Ik wilde hier gaan posten, maar zie nu dat andere mensen deze kast veel harder nodig hebben dan ik. Veel succes nog!
Anoniem: 419050
Taadaa

Nou daar past dus niks in...
Ik zou graag de Three Hundred Two willen reviewen, omdat mijn huidige kast, een kleine Acer, mij niet veel ruimte geeft om uit te breiden. Zoals je misschien wel kunt zien zit mijn RAM ergens verborgen achter m'n harde schijf. Een grotere(normale) videokaart past er absoluut niet in, laat staan de voeding die ik daar voor nodig zou hebben. Ook een beter motherboard zou fijn zijn maar is nu niet mogelijk. Allemaal dingen die ik dus graag zou willen doen, maar die helaas niet mogelijk zijn. Airflow is er momenteel, ehm, niet, nou ja zo zacht dat het zoveel nut niet heeft. Het lijkt wel of hij met de dag warmer wordt. Een grotere kast, zoals de Three Hunderd Two, zou dus een geweldige oplossing zijn, dan kan ik eerder aan de slag met het upgraden en tweaken van m'n pc. Tevens zal ik jullie voorzien van een interessante en leuke review.
Nu maar hopen dat ik een van de winnaars ben en good luck allemaal.

Nou daar past dus niks in...
Ik zou graag de Three Hundred Two willen reviewen, omdat mijn huidige kast, een kleine Acer, mij niet veel ruimte geeft om uit te breiden. Zoals je misschien wel kunt zien zit mijn RAM ergens verborgen achter m'n harde schijf. Een grotere(normale) videokaart past er absoluut niet in, laat staan de voeding die ik daar voor nodig zou hebben. Ook een beter motherboard zou fijn zijn maar is nu niet mogelijk. Allemaal dingen die ik dus graag zou willen doen, maar die helaas niet mogelijk zijn. Airflow is er momenteel, ehm, niet, nou ja zo zacht dat het zoveel nut niet heeft. Het lijkt wel of hij met de dag warmer wordt. Een grotere kast, zoals de Three Hunderd Two, zou dus een geweldige oplossing zijn, dan kan ik eerder aan de slag met het upgraden en tweaken van m'n pc. Tevens zal ik jullie voorzien van een interessante en leuke review.
Nu maar hopen dat ik een van de winnaars ben en good luck allemaal.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 419050 op 23-04-2012 10:54 ]
Tja mensen die eerst foto,s van internet halen en denken te winnen.....
faith in humanity is restorediThinkSo schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:27:
Ik wilde hier gaan posten, maar zie nu dat andere mensen deze kast veel harder nodig hebben dan ik. Veel succes nog!
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Bij deze mijn inzending 
Ik heb sinds enige tijd een servertje draaien hier thuis. Het is een optiplex 745 small form factor, dat betekent dat er niet al te veel ruimte is voor uitbreiding
Laat ik nou net toe zijn aan uitbreiding (HDD erbij). Ik kan niet zeggen dat er iets mis is met de rest van de hardware, maar ik de componenten toch erg graag iets meer ademruimte geven. Ik zou de hele zooi natuurlijk in de meterkast kunnen hangen (backreference
), maar dat is ook niet echt ideaal 
klik en klik
Ik heb sinds enige tijd een servertje draaien hier thuis. Het is een optiplex 745 small form factor, dat betekent dat er niet al te veel ruimte is voor uitbreiding

klik en klik
De meterkast is de enige veilige plek, zonder behuizing...Traumasystems schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:52:
echt mooie oplossingen zijn er. ik zou tot nu toe nomineren
-de persoon met de duplo blokjes onder zijn moederbord
-De legoPC
-En ik denk de meterkast al snap ik niet waarom je uberhoud daarvoor gekozen hebt als je een verplaatsbare kast wil
Geen mensen die er per ongeluk op staan, of poezen die denken, wat leuk om mee te spelen...
( en ik ben blijkbaar niet de enige met nieuwsgierige viervoeters met lange snorharen )
Anoniem: 383006
Heel lief systeempje zoekt nieuw huisje!
Ik zal mij even voorstellen...
Ik ben een lieve i-5 en samen met voeding, moederbordje en grafische kaart woonden wij in een knus huisje.
Sinds onze nieuwe bewoners werkgeheugen en ssd bij ons zijn komen wonen ging het niet echt lekker.
Ze wilden hun corvee dienst niet goed doen.. wat leidde tot een huisje vol met stof!
Deze stof was ook de reden dat ons oude huisje in de brand is gevlogen.. vreselijk was dat!.. alles stond vol met rook!! Bovendien was het huisje niet verzekerd, want daar was het geld er niet voor
Nu hebben wij dus geen onderkomen meer, totdat we van deze actie hoorden..
Graag willen wij een van de vijf nieuwe huisjes winnen die hier weggegeven worden, zodat
wij nog een tijdje mee kunnen.
Voor ons lijkt in de zomer vooral die extra airco helemaal super, dan krijgen we het ook niet zo warm meer. Ook is er in dit nieuwe huisje extra ruimte voor meer huisgenoten, dit lijkt ons gezelliger. Als laatst kunnen wij de kabeltjes goed wegwerken, zodat de kast lekker ruim blijft vanbinnen!
Dus heren tweakers, geef ons alsjeblieft een nieuw huisje
Ik zal mij even voorstellen...
Ik ben een lieve i-5 en samen met voeding, moederbordje en grafische kaart woonden wij in een knus huisje.
Sinds onze nieuwe bewoners werkgeheugen en ssd bij ons zijn komen wonen ging het niet echt lekker.
Ze wilden hun corvee dienst niet goed doen.. wat leidde tot een huisje vol met stof!
Deze stof was ook de reden dat ons oude huisje in de brand is gevlogen.. vreselijk was dat!.. alles stond vol met rook!! Bovendien was het huisje niet verzekerd, want daar was het geld er niet voor
Nu hebben wij dus geen onderkomen meer, totdat we van deze actie hoorden..
Graag willen wij een van de vijf nieuwe huisjes winnen die hier weggegeven worden, zodat
wij nog een tijdje mee kunnen.
Voor ons lijkt in de zomer vooral die extra airco helemaal super, dan krijgen we het ook niet zo warm meer. Ook is er in dit nieuwe huisje extra ruimte voor meer huisgenoten, dit lijkt ons gezelliger. Als laatst kunnen wij de kabeltjes goed wegwerken, zodat de kast lekker ruim blijft vanbinnen!
Dus heren tweakers, geef ons alsjeblieft een nieuw huisje

Ik ben buitengewoon tevreden met mijn gemodde P180 mini en zou momenteel geen andere kast willen. Uiteraard wil ik hem wel graag winnen zodat ik hem tegen een zacht prijsje kan verkopen via Vraag & Aanbod en ik mijn geweldige Antec Truepower 550 voeding kan vervangen door een zwaarder exemplaar zodat ik Crossfire kan gaan draaien. Zo, da's tenminste eerlijk
PS Ik heb ook nog een Antec H2O processorkoeling, ben nogal merktrouw. (Einde vleierij)
[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 20-04-2012 18:55 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik zou hem graag willen hebben!
Echter niet voor mij, maar voor mijn lieftallige vriendin. Aangezien ze toch een nieuw systeem nodig heeft inclusief kast zou ik hiermee iets leuks kunnen doen. De kast word dan ook direct gemod aangezien ik de kosten van een losse case dan kan besparen.
Het is altijd leuk je vriendin te verrassen
Echter niet voor mij, maar voor mijn lieftallige vriendin. Aangezien ze toch een nieuw systeem nodig heeft inclusief kast zou ik hiermee iets leuks kunnen doen. De kast word dan ook direct gemod aangezien ik de kosten van een losse case dan kan besparen.
Het is altijd leuk je vriendin te verrassen
Ja, Ik doe ook mee!
Ik heb hier een kast staan die ik van iemand overgenomen heb, en kennelijk hield die wel van de kleur blauw, want er zitten namelijk 2 blauwe led fans in, en een fan controller met maar liefst 4 blauwe fel gekleurde pijn-aan-je-ogen-doenende lampjes.
Als ik dus 's avonds een filmpje wil kijken op mijn computer, en ik het licht uitdoe lijkt het net of er een blauwe kerstboom aangesloten staat in mijn slaapkamer, erg irritant!
Conclusie: ik kan wel een nieuwe kast gebruiken!
Ik heb hier een kast staan die ik van iemand overgenomen heb, en kennelijk hield die wel van de kleur blauw, want er zitten namelijk 2 blauwe led fans in, en een fan controller met maar liefst 4 blauwe fel gekleurde pijn-aan-je-ogen-doenende lampjes.
Als ik dus 's avonds een filmpje wil kijken op mijn computer, en ik het licht uitdoe lijkt het net of er een blauwe kerstboom aangesloten staat in mijn slaapkamer, erg irritant!
Ik zit er sterk over na te denken mijn inzending in te trekken, het systeem betreft een homeserver,.. de enige reden dat ik de kast zou willen is omdat ik er egt mee ga doen waarvoor de kast gebouwd is, het systeem zo stil mogelijk maken,.. en eindelijk is af te zijn van dat afzichtelijke gedrocht in mijn slaapkamer die ik 's nachts uit moet zetten omdat hij veel te veel herrie maakt,... (en met een webserver is dit niet zo handig)
maar als ik zie / lees hoeveel mensen er allemaal op deze actie afkomen en op wat voor manieren,... ZIELIG gewoon, plaatjes van internet plukken of OEM geleverde systeempjes plaatsen,.. ik vind het gewoon laag bij de grond en misselijk makend!...
ik zou de case graag winnen, willen reviewen en er blij gebruik van maken,.. en nu moet ik zeggen dat mijn "case" samen met andere cases zeker wel in aanmerking komen... maar ik wil tog heel lief aan de mod. vragen hoe er gekeken wordt naar de uitslag en of er nog gekeken wordt naar de eisen die er gesteld worden in de eerste post,.. want om nu eerlijk te zijn, een OEM systeem ga je niet in een andere case bouwen, een systeem wat iemand snel even in elkaar heeft geflatst in een doos kan elke half tamme mongool en een plaatje van google af halen... daar begin ik nieteens over....
maar als ik zie / lees hoeveel mensen er allemaal op deze actie afkomen en op wat voor manieren,... ZIELIG gewoon, plaatjes van internet plukken of OEM geleverde systeempjes plaatsen,.. ik vind het gewoon laag bij de grond en misselijk makend!...
ik zou de case graag winnen, willen reviewen en er blij gebruik van maken,.. en nu moet ik zeggen dat mijn "case" samen met andere cases zeker wel in aanmerking komen... maar ik wil tog heel lief aan de mod. vragen hoe er gekeken wordt naar de uitslag en of er nog gekeken wordt naar de eisen die er gesteld worden in de eerste post,.. want om nu eerlijk te zijn, een OEM systeem ga je niet in een andere case bouwen, een systeem wat iemand snel even in elkaar heeft geflatst in een doos kan elke half tamme mongool en een plaatje van google af halen... daar begin ik nieteens over....
Eeuwige roemlijst: 1. Achilles
die Fans kunnen er dus ook uit,.. samen met die fancontroller..........Leoniera schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:15:
Ja, Ik doe ook mee!
(DIT BEDOEL IK DUS MET MIJN POST HIERBOVEN)
ps Sorry voor een dubbele post!
Anoniem: 365841
Enige tijd geleden heb ik deze kast gekocht.
Maar in de loop der tijd is deze hopeloos verouderd, zo kan ik niet even een onderdeel vervangen zonder de halve kast uit elkaar te halen. En dit gebeurt nog wel eens.
Ook heb ik geen enkele vorm van cable management.
Maar ook door het vele gebruik zijn er aardig wat krassen te vinden (Helaas niet te zien op de foto.)
Ik heb zelfs op mijn CPU een scyte mugen 2 moeten zetten omdat de kast behoorlijk warm werd als ik de zijkant dicht had.
Mocht ik winnen hoop ik van al deze dingen af te zijn. En gewoon een goede kast te hebben.
Maar in de loop der tijd is deze hopeloos verouderd, zo kan ik niet even een onderdeel vervangen zonder de halve kast uit elkaar te halen. En dit gebeurt nog wel eens.
Ook heb ik geen enkele vorm van cable management.
Maar ook door het vele gebruik zijn er aardig wat krassen te vinden (Helaas niet te zien op de foto.)
Ik heb zelfs op mijn CPU een scyte mugen 2 moeten zetten omdat de kast behoorlijk warm werd als ik de zijkant dicht had.
Mocht ik winnen hoop ik van al deze dingen af te zijn. En gewoon een goede kast te hebben.

