Ben opzoek naar een camera waarmee ik goede foto's en ook HD video kan opnemen.
Deze camera zal ook worden gebruikt bij het maken van video reviews van games en het maken van foto's van bijv hardware etc.
Budget is max €600
Na zelf wat onderzoek te hebben gedaan kwam ik uit bij de Canon EOS 550D en 600D.
Nu weet ik dat voor mijn doeleinden, de 600D niets toevoegt aan de goedkopere 550D.
De foto's zullen zeker bij beide heel goed zijn voor mijn doeleinden.
De vraag is echter hoe zal video zijn?
Op youtube staan veel sample video's, echter staat er geen een bij waar tv footage wordt opgenomen.
Ook staat er niet altijd bij welke lens gebruikt wordt.
Dus mijn vraag is; zal de 550D goed voor mij zijn? Is de HD Video van goede kwaliteit en wat voor een lens/toebehoren kan ik later er bij kopen om het HD Filmen te verbeteren voor min specifieke doeleinden?
Of ben ik beter af met een 1100D voor foto's en een videocamera voor video?
Of iets totaal anders?
Deze camera zal ook worden gebruikt bij het maken van video reviews van games en het maken van foto's van bijv hardware etc.
Budget is max €600
Na zelf wat onderzoek te hebben gedaan kwam ik uit bij de Canon EOS 550D en 600D.
Nu weet ik dat voor mijn doeleinden, de 600D niets toevoegt aan de goedkopere 550D.
De foto's zullen zeker bij beide heel goed zijn voor mijn doeleinden.
De vraag is echter hoe zal video zijn?
Op youtube staan veel sample video's, echter staat er geen een bij waar tv footage wordt opgenomen.
Ook staat er niet altijd bij welke lens gebruikt wordt.
Dus mijn vraag is; zal de 550D goed voor mij zijn? Is de HD Video van goede kwaliteit en wat voor een lens/toebehoren kan ik later er bij kopen om het HD Filmen te verbeteren voor min specifieke doeleinden?
Of ben ik beter af met een 1100D voor foto's en een videocamera voor video?
Of iets totaal anders?