Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Inleiding

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gb6sdE7GJmfbva18rs9QOSzi/full.png

HTC heeft de One X in Nederland uitgebracht met de welbekende 1.26-firmware. Nu heeft deze waarschijnlijk nogal wat bugs, die onder meer een suboptimale batterijduur veroorzaken. Er wordt verwacht dat HTC met een fix komt, die waarschijnlijk onder de noemer 1.28 wordt uitgebracht. Update: er zijn inmiddels nieuwe software-versies uitgebracht die inderdaad verbeteringen bieden. Toch heeft niet iedereen hier baat bij.

Bekende problemen en fixes

-Er gaat waarschijnlijk iets fout met het 'powermanagement' van Nvidias Tegra 3-chip, waardoor de batterij sneller leegloopt dan zou moeten.
-De batterij kan in het begin nogal snel leeglopen. Dit wordt echter verholpen door een paar keer op te laden.
-Het installeren van een custom ROM, zoals Android Revolution HD kan de batterijduur verbeteren.

Dit topic

In dit topic kun je je eigen batterijproblemen posten en bespreken. Het is ook mogelijk om tips en trucs te posten die de batterijduur kunnen verlengen. Wat je onder andere kunt melden is je schermtijd en hoe de batterij precies verbruikt wordt, te vinden in de instellingen van je toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 07-05-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb zelf nogal last van batterydrain. Voornamelijk wifi en gsm trekken het toestel sneller dan normaal leeg. Ook springt de telefoon vrij snel van 100% naar <90. Als ik hem van de lader af haal duurt het een paar minuten voordat de batterij minder dan 90 procent overheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:02
Ik heb zelf ook last van drain. de ene keer als ik hem van de lader afhaal blijft lang op 100% en de andere keer is hij Binnen no time 88%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik merk dat het bij het opladen ook gebeurt: vanaf 90 procent springt ie zo naar 100. Ik heb em er nog een tijdje aan gehangen vandaag om hem "echt" 100 te laten halen, maar dat helpt schijnbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Via XDA is nu de 1.28.x rom te vinden gemaakt door Paul O Brien. Hij is gebaseerd op de Chinese versie van een paar dagen geleden, maar sommige mensen melden betere batterij prestaties. Tevens schijnt de locatie van de tegra powermanagement daemon zich niet op de juiste plaats te bevinden in onze firmwares. Dit zou als gevolg hebben dat hij momenteel niet kan schakelen tussen verschillende performance profielen. Via XDA is ook dit te verhelpen door een bepaald bestand naar de juiste locatie te kopiëren.

Beide dingen hebben helaas wel root nodig, oftewel een unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Yep, datzelfde wordt aangepast in een aantal custom ROM's. Dan hoef je dat niet zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19
Misschien leuk om te proberen je battery life te verbeteren? Root is niet required :)

http://androidcommunity.c...-better-battery-20120413/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Ik heb een poging gedaan om die fix te doen maar ik kom niet echt ver. Misschien iemand die er een duidelijke nederlandse vertaling van kan maken?

edit: Waar staat bijvoorbeeld de system/app map? en wat is adb? sorry maar ik ben helemaal nieuw in de android wereld.

[ Voor 28% gewijzigd door _FrostBite_ op 14-04-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
_FrostBite_ schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:29:
Ik heb een poging gedaan om die fix te doen maar ik kom niet echt ver. Misschien iemand die er een duidelijke nederlandse vertaling van kan maken?
Zover ik het topic las heb je dus wel root nodig.

Edit: adb is een programma wat in de Android SDK zit. Hiermee kan je dus vanaf de computer een android telefoon aangesloten via USB kabel commando's geven.

Je system/app map staat gewoon in de root van je telefoon.

[ Voor 26% gewijzigd door krijn1985 op 14-04-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hoeveel is bij jullie de drain per uur eigenlijk? Hier draint het toestel 3% per uur, wat ik belachelijk veel vind. Grootste verbruiker is Android OS, zal waarschijnlijk door het eerdergenoemde foutieve powermanagement komen. Verder wifi/cell, mogelijk doordat ik nog geen verbinding met een provider heb (nummer moet nog overgezet worden, te lui om micro-sim te knippen).

Al met al valt het tegen dus. Tot nu toe.

Ik merk overigens ook dat de batterij veel langzamer leegloopt als het accupercentage rond de 20 procent ligt. Had al gelezen dat de cores zich automatisch terugschakelen als de batterij bijna leeg is, maar ik merkte niet echt een verslechtering in de performance. Wel interessant, want dat betekent dat er in potentie heel veel uit te persen is met een beetje fatsoenlijk powermanagement.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 14-04-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Vandaag dit gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16525297/dump/OneX/2012-04-14%2016.04.18.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16525297/dump/OneX/2012-04-14%2016.04.28.png

(schermtijd ook gepost omdat dat de grootste drain is en een goede indicatie geeft van je verbruik)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
M'n eerste accuverbruik na allereerste keer opladen.. eerste +/- 50 minuten op automatische helderheid gestaan, daarna helderheid iets onder de helft gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.ditisthailand.nl/fotos/vanalles/accugebruik1.pngAfbeeldingslocatie: http://www.ditisthailand.nl/fotos/vanalles/accugebruik2.png

[ Voor 19% gewijzigd door Florine op 15-04-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een Galaxy Nexus en kan melden dat hierboven beschreven eigenaardigheden op de GN eveneens voorkomen. Zo is er verschil in 'oplaadtijd' tussen bijvoorbeeld 0-30% en 70-100% en is het toestel vrij snel bij 90%, om daar dan weer lang te blijven hangen alvorens het verder leeg loopt.

Batterydrain bij Galaxy Nexus (weliswaar custom rom) is ook niet consistent. De ene nacht (8 uur) haal ik 2% drain, terwijl de andere nacht rustig 12% verstookt wordt. Ik heb dan ook het gevoel dat het aan ICS ligt, zeker nu andere ICS toestellen identieke problemen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb nog eens een nacht gekeken, en het is weer zo dat in het tweede deel van de nacht er ineens iets gebeurd met de wifi-verbinding waardoor de batterij sneller leegloopt. Weer een drain van 14-15% wat ik eerder ook al had. Daar gaat dus iets fout.

