Imac ram upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:58
Hallo medetweakers!

Omdat ik op een grafische opleiding zit ben ik van plan binnenkort een Imac aan te schaffen.
De standaart 21.5" met i5 processor en 4GB ram. Alleen vindt ik 4GB ram veel te weinig op goed mee te kunnen monteren en special effects mee te kunnen maken. Maar een upgrade naar 8GB kost bij Apple gelijk 200euro extra. En dat vindt ik wel erg veel. Op youtube zijn meerdere filmpjes waar het erg makkelijk lijkt om de ram te vervangen, of bij te stoppen. Weet iemand of de 21.5" mac 2 of 4 RAM sloten heeft en of het goed te doen is?

Alvast bedankt!

EDIT: De 2 of 4 sloten vraag ik omdat Apple aangeeft bij sommige modellen maximaal 8GB en andere wel 16GB RAM

[ Voor 9% gewijzigd door ZicoDon op 14-04-2012 17:11 . Reden: Reden ]

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:31
ZicoDon schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:09:
Hallo medetweakers!

Omdat ik op een grafische opleiding zit ben ik van plan binnenkort een Imac aan te schaffen.
De standaart 21.5" met i5 processor en 4GB ram. Alleen vindt ik 4GB ram veel te weinig op goed mee te kunnen monteren en special effects mee te kunnen maken. Maar een upgrade naar 8GB kost bij Apple gelijk 200euro extra. En dat vindt ik wel erg veel. Op youtube zijn meerdere filmpjes waar het erg makkelijk lijkt om de ram te vervangen, of bij te stoppen. Weet iemand of de 21.5" mac 2 of 4 RAM sloten heeft en of het goed te doen is?

Alvast bedankt!

EDIT: De 2 of 4 sloten vraag ik omdat Apple aangeeft bij sommige modellen maximaal 8GB en andere wel 16GB RAM
Tussen de opties staan 4 en 8GB geheugen, maar ik ga het even checken. Moment!

Edit:
http://support.apple.com/kb/HT4621

Zowel het 21,5" model als het 27" model hebben 4 SO-DIMM Slots. Totaal kan je er dus maximaal 16GB in plaatsen.

Ik kan je uit ervaring zeggen dat deze:
pricewatch: Corsair CMSA8GX3M2A1066C7

Werken. Onlangs bij een vriend geïnstalleerd.

Hopelijk ben je hiermee geholpen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door naarden 4ever op 14-04-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
Jaa klopt, maar ik wil het dus zelf doen, en het liefst 12/16 GB erin doen over 4 slots. Maar als de 21.5" maar 2 slots heeft wordt het wat lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:31
ZicoDon schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:20:
Jaa klopt, maar ik wil het dus zelf doen, en het liefst 12/16 GB erin doen over 4 slots. Maar als de 21.5" maar 2 slots heeft wordt het wat lastiger
Ik heb mijn eerdere post geëdit. Zie daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
Oke top bedankt! Bespaard me een hoop geld! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:32
bedenk wel dat je hiermee dus geen garantie of apple care krijgt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

jctjepkema schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:03:
bedenk wel dat je hiermee dus geen garantie of apple care krijgt!!
Dit is onzin. Zolang je niets beschadigd, heb je gewoon recht op garantie (of Apple Care).

Desalniettemin, deze informatie is vrij eenvoudig op te zoeken bij Apple zelf, en ook hier op Tweakers in topics als [iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 en \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 is hier veel over te vinden. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.