Wat is er mis met mijn 9 jaar oude Sunbeam Acryllic kast hoor ik U vragen?
- Geen mogelijkheden voor kabelmanagement.
- Talrijke ouderwetse kabels richting het frontpanel.
- Voeding kan alleen bovenin. Deze word niet genoeg ondersteund en trekt het achterpaneel krom.
- Te veel uitsparingen voor ventilatoren, welke niet discreet gedicht kunnen worden.
- Het acryl is extreem gevoelig voor vingervlekken/krassen.
- 9 Jaar lang hebben Nico&Tine™ zich uitgeleeft op het acryl met alle gevolgen van dien.
- De kast bevat zoveel gaten en kieren dat van geluidsisolatie en stof buitenhouden geen sprake is.
- Het zijpaneel en het bodempaneel zijn krom. Het resultaat van vaak de kast openmaken en te zware belasting.
- De ingebouwde hardware word te zwaar voor het zwakke frame.
- Twee van de transparante voetjes zijn jaren terug al gebarsten door het gewicht.
Conclusie:
Alles wat fout kan zijn aan een kast is ook werkelijk van toepassing op mijn Sunbeam.
Waarom gebruik ik hem dan nog?
De kast heeft het DuctTape stadium nog niet bereikt.
Waarom zou ik een kans maken op zo'n geprezen Antec Three Hundred Two kast?
Ik zou de Antec Three Hundred Two graag eens stevig aan een real-life test te onderwerpen. Zo'n 'toolless' ontwerp klinkt natuurlijk hip en trendy maar is het ook werkelijk bestand tegen het geweld van een tweaker die meermaals per maand zijn kast openmaakt? Een tweaker die bij zijn volgende kast zeer kritisch zal zijn wanneer het aankomt op geluidsproductie, airflow, kabelmanagement en bovenal bouwkwaliteit?
Eindconclusie:
Wanneer Antec echt vertrouwen heeft in haar producten sturen ze een Three Hundred Two mijn kant op, en dan zal ik zo kundig mogelijk concluderen of Antec's nieuwe kast bestand is tegen de 'tand des tijds'.
Fotogalerij van mijn huidige Sunbeam, van slechts negen jaar oud:
Klik op deze preview om naar het fotoalbum te gaan
- Geen mogelijkheden voor kabelmanagement.
- Talrijke ouderwetse kabels richting het frontpanel.
- Voeding kan alleen bovenin. Deze word niet genoeg ondersteund en trekt het achterpaneel krom.
- Te veel uitsparingen voor ventilatoren, welke niet discreet gedicht kunnen worden.
- Het acryl is extreem gevoelig voor vingervlekken/krassen.
- 9 Jaar lang hebben Nico&Tine™ zich uitgeleeft op het acryl met alle gevolgen van dien.
- De kast bevat zoveel gaten en kieren dat van geluidsisolatie en stof buitenhouden geen sprake is.
- Het zijpaneel en het bodempaneel zijn krom. Het resultaat van vaak de kast openmaken en te zware belasting.
- De ingebouwde hardware word te zwaar voor het zwakke frame.
- Twee van de transparante voetjes zijn jaren terug al gebarsten door het gewicht.
Conclusie:
Alles wat fout kan zijn aan een kast is ook werkelijk van toepassing op mijn Sunbeam.
Waarom gebruik ik hem dan nog?
De kast heeft het DuctTape stadium nog niet bereikt.
Waarom zou ik een kans maken op zo'n geprezen Antec Three Hundred Two kast?
Ik zou de Antec Three Hundred Two graag eens stevig aan een real-life test te onderwerpen. Zo'n 'toolless' ontwerp klinkt natuurlijk hip en trendy maar is het ook werkelijk bestand tegen het geweld van een tweaker die meermaals per maand zijn kast openmaakt? Een tweaker die bij zijn volgende kast zeer kritisch zal zijn wanneer het aankomt op geluidsproductie, airflow, kabelmanagement en bovenal bouwkwaliteit?
Eindconclusie:
Wanneer Antec echt vertrouwen heeft in haar producten sturen ze een Three Hundred Two mijn kant op, en dan zal ik zo kundig mogelijk concluderen of Antec's nieuwe kast bestand is tegen de 'tand des tijds'.

Fotogalerij van mijn huidige Sunbeam, van slechts negen jaar oud:
Klik op deze preview om naar het fotoalbum te gaan

[ Voor 31% gewijzigd door JorneB op 23-04-2012 23:28 ]
Ik krijg een vaag gevoeld dat dit verhaal meer als 250 woorden zijnJorneB schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:54:
Inleiding:
Ik ben deze maand precies 9 jaar de 'gelukkige' eigenaar van een Sunbeam Acryillic tower. Deze kast heb ik zelf aangeschaft toen ik 'al' 17 jaar oud was en mijzelf ongelooflijk volwassen vond. Een echte showcase....
Bedankt medetweaker en mede-acrylkast-bezitter, zal even wat woorden snoeien. Wellicht een compleet andere opzet bedenken dit weekeinde.Anoniem: 365841 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:01:
[...]
Ik krijg een vaag gevoeld dat dit verhaal meer als 250 woorden zijn
Ik denk dat wij beiden een (grote) fout hebben gemaakt door een acryl kast te kopen.
En uiteindelijk geeft het alleen maar een hoop ellende. Ik hoop dat in ieder geval een van ons zon kast wint. Dan is er een persoon minder met zon klote PC kast.
In het begin denk je "Awsome". maar toen ik er zelf een had was het niet zo "Awesome" meer..
En uiteindelijk geeft het alleen maar een hoop ellende. Ik hoop dat in ieder geval een van ons zon kast wint. Dan is er een persoon minder met zon klote PC kast.
In het begin denk je "Awsome". maar toen ik er zelf een had was het niet zo "Awesome" meer..
Ik ben het deels wel met je eens, en tegelijkertijd zal ook ik iedereen afraden om een kast van volledig Acryl te kopen, maar een beetje nuance is wel op zijn plaats. De eerste twee jaar heb ik geen noemenswaardige klachten m.b.t. mijn Sunbeam gehad. Maar met de jaren veranderen zaken nogal. Zo word hardware in het algemeen toch wel zwaarder heb ik het idee, met uitzondering van enkele nieuwe producten zoals SSD's i.p.v. de traditionele harddisks. Zo is ook mijn huidige HD5870 een stuk groter en zwaarder dan de Radeon9700pro die als eerste in de kast zat. Voeding nog zoiets. 9 Jaar is gewoon een lange tijd, vooral wat betreft computer hardware. "Smaak" is nog zoiets wat aan verandering onderhevig is, hehe.
Toen ik met de meegeleverde witte katoenen handschoentjes deze kast in elkaar had gezet voelde hij stevig en deugdelijk aan. In ieder geval stukken steviger als zijn voorganger, een AOpen, welke aanvoelde als een cola-blikje. Heden ten dage durf ik er geeneens zo'n Mugen2 bij te plaatsen, zoals jij dat wel hebt.
Toen ik met de meegeleverde witte katoenen handschoentjes deze kast in elkaar had gezet voelde hij stevig en deugdelijk aan. In ieder geval stukken steviger als zijn voorganger, een AOpen, welke aanvoelde als een cola-blikje. Heden ten dage durf ik er geeneens zo'n Mugen2 bij te plaatsen, zoals jij dat wel hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door JorneB op 21-04-2012 01:36 ]
ik heb de kast zelf ook nog staan onder een enorme laag stof, destijds sunbeam gemaild of ik een nieuw setje schroefjes mogt ontvangen, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord
ik heb zelf een antec 300 kast in goede conditie aangezien ik wel een foto van een paar van mijn oude pcs kan maken en hier kan plaatsen heb ik toch besloten om dat niet te doen en hier gewoon een comment heen te zetten.
aangezien de 300 bijna de 302 is. ben ik benieuwd naar de extra functies en kan ik wel een mini upgrade gebruiken. aangezien deze kast dan naar vrienden gaat of een sideprojectje wordt
aangezien de 300 bijna de 302 is. ben ik benieuwd naar de extra functies en kan ik wel een mini upgrade gebruiken. aangezien deze kast dan naar vrienden gaat of een sideprojectje wordt
Ik heb al jaren een standaard kast van Dell. Het wordt tijd voor eindelijk is een normale en goeie kast die je niet limiteert met updates en mods.
Ik was van plan om deze zomer nieuwe hardware te kopen en met de antec 300 case is dat natuurlijk een goed begin. Kan ik zonder limitaties de benodigde hardware er in zetten en niet teleurgesteld worden omdat een videokaart niet in de kast past.
Ik heb nu hele kleine updates kunnen doen waar mee ik alweer achter de feiten loop het is niet genoeg meer tegenwoordig en betere upgrades passen niet in de kast

Lijstje met wat ik nu mis:
P.S: Dit is mijn PC die ik dagelijks gebruik en niet een oud pctje die ik nog ergens heb liggen.
Ik was van plan om deze zomer nieuwe hardware te kopen en met de antec 300 case is dat natuurlijk een goed begin. Kan ik zonder limitaties de benodigde hardware er in zetten en niet teleurgesteld worden omdat een videokaart niet in de kast past.

Ik heb nu hele kleine updates kunnen doen waar mee ik alweer achter de feiten loop het is niet genoeg meer tegenwoordig en betere upgrades passen niet in de kast

Lijstje met wat ik nu mis:
- Hardware plaatsen zonder problemen en limitaties.
- Een case hebben die er ook nog is mooi uitziet en eventueel te modden is.
- Een kast die niet voor minimale specs(airflow koeling, cable management etc.) is gemaakt.
- Genoeg ruimte voor meerdere hardeschijven. Nu passen er maar 2 en die zitten al aardig vol.
- Een up to date kast met de juiste aansluitingen. (wie gebruikt er nog floppys
)
P.S: Dit is mijn PC die ik dagelijks gebruik en niet een oud pctje die ik nog ergens heb liggen.
[ Voor 29% gewijzigd door Emrulez op 23-04-2012 12:19 ]

Wegens verhuis staat mijn Antec Sonata III nu op de vloer vlak naast een muur, hierdoor is het lastig het deurtje te openen en is power-on en reset niet bereikbaar vanuit mijn stoel. De knoppen bovenaan de Antec Three Hundred Two zouden dit probleem oplossen. De USB 3.0 poorten vooraan zorgen er tevens voor dat mijn Corsair Flash Voyager USB 3.0 zijn maximale snelheid zou halen.
Lieve Chieftech,
Het is tijd geworden om afscheid te nemen. We hebben veel meegemaakt samen, jij en ik. Toen we elkaar leerden kennen pasten we perfect bij elkaar. Ik viel op je formaat, dat alleen maar als "enorm" te beschrijven valt. En dat was precies waar ik toen behoefte aan had: Ruimte. Ruimte om te experimenteren. Ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ik aan je heb gezeten. Nieuw moederbord, drive erbij, fans erbij, nieuwe koeler. Niks ging ons te ver.
Maar inmiddels zijn we alweer wat jaartjes verder. De wereld is veranderd. Ik ben veranderd. Maar jij bent hetzelfde gebleven. Min of meer. De jaren hebben je geen goed gedaan. Je deurtje is afgebroken, en in het vuur van onze experimenten zijn er nogal wat onderdelen kwijtgeraakt. Van binnen ben je een stoffige puinhoop met een hoop lucht. En hoe pijnlijk het ook is om te zeggen, je bent gewoon niet meer van deze tijd! Bij je HDD's passen slechts 92mm fans. En je bent zo lek als een mandje.
Maar ook ik zelf ben veranderd. Ik ben andere dingen belangrijk gaan vinden. Formaat is niet meer alles, maar stilte, kabelmanagement en koeling wel. Allemaal dingen die jij niet biedt. En hoe oppervlakkig het ook is, ook je uiterlijk bevalt me niet meer. Dus daarom kan ik niet anders dan je met pijn in mijn hart vervangen door een ander.
Om eerlijk te zijn: ik heb al een ander op het oog.
Het spijt me.
Liefs,
Jeroen

Het is tijd geworden om afscheid te nemen. We hebben veel meegemaakt samen, jij en ik. Toen we elkaar leerden kennen pasten we perfect bij elkaar. Ik viel op je formaat, dat alleen maar als "enorm" te beschrijven valt. En dat was precies waar ik toen behoefte aan had: Ruimte. Ruimte om te experimenteren. Ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ik aan je heb gezeten. Nieuw moederbord, drive erbij, fans erbij, nieuwe koeler. Niks ging ons te ver.
Maar inmiddels zijn we alweer wat jaartjes verder. De wereld is veranderd. Ik ben veranderd. Maar jij bent hetzelfde gebleven. Min of meer. De jaren hebben je geen goed gedaan. Je deurtje is afgebroken, en in het vuur van onze experimenten zijn er nogal wat onderdelen kwijtgeraakt. Van binnen ben je een stoffige puinhoop met een hoop lucht. En hoe pijnlijk het ook is om te zeggen, je bent gewoon niet meer van deze tijd! Bij je HDD's passen slechts 92mm fans. En je bent zo lek als een mandje.
Maar ook ik zelf ben veranderd. Ik ben andere dingen belangrijk gaan vinden. Formaat is niet meer alles, maar stilte, kabelmanagement en koeling wel. Allemaal dingen die jij niet biedt. En hoe oppervlakkig het ook is, ook je uiterlijk bevalt me niet meer. Dus daarom kan ik niet anders dan je met pijn in mijn hart vervangen door een ander.
Om eerlijk te zijn: ik heb al een ander op het oog.
Het spijt me.
Liefs,
Jeroen
EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O
Zoals te zien is dit een Coolermaster Stacker.
Ik zou de Antec Three Hundred Two willen winnen omdat
• Mijn huidige kast te groot, te luidruchtig en eigenlijk te zwaar is om mee te nemen naar een LAN-Party (kleine auto + campzone = niet een briljant idee zullen we maar zeggen).
• Geen van de USB poorten van mijn frontpaneel het nog doen
• De Airflow moet stukken beter kunnen dan in dat gigantische ding van mij…
• Iets met cable-management - dat heb ik nu niet echt
• Het met stofvrij maken altijd weer een drama is. - stof heb ik wel.
• Het inbouwen van HDD in die 4-in-3 devices van coolermaster altijd weer een gekloot is met schroefjes die vallen het er correct indoen zonder dat er weer iets los gaat / valt enz. + de Fan van een zo'n 4-in-3 dev is kapot gegaan
• Als ik hem win een review zal schrijven en kan vergelijken met de ‘gewone Antec Three Hundred van mijn zuinige esxi server.'
Ik zou de Antec Three Hundred Two willen winnen omdat
• Mijn huidige kast te groot, te luidruchtig en eigenlijk te zwaar is om mee te nemen naar een LAN-Party (kleine auto + campzone = niet een briljant idee zullen we maar zeggen).
• Geen van de USB poorten van mijn frontpaneel het nog doen
• De Airflow moet stukken beter kunnen dan in dat gigantische ding van mij…
• Iets met cable-management - dat heb ik nu niet echt
• Het met stofvrij maken altijd weer een drama is. - stof heb ik wel.
• Het inbouwen van HDD in die 4-in-3 devices van coolermaster altijd weer een gekloot is met schroefjes die vallen het er correct indoen zonder dat er weer iets los gaat / valt enz. + de Fan van een zo'n 4-in-3 dev is kapot gegaan

• Als ik hem win een review zal schrijven en kan vergelijken met de ‘gewone Antec Three Hundred van mijn zuinige esxi server.'

