Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 11:12
Beste mensen,

Ik heb nu al een poosje problemen met de internet snelheid via WiFi en ben vanochtend toch maar eens aan het prutsen gegaan.
Eerst even de specs en alles wat ik weet en heb:
- een van Ziggo gekregen Netgear WNR3500v2 met daarop Ziggo firmware
- ubee modem (type onbekend (maar kan ik wel even opzoeken als daar belangstelling voor is))
- een zee aan laptops, iPods, HTC's en andere draadloze apperatuur

Wat ik heb gedaan is vanochtend hele bende gereset en opnieuw ingesteld.
Als ik de laptop via kabel direct aan het modem hang, is de snelheid conform abbo (50 mbit).
Vervolgens de router aangezet en daar met kabel aan. Opnieuw alles is prima via de kabel en ik zit mooi weer op 50 mbit.

Daarna een andere laptop via WiFi verbonden en daar beginnen de problemen. Het internet is niet echt vooruit te branden. Speedtest's leveren resultaten van ergens tussen de 15 instabiel tot 25 stabiel(ig). Youtube video's kijken op 360p is eigenlijk onmogelijk (5 seconden afspelen, 10 seconden bufferen). Ondertussen werkt de laptop die op de draad zit gewoon perfect met mooi 50 mbit.

Andere laptops of apparaten geven dezelfde problemen, gewoon slechte snelheden.

Om nog wat meer te testen ben ik even naar mij broer gereden en heb ik zijn Netgear WNR3700 ontvoerd. Deze mee naar huis genomen en aangesloten. En jawel, drie laptops spelen tegelijk 720p Youtube video's af zonder een seconde te haperen...

De eigen 3500 er weer aan en we zijn weer terug bij af.

Nu dus mijn vraag:
Iemand enig idee wat dit is?
Is de router stuk en mag Ziggo een nieuwe leveren?
Toch een instelling?
Is het gewoon een 'slechte' router?
Iets anders?

Bij voorbaat dank voor alle hulp.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:20

Fiber

Beaches are for storming.

Zet er anders eens een originele Netgear firmware op, ipv die Ziggo rommel.

Of verkoop hem en koop zelf een betere.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Hij is niet van mij (huur van Ziggo) dus dat is wat lastig.

Hoe zet ik er normale firmware op, ik dacht dat het niet kan met die Ziggo dingen? Heb je een handleiding/link of iets dergelijks?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/17268 :)

(Beetje eigen inzet mag natuurlijk ook wel... ;) )

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Dank. Zat zelf ook te zoeken, maar uiteraard heeft de NL site weer niets... ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het ligt denk ik aan je firmware want ik heb dezelfde router en los van slecht bereik zijn de snelheden wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Aah. En daar gaat het fout:
"Click Maintenance > Router Upgrade"
Ja, die heb ik niet. Zal Ziggo er wel uit hebben gewerkt.

Ik ga even Googlen of het toch op één of andere manier kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Excuses voor de double post, maar dit is een dood lopend stuk. De firmware is niet te veranderen op een Ziggo router (nou ja, het kan, maar het is nauwlijks te doen en je verliest je garantie en kunt met een beetje pech straks een nieuwe kopen voor Ziggo (a 60 euro of zo).

Hmm, dat wordt dus voor 70 een WNR3700 kopen en dan ook nog een extender er bij (als we dan toch geld uitgeven wil ik ook overal internetten...). 130 euro in totaal, maar ja, dan heb ik het wel goed.

Als iemand nog ideeën heeft, ik hoor het graag...

[ Voor 25% gewijzigd door gtrNL op 09-04-2012 18:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390352

Heeft het niet met je instellingen van je wifi zelf te maken. Wellicht dat er bij routerlogin.net maxima zijn ingesteld aan je wifi-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Hmm, dat denk ik niet. Het werkt ook niet lekker met maar 1 laptop aan het netwerk... Tenminste, vanmiddag niet in ieder geval.

Maar het rare is, ik heb nu alles eigenlijk uit/stand by staan (de andere laptops en zo), behalve de laptop waar ik dit op typ en ik moet zeggen dat de snelheid redelijk goed is. Ik heb zelfs net een YT video kunnen kijken via WiFi.

Andere laptop aangezet en het werkt weer voor geen meter. Kan niet eens Google openen bijna. Heel raar, en ondanks dat alles nu weer uitstaat behalve deze laptop, blijft het sloom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het natuurlijk even checken; even naar routerlogin.net inloggen en even kijken wat je maximum wifi snelheid is. Niet geschoten is altijd mis :-) wellicht dat er nog andere instellingen niet goed staan (dingen als regio wil ook nog wel eens wat uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Lijkt er (dus) op dat de problemen veroorzaakt worden door de laptop (en je hebt een redelijk kans dat de problemen blijven als je een andere router in zet).

Welke netwerk kaart zit in de laptop?
Heb je de drivers al een keer bijgewerkt?

Verder wil je geen repeater, als je het "echt goed" wil pak dan naast de router een accesspoint en sluit deze met een kabel aan op je router.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Anoniem: 390352 schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:43:
Je kan het natuurlijk even checken; even naar routerlogin.net inloggen en even kijken wat je maximum wifi snelheid is. Niet geschoten is altijd mis :-) wellicht dat er nog andere instellingen niet goed staan (dingen als regio wil ook nog wel eens wat uitmaken)
Regio is niet te veranderen en de snelheden heb ik ook van alles mee geprobeerd. Maar was te proberen inderdaad.
lier schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:56:
Lijkt er (dus) op dat de problemen veroorzaakt worden door de laptop (en je hebt een redelijk kans dat de problemen blijven als je een andere router in zet).

Welke netwerk kaart zit in de laptop?
Heb je de drivers al een keer bijgewerkt?

Verder wil je geen repeater, als je het "echt goed" wil pak dan naast de router een accesspoint en sluit deze met een kabel aan op je router.
Zoals in de OP staat heb ik het geprobeerd met een geleende router en was toen wel alles goed.
In deze Samsung laptop zit iets van Intel (een Advanced-N 6230), met nieuwste drivers. Andere laptops zijn ook relatief nieuw (3-4 maanden) en hebben bij ontvangst nieuwe drivers gekregen, volgens mij hebben die allebei Atheros.

Dank voor de tip over de accesspoint + kabel, gaan we daar eens naar kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Had je Ziggo eigenlijk al gebeld met dit probleem en gevraagd of zij een oplossing hebben? Misschien kunnen ze hem wel op afstand flashen met nieuwe firmware of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou dan gewoon een nieuwe vragen. Zijn ze volgens mij niet zo moeilijk mee ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Ik ga morgen eens met Ziggo bellen, kijken wat die zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Even terug komen. Ziggo kon niets voor me doen, behalve dat ik een nieuwe router mocht uitzoeken op www.sluitallesaan.nl (ja, echt). Dezelfde 3500 (die ik dus heb) kost daar een mooie 99 euro, dus ik heb ze de virtuele middenvinger gegeven en zit nu fijn op de WiFi van mijn eigen Netgear 3700 op 5 GHz.

Iedereen die heeft geholpen, bedankt voor de hulp.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik zelf ook :-) had alleen wel een kabeltje getrokken omdat streamen naar mijn wd live tv af en toe een onregelmatigheidje had; hou je altijd met draadloos natuurlijk maarja niets is beter dan een kabeltje :-)
Pagina: 1