Balen, want mijn telefoon houdt het mijn bijna niets doen nog geen dag vol :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:08

D33F

Tweelingtemmer

Hebben meer mensen last van het probleem dat het percentage soms significant dropt ? heb al meerdere keren gehad dat het percentage daalde van 44% naar 32% in 1 keer.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 14:34
Heb net een drain gehad, gelukkig nu wel screens kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-xV7w5YRCAeE/T4rqfhmrVQI/AAAAAAAAAKY/b_v9Lgp1HDs/w601-h1066-k/Screenshot_2012-04-15-17-28-32.png
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-n-dLou8a5Uw/T4rqfk5lU_I/AAAAAAAAAKU/6jiCJkeTruU/s852/Screenshot_2012-04-15-17-28-41.png
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-w9hjsGTiWmA/T4rqf0jTzSI/AAAAAAAAAKQ/AYjlJHBdvdI/s852/Screenshot_2012-04-15-17-28-46.png

Weet niet wat hier gebeurt is, heb hem van de oplader gehaald, mail en wat whatsapp en met wit plaatje kijken of ik scherm vlekken had. Daarna gewoon scherm weer netjes uit gedaan. Had alleen 3g en wifi aan rest uit. Scherm helderheid op auto. Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289649

Practics schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:43:
Heb net een drain gehad, gelukkig nu wel screens kunnen maken.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Weet niet wat hier gebeurt is, heb hem van de oplader gehaald, mail en wat whatsapp en met wit plaatje kijken of ik scherm vlekken had. Daarna gewoon scherm weer netjes uit gedaan. Had alleen 3g en wifi aan rest uit. Scherm helderheid op auto. Iemand hier een verklaring voor?
Geen verklaring, wel een oplossing: rebooten zodra je merkt dat het gebeurt. Waarschijnlijk houdt het systeem één (of meerdere) apps aan die energie verbruiken, maar wordt niet weergegeven welke het is.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 289649 op 15-04-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

"Android besturingssysteem" houdt em blijkbaar uit de slaap. Normaal gesproken is je scherm veruit de grootste verbruiker. Bij jou staat Android nu bovenaan, dat hoort niet.

Je kan erop drukken om wat meer details te zien (bijv. de wakelock tijd)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
David Regeling schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:44:
Hebben meer mensen last van het probleem dat het percentage soms significant dropt ? heb al meerdere keren gehad dat het percentage daalde van 44% naar 32% in 1 keer.
Ja, hier heb ik ook last van. Gebeurt geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:08

D33F

Tweelingtemmer

Ik heb nog geprobeerd om de batterij eerst leeg te maken maar de telefoon bleef gewoon doorlopen op 0% en 3068mV :X hoort de telefoon niet uit te gaan bij zo'n lage spanning ?

Ik heb hem in ieder geval toen zelf maar uitgezet en aan de lader gehangen. Toen viel mij op dat het oranje ledje begon te knipperen (1sec aan, 1 sec uit), ook wilde de telefoon in eerste instantie niet booten ?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er is een nieuwe versie van de Tegra 3-fix uit, die zou beter moeten werken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1599023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 14:32
Bij de Power options heb je de optie om voor Fast Boot te kiezen.
Weet er iemand of deze setting al dan niet een impact kan hebben op de drain van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 22:21
http://db.tt/9ipHQK4B

Veel Wi-Fi, geen GSM (Sim toen nog niet geknipt). Had 'm wel op airplane mode gezet.
Weinig screen-on time; zeker in de eerste periode niet.
De tweede dag foto's (burst) en video.

Hier was ik wel happy mee, nu mét sim gaat 't allemaal wel anders:

Nu zit ik na 13 uur op 73%. Nu Wi-Fi en 2G. Vannacht 3G, maar zonder data. Waardeloos bereik op m'n nachtkastje. Sync/Push nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
RudolfR schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:24:
http://db.tt/9ipHQK4B

Veel Wi-Fi, geen GSM (Sim toen nog niet geknipt). Had 'm wel op airplane mode gezet.
Weinig screen-on time; zeker in de eerste periode niet.
De tweede dag foto's (burst) en video.

Hier was ik wel happy mee, nu mét sim gaat 't allemaal wel anders:

Nu zit ik na 13 uur op 73%. Nu Wi-Fi en 2G. Vannacht 3G, maar zonder data. Waardeloos bereik op m'n nachtkastje. Sync/Push nog niet gebruikt.
veel wifi en airplane mode is tegenstrijdig, maar logisch dat je verbruik laag is zonder continue verbinding.
"weinig screen on time" zegt helemaal niks, voor de 1 is 2 uur weinig, voor de ander is 20 minuten weinig. Gezien het verbruik met screen-on vele malen hoger is dan in standby heb je er pas iets aan als je concrete uren noemt.

Ten slotte, wat is het probleem met 27% verbruik in 13 uur? Als je je toestel in die 13 uur gewoon normaal hebt gebruikt mag je blij zijn, als je dan door rekent kom je aan 48 uur, wat veel is voor een moderne smartphone.
Als je toestel in die 13 uur niet is gebruikt, dan is het niet al te best, maar die problemen (+/- 2% drain in standby) zijn bekend

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Je hebt gelijk, mijn resultaten zijn wat vaag.

Airplane Mode met Wi-Fi lijkt tegenstrijdig, maar kan wel.
In de getoonde periode zal het scherm ongeveer 2 uur zijn aangeweest.

2% drain per uur met Wi-Fi aan vind ik niet slecht, zoiets had ik op m'n Desire ook. Ik heb het toestel nauwelijks gebruikt en misschien heb ik inderdaad een "probleem", maar dat is niet de reden dat ik postte; ik wilde simpelweg wat resultaten delen.

http://db.tt/ZohAKtBH
http://db.tt/mv21kR6B
http://db.tt/aXPmI2TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231469

Ik ben ook nog niet tevreden, gisteravond 75% om 23.30u, vanochtend om 7.00 uur nog maar 58%...
En ik heb alles uit staan, scherm uiteraard, maar ook wifi en data en bluethooth e.d.

