Toon posts:

Data Encryptie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers!

Ik ben de hele dag bezig geweest om uit te zoeken hoe ik de bestanden van mijn laptop kan encrypten.
Nou heb ik veel gelezen over bitlocker van microsoft maar die draait alleen op windows 7 enterprice en windows 7 ultimate!

Wat ik wil is dat ALS ik de laptop aan zet dat hij mij tijdens de bios (of vlak erna) vraagt om een password. Ik weet dat dit mogelijk is omdat ik dit bij mij ex werkgever ook heb gehad. Dit wil ik namelijk om mijn bestanden die op mijn laptop zitten te beveiligen tegen de mensen met KWADE willen :D

Ik hoop dat iemand van jullie hier wat meer ervaring mee heeft en mij gelukkig wilt maken

Alvast bedankt! _/-\o_

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat wil je nu daadwerkelijk weten? ik mis een vraagstelling.

Sommige laptop biossen kunnen de hard-disk versleutelen ja, maar waarom zou je dat hardware-leverancier afhankelijk willen maken?

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Al eens naar TrueCrypt gekeken?

En verder wat Boudewijn zegt. Wat is precies je vraag en wat heb je zelf zoal gevonden? Voor een afhaalbalie moet je bij de Chinees zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mijn excusses ik zal het even herhalen. Wat ik zoek is een programma dat mijn HELE hardeschijf kan versleutelen. Het liefst wil ik dat als ik mijn laptop opstart, dat de bios mij een wachtwoord vraagt voordat de windows boot al start. Hiervoor heb ik vandaag al gezocht en bleek dat bitlocker niet werkt op windows 7 professional 64 bit. Truecrypt heb ik ook naar gekeken en die versleuteld alleen de bestanden op de computer en geeft nog steeds toegang tot de windows zelf zonder een password in te vullen tijdens het opstarten.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:31
Met TrueCrypt kun je ook je hele disk encrypten waardoor deze om een wachtwoord vraagt nog voordat Windows gestart is. Hoe je dit precies doet weet ik alleen zo 1-2-3 niet meer...

EDIT: Dit dus ;) http://www.truecrypt.org/docs/?s=system-encryption

[ Voor 16% gewijzigd door Xudonax op 17-04-2012 16:57 ]

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:55:
Truecrypt heb ik ook naar gekeken en die versleuteld alleen de bestanden op de computer en geeft nog steeds toegang tot de windows zelf zonder een password in te vullen tijdens het opstarten.
Derde item op de TrueCrypt-website :?
Encrypts a partition or drive where Windows is installed (pre-boot authentication).
Hetzelfde wat Xudonax zegt dus.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Waarom mensen belonen die niet eens de moeite nemen om een website te lezen? Die genereren toch geen data die het waard is om te versleutelen, dus als die clueless blijven, so what?

[ Voor 40% gewijzigd door Q op 17-04-2012 19:15 ]

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 21:13
Truecrypt, een aantal jaar gebruikt. Werkt prima. Houdt er rekening mee dat het performance kan kosten. Maar je weet in ieder geval zeker dat je data beveiligd is :).

Verwijderd

Topicstarter
van de 5 mensen die er hebben gereageerd kan ik alleen xudonax en hunter bedanken voor hun vriendelijke hulp aan mijn zoektocht. Ik heb zelf niet veel ervaring op het gebied van IT. en ik heb Truecrypt eerder deze ochtend geprobeer, maar kreeg helaas alleen de hardeschijfen geblokeerd vanuit "my computer" en niet vanaf het begin dat ik de computer opstart.

Maar toch dank ik jullie voor de moeite die jullie voor mij hebben genomen.

groetjes!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

je moet met truecrypt de system disk encrypten. dat doet precies wat jij vraagt. (ook, niet via bios, maar het verschil merk je niet)

[ Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 17-04-2012 21:37 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:58:
van de 5 mensen die er hebben gereageerd kan ik alleen xudonax en hunter bedanken voor hun vriendelijke hulp aan mijn zoektocht. Ik heb zelf niet veel ervaring op het gebied van IT. en ik heb Truecrypt eerder deze ochtend geprobeer, maar kreeg helaas alleen de hardeschijfen geblokeerd vanuit "my computer" en niet vanaf het begin dat ik de computer opstart.

Maar toch dank ik jullie voor de moeite die jullie voor mij hebben genomen.

groetjes!
Ja er zijn mensen soms zo vriendelijke dat ze voor je googlen of als levende wikipedia functioneren. Handig he?
Soort van gratis helpdesk.

Eigenlijk zou toegang tot GOT gewoon geld moeten kosten en mensen die vragen beantwoorden dat geld moeten krijgen.

Verwijderd

Q schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:08:
[...]
Eigenlijk zou toegang tot GOT gewoon geld moeten kosten en mensen die vragen beantwoorden dat geld moeten krijgen.
offtopic:
d:)b
Eigenlijk zou de toegang tot GoT ontzegt moeten worden voor mensen die meer dan 3 lompe vragen stellen.

@TS: Zorg wel voor een goede backup, want corrupt geheugen en TrueCrypt gaan niet samen. (Je gecrypte container raakt onherstelbaar beschadigd)
/me spreekt uit ervaring -O-

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 22:26 ]

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:58:
van de 5 mensen die er hebben gereageerd kan ik alleen xudonax en hunter bedanken voor hun vriendelijke hulp aan mijn zoektocht.
Hier zakt mijn broek een beetje van af :/

Je vraagt ons om advies voor encryptie van je schijf. In je startpost geef je aan dat je alleen Bitlocker geprobeerd hebt en dat het geen optie is. Dan kom ik met de tip over TrueCrypt (wat m.i. één van de beste gratis opties is), die perfect in staat is om een bootschijf te encrypten. Ook vraag ik of je zelf nog meer dingen hebt geprobeerd. Achteraf blijkt dat je TrueCrypt wel al had geprobeerd (daarom vroeg ik er ook naar!), maar dat het je niet gelukt is. Daarna geven zowel Xudonax als ik een link naar de handleiding dat het wel mogelijk is:
To encrypt a system partition or entire system drive, select System > Encrypt System Partition/Drive and then follow the instructions in the wizard. To decrypt a system partition/drive, select System > Permanently Decrypt System Partition/Drive.
Waar loopt het mis als je deze stappen doorloopt? Heb je misschien de verkeerde optie gebruikt? Je zegt "ik heb het geprobeerd", maar wát heb je geprobeerd (wat heb je aangeklikt) ?
Ik heb zelf niet veel ervaring op het gebied van IT.
Dat is ook helemaal niet erg, maar misschien is er iemand in je omgeving met iets meer kennis die je erbij kan helpen? Op GoT verwachten we gewoon iets meer inzet, of je nu weinig of veel verstand van IT hebt. Los van de opmerking van Q vind ik dat er hier netjes gereageerd is.
Pagina: 1