Facebook HTTP-500 Internal server error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-08 12:21
Als sinds ongeveer een week krijg ik driekwart van de tijd als ik naar facebook.com (of m.facebook) ga een HTTP-500 error (Chrome, IE, Firefox). Refreshen heeft geen zin, na een half uur werkt het soms weer, maar kan er dan ook elke moment weer mee stoppen. Ik heb dit probleem met geen enkele andere site.
Andere pc's in mijn netwerk ondervinden hetzelfde probleem alsook smartphones met een facebook app op ons netwerk (met 3G werkt het prima).

Nu dacht ik, dat het aan mijn netwerk lag, maar router gereseted en een aantal dagen aangekeken maar nog steeds blijft het probleem zich aanhouden.
Toen ik ging zoeken op google vond ik een aantal forums, waar redelijk wat mensen met hetzelfde probleem zitten, ook allemaal deze week ontstaan. Daar is het echter nog niet gevonden wat het probleem precies is.
http://facebook.startpagi...melding-facebook-http-500
http://www.helpmij.nl/for....php/698083-HTTP-fout-500

Het vreemde is dat ik alleen op nederlandse fora dit probleem tegen kom. Het probleem lijkt dus alleen in nederland voor te komen. Het gekke is dat de mensen die dit probleem melden verschillende soorten internet aansluitingen hebben met verschillende providers. Er lijken dus geen overeenkomende factoren te zijn tussen de mensen die dit probleem ondervinden.

En als het aan facebook zou liggen, waarom heeft dan maar een klein deel van de gebruikers hier last van?

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door lars019 op 13-04-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
Niemand een idee? Het probleem doet zich nog steeds voor bij mij een honderden andere nederlands, zie links in TS. Het is eigenlijk alleen maar erger geworden, nu doet facebook het echt 95% van de tijd niet (vandaag er nog niet op kunnen komen). Inmiddels wel in mijn routerlogs gevond dat een ip adres van facebook (66.220.158.75), regelmatig tcp port scans heeft gedaan:

IDS scan parser : tcp port scan: 66.220.158.75 scanned at least 10 ports at 84.80.119.122. (1 of 1) : 66.220.158.75 84.80.119.122 0079 TCP 443->50265 [..A..P] seq 2914234505 ack 534427411 win 17

Weet niet wat dat precies betekend?

[ Voor 12% gewijzigd door lars019 op 17-04-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:57
Een HTTP-500 Internal server error melding is een probleem bij Facebook zelf zoals de naam als een klein beetje aangeeft.
Dat niet iedereen er last van heeft ligt waarschijnlijk aan dat er maar enkele servers bij facebook n probleem hebben.
Je zou eens uit kunnen loggen, cookies e.d. weggooien en weer opnieuw in kunnen loggen.
Hopelijk komt je dan op een andere server bij facebook uit die het probleem niet heeft.

Ik denk niet dat de log melding er direct iets mee te maken heeft.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik kreeg gisteren een telefoontje of ik eens naar haar laptop kon kijken want elke keer als ze facebook probeerde te openen gaf deze een HTTP-500 Foutmelding.

Dus ik met Teamviewer de computer nagekeken;
- Ccleaner gedraaid om Caches, Temp files en Registery op te schonen.
- SuperAntispyware gedraaid omdat ik het vermoede had dat het om mal- of spyware ging.
- AVG Free geinstalleerd en gescand omdat er geen geactiveerde Antivirus aanwezig was.
- Router settings gecontroleerd, niks verrassends gevonden. Voor de zekerheid een reboot van de router gedaan.
- Tracert facebook.com geeft 18 hops maar komt uiteindelijk wel bij de goede server/ip uit.

Toen dacht ik dat het aan KPN zou liggen, even gekeken op de KPN Storingen website maar die bleek eruit te liggen. Kon de website van KPN niet benaderen.

Vandaag is de storing opgelost volgens de KPN website, dus ik moet vanavond even controleren of het probleem nu ook opgelost is.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
FatalError schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:41:
Een HTTP-500 Internal server error melding is een probleem bij Facebook zelf zoals de naam als een klein beetje aangeeft.
Dat niet iedereen er last van heeft ligt waarschijnlijk aan dat er maar enkele servers bij facebook n probleem hebben.
Je zou eens uit kunnen loggen, cookies e.d. weggooien en weer opnieuw in kunnen loggen.
Hopelijk komt je dan op een andere server bij facebook uit die het probleem niet heeft.

Ik denk niet dat de log melding er direct iets mee te maken heeft.
Dit bovenstaande allemaal geprobeerd, zoals ik al zei is het probleem op verschillende computers en smartphones. Ook op pc's waar nog nooit op facebook is geopend werkt het niet. Sinds 3 dagen doet facebook het nu zelfs helemaal niet meer, dus ook niet sporadisch.