En nu ik dit schrijf hangt ie al een uur aan de laptop, maar opladen gaat tergend langzaam, 2% in een uur (met regelmatig checken uiteraard ;-)

Ik heb wel wat gratis apps geïnstalleerd zoals Angry Birds Space en nu heb ik ergens gelezen dat met name de reclames veel drain veroorzaken? Iemand hier ervaringen mee?
En hoe kan ik dit inzichtelijk krijgen?

En wie kent juice defender en werkt dit goed?

Ik wacht met spanning op de update van htc die de accuduur moet verbeteren, ik ga zelf niet lopen rommelen met custom roms e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je ook gekeken wat precies je batterij leegtrok 's nachts?

Reclames kunnen inderdaad drain veroorzaken, maar bij de One X spelen er meer factoren mee. Zeker als je je telefoon een nacht lang niets laat doen, maar je toch nog bijna 20% drain ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231469

nope, ik zal vannacht nog 's kijken (nou, morgenvroeg :-) wat bovenaan de lijst van apps staat.

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas.Pouw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09-2019
Ik gebruik Juice Defender (de gratis versie) nu plus minus vier dagen op mijn One X.

Het programma zegt zelf dat het de accuduur met een factor 1,73 heeft verbeterd in de afgelopen 48 uur. Ik heb het idee dat de accu serieus beter is gaan presteren nadat ik Juice Defender heb geïnstalleerd. Maar ik heb niet zoveel om het mee te vergelijken aangezien ik het maar een dag zonder het programma heb gedaan. Daar komt nog eens bij dat ik al meer berichten heb gelezen hier op Tweakers dat de accu het na een paar dagen beter ging doen.

Die verbetering van zo'n 73 procent lijkt me trouwens sowieso nogal overdreven. Zeker als ik mijn accu duur nu vergelijk met die van sommige andere hier op de fora. Je kan het altijd proberen, mooi meegenomen als het werkt.... Je moet het programma trouwens wel even de kans geven om voor verbetering te zorgen (ik had in het begin maar een verlenging van de accuduur met een factor 1,09)

Hoop dat je er iets mee kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Cas.Pouw op 16-04-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik ga het dan ook maar eens proberen, omdat mijn One X in 20 uur leegloopt zonder dat ik er echt wat mee doe. Totdat HTC een fix uitbrengt voor hun prutsoftware zal ik zelf maar wat moeten proberen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231469

wtf: Gisteravond Juice Defender Ultimate er nog op gezet en rond 12u gaan slapen met 69%.
Alles uitgezet, alle taks gekilled.
Vanochtend 3%!!

Dit kan niet aan Android liggen, dus ik zoeken in de andere apps, en ik denk dat ik het gevonden heb, Avast heeft een optie 'CPU Waakvergrendeling' die de CPU laat draaien als de telefoon in de slaapstand zet.
Dit heb ik nu maar uitgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Heb gisteren mijn 1X rond 16u van de lader gehaald.
Daarna 3x telefoontje van +/- 2min; de nacht door en 's ochtends even een app geladen om het verkeer te checken.
Toen ik rond 11u deze ochtend de screenshot nam, was dit de situatie.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/71272059/Screenshot_2012-04-17-10-53-28.png

's nachts verliest hij altijd ongeveer 15%. Ik zet hem niet in fly-mode, dus wifi/data & BT staan steeds op.
Brightness staat op automatisch.
Wat me opvalt is dat 28% verloren ging aan ongeveer 5min bellen.
Van die 23% Screen is er nog geen 30min. dat het scherm effectief op stond.

Lijkt jullie dit normaal? Of neem ik beter contact op met HTC helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Normaal vind ik het niet, maar je kan beter even wachten op een update van HTC. Je bent namelijk niet de enige. Wel kun je natuurlijk contact opnemen met de helpdesk en vragen wat ze er van vinden. Maar het zou met een update wel gefixed moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
mijn scherm staat altijd op 1 qua verbruik
maar toen ik gister een paar minuten had gebeld, stond 'voice calls' gelijk op nummer 2 als hoogste verbruiker. En dat bij een paar min bellen in 24 u idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
RoD schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:34:
Normaal vind ik het niet, maar je kan beter even wachten op een update van HTC. Je bent namelijk niet de enige. Wel kun je natuurlijk contact opnemen met de helpdesk en vragen wat ze er van vinden. Maar het zou met een update wel gefixed moeten worden.
Helaas is er voorlopig nog geen nieuws over wanneer deze er nu gaan komen in BE/NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nou, 1.28 geïnstalleerd, maar het helpt allemaal niets. Nog steeds loopt de batterij belachelijk snel leeg. Batterij-indicator werkt ook niet naar behoren: zag em net weer ineens 6 procent teruglopen.Ik twijfel erover om het ding terug te brengen..

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 18-04-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Is er ergens een bron dat 1.28 de batterijduur moet gaan verbeteren, zoals tweakers beweert?
"maar eerder heeft HTC aangegeven dat de release is bedoeld om klachten over de accuduur op te lossen."

't Bericht is toch al zo lekker vaag met dat verhaal over de "power-management-app", die nog steeds verkeerd staat en waar bovendien niemand van weet of 't überhaupt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaril
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 00:12
Sinds de zogenaamde "update" 1.28 draint hij de batterij in 2 uur ongeveer 50% met alleen fm radio luisteren.
Heb even gekeken naar het verbruik en de mediaserver trekt te batterij leeg als een gek. Dat is echt niet normaal. Je voelt ook dat hij warm blijft (dus de processor blijft bezig).

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/6770/screenshot2012041909275.png

Een snelle zoektocht levert niet zoveel op, behalve dat je een corrupte foto hebt oid. Het verwijderen van de DCIM map en opnieuw opstarten zou dit op moeten lossen. Helaas werkt dat niet bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaril op 19-04-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Die mediaserver zie je vrij vaak naar boven komen indien de batterij snel leeg gaat. Heb het zelf nog niet gehad, dus ik weet ook niet hoe het op te lossen is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaril
_Christiaan_ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:05:
Die mediaserver zie je vrij vaak naar boven komen indien de batterij snel leeg gaat. Heb het zelf nog niet gehad, dus ik weet ook niet hoe het op te lossen is.
Ik heb intussen alle muziek, video's en foto's eraf gegooid. Daarna opnieuw opgestart en hij begint nu langzaam bij te laden. Het schijnt dat als je de gallerij opstart hij begint met het gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RudolfR schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:04:
Is er ergens een bron dat 1.28 de batterijduur moet gaan verbeteren, zoals tweakers beweert?
"maar eerder heeft HTC aangegeven dat de release is bedoeld om klachten over de accuduur op te lossen."

