Beste mensen,
Ik heb nu al een poosje problemen met de internet snelheid via WiFi en ben vanochtend toch maar eens aan het prutsen gegaan.
Eerst even de specs en alles wat ik weet en heb:
- een van Ziggo gekregen Netgear WNR3500v2 met daarop Ziggo firmware
- ubee modem (type onbekend (maar kan ik wel even opzoeken als daar belangstelling voor is))
- een zee aan laptops, iPods, HTC's en andere draadloze apperatuur
Wat ik heb gedaan is vanochtend hele bende gereset en opnieuw ingesteld.
Als ik de laptop via kabel direct aan het modem hang, is de snelheid conform abbo (50 mbit).
Vervolgens de router aangezet en daar met kabel aan. Opnieuw alles is prima via de kabel en ik zit mooi weer op 50 mbit.
Daarna een andere laptop via WiFi verbonden en daar beginnen de problemen. Het internet is niet echt vooruit te branden. Speedtest's leveren resultaten van ergens tussen de 15 instabiel tot 25 stabiel(ig). Youtube video's kijken op 360p is eigenlijk onmogelijk (5 seconden afspelen, 10 seconden bufferen). Ondertussen werkt de laptop die op de draad zit gewoon perfect met mooi 50 mbit.
Andere laptops of apparaten geven dezelfde problemen, gewoon slechte snelheden.
Om nog wat meer te testen ben ik even naar mij broer gereden en heb ik zijn Netgear WNR3700 ontvoerd. Deze mee naar huis genomen en aangesloten. En jawel, drie laptops spelen tegelijk 720p Youtube video's af zonder een seconde te haperen...
De eigen 3500 er weer aan en we zijn weer terug bij af.
Nu dus mijn vraag:
Iemand enig idee wat dit is?
Is de router stuk en mag Ziggo een nieuwe leveren?
Toch een instelling?
Is het gewoon een 'slechte' router?
Iets anders?
Bij voorbaat dank voor alle hulp.
Ik heb nu al een poosje problemen met de internet snelheid via WiFi en ben vanochtend toch maar eens aan het prutsen gegaan.
Eerst even de specs en alles wat ik weet en heb:
- een van Ziggo gekregen Netgear WNR3500v2 met daarop Ziggo firmware
- ubee modem (type onbekend (maar kan ik wel even opzoeken als daar belangstelling voor is))
- een zee aan laptops, iPods, HTC's en andere draadloze apperatuur
Wat ik heb gedaan is vanochtend hele bende gereset en opnieuw ingesteld.
Als ik de laptop via kabel direct aan het modem hang, is de snelheid conform abbo (50 mbit).
Vervolgens de router aangezet en daar met kabel aan. Opnieuw alles is prima via de kabel en ik zit mooi weer op 50 mbit.
Daarna een andere laptop via WiFi verbonden en daar beginnen de problemen. Het internet is niet echt vooruit te branden. Speedtest's leveren resultaten van ergens tussen de 15 instabiel tot 25 stabiel(ig). Youtube video's kijken op 360p is eigenlijk onmogelijk (5 seconden afspelen, 10 seconden bufferen). Ondertussen werkt de laptop die op de draad zit gewoon perfect met mooi 50 mbit.
Andere laptops of apparaten geven dezelfde problemen, gewoon slechte snelheden.
Om nog wat meer te testen ben ik even naar mij broer gereden en heb ik zijn Netgear WNR3700 ontvoerd. Deze mee naar huis genomen en aangesloten. En jawel, drie laptops spelen tegelijk 720p Youtube video's af zonder een seconde te haperen...
De eigen 3500 er weer aan en we zijn weer terug bij af.
Nu dus mijn vraag:
Iemand enig idee wat dit is?
Is de router stuk en mag Ziggo een nieuwe leveren?
Toch een instelling?
Is het gewoon een 'slechte' router?
Iets anders?
Bij voorbaat dank voor alle hulp.