mijn htc legend, ook niet bij het zien van een iphone oid, maar ik zou nu niet meer terug kunnen. Hij voelt ook stevig aan (is immers uit een stuk) maar tordeert wel een beetje, dat had mijn legend dan niet, al verliest de one x geen klepjes mocht hij vallen.

Heb ook een tijd aan een note gedacht maar toen de one x uitkwam heb ik er niet meer aan gedacht, kwa formaat is die 4,7´´ nog net handzaam, komt weinig voor dat het lastig is. Die 5,3´´ van de note is weer een hapje groter, het lijkt mij vooral het scherm van 1280x800 pixels dat enigzins verouderd overkomt, kwa specs hoeft hij niet direct onder te doen voor de one x. Vind de samsungs ook een beetje plastiekerig, dan vind ik de one x een stuk luxer aanvoelen, dat betekent ook wel wat. Nu ben ik zeer tevreden over de samsung artikelen die ik hier heb, maar zo´n mobiel heb je toch iedere dag mee. Al is iedereen die er een bezit 100% tevreden, met een pennetje werken is ook wel aangenaam, was echt fijn bij mijn touch pro jaren terug :p

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 12:30 ]

• Falqoon
Het feit dat mijn one x al eens terug moest voor DOA is denk ook het geen waar ik huiverig voor ben. Ik heb altijd zeer goede verhalen gehoord over Samsung. Ondanks ze inderdaad wat plastikerig zijn, zijn ze wel altijd erg goed geweest. Samsung is ook wel lijdend qua smartphones als ik kijk naar de afgelopen 2 jaar

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nooit wat gelezen over issues met groene en blauwe waas bij Samsung?
Elk toestel heeft zn kinderziektes dusja...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Falqoon
Nee idd nooit gelezen, het is meer van wat ik ook in mijn omgeving hoor..

@CLB: Kan jij mij zeggen hoe de batterij duur is van de one x? Update 1.28 is vandaag uitgekomen toch?

Ik ben er nu gewoon echt huiverig voor dat de htc een beetje fragiel is.

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Bij mij is de accu prima (HTC One X), zelfs voor de update deed ik zo 2 dagen, met normaal gebruik :)
Nog niet veel kunnen merken van de nieuwe update m.b.t de accu.

• Falqoon
Hmm okee, met mijn eerste one x kon ik namelijk lang standby, maar als ik even aan het whatsappen was of bezig was met een spelletje ging er zo 10% af in 10/15 minuten

De Note heeft daarintegen een 2500mah batterij ipv de 1800mah van een One X

[ Voor 19% gewijzigd door Falqoon op 19-04-2012 12:54 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik denk dat dit echt een kwestie is van persoonlijke voorkeur. In eerste instantie wilde ik de Note nemen. uiteindelijk vond ik die toch iets te groot en ik was niet kapot van het pentile scherm. Toch duidelijk minder dan Super Amoled Plus in mijn ogen. Zelf vind ik het Super LCD 2 scherm van de HTC One X het mooiste smartphone scherm dat ik gezien heb, met het scherm van de Sony Xperia S als redelijk gelijkwaardig. Alle andere schermen vind ik toch een stuk minder.

Aan de Note vind ik de dubbelfunctie als tablet en de 'note' functie weer heel leuk. Daarnaast is de accu natuurlijk veel beter en de CPU en GPU zijn uitstekend.
Pagina: 1