Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 14:57

Isniedood

nee, echt niet!

BaconPopper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:08:
[...]

Mijn resultaten waren niet zo erg als de jouwe. Ik had wel nog een reboot gedaan vlak voor de test te beginnen zodat er in principe geen apps in memory zaten...
- 30min: 92
- 60min: 83
- 90min: 76
- 120min 69
Ik ben hem nu ook aan het doen. Weet iemand wat normaal zou zijn?

Ik heb soms het gevoel dat apps die hij niet in het batterijverbruik weer geeft gewoon bij het scherm worden opgeteld.

Volgens jouw resultaten zou je die ruim 6 uur je scherm aan kunnen laten staan. Dat cpu verbruik dat het niet mogelijk maakt zie ik nergens terug komen in statistieken terwijl het toch echt zo zal zijn.

Ik zit nu op een half uur en 90&

EDIT
mijn resultaat:

30 min 89
60 min dacht 80
90 min 71
120min 62

Gebruik hem sinds vorige week vrijdag.

[ Voor 7% gewijzigd door Isniedood op 25-04-2012 11:51 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 14:32
Lijken mij iig geen abnormaal slechte waarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Nee, die van mij zijn duidelijk een stuk slechter. Vandaag HTC maar even contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 29-05 14:57

Isniedood

nee, echt niet!

Zeker waar dat die van jou een stuk slechter is, maar die van mij is ook 20% slechter dan die van baconpopper. Dat vind ik fors. Misschien toch maar eens een reset doen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
HTC adviseerde mij het toestel terug te sturen naar de webshop (DOA), zodat ik een nieuwe kan krijgen.

Of naar een servicecenter gaan maar dan gaat 'ie het reparatietraject in. Ik weet niet goed wat te doen..

- naar webshop sturen kan problemen geven en ook daar kan aardig wat tijd overheen gaan. Met problemen bedoel ik; nieuw toestel krijgen die wellicht nóg slechter is (ik lees allerlei klachten over de bouw van t toestel, en flikkeringen en dergelijke, en daar heb ik dus weer géén last van en wil dat graag zo houden)
- naar servicecenter sturen gaat waarschijnlijk meer tijd overheen.
- wachten op een update die hopelijk mijn batterij weer zo maakt als 'ie in t begin was................. maar dit zou slechts hopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 13:45
Ik zou rooten en een custom rom gaan draaien als je verder geen hardware defecten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Heb ik overwogen maar ik wil graag de originele ROM houden, ook icm HTC Sense en dergelijke.. ik neem wel even contact op met t servicecenter, wat ze dénken eraan te kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
De meeste custom ROMs zijn mét sense...
Nu nog wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 14:32
Florine schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:06:
HTC adviseerde mij het toestel terug te sturen naar de webshop (DOA), zodat ik een nieuwe kan krijgen.

Of naar een servicecenter gaan maar dan gaat 'ie het reparatietraject in. Ik weet niet goed wat te doen..

- naar webshop sturen kan problemen geven en ook daar kan aardig wat tijd overheen gaan. Met problemen bedoel ik; nieuw toestel krijgen die wellicht nóg slechter is (ik lees allerlei klachten over de bouw van t toestel, en flikkeringen en dergelijke, en daar heb ik dus weer géén last van en wil dat graag zo houden)
- naar servicecenter sturen gaat waarschijnlijk meer tijd overheen.
- wachten op een update die hopelijk mijn batterij weer zo maakt als 'ie in t begin was................. maar dit zou slechts hopen zijn.
zou in eerste instantie voor webshop opteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik zal doen. Als ik screenshots van anderen bekijk, is mijn batterij toch echt slechter. Maar DOA is 't niet, dus insturen voor garantie. Betekent; telefoon een paar weken kwijt. En dan? Waarschijnlijk is 't iets software matigs, ze zullen echt niet m'n batterij vervangen denk ik. Ik ga nog wel even contact opnemen met HTC, wat ze er dan aan denken te kúnnen doen. Al zullen ze me dat bij de helpdesk ook niet kunnen vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
De HTC klantenservice vertelde mij dat mijn percentages die ik eerder heb genoemd van de batterij'test' inderdaad abnormaal laag waren. Er zit voor mij niets anders op dan het toestel ter reparatie terug te sturen......... en hem dus 2 weken kwijt te zijn. Maar liever dát, dan 1 a 2 jaar met een slechte telefoon te zitten.. Normaal zouden ze een nieuwe batterij sturen, maar ja, dat kan niet bij de One X.
En als het goed is komt mijn HTC Legend vandaag terug net uit de reparatie. Dus daar dan maar weer even naar overstappen.