't Bericht is toch al zo lekker vaag met dat verhaal over de "power-management-app", die nog steeds verkeerd staat en waar bovendien niemand van weet of 't überhaupt werkt.
Volgens Techzek zou de accuduur met zeker 15% toe moeten nemen:
HTC One X Gets First Official Software 1.28.401.9 Update, Key Features & Tutorial Included

Battery Life Issues.
This is one of the most common problems for newly-released devices because there are always some flaws and inconsistencies between the hardware and the software leading to fast draining of the battery. HTC promised that on the first update, battery life issues will be among the things that will be addressed and it’s true. One tech firm reported that there has been a 15% increase in the battery life after the update but we were actually expecting more.
http://www.techzek.com/ht...-tutorial-included-87982/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaril
Heb een fabrieksreset gedaan. Het probleem is (nog) niet terug gekomen. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1587888

beide custom roms hebben geen batterij problemen zo te zien }:O betekent wel dat je je toestel moet rooten, maar volgens mij is dat niet meer zo moeilijk tegenwoordig aangezien de bootloader toch is unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@tweaker2010
Bedankt voor de link.

@ArcticWolf
Moeilijk niet, maar je moet via htcdev.com de bootloader unlocken en dat kan invloed hebben op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RudolfR schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:04:
@tweaker2010
Bedankt voor de link.

@ArcticWolf
Moeilijk niet, maar je moet via htcdev.com de bootloader unlocken en dat kan invloed hebben op je garantie.
Yep, dat staat idd in de kleine lettertjes
Maar ik zit al een tijdje in dev wereld met m'n HTC desire Z en mensen die hun toestel hadden gebrickt ivm radio flashen ofzo en heb nog nooit gezien dat ze moeilijk deden over custom software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ik zie bij heel veel screenshots dat de mediaserver het meeste gebruikt. Bij mij is dat nooit het geval. Bij mij is het scherm +60% of meer van het verbruik en heb de helderheid op auto staan? iemand een verklaring?

Ook zie ik helemaal geen verschil na de update. Misschien dat hij idle iets minder neemt maar dat is niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Normaal gesproken is het scherm de grootverbruiker.
Ook bij automatische brightness. Zeker omdat deze bij de X vrij hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
_FrostBite_ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:11:
Ik zie bij heel veel screenshots dat de mediaserver het meeste gebruikt. Bij mij is dat nooit het geval. Bij mij is het scherm +60% of meer van het verbruik en heb de helderheid op auto staan? iemand een verklaring?

Ook zie ik helemaal geen verschil na de update. Misschien dat hij idle iets minder neemt maar dat is niet noemenswaardig.
De verklaring is waarschijnlijk dat er bij jou niets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
dat zou kunnen inderdaad. ik heb helemaal geen problemen verder met mijn mobiel. alleen het flikkerend scherm bij het laden van play maar dat is hier verder offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hier nog iemand met een flink verbeterde batterijduur bij 1.28:
jodel99999 in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231469

Ik had voor de update al Juice Defender Ultimate en taskkiller erop gezet die ieder half uur alles killed (behalve belangrijke processen EN juicedefender natuurlijk) en ik merkte toen (dinsdag) al een WERELD van verschil. Ik heb m gisterochtend met 100% mee naar m'n werk genomen, overdag mee gebeld, wat gemaild en aan collega;s laten zien ;-) en ik had 's avonds nog 73% over!

Ook s' nachts gaat e rnu maar 1 a 2 % af, perfect gewoon.

Ik kan met name Juice Defender iedereen van harte aanraden, als je even de tijd neemt kan je echt heel veel instellen, super gewoon.

Ik heb vandaag .28 erop gezet, maar ik verwacht nu geen wonderen (meer).
Wellicht als die nvidia app wel in de juist edirectory gezet is, maar ik wacht rustig af op de htc uitrol hiervan.

Ik ben iig van een sceptische gebruiker na de eerste drie dagen inmiddels een uitermate tevreden gebruiker van de One X.

Dit is mijn 3e HTC en ik ben altijd zeer tevreden geweest, en nu dus weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb Juice Defender ook geprobeerd, maar dat hielp niets. De drain was alleen maar erger.

Wel heb ik net een custom rom geprobeerd, en dat lijkt de boel aanzienlijk te hebben verbeterd. De batterij doet het nu al 2 uur op 100%, terwijl ik anders dan al lang 5-10% drain had gehad. 1.28 hielp overigens niets. Maar nu lijkt het dus beter. Vannacht nog maar even testen om het te bevestigen.

Edit: het gaat trouwens om Android Revolution 3.0

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 19-04-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Ik weet niet of dit hier al langs was gekomen?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1608639

Gaat over dat .apk bestandje dat op een verkeeerde plek zou staan waardoor het energiemanegment van de One X niet zou deugen.

't Lijkt er nu weer op dat dat dus wss. toch niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 08:12
Ik heb de update ook geinstalleerd en vind de batterij nog steeds niet je van het.
Vannacht aan de oplader gehad.
binnen 10min 2% van de batterij af. 10min later weer zo gaat het door tot 90% en dan lijkt het
wat rustiger te worden.

Nu heb ik wel Bluetooth en WIFI standaard aan staan. Ik kwam overigens van een GNexus
en daar kon ik dus makkelijk anderhalve dag halen maar 2% per 10min is wel erg extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb net een custom rom geïnstalleerd en al mijn problemen zijn opgelost. _O_ Vannacht (7 uur) is er niets afgegaan qua accupercentage. Ik denk toch dat het iets met powermanagement te maken heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 20-04-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
RoD schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:49:
Ik heb net een custom rom geïnstalleerd en al mijn problemen zijn opgelost. _O_ Vannacht (7 uur) is er niets afgegaan qua accupercentage. Ik denk toch dat het iets met powermanagement te maken heeft.
Als je de ROM nét pas geflasht hebt, dan had je in de nacht toch gewoon de stock ROM? :+
Klinkt wel heel erg goed. :9~ Misschien wel te goed.