[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 23-04-2012 23:33 . Reden: HDD inbouwen vergeten = kut werk altijd als ik dat wil veranderen :P ]
Be nice, You Assholes :)
ik zou 'm ook wel willen winnen om mijn zwaar vergeelde bigtower uit 1993 te vervangen wat hard nodig is want hij begint van ellende zowat uit elkaar te vallen..
Mijn huidige kast betreft een oude OEM Packard Bell kast! Oorspronkelijk was deze van vader en moeder, maar er liep iets fout... Toen oudste zoon Koen nog een klein Koentje was (11 jaar) liep hij al met computers te rommelen, net als iedere gezonde Tweaker, en ooit vergat hij de voedingskabel van de GPU er terug in te stoppen… Einde verhaal natuurlijk
Vaders en moeders kochten een iMac en zelf heb ik de pc gefixt. Hoezo profiteur?
De kast is inmiddels (ik ben 16) ruim 8 jaar oud. Een middelbare scholier heeft geduld nog geld, daar staat de soort om bekend.
Ingrediënten:
-Tenminste één rol duct tape
-Versleten pantykousjes van moeder
-Portemonnee van vader
-Hondenharen
-Tenminste één buitenformaat ijzerzaag (om een gat in de zijkant te zagen. Voor het zicht zit er een verknipt bruin pantykousje voor met 2 ventilatortjes)
-Echte, houten tandenstokers, om de pantykousjes op ecologisch verantwoorde wijze te vergrendelen
-2 Chinese ventilatortjes uit Hong Kong
-Gratis 550w voeding van Antec met véél te veel kabels en geen mogelijkheid tot enig kabelmanagement. (De voeding is eigenlijk een verhaal apart: ik had een vakantiebaantje weten te regelen toen ik 13 jaar was. 2 weken later ging het bedrijf, PCMegastore, failliet
)
-Rubber elastiek, om het moederbord van de binnenkant van de pc te isoleren
Onderstaande catastrofe is het resultaat! Let vooral op de details; overal is aan gedacht!

De hoofdreden waarom ik de Antec zou willen gebruiken: betere airflow en stoffiltering. Mijn 8800GT doet het plastic in de kast smelten. Daarom staat het PCI-E-'deurtje' ook altijd open, kan de lucht eruit.
Groetjes!
Koen
De kast is inmiddels (ik ben 16) ruim 8 jaar oud. Een middelbare scholier heeft geduld nog geld, daar staat de soort om bekend.
Ingrediënten:
-Tenminste één rol duct tape
-Versleten pantykousjes van moeder
-Portemonnee van vader
-Hondenharen
-Tenminste één buitenformaat ijzerzaag (om een gat in de zijkant te zagen. Voor het zicht zit er een verknipt bruin pantykousje voor met 2 ventilatortjes)
-Echte, houten tandenstokers, om de pantykousjes op ecologisch verantwoorde wijze te vergrendelen
-2 Chinese ventilatortjes uit Hong Kong
-Gratis 550w voeding van Antec met véél te veel kabels en geen mogelijkheid tot enig kabelmanagement. (De voeding is eigenlijk een verhaal apart: ik had een vakantiebaantje weten te regelen toen ik 13 jaar was. 2 weken later ging het bedrijf, PCMegastore, failliet
-Rubber elastiek, om het moederbord van de binnenkant van de pc te isoleren
Onderstaande catastrofe is het resultaat! Let vooral op de details; overal is aan gedacht!

De hoofdreden waarom ik de Antec zou willen gebruiken: betere airflow en stoffiltering. Mijn 8800GT doet het plastic in de kast smelten. Daarom staat het PCI-E-'deurtje' ook altijd open, kan de lucht eruit.
Groetjes!
Koen
Anoniem: 39993
Het toeval wil, dat ik een mooie nieuwe kast nodig heb. Mijn vrouw klaagt al langer over haar PC en ik moet toegeven, dat ze daar ook wel reden toe heeft. Het ding is jaren geleden opgebouwd uit wat onderdelen, die toch ongebruikt in de kast lagen aangevuld met een paar nieuwe onderdelen. En, je raad het al, één van de afgedankte onderdelen van haar PC is de kast. Mijn eigen PC is eigenlijk ook niet meer wat het geweest is, maar ik kan niet ontkennen dat mijn vrouw meer recht van spreken heeft en dus nu een nieuwe PC gaat krijgen.
En dan krijg je natuurlijk altijd de budget-kwestie. Eind 2010 hebben we een ander huis gekocht en 2 maanden geleden zijn we getrouwd. Dit heeft alles bij elkaar aardig op het spaargeld ingehakt. Heel veel budget voor een PC is er dus niet en dat zou betekenen, dat er dus weer kritisch gekeken moet worden naar de te bestellen onderdelen. En daar baal ik eigenlijk een beetje van, want dat betekent dus dat ze weer een PC zal krijgen met o.a. een goedkope budget-kast. Zo'n fraaie Antec zit er helaas echt niet in.
Op de foto's hieronder is duidelijk zichtbaar, waarom mijn vrouw meer recht heeft op een nieuwe PC dan ikzelf:

De zwarte kast (in de beugel) is van mij. De kast is tijdens de verhuizing wat beschadigd en mist een voetje aan de onderkant, maar is verder nog prima. De PC van mijn vrouw heb ik er even naast gezet, zodat duidelijk zichtbaar is waarom zij een nieuwe PC krijgt en ik niet.
- Zoals je ziet een fraaie mix van zwarte DVD-drives in een kast, die oorspronkelijk wit was (het frontje is inmiddels aardig verkleurd, al is dit niet goed zichtbaar op de foto).
- De bovenste DVD-drive was al defect, toen hij in de kast werd gezet. Ziet er altijd beter uit, dan een gapend gat.
- De PC bevat geen floppy-drive, al doet de kast dat wel vermoeden.
- De kast werd geleverd zonder slotplaatjes. Op de plaats waar je een insteekkaart wilde plaatsen moest je een stukje blik uit de achterkant van de kast drukken. Soms gebeurt dat ook weleens per ongeluk, getuige de 1 van de 2 gaten achterin de PC. (Het bovenste gat werd in een vorig leven gebruikt voor een videokaart, die zit nu onboard.)
- De PC openmaken en schoonmaken (of bijvoorbeeld een schijf bijplaatsen) is een linke bezigheid. Zo'n beetje de hele binnenkant van de kast is gemaakt van dat hele scherpe blik.
Graag wil ik nog even benadrukken, dat een eventuele review voorzien zal worden van betere foto's.
En dan krijg je natuurlijk altijd de budget-kwestie. Eind 2010 hebben we een ander huis gekocht en 2 maanden geleden zijn we getrouwd. Dit heeft alles bij elkaar aardig op het spaargeld ingehakt. Heel veel budget voor een PC is er dus niet en dat zou betekenen, dat er dus weer kritisch gekeken moet worden naar de te bestellen onderdelen. En daar baal ik eigenlijk een beetje van, want dat betekent dus dat ze weer een PC zal krijgen met o.a. een goedkope budget-kast. Zo'n fraaie Antec zit er helaas echt niet in.
Op de foto's hieronder is duidelijk zichtbaar, waarom mijn vrouw meer recht heeft op een nieuwe PC dan ikzelf:

De zwarte kast (in de beugel) is van mij. De kast is tijdens de verhuizing wat beschadigd en mist een voetje aan de onderkant, maar is verder nog prima. De PC van mijn vrouw heb ik er even naast gezet, zodat duidelijk zichtbaar is waarom zij een nieuwe PC krijgt en ik niet.
- Zoals je ziet een fraaie mix van zwarte DVD-drives in een kast, die oorspronkelijk wit was (het frontje is inmiddels aardig verkleurd, al is dit niet goed zichtbaar op de foto).
- De bovenste DVD-drive was al defect, toen hij in de kast werd gezet. Ziet er altijd beter uit, dan een gapend gat.
- De PC bevat geen floppy-drive, al doet de kast dat wel vermoeden.
- De kast werd geleverd zonder slotplaatjes. Op de plaats waar je een insteekkaart wilde plaatsen moest je een stukje blik uit de achterkant van de kast drukken. Soms gebeurt dat ook weleens per ongeluk, getuige de 1 van de 2 gaten achterin de PC. (Het bovenste gat werd in een vorig leven gebruikt voor een videokaart, die zit nu onboard.)
- De PC openmaken en schoonmaken (of bijvoorbeeld een schijf bijplaatsen) is een linke bezigheid. Zo'n beetje de hele binnenkant van de kast is gemaakt van dat hele scherpe blik.
Graag wil ik nog even benadrukken, dat een eventuele review voorzien zal worden van betere foto's.
Helaas ontwierp Intel ATX pas in 1995 en duurde het nog jaren voor het gemeengoed was (echt gemeengoed feitelijk pas met de Pentium 2 in 1997).pcdokter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:15:
ik zou 'm ook wel willen winnen om mijn zwaar vergeelde bigtower uit 1993 te vervangen wat hard nodig is want hij begint van ellende zowat uit elkaar te vallen..
Mocht je een AT-toren gemod hebben voor ATX dan zou ik graag een foto zien.
Voor de duidelijkheid betreffende mijn inzending trouwens: mijn "hoofd" PC zit echt in die kast. Dus geen server of reservedoos ofzo. Ik type dit bericht met de PC in die kast. Ik heb wel 1 of 2 keer een andere kast gehad in de tussentijd (de Codegen kocht ik ergens rond de eeuwwisseling) maar die stelden dusdanig teleur dat ik uit pure ellende
Moet wel zeggen dat er hier duidelijk mensen zijn die hem harder nodig hebben. Ik zat toch al te spelen met het idee om meer gaten voor fans in mijn kast te modden (wat het airflowprobleem waarschijnlijk geheel op zou lossen), en beige, ach. Is een prima diefstalpreventie.
Hmm, dan woon je hier dus in de buurt.koeny 3 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:09:
-Gratis 550w voeding van Antec met véél te veel kabels en geen mogelijkheid tot enig kabelmanagement. (De voeding is eigenlijk een verhaal apart: ik had een vakantiebaantje weten te regelen toen ik 13 jaar was. 2 weken later ging het bedrijf, PCMegastore, failliet)
For what it's worth, ik nomineer jou. Die kast is best een verschrikking, veel erger dan die van mij.
Ook props voor de legoPC.
@BazzH: dat ding komt me bekend voor. Is dat een Sweex-kast?
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 22-04-2012 04:34 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Nou dit is mijn kans!!!
" Met pijn in mijn hart,
want O o o wat hebben we het samen toch fijn gehad.
Al die photoshop, studeer- en vooral game-uren hebben tot in de late uurtjes geleid.
Mijn trouwste metgezel in mijn studententijd.
Viel je uit elkaar dan Macgyverde ik je weer in mekaar met wat tape en een schroef hier of daar! "
Mijn goede ouwe Chief, al hadden we soms discussie wie nou echt de Chief was, ik zal je robuuste metalen panelen missen!
Ik heb nog een oude Chieftec dragon uit het jaar.. vorig millenium denk ik? (zelfs zonder front input panel)!! Vol met fans! en één kant getaped om het voorpaneel op zn plek te houden + een schroef als vervanging van het schanier van de klep, en ontbrekende front klepjes!
Ik doe hier al meer dan 11jaar mee! En ik heb al 3 of 4 systemen in deze kast gehad.
Nu is het hoog tijd voor een nieuwe kast. Redenen voor een nieuwe kast:
Wat mij betreft:
VOOR:

NA:

Het zou voor mij een vooruitgang zijn vergelijkbaar zoals ik van mijn eerste Pentium 166 naar mijn huidige quad q6600 (ook niet meer de jongste) ben gegaan.
Tijd voor wat nieuws. YEY!
" Met pijn in mijn hart,
want O o o wat hebben we het samen toch fijn gehad.
Al die photoshop, studeer- en vooral game-uren hebben tot in de late uurtjes geleid.
Mijn trouwste metgezel in mijn studententijd.
Viel je uit elkaar dan Macgyverde ik je weer in mekaar met wat tape en een schroef hier of daar! "
Mijn goede ouwe Chief, al hadden we soms discussie wie nou echt de Chief was, ik zal je robuuste metalen panelen missen!
Ik heb nog een oude Chieftec dragon uit het jaar.. vorig millenium denk ik? (zelfs zonder front input panel)!! Vol met fans! en één kant getaped om het voorpaneel op zn plek te houden + een schroef als vervanging van het schanier van de klep, en ontbrekende front klepjes!
Ik doe hier al meer dan 11jaar mee! En ik heb al 3 of 4 systemen in deze kast gehad.
Nu is het hoog tijd voor een nieuwe kast. Redenen voor een nieuwe kast:
- Chieftec Dragon kast is verouderd zeker ouder dan 11 jaar!!;
- Ik heb geen front inputpanel, zelfs geen USB, die heb ik zelf onder de kast door met een kabel op de voorkant van de kast geplakt en verder losse kabels;
- Heeft defecten: aan/uit-knop blijft soms hangen, schroef als schanier, tape om front panel aan de kast te houden;
- Geen mogelijkheden tot fatsoenelijk kabelmanagement. Nee dit dient langs de zijkanten of met een witte tie-rip aan het frame te worden vastgeboeid;
- LOODZWAAR;
- Geen stoffilters. Ik heb zelf vilt achter het frontpaneel en de fans gestopt.
Als je goed kijkt kun je mijn Tweaker skills zien;
- Geen normale fans te assembleren, heb het met dubbelzijdig spiegeltape
aan de voorkant en achterkant geplakt. Wederom tweaker-waardig
Wat mij betreft:
VOOR:

NA:

Het zou voor mij een vooruitgang zijn vergelijkbaar zoals ik van mijn eerste Pentium 166 naar mijn huidige quad q6600 (ook niet meer de jongste) ben gegaan.