[ Voor 23% gewijzigd door Florine op 26-04-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Wat ik ook vreemd vind;

bij het opladen vertoont de grafiek altijd een 'sprong' van 90 naar 100%.
Dit is te zien in deze screenshot helemaal rechts:

Afbeeldingslocatie: http://www.ditisthailand.nl/fotos/vanalles/laadgedragonex.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Wow, dat ziet er inderdaad extreem uit zeg, ik zit nu al ehm... 16 uur op 1 lading en hij zit op ~70% nu, lijkt mij uitstekend. Wel vervelend dat er een aantal mensen hier problemen hebben met de batterij. Voor de rest is het in mijn ogen wel een erg fijn toestel om mee te werken. met mijn grote kolenschoppen kan ik overal bij :p

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

Batterijduur verrast me ook, bij niet overdreven gebruik gaat het 2 dagen mee wat heel netjes is. Batterij wordt wel énorm warm bij opladen of gebruik van zware applicaties. Valt hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Florine schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:29:
Wat ik ook vreemd vind;

bij het opladen vertoont de grafiek altijd een 'sprong' van 90 naar 100%.
Dit is te zien in deze screenshot helemaal rechts:

[afbeelding]
Bug die vaker voorkomt. De batterij-indicator is nog steeds gaar en moet gefikst worden door HTC.
Anoniem: 283201 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 03:35:
Batterijduur verrast me ook, bij niet overdreven gebruik gaat het 2 dagen mee wat heel netjes is. Batterij wordt wel énorm warm bij opladen of gebruik van zware applicaties. Valt hier iets aan te doen?
Nee.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 29-04-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Gisteren vanuit Nederland naar Frankrijk gereden met Navigon aan en de telefoon in de officiële lader van HTC.
Een aantal keer de melding gekregen dat de telefoon meer energie verbruikt dan dat er geladen werd. Daarbij de opmerking dat ik Apps moest uitschakelen of het risiko lopen dat mijn telefoon leeg zou lopen.

Naast navigatie alles uit staan en nog steeds loopt de batterij sneller leeg dan dat er geladen wordt. Na 13 uur rijden heb ik gemerkt dat je het scherm uit moet zetten om het te redden anders gaat het echt mis en ben je zo leeg op wat langere afstanden.
Begonnen met een 100% volle batterij overigens.

Maar eens een mail naar HTC aan wagen want dit vind ik echt niet kunnen. Met een legend nooit last van gehad en ik vind dat dit bij een high end telefoon echt onacceptabel is.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 08:07

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Dat is wel heel erg, je zou toch minstens verwachten dat de carkit je telefoon zou bij moeten kunnen houden met energieverbruik..

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431578

Ik twijfelde ontzettend om een HTC One X aan te schaffen na al die horror verhalen over slechte accu prestaties, knipperende schermen en falende uni bodies. Echter toch de knoop doorgehakt en eentje aangeschaft. Ik heb hem nu een week en ik heb geen last van de eerder genoemde kwalen. Mijn telefoon verbruikt in 8 uren idlen (volledige opgenomen in social media en email checks) tussen de 15-18% batterij. Tot nu toe kan ik langer toe met een volledig opgeladen HTC One X dan met mijn vorige Galaxy Nexus of Galaxy S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:18
Saffie_time schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:26:
Gisteren vanuit Nederland naar Frankrijk gereden met Navigon aan en de telefoon in de officiële lader van HTC.
Een aantal keer de melding gekregen dat de telefoon meer energie verbruikt dan dat er geladen werd. Daarbij de opmerking dat ik Apps moest uitschakelen of het risiko lopen dat mijn telefoon leeg zou lopen.