Op dit forum hebben al vele mensen zich gemeld met hetzelfde probleem: http://facebook.startpagi...melding-facebook-http-500
En er lijkt nu iets aan gedaan te worden, als ik dit bericht mag geloven:
Beste mensen, er wordt aan dit probleem gewerkt. Helaas lijkt het probleem zich voor een specifieke groep gebruikers voor te doen en hebben we tot op heden nog niet kunnen vinden wat deze groep anders maakt dan de rest van onze gebruikers. Ik zou jullie daarom willen vragen de url van je profiel/tijdslijn pagina, internet provider die je gebruikt en eventueel IP adres (te achterhalen op [http]) te emailen naar arjen@fb.com zodat we kunnen achterhalen waarom jullie 'speciaal' zijn. LET OP: mail aub geen wachtwoorden! Alvast bedankt!

- Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zie ook:
Facebook onbereikbaar
Facebook at random geblokkeerd door router

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 20-04-2012 11:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:47

Remi

Moo!

Ik had dit probleem al een dikke week met mijn UPC verbinding. Alle devices in huis kregen ongeveer 90% van de tijd een 500 server error voor hun kiezen bij het bezoeken van Facebook. Ook lijkt het zich pas voor te doen wanneer men inlogt of is ingelogd op Facebook.

Aangezien het niet uitmaakte welk account of device ik gebruikte had ik het vermoeden dat het iets algemeens moest zijn (router, dns, ip). Daarom heb ik vanavond mijn verbinding geforceerd een nieuw IP-adres op te halen en wis en warempel! Facebook is weer bereikbaar en blijft ook werken!

De enige conclusie die ik nu dus kan trekken is dat Facebook mijn vorige IP niet lief vond en dat de oorzaak in ieder geval te maken heeft met het source IP-adres.

Misschien voor anderen de moeite waard om ook even te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:25
Als je gebruik maakt van een internet proxy, kan je weer gebruik maken van Facebook.
Dat is in ieder geval een tijdelijke oplossing tot het probleem opgelost is.

Voor de rest klopt het verhaal dat het iets met de WAN ip adressen te maken heeft.
Daarom kan je via een proxy probleemloos weer gebruik maken.
Misschien interessant om te melden welke server (ip adres) men gebruikt.
Misschien is steeds dezelfde server die problemen geeft?
Ook kan men bij Facebook natuurlijk gemakkelijker het probleem oplossen als we aangeven
welke server(s) het betreft.

[ Voor 28% gewijzigd door cornfed99111 op 21-04-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 19:44
Probleem doet zich bij mijn vriend ook voor.
http://beta.facebook.com werkt dan weer wel, kan voor mensen in dit topic misschien een tijdelijke oplossing zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 08:32
Remi schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:52:
Ik had dit probleem al een dikke week met mijn UPC verbinding. Alle devices in huis kregen ongeveer 90% van de tijd een 500 server error voor hun kiezen bij het bezoeken van Facebook. Ook lijkt het zich pas voor te doen wanneer men inlogt of is ingelogd op Facebook.

Aangezien het niet uitmaakte welk account of device ik gebruikte had ik het vermoeden dat het iets algemeens moest zijn (router, dns, ip). Daarom heb ik vanavond mijn verbinding geforceerd een nieuw IP-adres op te halen en wis en warempel! Facebook is weer bereikbaar en blijft ook werken!

De enige conclusie die ik nu dus kan trekken is dat Facebook mijn vorige IP niet lief vond en dat de oorzaak in ieder geval te maken heeft met het source IP-adres.

Misschien voor anderen de moeite waard om ook even te testen?
Hoe doe je dat? Ik kan er in mijn Router geen optie voor vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:47

Remi

Moo!

Gersomvg schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:46:
[...]

Hoe doe je dat? Ik kan er in mijn Router geen optie voor vinden...
Het is afhankelijk van je provider of je dit voor elkaar kan krijgen.

Bij een UPC verbinding kan je dit heel makkelijk doen door het MAC id van je router aan te passen. In mijn geval heb ik het MAC id van m'n computer gecloned waardoor ik van UPC werd voorzien door een ander IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klonen van MAC-adressen is nooit zo'n goed idee. Vaak kun je ook je router een nacht van stroom laten (om het uit de cache van de DHCP server te halen) en dan een factory reset geven (om in de router de DHCP client schoon te maken). Daardoor doet hij weer 'blanco' een DHCP request en is de kans groot dat hij een andere IP zal krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
Facebook lijkt bij mij na twee weken weer te werken, hopen dat het zo blijft!
Pagina: 1