Kun je iets meer info geven over die periode van 7 uur? 3G? Wi-Fi? BT? Sync?
Plaatjes, ook leuk. (Dat zal dan wel een paar procenten gaan kosten...)

Oh, en vertellen welke ROM dat is, natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door RudolfR op 20-04-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RoD schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:49:
Kijk, dat is goed nieuws! Ben benieuwd welke ROM dat is en een paar screens zou ook niet verkeerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
RudolfR schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:54:
[...]

Als je de ROM nét pas geflasht hebt, dan had je in de nacht toch gewoon de stock ROM? :+
Klinkt wel heel erg goed. :9~ Misschien wel te goed.

Kun je iets meer info geven over die periode van 7 uur? 3G? Wi-Fi? BT? Sync?
Plaatjes, ook leuk. (Dat zal dan wel een paar procenten gaan kosten...)

Oh, en vertellen welke ROM dat is, natuurlijk.
Die 7,5 uur was met niets doen, uiteraard. Wifi stond aan, sync ook, verder niets. Er is gedurende de nacht mail binnengekomen dus hij heeft wel wat gedaan.

De rom is Android Revolution HD 3.0. Screenshot ga ik nu even maken.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7864541/Screenshot_2012-04-20-09-00-34.png
Hier is het scherm al een minuutje of twee aan geweest om mail te lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 20-04-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Nog steeds geen SIM?
Maps 16? Latitude aangemeld zeker?

Wel netjes, hoop dat 't zo goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 10:40
Toch jammer dat ik 's nachts een drain had van 16%. Heb vanochtend alleen even mijn scherm aan gehad om de wekker uit te zetten. Wat mij opviel is dat de drain wanneer wifi aanstaat het ergst is, hier stond een stijl lijntje in de grafiek. Dan gaat de wifi op slaapstand en wordt het iets beter. Niet tevreden. Weet nog ook niet helemaal zeker of ik al wil rooten. Ik wacht stiekem liever op de S-OFF manier, als die komt...

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25627335/2012-04-21%2011.51.03.png

[ Voor 3% gewijzigd door Victor.S op 21-04-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik vind mn batterij echt bar slecht. Hij is vanaf kwart voor 11 vanochtend van de lader, dus nog geen 2 uur, en staat nu al op 92% terwijl ik er weinig mee doe. (17 min screen on tijd)

[ Voor 6% gewijzigd door Florine op 21-04-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Florine schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:35:
Ik vind mn batterij echt bar slecht. Hij is vanaf kwart voor 11 vanochtend van de lader, dus nog geen 2 uur, en staat nu al op 92% terwijl ik er weinig mee doe. (17 min screen on tijd)
Dat vertaalt zich naar 3+ uur schermtijd, wat helaas best wel gemiddeld is voor deze telefoon.
RudolfR schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:11:
Nog steeds geen SIM?
Maps 16? Latitude aangemeld zeker?

Wel netjes, hoop dat 't zo goed blijft.
Wel sim, maar abonnement is nog niet ingegaan. Inderdaad aangemeld bij Latitude.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 21-04-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Na de update merk ik toch niet echt veel verschil.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/71272059/Screenshot_2012-04-21-12-55-05.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/71272059/Screenshot_2012-04-21-12-55-11.png

Ok, ik doe er 1 dag en 3 uur mee, maar echt veel heb ik dan niet gebruikt.
max. 45min angry birds, een paar korte telefoontjes en een beetje surfen toen ik aan de kassa van de winkel stond te wachten...

Als ik dit vergelijk met wat ik hier lees bij anderen. 0-1% verlies 's nachts, met wifi aan...
Daar kan ik alleen maar van dromen :/

Kan je dit bij HTC als reden aanhalen voor een wissel?

[ Voor 4% gewijzigd door BaconPopper op 21-04-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 08:12
Ik ben echt diep teleurgesteld in mijn HTC (geupdate en wel)
vandaag 8uur volgehouden. Hij ligt dan ook nu klaar om retour gestuurd te worden
Wat er mee gedaan? 3min geinternet, wifi aan en zo nu en dan wordfeud

Gelukkig had ik mijn Nexus nog die het wel 1 dag kan volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Baconpopper, die van mij lijkt vergelijkbaar met die van jou.
De batterij lijkt zelfs achteruit gegaan na de update.

Voorheen haalde ik 2,5u screen on tijd en een dag aan staan.. nu zit ie na 18 uur op 30% met een screen on tijd van 1u en 24 minuten.

Ik dacht een keer gezien te hebben (in 1.26) dat er 's nachts maar een procent of 3 was afgegaan, maar dat is de laatste tijd toch zeker >10%. En dat is met wifi aan en sync aan, maar bijv mail maar 1 x per uur syncen en dergelijke dus geen overdreven dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Bij mij heb ik het syncen van mail zelfs afgezet en laat hem enkel updaten als ik mail app open.
Ik ga morgen mijn licht eens opstellen bij de support van htc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Laat me weten hoe 't afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb afgelopen nacht weer eens even getest.
Begin van de nacht: 67%.
Vanochtend na een refresh van de batterystatus: 67%.
Ik zag een rechte lijn en ik verbaasde me erover.

Maar ik was nog geen paar minuten bezig of ineens zakte het terug naar 59% en minder. De grafiek die eerst een rechte lijn weergaf na de refresh, was ineens een dalende lijn geworden in iets meer dan 2,5 minuten tijd.

Ik hoop echt zo erg dat de software nog geoptimaliseerd gaat worden zodat alle bugs weg gaan, want het scrollen gaat ook nog steeds niet vloeiend. Nou ja, laten we het beste hopen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik maak me een beetje zorgen.
Na de allereerste keer opladen haalde ik 14 uur batterij met 3 uur en 17 min screen on tijd.

