windows 7 en XP bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer0
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-12-2022
Heys,

ik zit met het volgende, ik heb 2 machine`s, de 1e windows 7 en de 2e XP prof sp3

Ik wil vanaf de 7 machine bestanden en mappen benaderen op de XP machine, beide machine`s hebben de zelfde werkgroep ed,

Echter zit ik met het volgende, Ik kan vanaf de win 7 machine wel de XP machine pingen, anders werkt dit niet , beide machine`s zijn via Wlan verbonden met de zelfde router, Is het mogelijk dat de Win 7 machine verkeerde firewall instellingen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak je gebruik van de sharingwizard in Windows? Zo ja, zet die eens uit en maak zonder die wizard een share aan. Dat werkt vaak al stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meijer0 schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:53:
Is het mogelijk dat de Win 7 machine verkeerde firewall instellingen heeft?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer0
Hoe kan ik de firewall instellingen uit zetten zodat de firewall de rest nog wel blockt? ik neem aan dat ik tussen beide pc`s moet kunnen pingen?

[ Voor 16% gewijzigd door meijer0 op 15-04-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Heb zelf recent dit probleem ook gehad dat XP met geen mogelijkheid bij de shares van windows 7 kon.
Alle accounts enz enz geprobeerd ook admin account van de windows 7 pc dus XP > Share van Windows 7 maar mocht allemaal niet helpen.
Heb dit toen maar opgelost door filezilla server te installeren.
De XP Machine wordt deze week vervangen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer0
okej, ik zit zelf aan een nas te denken, moet mij eens in deze dingen verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat zou sowieso de beste oplossing zijn en de veiligste.
Moeilijk is het niet.
En het is ook nog de veiligste optie stel beide pc's crashen dan heb je de bestanden nog.
Stel in het ergste geval er is brand ga je dan je pc's mee naar buiten nemen nee dan haal je je nas uit de stroom en gaat dan naar buiten.
Natuurlijk de rest van de mensen en dieren eerst maar je snapt me punt denk ik wel.
Het is een kleine investering maar als er iets gebeurt maakt niks uit wat dan is hij het zeker weten waard.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarre, wat heeft TS zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

Heeft TS ook dit artikel gelezen? http://www.schoonepc.nl/i...den_delen_netwerkmap.html

En het is ook nog de veiligste optie stel beide pc's crashen dan heb je de bestanden nog.
Stel in het ergste geval er is brand ga je dan je pc's mee naar buiten nemen nee dan haal je je nas uit de stroom en gaat dan naar buiten.
Ja, want de harde schijf in een NAS kan nooit kapot gaan, dus daar een backup van hebben is niet nodig en bij brand is de rookontwikkeling altijd dermate laag dat je nog even snel het NAS kan pakken alvorens jezelf/dierbaren in veiligheid te brengen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ja, want de harde schijf in een NAS kan nooit kapot gaan
Die kans is er altijd als je een 2bay in raid hebt dan is het natuurlijk nog veiliger maar kapot kan altijd door stroom storing of wat dan ook.... maar dan heb je wellicht de data nog op de pc's.
je nog even snel het NAS kan pakken alvorens jezelf/dierbaren in veiligheid te brengen.
Ik zal het andersom doen maar goed dan gaan mensen levens toch nog voor DATA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer0
Ehm bij brand mag alles afbranden, zolang er geen persoonlijke ongelukken voordoen.

Ik zou 1 van de onderstaande oplossingen ideaal vinden.

1. 50% als RAID1 en de overige ruimte als RAID 0, belangrijke bestanden opslaan op het RAID1 gedeelte, films ed. opslaan op RAID 0.

2. 2 disk`s als RAID 0 en (hoogste schrijfsnelheid), en het gedeelte wat belangrijke info bevat wekelijks laten overschrijven aan extrene USB disk.

NAS moet minimaal 2 HDD`s hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meijer0 schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:44:
1. 50% als RAID1 en de overige ruimte als RAID 0, belangrijke bestanden opslaan op het RAID1 gedeelte, films ed. opslaan op RAID 0.
RAID1 gedeelte?? wellicht een goed plan de RAID FAQ door te nemen.

Gelijk een verwijzing naar het Thematopic: Backups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meijer0 schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:53:
Heys,

ik zit met het volgende, ik heb 2 machine`s, de 1e windows 7 en de 2e XP prof sp3

Ik wil vanaf de 7 machine bestanden en mappen benaderen op de XP machine, beide machine`s hebben de zelfde werkgroep ed,

Echter zit ik met het volgende, Ik kan vanaf de win 7 machine wel de XP machine pingen, anders werkt dit niet , beide machine`s zijn via Wlan verbonden met de zelfde router, Is het mogelijk dat de Win 7 machine verkeerde firewall instellingen heeft?
In Win 7 al ping requests laten toestaan? Niet? Volg onderstaande stappen:

1. Ga naar je Windows Firewall;
2. Ga naar geavanceerde instellingen;
3. Klik met de rechtermuisknop op 'regels voor binnenkomende verbindingen' en kies nieuwe regel;
4.Kies voor aangepast klik op volgende;
5. Kies voor alle programma's klik weer op volgende
6. Bij type protocol kies je voor ICMP v4 (er van uitgaande dat je IP 4 en niet 6 gebruikt :P) en klik op volgende;
7. Kies alle IP-adressen bij beide opties, dit kan je naar eigen wensen natuurlijk invullen, klik op volgende;
8. Kies vervolgens voor 'de verbinding toestaan', volgende.
9. Je kan alle 3 de opties aangevinkt laten, volgende;
10. Geef het beestje een naampje en een omschrijving zodat je de regel makkelijk terug kan vinden.

Klaar is kees, je Windows 7 machine is nu bereikbaar vanaf je XP machine en dus is het ook mogelijk je bestanden te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Staat onder Windows 7 de optie om te delen met wachtwoord aan?

Je kunt dit op de volgende locatie uitschakelen:
- Configuratiescherm - Netwerk - Geavanceerde instellingen voor delen
vink aan: met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat heb je al gevonden op internet??

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1