Naast navigatie alles uit staan en nog steeds loopt de batterij sneller leeg dan dat er geladen wordt. Na 13 uur rijden heb ik gemerkt dat je het scherm uit moet zetten om het te redden anders gaat het echt mis en ben je zo leeg op wat langere afstanden.

Maar eens een mail naar HTC aan wagen want dit vind ik echt niet kunnen. Met een legend nooit last van gehad en ik vind dat dit bij een high end telefoon echt onacceptabel is.
en heb je al een reactie, zal een oplader van 2 ampere touwens wel de boel kunnen bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 431578 schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:47:
Ik twijfelde ontzettend om een HTC One X aan te schaffen na al die horror verhalen over slechte accu prestaties, knipperende schermen en falende uni bodies. Echter toch de knoop doorgehakt en eentje aangeschaft. Ik heb hem nu een week en ik heb geen last van de eerder genoemde kwalen. Mijn telefoon verbruikt in 8 uren idlen (volledige opgenomen in social media en email checks) tussen de 15-18% batterij. Tot nu toe kan ik langer toe met een volledig opgeladen HTC One X dan met mijn vorige Galaxy Nexus of Galaxy S2.
Dat is toch een bijzonder hoog verbruik. In dezelfde stand verbruik ik 2-3% per 8 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Oh, ik vond 2% per uur met Sync aan over Wi-Fi al helemaal niet verkeerd.
Ik sync alleen 2 mail accounts, whatsapp en af en toe het weerbericht en ik haal hetzelfde.
Ik zit overigens nog altijd op 1.26.

Vanmorgen de HTC Battery test uitgevoerd, na 60 minuten was er 11% af.
Test dus ruim geslaagd, maar > 70% is ook wel een lekker ruime marge.

2-3% per 8 uur is fenomenaal, custom roms worden steeds verleidelijker zo.
Op xda staat ook een tweak om cores uit te schakelen; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1630200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:06

Saffie_time

Why use this? 42!

llpineapple schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:27:
[...]

en heb je al een reactie, zal een oplader van 2 ampere touwens wel de boel kunnen bijhouden
Ik heb inderdaad reactie gehad.
HTC geeft aan dat je maximaal 3 uur kan navigeren zonder dat de One X aan de lader hangt.
Uit de mail van HTC aan mij:
Het is mogelijk dat de oplader niet genoeg stroom voorziet aan de telefoon waardoor er meer stroom verbruikt wordt dan dat de oplader toevoegt. Zonder oplader zou een telefoon ongeveer een 3 uur mee moeten gaan bij gebruik van navigatie.
Hiermee geven ze dus eigenlijk al aan dat mijn constatering wel juist is.

Als oplossing geven ze aan:
Start het toestel op in de veilige modus om derde partij applicaties uit te sluiten. Deze kunnen dan namelijk niet opgestart worden. U doet dit als volgt:
• Zorg ervoor dat snel opstarten uitgeschakeld is. (Instellingen -> Energie -> Snel opstarten)
• Schakel het toestel uit.
• Zet het toestel weer normaal aan.
• Zodra het licht aan gaat, drukt u op de volume omlaag toets.
• Houdt deze knop ingedrukt totdat het thuisscherm verschijnt.
Als dit het probleem oplost, zal het door derde partij applicaties worden veroorzaakt en kunt u het beste de applicaties gaan verwijderen.

Ik moest een harde reset doen en dan doormiddel van bovenstaande en google navigatie gaan proberen of ik zo wel kon navigeren gedurende langere periode. Nadeel als je in Frankrijk zit (zoals ik op dat moment zat) is dat je dan dus data moet gebruiken tegen roaming tarief.

Heb een harde reset uitgevoerd en Navigon opnieuw geinstalleerd en daarna naar huis gaan rijden.
Wederom met 100% volle batterij vertrokken en het lampje bleef groen gedurende de eerste anderhalf uur. Daarna oranje (als in: toestel wordt geladen) en ik heb ongeveer 5 minuten daarna gekeken wat de accu status was. Deze gaf aan 83%. Dus weer de drop van 100% naar een stuk omlaag zonder reden. Op dat moment gekeken of er andere apps aan staan maar dat was niet het geval.