Nu, had ik na 10 uur, met 1 uur screen on, nog maar 48% batterij...ik zou dus misschien net aan 2 uur screen on tijd behalen.

Het lijkt bij mij echt slechter na de 1.28 update. Ik vraag me af of ik er goed aan doe een factory reset te doen... zal zoiets kunnen helpen?
T zijn naar mijn weten geen rare apps die de batterij verbruiken, voornamelijk screen en wifi. Dus lijkt me niet dat zoiets helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Florine schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:54:
Ik maak me een beetje zorgen.
Na de allereerste keer opladen haalde ik 14 uur batterij met 3 uur en 17 min screen on tijd.

Nu, had ik na 10 uur, met 1 uur screen on, nog maar 48% batterij...ik zou dus misschien net aan 2 uur screen on tijd behalen.

Het lijkt bij mij echt slechter na de 1.28 update. Ik vraag me af of ik er goed aan doe een factory reset te doen... zal zoiets kunnen helpen?
T zijn naar mijn weten geen rare apps die de batterij verbruiken, voornamelijk screen en wifi. Dus lijkt me niet dat zoiets helpt?
Een factory reset kan nooit kwaad. Je weet niet wat er misgaat in het OS dus dan is een reset soms een oplossing, al is het wat draconisch. Voordat ik een custom ROM installeerde was het ook bagger, maar nu is het heel anders. Wat er dan precies veranderd is? Geen idee. Misschien is het toch die niet-functionerende powermanagementapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik ga het vanavond dan denk ik toch eens proberen, helaas... alles opnieuw instellen maar dan heb ik wel alles geprobeerd eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan ook dit nog proberen...
CLB schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:33:
Ga als volgt te werk:

1. Zet je HTC One X aan en laadt vervolgens onafgebroken 8 UUR OP.
2. Haal na 8 uur je toestel van de lader af en zet het toestel vervolgens UIT. Laad nu nog een 1 UUR OP.
3. Haal de One X weer van de lader af en zet hem AAN.
Wacht nu enkele minuten en zet het toestel weer UIT. Tot slot laadt je alsnog een 1 UUR OP.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:09:
Je kan ook dit nog proberen...

[...]
Die methode lijkt vooral bedoeld om de batterij zelf beter te laten presteren. Ik heb het idee dat bij de One X de software vaak schuldige is. Maargoed, het is altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ja daar dacht ik ook nog aan, maar ik lees steeds dat dat maar 'even' helpt.. áls het al helpt. En ik ben dan zo sceptisch en vraag me af waarom zoiets zou werken? wie heeft dat trucje bedacht?

bovendien is het ook wel lasig, omdat je toch 10 uur je bezig moet houden met je telefoon?
en ik vraag me af of je je telefoon mag gebruiken tijdens stap 1 of niet.. lijkt me t beste van niet. Dus dan is 's nachts t handigste, maar ja, dan moet ik weer mn wekker gaan zetten enzo, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Uit het telefoontje zijn 2 zaken naar boven gekomen.
  1. Batterijtest doen: 100% opladen, dan het toestel gedurende 2u in flymode zetten met brightness op max en er voor zorgen dat het scherm aanblijft. Dan iedere 30 minuten % noteren, wat uiteindelijk dus 4 waardes geeft. Met deze gegevens moet ik ze dan terug contacteren.
  2. Kon ook rechtstreeks naar de retailer stappen en hopen dat ze daar een wissel zouden doen. Dan zou ik volgens hem waarschijnlijk sneller een nieuw toestel hebben dan als ik het rechtstreeks met hun zou regelen.
Ik ga nu eerst die accutest doen en dan pas naar de retailer.
Verwacht wel niet veel bijzonder van die test en de eventuele acties van HTC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Oke, ben benieuwd wat er bij jou uitkomt, ik ga de test dan ook doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10-2024
De ingebouwde testmogelijkheid van de batterij vind je door *#*#3424#*#* in te tikken en dan via more naar de tweede pagina bovenaan. De test duurt exact een uur.
Maar de upgrade naar 1.28 heeft volgens mij nog niks verbeterd wat betreft de accuduur. Ik ben zeer ontevreden over die HTC ONE X en heb spijt dat ik niet voor de Samsung Note heb gekozen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
thanks voor die tip, ga ik ook even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En wat vind je er zo slecht aan... Is je eerst post hier dus ik zie geen ervaringen, screenshots of wat dan ook?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10-2024
HTC Sense 4.0 is na de upgrade IEDERE keer als je home screen (middelste aanraaktoets) intoetst maar liefst 5 tellen op zoek (ronddraaiend ringetje) om dat home screen te laten zien. Ben nu overgestapt op Zeam Launcher die veel sneller en beter aanpasbaar is.
Een bug is dat je de flash (het ledje dat aangeeft dat je mail ontvangen hebt) niet kan uitzetten (ook al heb je dat aangegeven) en dus als je een filmpje zit te kijken je even geen geluid hoort en die flash weer begint te knipperen omdat er een mailtje ontvangen wordt.
En het gebruik van de batterij is echt dramatisch: Hij geeft een pass want >=70% (nl. 84%) na 60 min max backlight. Maar die CPU gebruikt veel te veel terwijl het surfen (mn renderen) nog steeds slomer is dan de Galaxy SII met ICS.
Vandaar mijn ontevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
het ziet er bij mij niet naar uit dat hij na een uur nog >70% is.
Hij is na een half uur al gezakt naar 80% namelijk...
maar goed, dit is wel de eerste test (2 uur maximale helderheid scherm aan in flight mode), en niet de test van de telefoon zelf, maar t zal niet zoveel verschil maken gok ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Florine op 23-04-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
CLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:18:
Ik kan me niet voorstellen dat je na je eerst keer opladen de brightness op 100% had staan? Of zit ik verkeerd?
Nee, dat klopt. Dus volledig vergelijken kan ik het niet, maar toen had ik wel wifi aan, en allerlei processen lopen (downloaden van mappen in navigatiesoftware, apps installeren, enz.). En alsnog merk ik in t algemeen dat ie flink achteruit is gegaan. Ik haal nu misschien hooguit 2 uur, als de telefoon 14u aanstaat. In tegenstelling tot dus bijna 3,5 uur na eerste keer opladen.

