Rubman schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:25:
Mijn vriendin twijfelt over de aanschaf van een nieuwe tel namelijk de Galaxy SII of de One X
Ze neigt wel naar de One X (ook vanwege de prijs) maar de horrorverhalen over de accu en het feit dat deze niet makkelijk te vervangen is voor een reserve schrikken d'r wel een beetje af.
Zijn de accu problemen nu daadwerkelijk opgelost (als in hou houd het goed een dag vol) of zijn er nog steeds veel problemen omtrent te accu?
Denk gelijk welke smartphone je koopt je zelfde probleem hebt (heb zowat alles al geprobeerd)
Dit toestel nodigt uit om te gebruiken dus hoe meer je het in je handen hebt hoe sneller de batterij leegloopt....
Gebruik ik het veel (whatsapp/email/paar keer inloggen via foursquare/paar keer onozel spelletje etc) is het toestel op een uur of 6 zo goed als leeg
als je toestel oplaadt voor je gaat slapen en dan lang in uw bed ligt verbruikt toestel best weinig en kan je nog aan rond de 90% zitten na die 10uur maar daarna gaat het terug pijlsnel
iemand die langer dan dag met zulk toestel kan doen is iemand als mijn vrouw...als je haar belt/sms stuurt ofzo beseft ze dit maar uren later....ze gebruikt het enkel eens om smske te sturen of eens (nu ze smartphone heeft op eens op facebook te gaan of Hln)
Denk dat dan recordtijd van bv 30uur ofzo wel haalbaar is of langer...of dat realistisch is moet je zelf uitmaken
In elk geval ik geloof fabeltjes niet meer van updates etc en zoveel % langer dat bat meegaat
En via progje prutsen aan snelheid om die omlaag te halen of aantal cores te beperken of de truk bij sommige andere toestellen naar 2g etc....tja pffff daarvoor koop ik geen quadcore natuurlijk das zelfde als sportwagen kopen en aan 85+ geven (nie dak die doelgroep wil aanvallen :-) )
nu das mijn mening maar iemand die langer dan dag toestel kan gebruiken zoals sommige beweren wil ik gerust eens zien :-) en eens dag meegaan
Hoop dat men snel eens werkt maakt in zwaardere accus en dan bedoel ik dubbele...als motorola dat kan met die Razr moeten andere dat ook kunnen want 1800mh of 2100mh is gewoon noodzaak vrees ik ....
Voordeel van die One X vind ik wel dat je ledlichtje hebt dus je niet constant moet kijken en scherm aanleggen als je bericht hebt en verbruikt heel weinig in standby
nadeel vind ik persoonlijk dat je zo geen fysieke homebutton hebt om toestel te unlocken...iedere keer prutsen met die powertoets
voordeel van s3 is misschien ietsje meer batterij en verwisselbaar