Na 4,5 uur de eerste melding dat ik meer energie verbruik dan dat er geladen wordt en na ruim 7 uur navigeren moest het scherm echt uit om ervoor te zorgen dat het toestel niet helemaal leeg raakte.

Ik ben nog steeds met HTC in gesprek en ga hier geen genoegen mee nemen. Zoals al gezegd kon ik met mijn oude Legend gewoon de hele dag navigeren als hij maar aan de stroom hing. Ik begrijp dat dit scherm groter is maar dit blijft voor mij onbegrijpelijk dat dit niet getest is of niet belangrijk genoeg bleek om op te lossen alvorens de One X op de markt te brengen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Hoeveel mA is je autolader? Is het een officiële, uitgebracht voor HTC?

@Jeroen07, dat is niet de batterij maar de processor.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
De laatste week red ik het 2 dagen met 1 keer opladen. Dan gaat hij in de nacht wel uit. Ik heb wifi en bluetooth standaard aan, sync gmail automatisch de rest van m'n mails handmatig. Bellen doe ik niet veel maar wel wat <10 minuten per dag schat ik. Ik luister wel nog naar muziek in de auto over bluetooth.

Dus het is afhankelijk van het gebruik maar er is hoop jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
  • Laatst online: 16-04 06:39
Hmm, beetje heel erg jammer dit. Ik heb al update gedaan, en ik heb hem net 1 dag. En vanacht heel de tijd opgeladen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/hosted/b93b3e86c89fbbb9433779d3d4d2fa6f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En het scherm heeft 2 uur en 41 minuten aangestaan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
  • Laatst online: 16-04 06:39
nee, niet constant ook wel eens uit, maar dan nog? Als hij 2 uur en 41 min aan zou die dan al leeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Ja, das best redelijk voor de One X.

Ik zit nu op 51%, na 15 uur, met nog geen 40 min screen on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Mijn telefoon is terug uit reparatie (ivm slechte batterij). Heb wel het idee dat hij nu beter is? Maar wellicht kotm dat door 1.29...
ze hebben een software update gedaan, accu vervangen en 'onderdeel' vervangen? Vraag me af welk onderdeel dan (wordt echt los van de accu genoemd).

In ieder geval; nu 20 uur 'aan', met 2 uur en 45 minuten screen on tijd en nog 9% over. Niet geweldig, maar al stuk beter dan het was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Bijna 3 uur screen-on tijd is niet slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco_NL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 21:21
Saffie_time schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:26:

Ik heb ook navigon, van het weekend van Noordholland naar limburg gereden en weer terug, maar aan de einde van de rit had ik gewoon een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53
Saffie_time schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:01:
[...]

Ik heb inderdaad reactie gehad.
HTC geeft aan dat je maximaal 3 uur kan navigeren zonder dat de One X aan de lader hangt.
Uit de mail van HTC aan mij:
Het is mogelijk dat de oplader niet genoeg stroom voorziet aan de telefoon waardoor er meer stroom verbruikt wordt dan dat de oplader toevoegt. Zonder oplader zou een telefoon ongeveer een 3 uur mee moeten gaan bij gebruik van navigatie.
Hiermee geven ze dus eigenlijk al aan dat mijn constatering wel juist is.

Als oplossing geven ze aan:
Start het toestel op in de veilige modus om derde partij applicaties uit te sluiten. Deze kunnen dan namelijk niet opgestart worden. U doet dit als volgt:
• Zorg ervoor dat snel opstarten uitgeschakeld is. (Instellingen -> Energie -> Snel opstarten)
• Schakel het toestel uit.
• Zet het toestel weer normaal aan.
• Zodra het licht aan gaat, drukt u op de volume omlaag toets.
• Houdt deze knop ingedrukt totdat het thuisscherm verschijnt.
Als dit het probleem oplost, zal het door derde partij applicaties worden veroorzaakt en kunt u het beste de applicaties gaan verwijderen.