Tijd voor wat nieuws. YEY!
[ Voor 121% gewijzigd door evonck op 23-04-2012 17:28 ]
Anoniem: 263922
@W3ird_N3rd: Die situatie doet me veel aan de pc van mijn ouders denken, alleen zit daar lichtere hardware in, veel hebben ze niet nodig maar af en toe klagen doen ze toch 
Heb de voeding maar op zijn kop gegooid, drastische verbetering van de airflow en zit nog aardig goed vast ook leunend op een steuntje en hangend aan een enkel schroefje (+wat duckttape voor verzegeling
)
Heb de voeding maar op zijn kop gegooid, drastische verbetering van de airflow en zit nog aardig goed vast ook leunend op een steuntje en hangend aan een enkel schroefje (+wat duckttape voor verzegeling
Geen mod, maar wel een P180 mini en tevreden. Ik merkte alleen bij het installeren dat mijn Corsair H70 niet veel ruimte krijgt. Het is net iets te veel priegelen bij die kast om echt alles er netjes in te krijgen. Mocht er in de Three Hunderd een mooie bay in zitten voor mijn ssd dan ben ik wel bereid alles over te zetten en de verschillen te beoordelen, zo'n loshangende ssd is ook niet echt netjes en helaas ben ik te lui om oplossing voor dit probleem te zoeken/kopen.EvaluationCopy schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:53:
Ik ben buitengewoon tevreden met mijn gemodde P180 mini en zou momenteel geen andere kast willen. Uiteraard wil ik hem wel graag winnen zodat ik hem tegen een zacht prijsje kan verkopen via Vraag & Aanbod en ik mijn geweldige Antec Truepower 550 voeding kan vervangen door een zwaarder exemplaar zodat ik Crossfire kan gaan draaien. Zo, da's tenminste eerlijk
PS Ik heb ook nog een Antec H2O processorkoeling, ben nogal merktrouw. (Einde vleierij)

Mijn case was eigenlijk aan de kleine kant voor mijn systeem maar het moest maar omdat ik geen geld had. Als ik ga gamen valt hij regelmatig uit door de slechte koeling en onderhand geen airflow. Alles zit op elkaar gepropt. De USB ports doen het helemaal niet meer en de DVD driver blijft heel vaak steken als ik hem wil open maken.
Als ik hem wil openmaken gaat dat ook heel lastig. De schroefjes zijn aan de onderkant gewoon weg en aan de bovenkant helemaal erin gebogen zeg maar, dus ze eruit en erin krijgen is nogal een klus. Ik hoop daarom dat ik deze kast win zodat ik meer van het gamen kan genieten en mijn PC niet constant boven de 70-80 graden zit!
Gebukt is genomen.
Goedendag Tweakers,
Na het lezen van de review over de Antec tree hundred two was ik helemaal verkocht. Toen ik zag dat ik er een kon winnen was ik helemaal blij! Hierbij mijn deelname aan deze wedstrijd.
Ik heb bij elke pc upgrade die ik deed mij voorgenomen om een goede kast te kopen. Maar steeds vlak voor ik de bestelling dan echt deed zag ik wat ik met die ca. 70 euro aan "snellere apparatuur" kon krijgen.
Hierdoor werd de aanschaf van een geschikte game kast steeds uitgesteld.
Mijn huidige systeem bevat:
i5 750 met mudgen 2
asus p7p55d
AMD 5850
De kast is een A-open van ca. het jaartal 1998. Deze kwam uit een P4 systeem van mijn oom (Hij doneerde mij deze nadat hij mij had horen voeteren op mijn oude kast). Mijn vorige kast was veel te klein voor deze videokaart!
Foto van mijn huidige systeem.

link

link
Nadelen:
Te weinig ruimte bij de cooler
Bijna geen kabelmanagement mogelijk.
Airflow ... dat bestaat hier eigenlijk niet, bij mij staat A-open voor Altijd Open.
Mijn pc staat op onze zolder,deze is NIET geïsoleerd! Een halfsteens muur scheid mij van de boze buiten wereld! Dit is niet zoon probleem voor mijn pc in de winter, maar wel voor mij. Daarom heb ik een " zolderoverlevingspakket" ... inhoud zoals te zien op de foto: fleece deken - electr.pantofel - handschoenen (zonder vingertopjes)
Maar in de zomer bij temperaturen tussen de 35 en 45 graden Celsius heeft mijn pc het zwaar... vandaar: deze fan
Die zorgt er voor dat wanneer ik mijn grafische kaart en mijn CPU onder-clock dat ik toch nog gebruik kan maken van de pc.
Ik zou erg graag die antec kast krijgen.
243 woorden
Maar omdat er veel "extreme" voorbeelden voorbij komen laat ik hier zien waar ik de A-open kast voor ga gebruiken wanneer de antec mij kant om zou komen. Ik laat namelijk mijn oude setjes niet aan hun lot over. Ik laat ze " in hun waardigheid" Maar omdat ik geen kasten heb was ik genoodzaakt tot het volgende:
[img=144,108]https://lh4.googleusercontent.com/-25zigF8RLXE/T5PNOtQOHNI/AAAAAAAAAx8/lqmFqz8r2eY/s144/IMG-20120108-WA0003.jpg%20height="108"%20width="144[/img] link
[img=144,108]https://lh5.googleusercontent.com/-Qohw_5ePMFc/T5PNOmefl-I/AAAAAAAAAx0/qeBSwutT_z4/s144/IMG-20120108-WA0004.jpg"%20height="108"%20width="144"[/img] link
Dit was mijn oude kast. En een monitor welke ik van een mede-tweaker heb overgenomen.
De upgrade van daarvoor heb ik toen ook voorzien van een "home made" kast.
[img=144,108]https://lh4.googleusercontent.com/-Ghn5PFJ1p_Y/T5PNO5GlQBI/AAAAAAAAAyE/hNdkoxiNu_c/s144/IMG-20120128-WA0000.jpg"%20height="108"%20width="144[/img] link
[img=144,108]https://lh5.googleusercontent.com/-vuz8VAgVMEc/T5PNPHtZsvI/AAAAAAAAAyI/OqVR4Cy55_k/s144/IMG-20120128-WA0001.jpg"%20height="108"%20width="144[/img] link
Deze systemen gebruik ik om met mijn zwagers Borderlands te spelen!
[img=400,300]https://lh4.googleusercontent.com/-UFw9rw89ksg/T5PNThoS2XI/AAAAAAAAAzA/JU9oKXjsWMw/s400/IMG_20120422_110317.jpg"%20height="300"%20width="400"[/img]
(creatief gebruik van strijkplank en elektronisch drumstel)
Dus tweakers, zoals u kunt zien zal ik mijn hardware nooit overlaten aan de vergetelheid van stof en roestigheid. Mijn a-open kast gaat een systeem in zijn armen sluiten. (degene achter de 17" acer monitor)
Ik zal mijn leven verbeteren en in het vervolg systemen voorzien van een kast welke een degelijke air-flow heeft. Help mijn I5 en 5850 aan een goed klimaat zodat ze nog lang mijn hoofd-PC zullen zijn!
Link naar album met alle fotos
+ nog eens 182 woorden
Na het lezen van de review over de Antec tree hundred two was ik helemaal verkocht. Toen ik zag dat ik er een kon winnen was ik helemaal blij! Hierbij mijn deelname aan deze wedstrijd.
Ik heb bij elke pc upgrade die ik deed mij voorgenomen om een goede kast te kopen. Maar steeds vlak voor ik de bestelling dan echt deed zag ik wat ik met die ca. 70 euro aan "snellere apparatuur" kon krijgen.
Hierdoor werd de aanschaf van een geschikte game kast steeds uitgesteld.
Mijn huidige systeem bevat:
i5 750 met mudgen 2
asus p7p55d
AMD 5850
De kast is een A-open van ca. het jaartal 1998. Deze kwam uit een P4 systeem van mijn oom (Hij doneerde mij deze nadat hij mij had horen voeteren op mijn oude kast). Mijn vorige kast was veel te klein voor deze videokaart!
Foto van mijn huidige systeem.

link

link
Nadelen:
Te weinig ruimte bij de cooler
Bijna geen kabelmanagement mogelijk.
Airflow ... dat bestaat hier eigenlijk niet, bij mij staat A-open voor Altijd Open.
Mijn pc staat op onze zolder,deze is NIET geïsoleerd! Een halfsteens muur scheid mij van de boze buiten wereld! Dit is niet zoon probleem voor mijn pc in de winter, maar wel voor mij. Daarom heb ik een " zolderoverlevingspakket" ... inhoud zoals te zien op de foto: fleece deken - electr.pantofel - handschoenen (zonder vingertopjes)
Maar in de zomer bij temperaturen tussen de 35 en 45 graden Celsius heeft mijn pc het zwaar... vandaar: deze fan
Die zorgt er voor dat wanneer ik mijn grafische kaart en mijn CPU onder-clock dat ik toch nog gebruik kan maken van de pc.
Ik zou erg graag die antec kast krijgen.
243 woorden
Maar omdat er veel "extreme" voorbeelden voorbij komen laat ik hier zien waar ik de A-open kast voor ga gebruiken wanneer de antec mij kant om zou komen. Ik laat namelijk mijn oude setjes niet aan hun lot over. Ik laat ze " in hun waardigheid" Maar omdat ik geen kasten heb was ik genoodzaakt tot het volgende:
[img=144,108]https://lh4.googleusercontent.com/-25zigF8RLXE/T5PNOtQOHNI/AAAAAAAAAx8/lqmFqz8r2eY/s144/IMG-20120108-WA0003.jpg%20height="108"%20width="144[/img] link
[img=144,108]https://lh5.googleusercontent.com/-Qohw_5ePMFc/T5PNOmefl-I/AAAAAAAAAx0/qeBSwutT_z4/s144/IMG-20120108-WA0004.jpg"%20height="108"%20width="144"[/img] link
Dit was mijn oude kast. En een monitor welke ik van een mede-tweaker heb overgenomen.
De upgrade van daarvoor heb ik toen ook voorzien van een "home made" kast.
[img=144,108]https://lh4.googleusercontent.com/-Ghn5PFJ1p_Y/T5PNO5GlQBI/AAAAAAAAAyE/hNdkoxiNu_c/s144/IMG-20120128-WA0000.jpg"%20height="108"%20width="144[/img] link
[img=144,108]https://lh5.googleusercontent.com/-vuz8VAgVMEc/T5PNPHtZsvI/AAAAAAAAAyI/OqVR4Cy55_k/s144/IMG-20120128-WA0001.jpg"%20height="108"%20width="144[/img] link
Deze systemen gebruik ik om met mijn zwagers Borderlands te spelen!
[img=400,300]https://lh4.googleusercontent.com/-UFw9rw89ksg/T5PNThoS2XI/AAAAAAAAAzA/JU9oKXjsWMw/s400/IMG_20120422_110317.jpg"%20height="300"%20width="400"[/img]
(creatief gebruik van strijkplank en elektronisch drumstel)
Dus tweakers, zoals u kunt zien zal ik mijn hardware nooit overlaten aan de vergetelheid van stof en roestigheid. Mijn a-open kast gaat een systeem in zijn armen sluiten. (degene achter de 17" acer monitor)
Ik zal mijn leven verbeteren en in het vervolg systemen voorzien van een kast welke een degelijke air-flow heeft. Help mijn I5 en 5850 aan een goed klimaat zodat ze nog lang mijn hoofd-PC zullen zijn!
Link naar album met alle fotos
+ nog eens 182 woorden
[ Voor 5% gewijzigd door BvZ op 22-04-2012 16:21 ]

Dit is mijn pc. Een hoop relatief moderne hardware in een erg ouderwetse beige paradigit kast. Het is een beetje vreemd om onder andere een Phenom II X4 955, een Sapphire HD6870 en een SSD in zo'n kast te bewaren.
Naast het feit dat de kast zo gruwelijk lelijk en ouderwets is, loopt 'ie ook op z'n laatste benen. Klepjes zijn kwijt danwel kapot, een hele lading aan schroefjes missen en er passen maar 2 schijven in de hdd cage omdat die zo verbogen is dat je geen enkele schijf meer vast kan zetten. Het leukste is nog wel dat zodra mijn Samsung HD103SJ begint te draaien, de kast ontzettend hard resoneert en het gezoem nog een verdieping lager te horen is. Het bovenste paneel van de kast wil er zelfs af en toe van af vallen.
Het grootste minpunt van deze kast is het feit dat er totaal geen airflow aanwezig is. Helemaal geen. Er zijn welgeteld 2 plaatsen voor 80mm fans (een achter en een onder voorin), die heb ik een tijdje gebruikt maar uiteindelijk heb ik de fans maar weggehaald omdat de temperaturen niet omlaag gingen maar de geluidsproductie wel (en hard ook). Ik had nog geprobeerd om een 80mm fan in het voorpaneel te modden, wat wel lukte, maar helaas bar weinig verschil in temperaturen.
En dat is waarom ik die fantastische Antec Three Hundred Two wil winnen!
I/O plate is, wel... Die heeft ooit eens bij het moederbord gezeten. Board bleek DOA te zijn, ik terug naar de winkel (Databyte), moederbord omgeruild voor een ander. Ging een beetje onprofessioneel, en ze zijn vergeten het IO Shield erbij te stoppen. Eigenlijk komt het de koeling alleen maar ten goede, dus ik laat het lekker zoW3ird_N3rd schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:06:
[...]
Hmm, dan woon je hier dus in de buurt.
For what it's worth, ik nomineer jou. Die kast is best een verschrikking, veel erger dan die van mij.Alleen, waar is je I/O plate?
Ik woon in Halsteren, jij? DM?
Beste tweakers en hwc mods.
Ik zou graag een van de Antec kasten willen.
Waarom?
Ondanks dat mijn huidige kast 100% modulair en uitbreidbaar is, en (belangrijker) ook een eigenbouw, zou het toch wel handig zijn om mijn kast van een iets steviger materiaal te kunnen maken. Verder moet ik ook altijd oppassen als er kleine kinderen in de buurt zijn, ik betaal me blauw aan gefrituurde onderdelen omdat de kinders er niet vanaf kunnen blijven.
Dus please tweakers, help mij de 21e eeuw in!

