Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik voor mezelf een nieuwe Canon body willen kopen en dacht hierbij in de eerste plaats aan de 7D om mijn 40D te kunnen upgraden, die ik helaas niet meer in bezit heb. Ook heb ik in mijn vaste winkel nog een waardebon liggen, goed voor de aankoop van een 7D. Helaas staat de Canon 7D niet meer op stock en is de levering einde mei voorzien.

Mijn vrouwtje wil graag voor haar zelf een bridge camera.

Omdat de kans bestaat dat in september op de beurs "Photokina 2012" de opvolger van de Canon 7D voorgesteld wordt, zat ik met het volgende idee.
Stel, ik koop nu in afwachting van de opvolger van de 7D een Canon 550D, waarbij mijn vrouwtje ook tevreden is met de grootte van de 550D en met de standaard lens 18-55 IS.

Zo, zou ikzelf een tijdje verder kunnen met het gebruik van mijn eigen lenzen en intussen afwachten op de nieuwe opvolger van de 7D en lijkt het me ook handig om een 2de body als reserve te hebben.

Iemand die dit een goed of slecht idee vindt :?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:18

Fiber

Beaches are for storming.

Goed plan, niks mis met een 550D.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:05
Ik weet niet hoor. Wat in dit topic al gezegd word; vanwege de ergonomie ga je zeer waarschijnlijk de 550D niet meer gebruiken als je de 7D hebt.

Ik zou je vrouwtje dan geen spiegelreflex op gaan dringen omdat het je handig lijkt om een body reserve te hebben. Het leek mij zelf ook wel leuk, 500D + 60D, maar je gaat het naast elkaar vrijwel zeker niet meer gebruiken.

Zou ook in overweging nemen dat al het pro-spul van Canon drie keer over de kop gaat bij de nieuwe updates. Wellicht word het met de 7D2 wel net zo'n verhaal. Dat opgeteld met het feit dat je al een waardebon voor een 7D hebt liggen zou ik nu eerder naar een systeemcameraatje uitkijken waar je eventueel met een converter ook je Canon lenzen mee kan gebruiken. Voor wat ik er van af weet is een Sony Nex daarin wel een goede optie.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouwtje had interesse in een systeemcamera zoals de Canon SX40, wanneer je echter de SX40 naast de Canon 550D met standaardlens zet.
Dan is er in afmetingen nog weinig verschil tussen beide toestelen en dan biedt de 550D toch meer voordelen.

Misschien gebruik ikzelf de 550D later niet meer naast bv een Canon 7D2. maar wel het vrouwtje :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 22:17 ]

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 14:57
jip_86 schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:04:
Zou ook in overweging nemen dat al het pro-spul van Canon drie keer over de kop gaat bij de nieuwe updates. Wellicht word het met de 7D2 wel net zo'n verhaal. Dat opgeteld met het feit dat je al een waardebon voor een 7D hebt liggen zou ik nu eerder naar een systeemcameraatje uitkijken waar je eventueel met een converter ook je Canon lenzen mee kan gebruiken. Voor wat ik er van af weet is een Sony Nex daarin wel een goede optie.
Ja, inderdaad. Zal waarschijnlijk een soortgelijke AF systeem krijgen als de 5d3, een nieuwe sensor ect. Genoeg reden voor Canon om hem een prijskaartje te geven van rond de €1800,-/€2200,-

Sig

Verwijderd

Waarom geen 1100D als het goedkoop moet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:48:
Waarom geen 1100D als het goedkoop moet?
Het budget en de mogelijkheden mogen wel wat hoger liggen dan de 1100D :)

Ik denk om intussen en als afwachting op de opvolger van de 7D om voor een Canon 550D te gaan of misschien is een 2dehands 40D - 50D ook nog een optie :?

Verwijderd

Topicstarter
Intussen heeft het vrouwtje haar camera naar keuze gekocht, die ik in afwachting van de opvolger 7D kan/mag gebruiken.

Allen hier nog bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Maar welke dan? Dat is uiteindelijk wat we natuurlijk allemaal willen weten als we iemand helpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Spannend hé, even vergeten te melden.
Het was bijna een occasie 40 - 50D geworden, maar uiteindelijk heeft het vrouwtje de Canon 550D gekozen.
Pagina: 1