Ik moest een harde reset doen en dan doormiddel van bovenstaande en google navigatie gaan proberen of ik zo wel kon navigeren gedurende langere periode. Nadeel als je in Frankrijk zit (zoals ik op dat moment zat) is dat je dan dus data moet gebruiken tegen roaming tarief.

Heb een harde reset uitgevoerd en Navigon opnieuw geinstalleerd en daarna naar huis gaan rijden.
Wederom met 100% volle batterij vertrokken en het lampje bleef groen gedurende de eerste anderhalf uur. Daarna oranje (als in: toestel wordt geladen) en ik heb ongeveer 5 minuten daarna gekeken wat de accu status was. Deze gaf aan 83%. Dus weer de drop van 100% naar een stuk omlaag zonder reden. Op dat moment gekeken of er andere apps aan staan maar dat was niet het geval.

Na 4,5 uur de eerste melding dat ik meer energie verbruik dan dat er geladen wordt en na ruim 7 uur navigeren moest het scherm echt uit om ervoor te zorgen dat het toestel niet helemaal leeg raakte.

Ik ben nog steeds met HTC in gesprek en ga hier geen genoegen mee nemen. Zoals al gezegd kon ik met mijn oude Legend gewoon de hele dag navigeren als hij maar aan de stroom hing. Ik begrijp dat dit scherm groter is maar dit blijft voor mij onbegrijpelijk dat dit niet getest is of niet belangrijk genoeg bleek om op te lossen alvorens de One X op de markt te brengen.
Mijn HD2 met Android en nu mijn Galaxy Nexus lopen ook langzaam leeg aan de lader met navigatie aan.

Je kan er wel geen genoegen mee nemen, maar het is gewoon een feit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mijn vriendin twijfelt over de aanschaf van een nieuwe tel namelijk de Galaxy SII of de One X
Ze neigt wel naar de One X (ook vanwege de prijs) maar de horrorverhalen over de accu en het feit dat deze niet makkelijk te vervangen is voor een reserve schrikken d'r wel een beetje af.
Zijn de accu problemen nu daadwerkelijk opgelost (als in hou houd het goed een dag vol) of zijn er nog steeds veel problemen omtrent te accu?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Minder, maar er is nog wel variatie. Uiteindelijk zijn de echte problemen in de meeste gevallen wel opgelost. En anders breng je em terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131210

Rubman schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:25:
Mijn vriendin twijfelt over de aanschaf van een nieuwe tel namelijk de Galaxy SII of de One X
Ze neigt wel naar de One X (ook vanwege de prijs) maar de horrorverhalen over de accu en het feit dat deze niet makkelijk te vervangen is voor een reserve schrikken d'r wel een beetje af.
Zijn de accu problemen nu daadwerkelijk opgelost (als in hou houd het goed een dag vol) of zijn er nog steeds veel problemen omtrent te accu?
Denk gelijk welke smartphone je koopt je zelfde probleem hebt (heb zowat alles al geprobeerd)

Dit toestel nodigt uit om te gebruiken dus hoe meer je het in je handen hebt hoe sneller de batterij leegloopt....
Gebruik ik het veel (whatsapp/email/paar keer inloggen via foursquare/paar keer onozel spelletje etc) is het toestel op een uur of 6 zo goed als leeg
als je toestel oplaadt voor je gaat slapen en dan lang in uw bed ligt verbruikt toestel best weinig en kan je nog aan rond de 90% zitten na die 10uur maar daarna gaat het terug pijlsnel
iemand die langer dan dag met zulk toestel kan doen is iemand als mijn vrouw...als je haar belt/sms stuurt ofzo beseft ze dit maar uren later....ze gebruikt het enkel eens om smske te sturen of eens (nu ze smartphone heeft op eens op facebook te gaan of Hln)
Denk dat dan recordtijd van bv 30uur ofzo wel haalbaar is of langer...of dat realistisch is moet je zelf uitmaken

In elk geval ik geloof fabeltjes niet meer van updates etc en zoveel % langer dat bat meegaat

En via progje prutsen aan snelheid om die omlaag te halen of aantal cores te beperken of de truk bij sommige andere toestellen naar 2g etc....tja pffff daarvoor koop ik geen quadcore natuurlijk das zelfde als sportwagen kopen en aan 85+ geven (nie dak die doelgroep wil aanvallen :-) )

nu das mijn mening maar iemand die langer dan dag toestel kan gebruiken zoals sommige beweren wil ik gerust eens zien :-) en eens dag meegaan

Hoop dat men snel eens werkt maakt in zwaardere accus en dan bedoel ik dubbele...als motorola dat kan met die Razr moeten andere dat ook kunnen want 1800mh of 2100mh is gewoon noodzaak vrees ik ....