Waarom?
Ondanks dat mijn huidige kast 100% modulair en uitbreidbaar is, en (belangrijker) ook een eigenbouw, zou het toch wel handig zijn om mijn kast van een iets steviger materiaal te kunnen maken. Verder moet ik ook altijd oppassen als er kleine kinderen in de buurt zijn, ik betaal me blauw aan gefrituurde onderdelen omdat de kinders er niet vanaf kunnen blijven.

Betreft: ontbinding contract
Geachte S.W.E. Ex - Case,
Middels deze brief wil ik u mededelen dat de problemen met de kabels, luchttoevoer en esthetica nog steeds niet zijn opgelost. Sinds het uitkomen van de Antec Three Hundred Two case is de huidige situatie niet langer acceptabel, daar de Antec oplossingen biedt die u voor onmogelijk hield.
Meerdere malen heb ik contact met u gezocht om de bestaande problemen op te lossen. Op aangetekende e-mail heb ik geen reactie van u mogen ontvangen. Dit terwijl we een nauwe samenwerking hebben bij het maken van muziek. Ook hier geeft u geen blijk van herkenning als ik u met de problemen confronteer.
Ter volledigheid, de problemen ontstonden door ontoereikend koude luchttoevoer. De centrale rekenkern, tevens opgevoerd, hield het in uw warmte niet uit. Als oplossing bood u aan om ventilatoren plaatsen. In alle redelijkheid ben ik hier akkoord mee gegaan. Helaas bleken de ventilatoren veel te luidruchtig en werd er een aan/uit-knop geïnstalleerd. Het installeren van de knop was rampzalig waardoor een afdekplaat gesneuveld is. Daarnaast ontstond er een spaghetti aan kabels. Onacceptabel, aangezien iedereen bij u naar binnen kan kijken!
Aangezien de problemen blijven bestaan, geef ik u bij deze een laatste kans deze op te lossen. Mocht u niet in staat zijn om deze problemen voor het aflopen van de Tweakers.net Antec Three Hundred Two prijsopdracht - zijnde uiterlijk 23 april - te verhelpen, dan ontbind ik ons contract in verband met een wanprestatie van uw zijde.
Hoogachtend,
Strikeforce

Geachte S.W.E. Ex - Case,
Middels deze brief wil ik u mededelen dat de problemen met de kabels, luchttoevoer en esthetica nog steeds niet zijn opgelost. Sinds het uitkomen van de Antec Three Hundred Two case is de huidige situatie niet langer acceptabel, daar de Antec oplossingen biedt die u voor onmogelijk hield.
Meerdere malen heb ik contact met u gezocht om de bestaande problemen op te lossen. Op aangetekende e-mail heb ik geen reactie van u mogen ontvangen. Dit terwijl we een nauwe samenwerking hebben bij het maken van muziek. Ook hier geeft u geen blijk van herkenning als ik u met de problemen confronteer.
Ter volledigheid, de problemen ontstonden door ontoereikend koude luchttoevoer. De centrale rekenkern, tevens opgevoerd, hield het in uw warmte niet uit. Als oplossing bood u aan om ventilatoren plaatsen. In alle redelijkheid ben ik hier akkoord mee gegaan. Helaas bleken de ventilatoren veel te luidruchtig en werd er een aan/uit-knop geïnstalleerd. Het installeren van de knop was rampzalig waardoor een afdekplaat gesneuveld is. Daarnaast ontstond er een spaghetti aan kabels. Onacceptabel, aangezien iedereen bij u naar binnen kan kijken!
Aangezien de problemen blijven bestaan, geef ik u bij deze een laatste kans deze op te lossen. Mocht u niet in staat zijn om deze problemen voor het aflopen van de Tweakers.net Antec Three Hundred Two prijsopdracht - zijnde uiterlijk 23 april - te verhelpen, dan ontbind ik ons contract in verband met een wanprestatie van uw zijde.
Hoogachtend,
Strikeforce

Maar waarom gebruik je de ruimte voor een fan naast de I/O plate dan niet? Mijn systeem is ook flink warm als ik het sidepanel erop doe, maar ik denk dat een outtake achter dat probleem wel op zou lossen.BvZ schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:03:
Had je wel voor een intake en achteraan een outtake, en de kast dicht?plinders schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:06:
Het grootste minpunt van deze kast is het feit dat er totaal geen airflow aanwezig is. Helemaal geen. Er zijn welgeteld 2 plaatsen voor 80mm fans (een achter en een onder voorin), die heb ik een tijdje gebruikt maar uiteindelijk heb ik de fans maar weggehaald omdat de temperaturen niet omlaag gingen maar de geluidsproductie wel (en hard ook).
Wie niet..FitTiv schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:19:
Ja had ik wel, de fan holes zijn nog goed te zien op mijn eerste en derde foto. Weet echt niet wat er precies aan de hand was, maar ik vond ze niet genoeg presteren voor het geluid dat ze produceerden.W3ird_N3rd schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:28:
Had je wel voor een intake en achteraan een outtake, en de kast dicht?
Dit zal zeker enigszins helpen. alleen heeft dit systeem geen intake aan de voorzijde...W3ird_N3rd schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:28:
[...]
Maar waarom gebruik je de ruimte voor een fan naast de I/O plate dan niet? Mijn systeem is ook flink warm als ik het sidepanel erop doe, maar ik denk dat een outtake achter dat probleem wel op zou lossen.
Het systeem heeft aan de zijkant een kunststof koker welke normaal naar een " stock cooler" zal gaan.
Op dit pannel zou ik een intake kunnen maken, maar de videokaart zal nog steeds in zijn eigen hitte stikken.
Het lijkt mij geweldig om mijn modulaire voeding i.c.m. de Ancec tree Hundred two alle kabels achter het mobo weg te werken! zo de kast helemaal clear te hebben voor een optimale air flow ... en dan kan de CPU cooler zelfs pasief denk ik!
Ik zie dat er mensen zijn met hele mooie kasten. Ook heel hard moeten lachen om oplossingen zoals een Zalando doos of weggewerkt in een eigen gemaakte houten kast. Heel mooi
. Mocht de gene winnen met Kees de Kat, wel graag in de review schrijven als één van de plus punten dat hij ook echt Kat-proef is
.
Succes allemaal.
Succes allemaal.
En dit is jou pc die je ook daadwerklijk gebruikt? Trouwens wel leuk gedaan met Lego.FitTiv schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:19:
Beste tweakers en hwc mods.
Waarom?
Lijkt mij niet, anders zou die niet op de grond staan. Weer zo'n snel in elkaar gezet dingetje om een prijsje mee te winnen..ionn schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:53:
[...]
En dit is jou pc die je ook daadwerklijk gebruikt? Trouwens wel leuk gedaan met Lego.
Anoniem: 39993
Die witte kast van mijn vrouw zou inderdaad best eens een Sweex kunnen zijn. Die zwarte kast van mij is een Kingwin van ongeveer 9 jaar oud.W3ird_N3rd schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:06:
@BazzH: dat ding komt me bekend voor. Is dat een Sweex-kast?
Valt wel erg op idd, maar daarentegen zijn er ook hele leuke verhalen die zeker een kast verdienenP van H schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:06:
[...]
Lijkt mij niet, anders zou die niet op de grond staan. Weer zo'n snel in elkaar gezet dingetje om een prijsje mee te winnen..
Helaas erg slechte foto's. Misschien kan ik een keer overdag nog fatsoenlijkere foto's maken maar hier is ie dan:

Nadelen van deze kast zijn:

Nadelen van deze kast zijn:
- Te weinig ruimte. Om iets aan te sluiten moet je eerst de helft er weer uit halen. Ik ben vergeten de dvd aan te sluiten, maar dat is al een half jaar zo omdat het gewoon veel werk is om die sata kabel er in te drukken.
- Niet breed genoeg. Ik kan de zijkant er niet op doen omdat mijn koeler uitsteekt. In een vorige kast had ik dit opgelost door met de hamer tekeer te gaan, maar deze kast heeft toch zulke slechte airflow dat het voor te temperaturen wel zo handig is om open te laten.
- De hardware loopt met open deur gevaar. Er is al eens een gitaarhals precies op de koeler gevallen. Alle ribben zo goed mogelijk teruggebogen, maar je ziet het nog wel een beetje...
- Geen cable-management. Daarom steken er nu kabels uit de kast. Ik heb wel geprobeerd alles zo goed mogelijk weg te werken, maar tevreden ben ik niet.
- Vrienden die je hard uitlache als je hiermee op een LAN aan komt zetten. Hoewel dit al een verbetering is t.o.v. een LAN een poosje geleden. Toen lagen alle onderdelen gewoon op de tafel. Die situatie had ik thuis al een hele poos gehad, en kwam er pas achter dat een kast wel handig was op het moment dat ik het moest meenemen
- Herrie veroorzaakt door resonantie van (ik denk) de hardeschijven. Gewoon een klap er op geven lost dit probleem meestal wel weer even op, maar leuk is anders.
[ Voor 24% gewijzigd door boazkl0p op 23-04-2012 00:44 ]
@hierboven, erg slechte foto's indeed, wellicht eens kijken naar het topic, hoe gebruik ik <tags> op T.net?
Beste Antec, na overweging mee te doen zie ik van dat recht af, omdat mijn watergekoelde becnch-tafel er in alle opzichten beter uit ziet dan de crappy pc's die in dit topic voorbij komen. Holy moly! Zo'n verzameling van stof heb ik zelden gezien, over topic vervuiling gesproken (oma's oude doos bevat nog minder stof)!
Millman vraagt of Antec nog eens 100 kasten beschikbaar kan stellen, zodat al deze zogenaamde "computerliefhebbers" eindelijk eens een pc hebben waarvan ze zonder schaamte een foto van kunnen plaatsen zonder op T.net voor schut te gaan. Wellicht daalt het aantal gestelde NOOB vragen betreffende oververhitting en vastlopers na deze actie met factor 100, en hebben de goede tweakers eindelijk eens een weekje rust..
Ik zal eindigen met een voorbeeld hoe de antec 300 in mijn handen er uit had kunnen zien, al ben ik bang dat dat deze keer aan jullie voorbij gaat, gezien de gemiddelde pc bouw ervaring van de gemiddelde poster in dit topic. Millman is te blij met zn eigen systeem om van kast te switchen
Al had de benchtafel wel een kastje mogen gebruiken. Ach, zorg in ieder geval dat dit topic snel afgesloten kan worden, dan hoeven wij de pc's uit dit topic nooit meer te aanschouwen, wat een drama!
Beste Antec, na overweging mee te doen zie ik van dat recht af, omdat mijn watergekoelde becnch-tafel er in alle opzichten beter uit ziet dan de crappy pc's die in dit topic voorbij komen. Holy moly! Zo'n verzameling van stof heb ik zelden gezien, over topic vervuiling gesproken (oma's oude doos bevat nog minder stof)!
Millman vraagt of Antec nog eens 100 kasten beschikbaar kan stellen, zodat al deze zogenaamde "computerliefhebbers" eindelijk eens een pc hebben waarvan ze zonder schaamte een foto van kunnen plaatsen zonder op T.net voor schut te gaan. Wellicht daalt het aantal gestelde NOOB vragen betreffende oververhitting en vastlopers na deze actie met factor 100, en hebben de goede tweakers eindelijk eens een weekje rust..
Ik zal eindigen met een voorbeeld hoe de antec 300 in mijn handen er uit had kunnen zien, al ben ik bang dat dat deze keer aan jullie voorbij gaat, gezien de gemiddelde pc bouw ervaring van de gemiddelde poster in dit topic. Millman is te blij met zn eigen systeem om van kast te switchen

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 23-04-2012 00:23 ]
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Bedoel je dat ze niet zichtbaar zijn? Ik weet dat ze te groot zijn, maar voor deze ene keer leek het me mogen? Ik heb opzich al redelijk wat fotootjes op tweakers geplaatst, en weet dus hoe ik tags gebruik.millman schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:18:
@hierboven, erg slechte foto's indeed, wellicht eens kijken naar het topic, hoe gebruik ik <tags> op T.net?
//edit
Zie het probleem al. Wou het weer te makkelijk doen. Een emailbijlage die ik wel zie, maar de rest natuurlijk niet. fixed
[ Voor 12% gewijzigd door boazkl0p op 23-04-2012 00:45 ]
Mooie kast millman!
Ook ik deel jouw visie, want stel dat die mensen winnen met OEM-pc's of met de geshowde Pentium II's in doos, gaan die mensen serieus dat soort hardware in hun gewonnen 302 bouwen?
Ik citeer ook dan uit de openingspost:
Kortom, een kast die je als echte Tweaker moet hebben voor je 1337 hardware!
Want sorry dat ik het zeg, maar onderdelen uit veel OEM-pc's passen niet eens in deze kast en een PII is nou ook niet echt meer 1337 te noemen..
Maar goed, ben dan ook geen jury en die bepalen uiteindelijk.. Wilde alleen maar even aangeven dat veel posts af kunnen vallen...
Ook ik deel jouw visie, want stel dat die mensen winnen met OEM-pc's of met de geshowde Pentium II's in doos, gaan die mensen serieus dat soort hardware in hun gewonnen 302 bouwen?
Ik citeer ook dan uit de openingspost:
Kortom, een kast die je als echte Tweaker moet hebben voor je 1337 hardware!
Want sorry dat ik het zeg, maar onderdelen uit veel OEM-pc's passen niet eens in deze kast en een PII is nou ook niet echt meer 1337 te noemen..
Maar goed, ben dan ook geen jury en die bepalen uiteindelijk.. Wilde alleen maar even aangeven dat veel posts af kunnen vallen...
Beetje verdwaald lijkt me, die hoort in het show je WC-topic thuis 
Ik heb nog niet veel stokoude hardware voorbij zien komen, het meeste is toch minstens core2duo en past dus prima in een kast als de antec302, en hoort daar ook wel in thuis.
Maar als ik sommige systemen zie zijn er genoeg die meer recht van spreken hebben om te winnen dan de pc van mijn ouders. Maar het zou zeker leuk zijn als dat beestje toch won, zijn de oudjes ook weer content
Ik heb nog niet veel stokoude hardware voorbij zien komen, het meeste is toch minstens core2duo en past dus prima in een kast als de antec302, en hoort daar ook wel in thuis.
Maar als ik sommige systemen zie zijn er genoeg die meer recht van spreken hebben om te winnen dan de pc van mijn ouders. Maar het zou zeker leuk zijn als dat beestje toch won, zijn de oudjes ook weer content
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 263922 op 23-04-2012 00:59 ]
Just trolling dudes, just trolling
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
We staan, op deze laatste dag, nu bijna op 75 deelnemers!
Vind dat er een hoop tweaker on-waardige kasten tussen zitten (of zijn ze juist tweaker waardig?
). Die zeker een nieuwe behuizing kunnen gebruiken. Uiteindelijk kunnen echter de 5 beste.. ehhh slechtste zich nestelen in een nieuwe Antec kast. Ik geniet in elk geval van alle smakelijke verhalen en foto's
Vind dat er een hoop tweaker on-waardige kasten tussen zitten (of zijn ze juist tweaker waardig?