Ik ga gewoon de batterijtest uitvoeren zoals hierboven genoemd, zou dus op >70% moeten uitkomen na 1 uur, waarbij ik er vanuit ga dat dat 'm bij mij niet gaat worden. Zou dan dus reden kunnen zijn voor omruil..

[ Voor 81% gewijzigd door Florine op 23-04-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat je na je eerst keer opladen de brightness op 100% had staan? Of zit ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Dit is mijn resultaat, slecht..
zou dus zo ongeveer 2,5-3uur met de batterij doen, waarbij puur! screen on .. verder in flight modus dus geen wifi, geen telefoonsignaal etc.

En dit terwijl ik na de eerste keer opladen 3u en 17 min screen on haalde, bij een totaal van 14 uur gebruik en Wifi aan en dergelijke... toen was het dus een stuk 'meer' wat ik erg vreemd vind. Ook wat ik voorbij zie komen hier en op xda developers forum is een stuk beter dan dit.

Maar goed dus m'n testresultaat opladen tot 100%, helderheid maximaal, flight mode aan (dus geen wifi of telefoonsignaal of sync of iets dergelijks).

0 minuten: 100%
30 minuten: 80%
60 minuten: 62%
90 minuten: 47%
120 minuten: 28%

Afbeeldingslocatie: http://www.ditisthailand.nl/fotos/vanalles/accugebruiktest1.pngAfbeeldingslocatie: http://www.ditisthailand.nl/fotos/vanalles/accugebruiktest2.pngAfbeeldingslocatie: http://www.ditisthailand.nl/fotos/vanalles/accugebruiktest3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Oeps er ging iets mis. Mijn reactie op jou (CLB) staat nu bóven jouw bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:41:
Ik heb afgelopen nacht weer eens even getest.
Begin van de nacht: 67%.
Vanochtend na een refresh van de batterystatus: 67%.
Ik zag een rechte lijn en ik verbaasde me erover.

Maar ik was nog geen paar minuten bezig of ineens zakte het terug naar 59% en minder. De grafiek die eerst een rechte lijn weergaf na de refresh, was ineens een dalende lijn geworden in iets meer dan 2,5 minuten tijd.

Ik hoop echt zo erg dat de software nog geoptimaliseerd gaat worden zodat alle bugs weg gaan, want het scrollen gaat ook nog steeds niet vloeiend. Nou ja, laten we het beste hopen.
Hierbij even wat screenshots, die ook Florines theorie ondersteunt.

Hier een onverklaarbare batterylife drop in nog geen 3 minuten zonder extra screenon-time (battery was gerefreshed):
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/523868_2032275102339_1707991775_971100_553019212_n.jpg

en ineens nog geen 3 minuten later, was het een schuine lijn geworden terwijl ik niet eens het scherm extra aan had gedaan in de tussentijd:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/581051_2032275302344_1707991775_971101_1439193997_n.jpg

Maar goed.....
Daarnaast heb ik even gekeken hoe lang mijn screenon-tijd was na een lange dag arbeid:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/533170_2032275342345_1707991775_971102_1840778103_n.jpg
3 uur ongeveer....

Ik moet trouwens ook weer vermelden dat de sense reloadbug terug is. Ik heb vandaag 2x de reloadbug gehad in firmware 1.28 :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 23-04-2012 23:27 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 10:40
Deathchant schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:26:
[...]

Hierbij even wat screenshots, die ook Florines theorie ondersteunt.

Hier een onverklaarbare batterylife drop in nog geen 3 minuten zonder extra screenon-time (battery was gerefreshed):
[afbeelding]

en ineens nog geen 3 minuten later, was het een schuine lijn geworden terwijl ik niet eens het scherm extra aan had gedaan in de tussentijd:
[afbeelding]

Maar goed.....
Daarnaast heb ik even gekeken hoe lang mijn screenon-tijd was na een lange dag arbeid:
[afbeelding]
3 uur ongeveer....

Ik moet trouwens ook weer vermelden dat de sense reloadbug terug is. Ik heb vandaag 2x de reloadbug gehad in firmware 1.28 :'(
Die heb ik ook weer. Zelfs na een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik had 't vanmorgen ook.
Gisteravond 43%, vanmorgen 41% en heel kort daarna 31%.

Had niet verwacht dat dat zo zichtbaar zou zijn in de grafiek.
Je verwacht een plotseling drop, maar kennelijk heeft de X geen tussenliggende meetwaarden en worden die geïnterpoleerd.
Helemaal vreemd is dat de waarden ook na vernieuwen nog 67% bleven.

Edit: En nu om 11 uur (5uur later, al die tijd Wi-Fi en Sync) nog altijd 31%. Raar ding. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door RudolfR op 24-04-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Florine schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:40:
Oke, ben benieuwd wat er bij jou uitkomt, ik ga de test dan ook doen!
Mijn resultaten waren niet zo erg als de jouwe. Ik had wel nog een reboot gedaan vlak voor de test te beginnen zodat er in principe geen apps in memory zaten...
- 30min: 92
- 60min: 83
- 90min: 76
- 120min 69

Die man van de helpdesk zei dat het aan een app kon liggen die de batterij leeg kon laten lopen.
Omdat ik die resultaten nu niet overdreven slecht vond heb ik gisterenavond nog een factory reset gedaan.
Heb hierna enkel appsaver, facebook & touring mobilis (verkeersinfo) eropgezet.
Dan om 23u 's avonds van de lader met 100% batterij. Deze ochtend rond 7u30 zat hij dan op 98%.

Zou het dan toch een bepaalde app kunnen zijn?

Kga nu de 2u test nog eens herhalen en de resultaten vergelijken met mijn test van gisteren.
Daarna misschien ook die andere test van hierboven proberen.