Voordeel van die One X vind ik wel dat je ledlichtje hebt dus je niet constant moet kijken en scherm aanleggen als je bericht hebt en verbruikt heel weinig in standby
nadeel vind ik persoonlijk dat je zo geen fysieke homebutton hebt om toestel te unlocken...iedere keer prutsen met die powertoets

voordeel van s3 is misschien ietsje meer batterij en verwisselbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Ik kom zonder problemen de dag door, en dat is dan van 5.30 uur tot 23:00 uur.
Met Wi-Fi altijd aan (en 80% verbonden), matig 3G bereik, sync van Gmail, tussen 8 en 4 push van exchange op werk.
En google maps die mijn locatie bijhoudt en automatisch incheckt.
Polls van facebook app en af en toe het weerbericht.
En meestal heb ik nog ongeveer 50% over. (en dat is op de oudste software, nieuwe zou beter kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Weet iemand waar een goede autolader te vinden is?
Dus 1 met een goede mAh
Heb er 1 met 1mAh maar dan zuigt ie tijdens navigatie nog steeds leeg.
Kan dit iets zijn zodat ie wel goed oplaadt tijdens navigeren?
http://dx.com/p/designer-...k-dc-12-24v-127198?item=3

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Heeft geen zin, hij vraagt toch niet meer dan 1A, al hang je hem aan een 10A lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
  • Laatst online: 05-05 00:11
10 % op een nacht van 7u :( (Wifi en sync aan)
Heb de One X wel nog maar 2 dagen nu, maar wel met Revolution HD rom.
Ik ga nu terug naar de standaard rom om mijn batterij eens te laten leeglopen en dan die test te doen met 2 uur screen on time.
Heeft er iemand nog ideeën? Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
2% per uur met Wi-Fi en sync aan vind ik netjes.
Daar zit jij onder, met je 1,5% per uur.
Volgens mij heb je geen reden tot klagen.

En ik zou ook nog even bij deze ROM blijven en het een paar charge cycles aankijken, misschien geeft dat nog verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Ik heb net even terug de stock 1.29 gezet. Enkel en alleen om die test uit te voeren, deze namiddag zet ik die andere rom terug. En ik ga inderdaad een paar cycles doorlopen om te zien of het beter gaat. Ik hoop het :)
(Wel frappant dat die rom die ik had gezet duidelijk vlotter werkt dan de stock :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Batterij eens helemaal leeg laten gaan tot zo'n 3% en dan de One X uit gezet en gedurende 4 uur laten opladen. Resultaat? 18u gsm op kunnen laten staan met 3u en 22 min screen on time! 1u en 20 min met het scherm op automatisch en de andere 2u met het scherm op het minste licht! Gedurende die 2u stond mijn wifi wel uit maar stond Coyote wel heel de tijd op! De gsm werd toen ook helemaal niet warm.
Als het een tip voor iedereen kan zijn, volgens mij laat je best elke keer je batterij zo ver mogelijk leeglopen en zet hem uit tijdens het laden. Ik ben nu echt wel tevreden en als ik terug ben van vakantie ga ik eens zien of het met een custom rom werkelijk beter gaat :). Verder ga ik binnenkort wel nog eens de batterij test doen om te kijken hoeveel batterij hij werkelijk verliest. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ys8574 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:01:
Als het een tip voor iedereen kan zijn, volgens mij laat je best elke keer je batterij zo ver mogelijk leeglopen en zet hem uit tijdens het laden.
Nou, nee :X Ik denk dat je je even in moet lezen in de gebruikte batterijtechnologie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
ys8574 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:01:
Batterij eens helemaal leeg laten gaan tot zo'n 3% en dan de One X uit gezet en gedurende 4 uur laten opladen. Resultaat? 18u gsm op kunnen laten staan met 3u en 22 min screen on time! 1u en 20 min met het scherm op automatisch en de andere 2u met het scherm op het minste licht! Gedurende die 2u stond mijn wifi wel uit maar stond Coyote wel heel de tijd op! De gsm werd toen ook helemaal niet warm.
Als het een tip voor iedereen kan zijn, volgens mij laat je best elke keer je batterij zo ver mogelijk leeglopen en zet hem uit tijdens het laden. Ik ben nu echt wel tevreden en als ik terug ben van vakantie ga ik eens zien of het met een custom rom werkelijk beter gaat :). Verder ga ik binnenkort wel nog eens de batterij test doen om te kijken hoeveel batterij hij werkelijk verliest. Ik ben benieuwd!
Waar je gelijk in hebt is dat je telefoon lang aan de lader moet hangen. Volgens mij zit daar het verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 14:42
Wat een horrorverhalen overal over deze telefoon. Erg jammer, gun het HTC wel om er weer bovenop te komen. Maar is een screentime van 2,5-3 uur echt normaal voor een One-x? Ik vind dat maar zeer matig want dat betekent dat je hem amper kunt gebruiken. Mijn Galaxy S2 is ook geen wonderkind qua batterij, maar het scherm kan wel 4-5 uren branden. Uiteraard haalt'ie dit niet meer na een dag standby.