Mijn PC is gebouwd in een Three Hundred, die zo'n 2.5 jaar geleden bij het uitzoeken van componenten de perfecte behuizing leek. Op dat moment beschikte ik echter nog niet over een SSD, mijn computer heeft geen USB3 aansluitingen. Ik ben voorlopig erg tevreden met deze behuizing + computer.
Ja, maar...
Ik ga binnenkort een nieuwe computer voor mijn oom bouwen (zie wenslijst: Egbert ) die wel over de nieuwste foefjes beschikt: USB3, een Crucial M4 SSD en een belangrijk criterium is dat hij STIL is.
Kort samengevat zijn een paar dingen waarvan ik denk dat ze beter zouden kunnen aan mijn Antec 300:
• 2.5" bay voor een SSD
• Als je intake fans plaatst, zijn deze erg luidruchtig door het metalen rooster waar ze achter zitten(resonantie). Bij de Three Hundred Two is dit rooster zo te zien weggehaald.
• Het stoffilter aan de voorkant zit vast met plastic 'lipjes', na deze een paar keer los te hebben gehaald is dit plastic 'moe' geworden en laten ze een beetje los. Ik ben benieuwd of dit beter is bij de nieuwe 302.
• Inbouwen van CPU koelers, bij de vroege 300 modellen zoals de mijne was er geen lege ruimte achter het moederbord voor het monteren hiervan, ik moest het hele moederbord er dus uithalen.
• De meegeleverde fans zijn luidruchtig, met name op hogere snelheden. De 302 daarentegen is volgens T.net bijna fluisterstil.
Kortom: ik heb goede ervaringen met mijn Antec 300, maar er is ruimte voor verbetering, die Antec met de 302 grotendeels benut lijkt te hebben. Ik zou het erg leuk vinden om de computer voor mijn oom in een 302 te bouwen en deze in een review te vergelijken met mijn 300 die ik al meer dan 2 jaar gebruik
[ Voor 8% gewijzigd door Dinnesch op 23-04-2012 11:18 ]
Heb even mijn deelname aangevuld. Nu met foto 
Arunia in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!"
Arunia in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!"
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 23-04-2012 12:42 ]
Waarom kan ik deze kast goed gebruiken?
Vanwege troubles met mijn huidige pc genoodzaakt mijn pc te gebruiken die ik bedoelt had om een mame machine van te maken

Graag een nieuwe kast zodat ik deze weer kan neerzetten zonder dat mijn dochtertje er met haar vlerken aanzit.
Gr. Dennis
Vanwege troubles met mijn huidige pc genoodzaakt mijn pc te gebruiken die ik bedoelt had om een mame machine van te maken

Graag een nieuwe kast zodat ik deze weer kan neerzetten zonder dat mijn dochtertje er met haar vlerken aanzit.
Gr. Dennis
Wat is dit voor moederboord,.. naar mijn mening past dit zeg maar niet in een ATX kast,..........Dennis1109 schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:46:
Waarom kan ik deze kast goed gebruiken?
[afbeelding]
[afbeelding]
Gr. Dennis
stomme onzinnige post's allemaal
Nee, dat is een speciaal formaat bord dat alleen in een specifieke OEM-kast past. Kijk maar naar het IBM-logo op het mobo en die PCI riser. Ook is het formaat compleet verkeerd voor ATX, kijk maar aan welke kant de poorten zitten en hoe breed het bord wel niet is.
Ook zit er geen geheugen in.
Ook die laatste Lego-kast is bullshit, dat is een Pentium MMX-achtige computer met ISA-sloten. Die wordt echt niet meer dagelijks gebruikt, hoor :-P
Ook zit er geen geheugen in.
Ook die laatste Lego-kast is bullshit, dat is een Pentium MMX-achtige computer met ISA-sloten. Die wordt echt niet meer dagelijks gebruikt, hoor :-P
er zit wel geheugen in 
vormfactor van OEM borden zijn bijna altijd BTX.
Oh ja, ik zag de DIMMetjes niet op de onscherpe foto's.Fordox schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:54:
er zit wel geheugen in
Maar een BTX-bord past toch niet in een ATX-kast?

Werkt volledig!
Maar gaat idd niet passen. Vond het wel een goede gelegenheid mijn huidige situatie te showen. Een gratis kast leek mij ook niet onaardig
Twas een IBM idd.
Gr. Dennis
Gr. Dennis
[ Voor 13% gewijzigd door Dennis1109 op 23-04-2012 14:01 ]
Heb et zooitje los gekregen. Kast was er niet meer.
Gr. Dennis
Gr. Dennis
ik zie idd wel dat het geen ATX boord is, zag alleen het IBM logo'tje niet,.. moet toch is beter op foto's gaan letten, het leek me al sterk dat er op een normaal retail board audio stekkers op die manier zijn gebouwd.!
Meeste OEM is µATX of ATX hoor. BTX zie je vrij zelden.Fordox schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:54:
er zit wel geheugen in
wat ik eigenlijk bedoel is dat je ze heel vaak ziet in die standaard pc's van bijvoorbeeld dell.TERW_DAN schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:03:
[...]
Meeste OEM is µATX of ATX hoor. BTX zie je vrij zelden.
kan zijn dat ik iets anders versta onder OEM
Vanwege geldgebrek heb ik mijn kast moeten verkopen. Al een maand mijn kamer als kast gebruikt, heelaas heb ik een stapelbed en slaap ik boven mijn pc. Daarom moet ik om de paar dagen mijn pc, of eigenlijk componenten schoonmaken.
En na een maand en 2 busjes perslucht verder word je dat wel zat
.
foto

Waarom heb ik die kast nodig?
- gebrek aan cablemanagement
- gebrek aan stoffilters
- te weinig ruimte op het bureau
- gebrek aan usb poorten
- videokaart wiebelt als ik het bed in kruip
- geen opties om je fan vast te maken
- verbruikt veel persluchtbusjes
- schroefendraaier nodig om mijn pc aan te zetten
- geen hdd led
En na een maand en 2 busjes perslucht verder word je dat wel zat
foto

Waarom heb ik die kast nodig?
- gebrek aan cablemanagement
- gebrek aan stoffilters
- te weinig ruimte op het bureau
- gebrek aan usb poorten
- videokaart wiebelt als ik het bed in kruip
- geen opties om je fan vast te maken
- verbruikt veel persluchtbusjes
- schroefendraaier nodig om mijn pc aan te zetten
- geen hdd led
[ Voor 9% gewijzigd door plob op 23-04-2012 17:00 ]
Een half bewolkte dinsdagmiddag leent zich perfect voor het vertellen van het verhaal: “de vriend die alles kan”. Wie kent hem niet? De vriend die altijd goed-s op de basischool en 10-en op de middelbare school haalde, zonder daarvoor iets te doen. Maar op een dag komen dit soort vrienden zichzelf altijd tegen. In mijn geval was “deze vriend” er van overtuigd dat hij een computer in elkaar kon zetten, verrassend genoeg lukte hem dit ook (natuurlijk zonder zonder hulp, ahum). Maar voor onze alleskunner was dit niet genoeg, hij deed tevens een poging tot een (indrukwekkende) case mod. In een visioen zag hij zijn eigen eerste letter “Y” op de voorkant op de plek van de “A” uit het AOpen-logo. Deze relatief simpele mod resulteerde in een kapot front panel en een montoom blauw verlicht vierkantje (uiteraard te verwijten aan de kwaliteit van de kast).
Deze mislukte poging trachtte hij te compenseren met indrukwekkend cable-mangement; vanzelfsprekend lag het aan de kast dat het slechts bleef bij het omleggen van twee voedingskabels. Tijdens deze case mod heeft hij ook de CPU fan weten te slopen, die er bij de kleinste beweging van de kast al afvalt.
“Die vriend” ben je natuurlijk altijd zelf en een verhaal van exact 250 woorden schrijven kan ik wel. Zoals u misschien wel had begrepen ben ik dus hard toe aan: een kast die geen case mod nodig heeft, cable-management biedt en een werkend front panel heeft! Hiervoor is de Antec Three Hundred Two perfect!
![]() | ![]() | ![]() |
Deze mislukte poging trachtte hij te compenseren met indrukwekkend cable-mangement; vanzelfsprekend lag het aan de kast dat het slechts bleef bij het omleggen van twee voedingskabels. Tijdens deze case mod heeft hij ook de CPU fan weten te slopen, die er bij de kleinste beweging van de kast al afvalt.
![]() | ![]() | ![]() |
“Die vriend” ben je natuurlijk altijd zelf en een verhaal van exact 250 woorden schrijven kan ik wel. Zoals u misschien wel had begrepen ben ik dus hard toe aan: een kast die geen case mod nodig heeft, cable-management biedt en een werkend front panel heeft! Hiervoor is de Antec Three Hundred Two perfect!
[ Voor 14% gewijzigd door Kale Kiwi op 23-04-2012 22:52 ]

Waarom ik zo'n mooie kast zou moeten krijgen? Ooit had ik het mooie idee om mijn allereerste computer in elkaar te zetten met (in ieder geval voor toen) supermooie hardware (q6600, 8800gts de hele mikmak). Alleen heb ik nogal bezuinigd op de kast (wat moet dat nou uitmaken? Een kast is een kast dacht ik naief genoeg). Dus ik heb er een redelijk standaard kastje bij gekocht niet wetend dat het wel heeeel erg net zou gaan passen. Zeker toen ik na een tijdje besloot een scythe Infinity erin te zetten. Het resultaat is dit volgepropte stoffige monster. Uit ruimtegebrek heb ik zelfs 1 van de HDD's in de 2.5 inch rack waar je normaliter sd-kaart lezertjes in gooit moeten stoppen en het betreffende voorpaneeltje moeten weghalen (anders past je hdd er natuurlijk niet in!).
Ik hoop dus deze mooie kast te krijgen zodat ik m'n hardware een beetje (hard verdiende) lucht en ruimte kan geven.
[ Voor 4% gewijzigd door kingtim op 23-04-2012 17:20 . Reden: linkje verkeerd ]
8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort
Lol, die kast zit volgebouwd. Haha.kingtim schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:20:
[afbeelding]
Waarom ik zo'n mooie kast zou moeten krijgen? Ooit had ik het mooie idee om mijn allereerste computer in elkaar te zetten met (in ieder geval voor toen) supermooie hardware (q6600, 8800gts de hele mikmak). Alleen heb ik nogal bezuinigd op de kast (wat moet dat nou uitmaken? Een kast is een kast dacht ik naief genoeg). Dus ik heb er een redelijk standaard kastje bij gekocht niet wetend dat het wel heeeel erg net zou gaan passen. Zeker toen ik na een tijdje besloot een scythe Infinity erin te zetten. Het resultaat is dit volgepropte stoffige monster. Uit ruimtegebrek heb ik zelfs 1 van de HDD's in de 2.5 inch rack waar je normaliter sd-kaart lezertjes in gooit moeten stoppen en het betreffende voorpaneeltje moeten weghalen (anders past je hdd er natuurlijk niet in!).
Ik hoop dus deze mooie kast te krijgen zodat ik m'n hardware een beetje (hard verdiende) lucht en ruimte kan geven.
Ik zou hem als ik jou was eens stofvrij maken m.b.v. een compressor, een nieuwe kast (mocht je bijv. winnen) maakt je onderdelen helaas niet ineens stofvrij.
[ Voor 88% gewijzigd door Perkouw op 23-04-2012 17:55 ]
Ik weet het, moet ik inderdaad weer eens even tijd vinden. Als ik 'm toevallig zou winnen zou ik sowieso even wat tijd uittrekken om even grondig naar m'n pc'tje te kijken en misschien 'n paar kleine upgradjes (1 hdd in plaats van 3, beetje ram erbij, stillere voeding etc.) bij wijze van feestjePerkouw schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:53:
[...]
Lol, die kast zit volgebouwd. Haha.
Ik zou hem als ik jou was eens stofvrij maken m.b.v. een compressor, een nieuwe kast (mocht je bijv. winnen) maakt je onderdelen helaas niet ineens stofvrij.
Afgelopen maand wilde je nog een nieuw moederbord gaan kopen , omdat je huidige niet genoeg overklokte en zou je nieuwe kast die week arriveren?plob schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:47:
Vanwege geldgebrek heb ik mijn kast moeten verkopen.
plob in "AMD CPU Overclock Topic #6"
Zelfs genoeg voor een nieuwe videokaart en 200 euro budget over....
En ook de 14e van maart zit je daar weer aan te denken.
De 30e post je dan diezelfde foto tijdens het overclocken (plob in "AMD CPU Overclock Topic #6") en zou je spontaan opeens al je geld kwijt zijn terwijl je 2 weken eerder nog genoeg geld had voor een nieuwe videokaart en nog eens 200 euro extra, terwijl je de 30e nog altijd met je HD6870 draaide en dat geld dus nog had (~300-400 euro?).
plob in "[BBG aanschaf] Videokaarten"
15 april:
En dat was dus een week geleden...k post hier omdat ik wel wat advies kan gebruiken. Mn budget is 450 euro, maar dat betekend niet dat het volle bedrag uitgegeven word (wie weet nog wat andere pc upgrades).
Ik heb nu een phenom II 965, reverence hd6870 met een corsair gs-800 (watt) @ 23" 1080p.
Nou heb ik het idee dat ik wat meer grafische kracht nodig heb. In bf3, maar ook wat toekomst gericht.
Nou zat ik te twijfelen of ik een 2e hd 6870 neem, vanwege het geheugen. Is dit waard om te doen, of beter een kaart als de 7870 (met het idee later nog cfx te kunnen draaien)?
Nog eentje voor de lego-kasten bouwers, al is hij niet meer in gebruik:

Overigens niet als deelname, maar als inspiratie
5,25" slot voor optical zit aan de achterzijde, niet echt ideaal maar kwam er te laat achter dat de afstand tussen de witte stroken te smal was, en vond het zonde deze te onderbreken.

