Nieuw Socket 1155 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hallo,

ik ben opzoek naar een nieuw moederbord. Heb nu een Asus P8Z68-v LE bord, maar hier ben ik niet tevreden mee, daarom wil ik nu een nieuw bord. Nu zie ik dat er chipset Z77 uit is. Wat is op dit moment een beetje een goed moederbord met Dolby Live ivm me Z5500 via Toslink en aardig wat OC mogelijkheden. Het moet wel een ATX moederbord zijn.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Google? (oftewel, laat eens wat eigen inzet zien).

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-02 13:27

RoofTurkey

PredatorKalkoen

pricewatch: Asus P8Z77-V Deluxe dit iets?

Voor beter advies (veel slechter kan namelijk niet...) geef dan aan wat je budget is en som je eisen netjes puntsgewijs op. Lees dit anders eerst 'even' door: **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? .

Grillmeister

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02 23:33

faust2016

You yes have my shirt

Ook handig dat je aangeeft welke punten van je huidige moederbord je niet tevreden mee bent 7(8)7

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Een zeer uitgebreide review van een aantal Z77 bordjes.
http://nl.hardware.info/r...rborden-vergelijkingstest

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Pricewatch...
pricewatch: Gigabyte GA-Z77-DS3H
das goedkoopste

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn in Pricewatch 293 So1155 moederborden te vinden, daarvan 32 met de Z77 chipset, daarvan weer 25 met optische digitale audio (Toslink) uitgang en daarvan weer 18 met een full ATX form factor (zie de filters in PW).

Als je tussen die 18 wilt kiezen zul je echt na moeten gaan wat er mis is met je huidige bord en dus welke verdere eisen je hebt. Als je dat duidelijk hebt, volgt vrij snel een shortlist van een paar borden. Dan kun je gericht op zoek naar reviews ervan. Gezien de meeste moederborden tegenwoordig een pot nat zijn hou je ws nog steeds twee of drie over die aan al je eisen voldoen en goede reviews hebben. Kies dan de goedkoopste. Of degene in een kleur die goed past bij je interieur ofzo...

Hoe dan ook kunnen wij met zo weinig info niets voor je betekenen behalve te kijken welke borden we volgens *onze* eisen zouden kopen en die hoeven niet dezelfde te zijn als de jouwe. Kortom, deze vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Begin daar eens mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.