• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
Goedenavond,

Ik kon geen ander topic vinden waar dit goed in past, dus ik heb maar een nieuwe geopend.
Mijn vraag;

Ik wil een spiegelreflex camera gaan aanschaffen, dit zou dan mijn eerste camera worden (het hele foto gebeuren is nieuw voor mij).

Nu heb ik een beetje rond gekeken op wat websites, en er is enorm veel aanbod wat de keuze vrij lastig maakt. Wat mijn keus ook beïnvloed is dat ik bang ben een camera aan te schaffen, waar als het mij bevalt te weinig functies en dergelijke opzitten om mooie foto's te maken (zeker gezien ik een aantal fotografie cursussen, wil gaan volgen) .

Dus ik hoop dat er hier iemand is, die mij hopelijk kan adviseren in mijn keuze voor mijn eerste camera.
Vragen waarmee ik zit:

- Merk en type? Starten met een basis model of gelijk een beter type?
- Welke lenzen heb je nodig? Standaard voldoende of gelijk twee?
- Wat heb ik nodig om een HDR foto's te maken?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Groet,
Danny

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:35

YellowCube

Wait...what?

wellicht dat je met dit topic [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 een heel eind kan komen
Erg informatief.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Andere tip is om het bij Canon of nikon te houden, hiervoor is de "accessoiremarkt" veel groter en de prijzen dus lager. (lenzen enz).

kijk bv eens naar een Canon 1100D, prima instapper.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De tip die YellowCube je geeft is inderdaad een mooie plek om te starten. Lees de startpost daar even door en kijk wat anderen aan vragen stellen en welke antwoorden zij krijgen.
Het staat je vrij om het daar nogmaals te vragen mocht je er desondanks niet uitkomen.

Probeer het dus even via dit topic: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Dit topic is gesloten.