Overigens niet als deelname, maar als inspiratie
5,25" slot voor optical zit aan de achterzijde, niet echt ideaal maar kwam er te laat achter dat de afstand tussen de witte stroken te smal was, en vond het zonde deze te onderbreken.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 263922 op 23-04-2012 18:58 ]
Klopt, bestelling van mijn kast is ook geannuleerd. Ik heb toen het geld uitgegeven aan een nieuwe laptop, die ik hard nodig had (oude was kapoet). En mijn oude kast heb ik toen verkocht. Moederbord kopen is er ook nooit van gekomen, anders was ik wel verder gegaan met overclocken.Paprika schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:15:
[...]
Afgelopen maand wilde je nog een nieuw moederbord gaan kopen , omdat je huidige niet genoeg overklokte en zou je nieuwe kast die week arriveren?
Zelfs genoeg voor een nieuwe videokaart en 200 euro budget over....
En ook de 14e van maart zit je daar weer aan te denken.
De 30e post je dan diezelfde foto tijdens het overclocken (plob in "AMD CPU Overclock Topic #6") en zou je spontaan opeens al je geld kwijt zijn terwijl je 2 weken eerder nog genoeg geld had voor een nieuwe videokaart en nog eens 200 euro extra, terwijl je de 30e nog altijd met je HD6870 draaide en dat geld dus nog had (~300-400 euro?).
plob in "[BBG aanschaf] Videokaarten"
15 april:
[...]
En dat was dus een week geleden...
Vorige week dacht ik inderdaad geld over te hebben, maar dit heb ik again aan andere dingen uit moeten geven. Ik ben ook niet verder met die tread gegegaan.
Een nieuw plaatje maken of een oude gebruiken maakt toch niets uit?
Maargoed als je me niet geloofd is dat best, kan mij niets schelen.
Die lijkt veel op een Antec SLK1650B, maar het is hem nèt niet. Wel iets uit die familie?kingtim schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:20:
[afbeelding]
[edit]Het is wel een SLK1650B, ik zat naar foto's van de SLK1650 te kijken. Toch goed gespot.
[edit2]Dus toch niet! Wel identiek van binnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 23-04-2012 19:24 ]
'k heb even moeten zoeken maar 't is een Antec NSK4000. Een hele basic kast, weinig mis mee als je 't een bescheiden houd betreft de grootte van videokaarten/cpu koelers... wat ik dus niet heb gedaan :P'.W3ird_N3rd schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:10:
[...]
Die lijkt veel op een Antec SLK1650B, maar het is hem nèt niet. Wel iets uit die familie?
Overigens wel kudo's dat je door 't zien van 'n open zijkant van een superstandaardkast kan raden welke serie 't is
[ Voor 14% gewijzigd door kingtim op 23-04-2012 19:24 ]
http://www.materiel.net/boitier-pc/antec-nsk4000-24752.htmlkingtim schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:23:
[...]
'k heb even moeten zoeken maar 't is een Antec NSK4000. Een hele basic kast, weinig mis mee als je 't een bescheiden houd betreft de grootte van videokaarten/cpu koelers... wat ik dus niet heb gedaan :P'.
Overigens wel kudo's dat je door 't zien van 'n open zijkant van een superstandaardkast kan raden welke serie 't is(iig close enough)
http://www.antec.com/Beli...ct3.php?Type=Mg==&id=NjY5
Ze zijn van binnen identiek, dus daardoor had ik het mis.
Ik heb een keer voor iemand een PC in elkaar gezet met een SLK1650B, zodoende..
Ben benieuwd welke van de .. meest trieste gevallen (of geen gevallen.. desktop letterlijk genomen computers lijken me ook niet ideaal) zo'n Antec gaan winnen
PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris
Ja, want jij kent mij persoonlijk enzo? Dat is mijn oude dos gamebak. Die inderdaad gewoon in een lego kastje zit. Maar ik zie nergens staanP van H schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:06:
[...]
Lijkt mij niet, anders zou die niet op de grond staan. Weer zo'n snel in elkaar gezet dingetje om een prijsje mee te winnen..
Dat het perse je meest up2date/hardware kast moet zijn ofzo? Jij wel?Kortom, een kast die je als echte Tweaker moet hebben voor je 1337 hardware! Lees ook zeker onze review van deze kast!
Hoe kom je voor één van de vijf cases in aanmerking? Maak een foto van je huidige case en beschrijf in dit topic in maximaal 250 woorden waarom jij de gelukkige winnaar zou moeten worden.
En verder is een AT moederbord ontzettend 1337 in mijn mening.
Conclusie: kappen met zuurpruimen en gewoon een inzendingkje doen.
sorry hoor, maar sommige zeikerds hier...

Dus jij zet jouw computers gewoon altijd op de grond? lekker handig..FitTiv schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:03:
[...]
Ja, want jij kent mij persoonlijk enzo? Dat is mijn oude dos gamebak. Die inderdaad gewoon in een lego kastje zit. Maar ik zie nergens staan
[...]
Dat het perse je meest up2date/hardware kast moet zijn ofzo? Jij wel?
En verder is een AT moederbord ontzettend 1337 in mijn mening.
Conclusie: kappen met zuurpruimen en gewoon een inzendingkje doen.
sorry hoor, maar sommige zeikerds hier...![]()
En wees niet zo snel op je teentjes getrapt..
VERSUS | ||
---|---|---|
Chieftec DA-01B-D | Antec Three Hunderd Two | |
gewicht | 18 kg, ZWAAR! | 6,9 kg, pluimpje |
USB | geen USB aan de voorzijde | 2x USB voorzijde, 3.0 zelfs! |
HDD | niet te verwisselen zonder graka of CPU-cooler te verwijderen | zijdelings geplaatst, tool-less! |
fans | was 80MM, luid | 120MM/140 MM, stil |
5,25"bays | slechts half tool-less, want front moet losgehaald worden | volledig tool-less |
cooler CPU | moederbord moet los, echte hell!! | CPU cutout |
Cable management | geen cable mgmt (zie foto's) | als ik de voorbeeldfoto mag geloven.. |
2,5" | geen voorziening | 2x voorzien, goed voor mijn werkloze Samsung 830! |
Release year | 2002, een eeuwigheid geleden! | 2012, gloedje nieuw! |
Aangezien ik steeds hemel en aarde moet bewegen om hdd's te vervangen/SSD te plaatsen, wil ik graag deze case eens reviewen, te meer er een aparte (zelfs 2!) voorziening is voor 2.5" disks.
Op dit moment ligt mijn Samsung 830 SSD werkloos op de plank, gezien ik mij de moeite ontzie om die in te bouwen, can you imagine! Tevens kan ik de cpu cooler of de P4 stekker niet demonteren/loshalen zonder het hele moederbord uit te bouwen.
Vroeger was het moto 'bigger is better', maar nu heb ik liever 'smaller, yet more functional'..
Gezien ik met een kritische blik de Three Hunderd gereviewed heb en toch een aantal opmerkingen had, ben ik blij om te zien dat op het eerste zichtde meeste zaken zijn aangepast in de V2.
Ik zou graag de proef op de som nemen om mijn ervaringen met de Three Hunderd Two neer te pennen.

En 250 woorden!
Nee het was toevallig de testrun toen (zijn oude fotos)P van H schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:35:
[...]
Dus jij zet jouw computers gewoon altijd op de grond? lekker handig..
En wees niet zo snel op je teentjes getrapt..
En ben niet snel op mijn teentjes getrapt, maar je moet geen onzin praten als je niet weet wat het idee erachter is
Weer vriendjes?
Dat verklaart waarom hij op de grond staat, al zou ik zelfs een testrun gewoon om een bureau doen..FitTiv schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:47:
[...]
Nee het was toevallig de testrun toen (zijn oude fotos)nadat ik de case had gebouwd.
En ben niet snel op mijn teentjes getrapt, maar je moet geen onzin praten als je niet weet wat het idee erachter is![]()
Weer vriendjes?![]()
Maar ja hoor, weer vriendjes haha
Ik lees toch iets anders hoor.Maak een foto van je huidige case en beschrijf in dit topic in maximaal 250 woorden waarom jij de gelukkige winnaar zou moeten worden.
Het is mijn huidige case. Dat ik verder nog andere cases heb, doet daar toch niks aan af?
Enneh, P van H, lego-en doe ik altijd op de grond (en wel op zo'n manier dat de kamer volledig vol ligt)
Enneh, P van H, lego-en doe ik altijd op de grond (en wel op zo'n manier dat de kamer volledig vol ligt)
Je spreekt jezelf dan wel mooi tegen hier.FitTiv schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:03:
[...]
Ja, want jij kent mij persoonlijk enzo? Dat is mijn oude dos gamebak. Die inderdaad gewoon in een lego kastje zit. Maar ik zie nergens staan
Oke, nog eentje dan en dan kap ik echt want het is wel heel OT.
huidig
Uitspraak: ˈhœydəx Bijvoeglijk naamwoord van deze tijd of dit moment.
bij het heden behorend, nu een positie bekledend. <-mijn gebakje bekleedt nu deze positie.
De kast wordt dit moment gebruikt. Alleen is het niet slim om met een dos 6.2 gebakje op internet te gaan, denk je wel. En zie de humor er nu van in joh...alleen azijn drinken is ook niet goed voor je!
Het interesseert me verder ook niet, deelname beoordeling is aan de mods. En het is sowieso leuk om mijn lego pctje te showen natuurlijk
Daar is dit topic voor: Het grote 'show je PC' topicFitTiv schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:17:
[...]
En het is sowieso leuk om mijn lego pctje te showen natuurlijk

Een lazy monday afternoon, DisasterMaster kruipt achter zijn laptop om kostbare tijd te verkwanselen met wat internet te bieden heeft. Gretig slurpte hij zijn koffie naar binnen terwijl hij de Antec 300+2 review las. 'Eenvoudig goed', luidde de conclusie. "Dat is eenvoudig een goed idee voor mijn zielige servertje!" dacht DisasterMaster.

Maak kennis met deze HTPC/fileserver in zijn antieke AOpen behuizing. Deze naam is zeer mislijdend, de behuizing is namelijk alles behalve open! Eigenwijs als hij is propte Disastermaster vier schijven in de kast die ruimte had voor één. "Maar ik ben niet dom, ik doe overal anti-statisch plastic om!" mompelde hij lang geleden toen hij de schijven in oude verfromfraaide plastic zakjes stopte en ze los op de bodem van de kast neergooide:

De gloeiend hete schijven mopperden wel, maar via social-media georganiseerde demonstraties bleven gelukkig uit. Maar toen kwam de nacht datDisastermaster een nachtmerrie beleefde over dakloze schijven, die van huis waren weggelopen uit onvrede

Eenmaal wakker na een lange nacht slingerde Disastermaster zijn Senseo aan om een lekkere bak studiebrandstof (beter bekend als koffie) te zetten. Douwe Egberts zorgt natuurlijk voor goede ideëen, en zo kwam hij op het idee om fatsoenlijke koeling regelen voor zijn harde schijf:

Dit werd echter niet op prijs gesteld door de harde schijf in kwestie, die met 'aangenaam' toch iets anders bedoelde dan Elfstedentocht. Bovendien heeft DisasterMaster nu geen ijsklontjes meer om in zijn borrel te doen! Daarom zou ondergetekende, Disastermaster, graag een fraaie Antec 302 willen winnen
Maak kennis met deze HTPC/fileserver in zijn antieke AOpen behuizing. Deze naam is zeer mislijdend, de behuizing is namelijk alles behalve open! Eigenwijs als hij is propte Disastermaster vier schijven in de kast die ruimte had voor één. "Maar ik ben niet dom, ik doe overal anti-statisch plastic om!" mompelde hij lang geleden toen hij de schijven in oude verfromfraaide plastic zakjes stopte en ze los op de bodem van de kast neergooide:
De gloeiend hete schijven mopperden wel, maar via social-media georganiseerde demonstraties bleven gelukkig uit. Maar toen kwam de nacht datDisastermaster een nachtmerrie beleefde over dakloze schijven, die van huis waren weggelopen uit onvrede
Eenmaal wakker na een lange nacht slingerde Disastermaster zijn Senseo aan om een lekkere bak studiebrandstof (beter bekend als koffie) te zetten. Douwe Egberts zorgt natuurlijk voor goede ideëen, en zo kwam hij op het idee om fatsoenlijke koeling regelen voor zijn harde schijf:
Dit werd echter niet op prijs gesteld door de harde schijf in kwestie, die met 'aangenaam' toch iets anders bedoelde dan Elfstedentocht. Bovendien heeft DisasterMaster nu geen ijsklontjes meer om in zijn borrel te doen! Daarom zou ondergetekende, Disastermaster, graag een fraaie Antec 302 willen winnen
[ Voor 42% gewijzigd door DisasterMaster op 23-04-2012 23:56 . Reden: Mn eerste verhaal was 535 woorden ;-) ]
In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein
Aangezien een nieuwe kast al heel lang op de planning staat maar ik het me niet kan veroorloven doe ik ook maar een poging.
Mijn oude kast (P180) sneuvelde bij m'n laatste verhuizing. Gelukkig had een vriend van me nog een kast over:

Helaas wel van ruim voor UT2004
maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken!
Naast de ruime levenservaring van de kast sluiten de onderdelen niet meer op elkaar aan en er zijn aardig wat beschadigingen.
Toen deze kast werd gemaakt werd er nog niet nagedacht over koeling, kabelmanagement en stilte en de redelijk warme onderdelen die erin zitten (QX6850 en 8800GTX) zorgen ervoor dat het in de kast erg warm is. De warmte voelde je duidelijk aan de voorkant, dus heb ik daar maar een losse fan neergezet om wat koude lucht naar binnen te blazen.