Wat jullie ook niet moeten vergeten is dat de batterij de eerste 2 weken ongeveer alleen maar sterker wordt. Bij mijn oude Wildfire heeft dit echt heel veel uitgemaakt. Ik gok dat de accu na een 2-3 weken zeker tweemaal zo lang meeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
marhalm schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:07:
Wat een horrorverhalen overal over deze telefoon. Erg jammer, gun het HTC wel om er weer bovenop te komen. Maar is een screentime van 2,5-3 uur echt normaal voor een One-x? Ik vind dat maar zeer matig want dat betekent dat je hem amper kunt gebruiken. Mijn Galaxy S2 is ook geen wonderkind qua batterij, maar het scherm kan wel 4-5 uren branden. Uiteraard haalt'ie dit niet meer na een dag standby.

Wat jullie ook niet moeten vergeten is dat de batterij de eerste 2 weken ongeveer alleen maar sterker wordt. Bij mijn oude Wildfire heeft dit echt heel veel uitgemaakt. Ik gok dat de accu na een 2-3 weken zeker tweemaal zo lang meeging.
Wel, dan valt het toch wel mee voor de One-X? Als je de helderheid niet steeds op het maximum zet haalt hij wel redelijke tijden. Het hangt vooral af wat je ondertussen met je gsm doet. De processoren vragen ook enorm veel van de batterij als je ze allemaal tegelijk nodig hebt. Ik ben er wel tevreden over! Een hele verbetering tov mijn HD2 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Komt ook door de schermen, die zijn gewoon groot e met meer pixels.
De s3 heeft hetzelfde. De overigens gaan er geruchten dat de batterij tijd nog wel erg verlengd gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:30
Handig app gevonden. Zijn verborgen HTC instellingen die het wat handiger maakt om dingen in / uit te zetten om de batterij te besparen.

Google Play: Hidden Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:36
eigenlijk geen problemen met de batterijtijd van de One X....oke aan het eind van de dag is hij leeg en moet hij weer opgeladen worden maar dat ik met alle smartphones die ik gehad heb.

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
*weg* werving is op het forum niet toegestaan.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 25-09-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipnie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
na ruim een jaar lijkt de batterij ineens bejaard te zijn geworden.
De telefoon is sinds een paar maanden 2 keer zo snel leeg, dwz na 7 uur nauwelijks gebruik nog maar op 10% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jup, die van mij deed ook niet veel meer, en ligt nu bij Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 15:50

P-ter

...

Ik heb hetzelfde probleem, is dit iets dat binnen de garantie valt? Ik heb altijd gedacht dat de batterij uitgesloten was?
Pagina: 1 2 Laatste