Maar goed, als het effectief een app is, dan wordt het stap voor stap installeren om te zoeken welke het was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Hier houdt 'ie het nu aardig vol, met Wi-Fi en Sync alleen 's nachts uit.
Scherm is 1,5 uur aangeweest, vrij lage brightness. (20%)

Wel zie je heel duidelijk die drop in % van vanmorgen.

http://db.tt/xFMQGaCi

Standby bevalt me prima. De zuinige 5e core maakt voor mij goed wat het scherm er extra bij slurpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
BaconPopper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:08:
[...]

Mijn resultaten waren niet zo erg als de jouwe. Ik had wel nog een reboot gedaan vlak voor de test te beginnen zodat er in principe geen apps in memory zaten...
- 30min: 92
- 60min: 83
- 90min: 76
- 120min 69

Die man van de helpdesk zei dat het aan een app kon liggen die de batterij leeg kon laten lopen.
Omdat ik die resultaten nu niet overdreven slecht vond heb ik gisterenavond nog een factory reset gedaan.
Heb hierna enkel appsaver, facebook & touring mobilis (verkeersinfo) eropgezet.
Dan om 23u 's avonds van de lader met 100% batterij. Deze ochtend rond 7u30 zat hij dan op 98%.

Zou het dan toch een bepaalde app kunnen zijn?

Kga nu de 2u test nog eens herhalen en de resultaten vergelijken met mijn test van gisteren.
Daarna misschien ook die andere test van hierboven proberen.

Maar goed, als het effectief een app is, dan wordt het stap voor stap installeren om te zoeken welke het was :/
hmm jouw resultaten zijn dus inderdaad toch wel een stuk beter. Ik ga nu nog een keer de 1 uurs test die hierboven genoemd is uitvoeren, en daarna een factory reset doen en dan weer beide testen. Als het dan beter is ligt het inderdaad aan een app. Ik weet wel dat wordfeud aardig wat vraagt, en de app die bij mij t meeste vraagt is een rooster-app van school.. dus die gaat er zsm af.

maar als het daadwerkelijk een app is, moet je dat dan niet zien in de lijst waardoor je accu op gaat? dan zou 'ie daarbij moeten staan, lijkt mij..

[ Voor 5% gewijzigd door Florine op 24-04-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

Ik heb zonet geupdated naar versie 1.28.401.9

Is dit de versie waarmee je 20% wint met de batterij of moet je daarvoor nog iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik heb nu de HTC batterij test van 1 uur gedaan en die komt een stuk hoger uit. 83%. Niet zo gek ook; die wordt uitgevoerd met een zwart scherm met wat witte letters, dat is dus wel leuk op 'maximale helderheid', maar voor zover ik begrepen heb verbruikt een zwart scherm veel minder dan kleuren/wit........ beetje nep dus. Want in t 'dagelijks leven' heb ik geen zwart scherm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Florine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:20:
[...]
maar als het daadwerkelijk een app is, moet je dat dan niet zien in de lijst waardoor je accu op gaat? dan zou 'ie daarbij moeten staan, lijkt mij..
dat zou je toch verwachten ja...

(2u test nu bezig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik heb gereset en ga zometeen ook weer de 2 uurs test doen. Heb nog geen apps geinstalleerd, alleen wel facebook/twitter/dropbox/mail ingesteld wat in t begin tijdens het instellen gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Florine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:39:
maar voor zover ik begrepen heb verbruikt een zwart scherm veel minder dan kleuren/wit
Dat geld voor amoleds, bij een LCD is dat verschil verwaarloosbaar of zelfs helemaal niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Het ziet er naaruit dat de harde reset bij mij niets heeft geholpen. Eerst 80% na een half uur, nu 82%. Nauwelijks verschil....

en dus beduidend minder dan vele anderen, ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet... wordt er een beetje moedeloos van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Florine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:14:
Het ziet er naaruit dat de harde reset bij mij niets heeft geholpen. Eerst 80% na een half uur, nu 82%. Nauwelijks verschil....

en dus beduidend minder dan vele anderen, ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet... wordt er een beetje moedeloos van!
Zou contact opnemen met HTC support en daarna sowieso terug naar retailer.
Bij HTC kan je zeggen dat je hun test al hebt uitgevoerd.

Ik heb nu gelijkaardige resultaten, dus de drain gaat uit een app komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
BaconPopper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:24:
[...]

Zou contact opnemen met HTC support en daarna sowieso terug naar retailer.
Bij HTC kan je zeggen dat je hun test al hebt uitgevoerd.

Ik heb nu gelijkaardige resultaten, dus de drain gaat uit een app komen...
gelijkwaardige resultaten als jouw eerste 2 uurstest?
maar na de harde reset heb je geen apps meer geinstalleerd neem ik aan? dus als je nu gelijkwaardige resultaten hebt als bij je eerste keer, was t dus niet een app? of begrijp ik je verkeerd?

En ik zal inderdaad contact opnemen met HTC. Ze zullen blij met mij zijn, heb net een HTC legend opgestuurd naar ze, die ze als coulance buiten de garantieperiode aannamen (aangezien t duidelijk om een defect ging dat niet door mij veroorzaakt was). Wat ik overigens heel netjes vind, hulde voor HTC dus en hopelijk lossen ze mijn probleem met dit toestel ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Florine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:27:
[...]

gelijkwaardige resultaten als jouw eerste 2 uurstest?
maar na de harde reset heb je geen apps meer geinstalleerd neem ik aan? dus als je nu gelijkwaardige resultaten hebt als bij je eerste keer, was t dus niet een app? of begrijp ik je verkeerd?

En ik zal inderdaad contact opnemen met HTC. Ze zullen blij met mij zijn, heb net een HTC legend opgestuurd naar ze, die ze als coulance buiten de garantieperiode aannamen (aangezien t duidelijk om een defect ging dat niet door mij veroorzaakt was). Wat ik overigens heel netjes vind, hulde voor HTC dus en hopelijk lossen ze mijn probleem met dit toestel ook op :)
Ik had gelijkaardige resultaten als mijn eerste 2u test. Maar die deed ik toen na een reboot, waardoor ik geen apps had opgestart.
In ieder geval merk ik toch een groot verschil, want had afgelopen nacht weer het "normale" verlies van 1 à 2%.

Ben wel benieuwd welke app het bij mij dan zou zijn...
Pagina: 1 2 Laatste