Helaas staat het geheel midden in m'n woonkamer; een mooi/ingetogen uiterlijk + stilte + goede airflow zou dus zeker van pas komen!
De indeling van de kast is erg ouderwets, vooral de locatie van de voeding is erg slecht: recht op de CPU-koeler, waardoor m'n Mugen niet meer paste. Van de Orb die ik nog had draait de fan precies tegenovergesteld aan de fan van de PSU, ze ontnemen elkaar dus alle lucht

De mogelijkheid om de voeding onderin te plaatsen (met een stoffilter!) zou perfect zijn, dan kan ik weer m'n Mugen monteren!
Als laatste zouden de 2x USB3.0 aansluiting een uitkomst zijn voor m'n externe hardeschijven!
Mijn oude kast (P180) sneuvelde bij m'n laatste verhuizing. Gelukkig had een vriend van me nog een kast over:

Helaas wel van ruim voor UT2004
Naast de ruime levenservaring van de kast sluiten de onderdelen niet meer op elkaar aan en er zijn aardig wat beschadigingen.
Toen deze kast werd gemaakt werd er nog niet nagedacht over koeling, kabelmanagement en stilte en de redelijk warme onderdelen die erin zitten (QX6850 en 8800GTX) zorgen ervoor dat het in de kast erg warm is. De warmte voelde je duidelijk aan de voorkant, dus heb ik daar maar een losse fan neergezet om wat koude lucht naar binnen te blazen.

Helaas staat het geheel midden in m'n woonkamer; een mooi/ingetogen uiterlijk + stilte + goede airflow zou dus zeker van pas komen!
De indeling van de kast is erg ouderwets, vooral de locatie van de voeding is erg slecht: recht op de CPU-koeler, waardoor m'n Mugen niet meer paste. Van de Orb die ik nog had draait de fan precies tegenovergesteld aan de fan van de PSU, ze ontnemen elkaar dus alle lucht

De mogelijkheid om de voeding onderin te plaatsen (met een stoffilter!) zou perfect zijn, dan kan ik weer m'n Mugen monteren!
Als laatste zouden de 2x USB3.0 aansluiting een uitkomst zijn voor m'n externe hardeschijven!
Bij deze nog vlug foto van mijn huidig werkstationnetje/server/casemod voor de deadline verstreken is...
Zoals je kunt zien heeft mijn behuizing al enkele world of tweaking / tweakers.net generaties overleefd!
Eerst herbergde deze behuizing lange tijd volgende config:
- Intel Pentium III 450 MHz @ 600 Mhz
- Abit BH6
- 512 MB SDRAM
Momenteel zit er volgende config onder de motorkap:
- Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz @ 3,6 GHz
- Asus P5B Deluxe
- 4 GB Corsair TwinX DDR2 800 MHz 4-4-4-12
Onnodig te zeggen dat ik dit alles maar al te graag zou overzetten naar zo'n Antec Three Hundred Two case!
Zoals je zelf kunt zien moet ik bovenste drive frontjes open laten om de warme lucht te kunnen afvoeren.
De airflow is dan ook verre van optimaal!
Om nog niet te spreken over het feit dat ik de zaag heb mogen bovenhalen om mijn MSI GTX460 Hawk te kunnen installeren!
De Antec Earthwatts 450W voeding ligt er zelfs los in beneden gezien deze niet paste bovenin waar plaats voorzien was.
Do I need to say more?
Kortom let's sing and pray!
[edit2]

[/edit2]
Zoals je kunt zien heeft mijn behuizing al enkele world of tweaking / tweakers.net generaties overleefd!
Eerst herbergde deze behuizing lange tijd volgende config:
- Intel Pentium III 450 MHz @ 600 Mhz
- Abit BH6
- 512 MB SDRAM
Momenteel zit er volgende config onder de motorkap:
- Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz @ 3,6 GHz
- Asus P5B Deluxe
- 4 GB Corsair TwinX DDR2 800 MHz 4-4-4-12
Onnodig te zeggen dat ik dit alles maar al te graag zou overzetten naar zo'n Antec Three Hundred Two case!
Zoals je zelf kunt zien moet ik bovenste drive frontjes open laten om de warme lucht te kunnen afvoeren.
De airflow is dan ook verre van optimaal!
Om nog niet te spreken over het feit dat ik de zaag heb mogen bovenhalen om mijn MSI GTX460 Hawk te kunnen installeren!
De Antec Earthwatts 450W voeding ligt er zelfs los in beneden gezien deze niet paste bovenin waar plaats voorzien was.
Do I need to say more?
Kortom let's sing and pray!
edit:
Foto's doen het blijkbaar niet?
Ik probeer ze nog vlug ergens te huisvesten...
Foto's doen het blijkbaar niet?
Ik probeer ze nog vlug ergens te huisvesten...
[edit2]

[/edit2]
[ Voor 14% gewijzigd door Conroe op 24-04-2012 00:02 ]
Na 8/9 jaar trouwe dienst is het zo onderhand wel tijd voor een nieuw systeem. De kap is er eigenlijk permanent af vanwege de warmte ontwikkeling. Desondanks wordt er nog regelmatig gevraagd waar die helicopter nou is :-) Het voordeel is wel dat het altijd wel lekker warm is achter de PC.
Specs huidig systeem: Intel P4-3GHz, 2 GB RAM, NVIDIA GeForce 7800GS in een AOpen EZ65 XCube behuizing.
Specs toekomstig systeem: Stil!
De eerste 2 foto's zijn zoals het eruit zou moeten zien, de derde foto is hoe het er tegenwoordig bij staat.

Specs huidig systeem: Intel P4-3GHz, 2 GB RAM, NVIDIA GeForce 7800GS in een AOpen EZ65 XCube behuizing.
Specs toekomstig systeem: Stil!
De eerste 2 foto's zijn zoals het eruit zou moeten zien, de derde foto is hoe het er tegenwoordig bij staat.
Ja, zoiets heb ik ook (pagina 5), maar dan met een andere kleine kast en modernere hardware. Het is erg vol, en daardoor erg warm.
En toen was het
24 april ^_^ zal ik nog een inzending doen van een pc die eigenlijk al lang niet meer werkt? haha.
Ach laat ook maar ^_^ .
Succes allemaal, en mogen de origineelste inzendingen winnen.
*aub niet zo'n schoenendoos,dat vind ik persoonlijk een beetje te lamé... ;)*
Ach laat ook maar ^_^ .
Succes allemaal, en mogen de origineelste inzendingen winnen.
*aub niet zo'n schoenendoos,dat vind ik persoonlijk een beetje te lamé... ;)*
[ Voor 1% gewijzigd door 3DDude op 24-04-2012 00:24 . Reden: inzending - meervoud - zijn 5 behuizingen ;) ]
Be nice, You Assholes :)
Het is dus dezelfde chieftec zo'n beetje als die van mij met in principe dezelfde redenen(zie pagina 6)
Dat wordt dus ex-equo
[ Voor 113% gewijzigd door evonck op 24-04-2012 01:46 ]
Zo, moge duidelijk zijn dat de mogelijkheid tot inzenden voorbij is. Alle deelnemers bedankt. De jury kan aan de slag
[ Voor 11% gewijzigd door _ferry_ op 24-04-2012 08:41 ]
En de uitslag is binnen! Alle deelnemers dank voor de inzendingen. Uw HW modjes en ondergetekende hebben na lang en rijp beraad de volgende winnaars geselecteerd. Dat was nog een flinke klus want het lag heel erg dicht bij elkaar. Anyway, without further ado :
Ruupje in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!": We hebben besloten om Ruupje de kast te geven om hem tegen een levensgevaarlijke situatie te beschermen. We zien hier 2 GPUs en een CPU zonder mechanische ondersteuning, en een situatie waarin een GPU omvalt, de fan in een Duploblok blijft steken en door de warmte-ontwikkeling het hele huis in de fik steekt is niet ondenkbaar. Zijn nieuwe kast zal hem niet alleen mechanische ondersteuning maar ook betere ventilatie opleveren, wat de kans op hoge temperaturen minimaliseert. Zo kan de Antec 302 hem zelfs het leven redden!
Derlux in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!":De kast van Derlux was wat onconventioneel: niet alleen is Zalando niet een bekende PC-case-maker, ook zijn de gebruikte materialen (karton en plakband) nou niet echt gebruikelijk in de computerwereld. Alternatief is echter niet altijd beter, en met de nieuwe Antec 302 zal Derlux z'n vriendin geen last meer hebben van missende aan/uit-knoppen en uitscheurende DVD-spelers.
koeny 3 in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!": Koeny 3 is een tweaker in hart en ziel en heeft met de beperkte middelen die 'ie had toch een racemonster proberen te bouwen. Helaas gaan panty's, ducktape en tandenstokers maar tot een bepaald nivo als het aankomt op het koelhouden van je hardware... om over het 'cool'-houden nog niet te spreken. Hopelijk zijn de tandenstokers in z'n nieuwe Antec 302 niet meer nodig!
BvZ in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!": Een greep uit de dingen die de huidige case van Bvz meegemaakt heeft: de invoering van de Euro, de release van Internet Explorer 5, de vangst van Saddam Hussein, de release van de eerste iTunes en de oprichting van Wikipedia. We vinden dat deze case lang genoeg z'n werk gedaan heeft en nu wel wat rust gegund is.
jeroen94704 in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!": Uit zijn post blijkt duidelijk dat hij een stel gelukkige jaren met z'n Chieftech meegemaakt heeft. Helaas kunnen relaties niet altijd voor eeuwig standhouden, en we moeten Jeroen bewonderen voor het inzien ervan. We wensen zijn Chieftech veel succes in het vinden van een nieuwe partner, en Jeroen en zijn Antec 302 veel geluk in hun verdere leven samen.
Ruupje in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!": We hebben besloten om Ruupje de kast te geven om hem tegen een levensgevaarlijke situatie te beschermen. We zien hier 2 GPUs en een CPU zonder mechanische ondersteuning, en een situatie waarin een GPU omvalt, de fan in een Duploblok blijft steken en door de warmte-ontwikkeling het hele huis in de fik steekt is niet ondenkbaar. Zijn nieuwe kast zal hem niet alleen mechanische ondersteuning maar ook betere ventilatie opleveren, wat de kans op hoge temperaturen minimaliseert. Zo kan de Antec 302 hem zelfs het leven redden!
Derlux in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!":De kast van Derlux was wat onconventioneel: niet alleen is Zalando niet een bekende PC-case-maker, ook zijn de gebruikte materialen (karton en plakband) nou niet echt gebruikelijk in de computerwereld. Alternatief is echter niet altijd beter, en met de nieuwe Antec 302 zal Derlux z'n vriendin geen last meer hebben van missende aan/uit-knoppen en uitscheurende DVD-spelers.
koeny 3 in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!": Koeny 3 is een tweaker in hart en ziel en heeft met de beperkte middelen die 'ie had toch een racemonster proberen te bouwen. Helaas gaan panty's, ducktape en tandenstokers maar tot een bepaald nivo als het aankomt op het koelhouden van je hardware... om over het 'cool'-houden nog niet te spreken. Hopelijk zijn de tandenstokers in z'n nieuwe Antec 302 niet meer nodig!
BvZ in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!": Een greep uit de dingen die de huidige case van Bvz meegemaakt heeft: de invoering van de Euro, de release van Internet Explorer 5, de vangst van Saddam Hussein, de release van de eerste iTunes en de oprichting van Wikipedia. We vinden dat deze case lang genoeg z'n werk gedaan heeft en nu wel wat rust gegund is.
jeroen94704 in "Win een van de 5 Antec Three Hundred Two cases!": Uit zijn post blijkt duidelijk dat hij een stel gelukkige jaren met z'n Chieftech meegemaakt heeft. Helaas kunnen relaties niet altijd voor eeuwig standhouden, en we moeten Jeroen bewonderen voor het inzien ervan. We wensen zijn Chieftech veel succes in het vinden van een nieuwe partner, en Jeroen en zijn Antec 302 veel geluk in hun verdere leven samen.
Dit topic is gesloten.