i7 3770K heeft geen TDP van 77watt maar van 95watt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Topicstarter
Volgens verschillende bronnen heeft de i7 3770k niet de verwachte TDP van 77 watt, maar een TDP van 95 watt! Hetzelfde als de huidige Sandy Bridge processoren. :(

http://www.custompcreview.com/2012/04/15/intel-ivy-bridge-core-i7-3770k-box-leaked-tdp-95w/

Bovendien blijkt het een slechte overclocker te zijn... ;w

http://www.nordichardware.com/news/69-cpu-chipset/45720-ivy-bridge-gets-95w-tdp-worse-overclocker-than-sandy-bridge.html

De moeite van het wachten niet waard? Toch maar voor de 'trusty old' i7 2600k gaan?

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:04
Voor je OC vragen/suggesties/opmerkingen/wetvoorstellen kan je in dit topic terecht:
Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Verder:
TDP zegt niet zo heel veel, het is enkel de maximale hoeveelheid warmte waarop je je koelsysteem op moet voorzien. Ookal zet je er een koeling op die 95W aan kan, dan is het nog mogelijk dat de processor maar 80W trekt onder belasting.

Maar inderdaad, naar wat ik lees lijkt de Ivy Bridge wel iets warmer te lopen dan gedacht. Voor het betere OC werk moet je dan ook richting sub-zero kijken of tevreden zijn met clocks halverwege 4GHz.

Ik wacht in ieder geval op de volgende revisie. Net zoals de Q6600 had je de B3 revisie die iets warmer werd en slecht overclockbaar was, en die problemen waren opgelost in de G0 revisie.
En wetende dat dit een nieuw productieproces is met 3D transistors, vermoed ik dat ze nog wel veel geregeld gaan krijgen na het fine-tunen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 11:04
Malantur schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:07:

Maar inderdaad, naar wat ik lees lijkt de Ivy Bridge wel iets warmer te lopen dan gedacht. Voor het betere OC werk moet je dan ook richting sub-zero kijken of tevreden zijn met clocks halverwege 4GHz.

Ik wacht in ieder geval op de volgende revisie. Net zoals de Q6600 had je de B3 revisie die iets warmer werd en slecht overclockbaar was, en die problemen waren opgelost in de G0 revisie.
En wetende dat dit een nieuw productieproces is met 3D transistors, vermoed ik dat ze nog wel veel geregeld gaan krijgen na het fine-tunen.
Iets warmer? Die dingen schijnen bizar heet te worden wanneer je ze overklokt, ondanks de langere TDP schijnen de core's dichter bij elkaar te liggen wat resulteert in een slechtere warmte afgifte. Ik ben in plaats van de 3770k naar een 2600k op zoek gegaan, wachten op revivies is voor mij een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De 3570K is ook een paar graadjes meer dan 2600K, "but nothing too major". Terwijl de performance bijna met alles beter is, met minder verbruik. Stock dan tenminste.

http://www.tweaktown.com/...ore_i5_3570k/index11.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

DennisM6 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:36:
[...]

Iets warmer? Die dingen schijnen bizar heet te worden wanneer je ze overklokt, ondanks de langere TDP schijnen de core's dichter bij elkaar te liggen wat resulteert in een slechtere warmte afgifte. Ik ben in plaats van de 3770k naar een 2600k op zoek gegaan, wachten op revivies is voor mij een no go.
Dingen??, er is er maar 1 getest, wil niet zeggen dat allemaal zo zijn, sommige huidige i5/i7's lopen ook heter dan anderen.
Even afwachten totdat het mainstream wordt en er massaal getest wordt, hij kan toevallig net een "bad sample" van de rand van de wafer te pakken hebben.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsepok
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 06:53
Lijkt erop dat het een strategische zet van Intel betreft.

http://www.nordichardware...ses-a-maximum-of-77w.html

Wel een vreemde als je het mij vraagt aangezien het niet echt helder overkomt op de toekomstige koper (onder andere ik dus).

[ Voor 16% gewijzigd door Hatseflatsepok op 18-04-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Inderdaad niet helder misschien maar mij maakt eigenlijk niet uit of op de doos 95 of 77 staat, zolang hij niet meer als 77 verbruikt is dat goed voor mij :-).

Btw goed artikel vat het kort en krachtig samen.
Pagina: 1