Verloren partitie recoveren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Op aanraden van de klantenservice van Samsung heb ik dus een systeemherstel moeten uitvoeren helemaal terug naar het begin, waardoor mijn partities ook zijn hersteld. (wist niet eens dat dit kon) Maar nu heb ik met MiniTool Partition Recovery mijn verloren partitie met alle data erin gevonden. (Phew)

Alleen een groot probleem, wanneer ik de partitie wil terughalen zegt MiniTool dat die dus mijn bestaande C schijf wilt overschrijven. (WAT?!) Nou dat gaat dus niet door...

Ik heb zelf al geprobeerd om de partities te schuiven dus op een andere plek te zetten maar dat werkt dus niet.
En ik dacht dan misschien om de partities te kopieren naar een externe harde schijf, maar die is dus net vandaag kapot gegaan. (Heerlijk toch, wanneer alles lekker mee zit)

Nu zijn mijn ideeën dus op. En vraag ik om mede-tweakers om een oplossing. Misschien dat zij dit eerder al hebben meegemaakt en dus kunnen helpen uit ervaring.

Mij maakt het dus niet uit hoe het opgelost zolang ik mijn data terugkrijg en ik gewoon verder Windows kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
Mcctje schreef op zondag 15 april 2012 @ 02:09:
Mij maakt het dus niet uit hoe het opgelost zolang ik mijn data terugkrijg en ik gewoon verder Windows kan gebruiken.
Ergens een andere externe schijf fixxen (of een kopen ter vervanging van je oude?) en hier je data mee terughalen?.. :P

Probeer anders met een live-cd te booten en de data van je 'verloren' partitie te kopiëren naar je huidige C schijf (dus 'ernaast', en niet 'erover')

[ Voor 23% gewijzigd door SmiGueL op 15-04-2012 02:18 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
SmiGueL schreef op zondag 15 april 2012 @ 02:12:
[...]

Ergens een andere externe schijf fixxen (of een kopen ter vervanging van je oude?) en hier je data mee terughalen?.. :P

Probeer anders met een live-cd te booten en de data van je 'verloren' pertitie te kopieeren naar je huidige C schijf (dus 'ernaast', en niet 'erover')
Hm ja, ik wil ook wel een externe schijf fixen. Maar dat gaat zo moeilijk in het weekend :/
Maar wat bedoel je met live-cd? - Oke dankjewel voor linkje :)
Hoe moet ik dan verder? Want volgens mij wilt die dan toch nog altijd mijn C schijf overschrijven toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Xepos op 15-04-2012 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergeant_Sam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-01 12:27
Zoiets als de 'Ultimate Boot CD', erg handig voor jouw situatie; het bevat allerlei test en recovery tools op een bootable cd. Ik zou in jouw situatie dus een extra lege harddisk naast je harddisk (met de herstelde partities) hangen en vervolgens de partitie die je wilt herstellen, overzetten naar de lege schijf met de tool Parted Magic.

Parted Magic kent wel een vrij hoge leercurve (als je alleen Windows gewend bent), want het is een Linux app, maar op een gegeven moment is het onmisbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Sergeant_Sam op 15-04-2012 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Sergeant_Sam schreef op zondag 15 april 2012 @ 02:36:
Zoiets als de 'Ultimate Boot CD', erg handig voor jouw situatie; het bevat allerlei test en recovery tools op een bootable cd. Ik zou in jouw situatie dus een extra lege harddisk naast je harddisk (met de herstelde partities) hangen en vervolgens de partitie die je wilt herstellen, overzetten naar de lege schijf met de tool Parted Magic.

Parted Magic kent wel een vrij hoge leercurve (als je alleen Windows gewend bent), want het is een Linux app, maar op een gegeven moment is het onmisbaar.
Oke prima, ik ben het UBCD nu op USB aan het zetten en dan kijken of het werkt :)
Maar ik recover dus eerst de partitie en kopieer dan pas over naar externe harde schijf?
En dan moet ik de C partitie weer recoveren? Of wat bedoel je daarmee eigenlijk?

Overigens als er mensen die ook een ander manier weten zonder externe harde schijf dan zou ik het wel waarderen

[ Voor 17% gewijzigd door Xepos op 15-04-2012 03:43 . Reden: Paar vraagjes erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergeant_Sam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-01 12:27
Als je met Parted Magic (specifieker: de tooltje G-Parted in Parted Magic) dezelfde partitie kan zien als met je recovery tool, dan is het een kwestie van de partitie overkopieren naar je externe schijf (ik ken de minitool helaas niet).

Mocht dat niet werken, dan is natuurlijk altijd een optie om je huidige C-partitie veilig te stellen (met Parted Magic) naar je externe schijf en dan vooralsnog je recovery van je data te doen naar C. Deze dan vervolgens veiligstellen en dan weer je originele C-partitie terugzetten. Ik hoop dat je externe harde schijf groot genoeg is ervoor, maar waar een wil is, is een weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk ook hier eens: Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Dankjewel, met FileScavenger heb ik de belangrijkste bestanden teruggehaald :)

Mag een slotje op

[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 16-04-2012 15:07 ]

Pagina: 1