Netgear wnr3500v2 langzaam internet

Pagina: 1
Acties:

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Ik heb al een tijdje wat problemen met mijn internet maar de laatste tijd is het echt onwerkbaar geworden; het netwerk is ontzettend langzaam.

Ik zit op kamers en we delen het netwerk met 5 huisgenoten. De router, een netgear wnr3500v2 staat bij een van mijn huisgenoten op de kamer. 2 computers zijn met bedraad, 1 apple tv en 1 xbox. Verder zijn er 4 laptops via wifi-verbonden en 4 telefoons. Dit is alleen als iedereen er is, wat niet heel vaak voorkomt, vaak is het dus iets minder. Volgens mij zou de router het gewoon aan moeten kunnen.

We hebben een 120Mbit/s verbinding van Ziggo. En deze wordt ook gewoon gehaald als we de kabel wat het huis binnenkomt direct na het modem in een computer steken. Zodra de router ertussen zit hebben we problemen.

Het probleem is dat we deze snelheid heel vaak niet halen (hoeft ook niet volledig), we halen soms maar 10mbp/s (draadloos), het internet ontzettend vaak weg valt en niet fatsoenlijk een verbinding kunnen maken met de router.

Ik heb het idee dat er misschien in de buurt te veel routers staan en dat ze elkaar storen, iets anders kan ik niet bedenken. Ik kom wel in het instellingen menu van de router als ik deze probeer te benaderen maar de instellingen lijken gewoon goed te staan, althans, ik zou niet weten wat ik zou kunnen veranderen.

Misschien dat iemand van jullie tips heeft?

Verwijderd

Netgear WNR3500v2 - slechte WiFi snelheden Kijk hier eens, als je hetzelfde probleem heb ben ik bang dat je ook voor een andere router moet gaan ;p

• SquareOne
Nou daar wordt ik niet zo vrolijk van, het gekke is, dan werkt die 3 weken wel goed, en daarna is het 3 weken echt dramatisch. Kan zelfs per uur verschillen. Ik zie dat we inderdaad ook dezelfde firmware hebben en ik deze niet kan upgraden. Erg vreemd.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 11:44

chromeeh

the Gnome

Brm-G schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:52:
Ik heb het idee dat er misschien in de buurt te veel routers staan en dat ze elkaar storen, iets anders kan ik niet bedenken. Ik kom wel in het instellingen menu van de router als ik deze probeer te benaderen maar de instellingen lijken gewoon goed te staan, althans, ik zou niet weten wat ik zou kunnen veranderen.
Kijk sowieso eens met bijv. inSSIDer eens welke kanalen er in je directe omgeving (te) veel gebruikt worden.... Veelal wordt kanaal 9 gebruikt, pak een ander kanaal dat scheelt soms er heeeeeeel erg veel qua performance & rare disconnects etc.

Of het specifieke model router wifi issues heeft weet ik niet :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Specifieke model is prima. Werkt bij mij als een trein. Ik denk dus dat het aan Ziggo firmware ligt.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Snelheid drops is een bekent probleem van de WNR3500v2
De router is gewoon niet snel genoeg voor de 120Mbit abonnementen, dat het even goed gaat om vervolgens weer in te storten....

De oplossing ga je ook niet vinden in dit apparaat, in een nieuwe waarschijnlijk wel

Cogitationis poenam nemo patitur

• SquareOne
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb eens een ander kanaal geprobeerd, dat lijkt iets te helpen maar nog steeds last ervan.

De router is inderdaad echt een drama. Heel veel snelheid drops. Zelfs resetten helpt op die moment niet echt. Ik ga eens overleggen voor een nieuwe router. Iemand nog aanbevelingen?

3 x MBP
2 x iPhone
2 x Android Phone
1 x Windows PC
2 x Windows laptop

totaal 10 apparaten waarmee die verbinding kan maken.

Verwijderd

pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band prima apparaat, gebruik 'm nu ongeveer een half jaar en heb nog hoeven te resetten o.i.d. snelheid gewoon constant. Dit terwijl we ongeveer met 12 apparaten op het draadloze netwerk. Daarnaast nog een paar LAN apparaten. Aanrader dus ;)
Pagina: 1