[KPN] Intrainsnelheden onder verwachting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik zat op de website van KPN te kijken nadat ik mijn rekening kreeg wat heden ten dage de snelheden zijn voor wat ik betaal. Ben direct een test gaan doen en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1890272506.png

Kan iemand mij vertellen of dit klopt.

Mijn download is dus 40 Mb/s en upload 4 Mb/s en heb zo'n gevoel dat het dan niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Om te kijken of dit klopt is er meer nodig. Bijvoorbeeld:
  • Hoe heb je gemeten (WiFi/bedraad)?
  • Hoe is je modem aangesloten (korte draad op ISRA, meestal in de meterkast)?
  • Heb je al eens contact gehad met KPN hierover?
Ik weet wel dat VDSL zeer gevoelig is voor storingen, dus het kan best een slechte kabel zijn tussen je ISRA en het modem bijvoorbeeld. Of een te lange afstand. Wat geeft de KPN site aan als maximaal haalbare snelheid?

En inderdaad, het is een DSL variant dus je krijgt tot 40Mbit/s zoals tonks al zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Xudonax op 12-04-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Wat is jouw definitie van "of dit klopt"?

De snelheden die je noemt zijn de maximale snelheden die met je abonnement behaald kunnen worden maar zijn afhankelijk van heel veel zaken (kwaliteit koper naar de centrale, apparatuur/kabels thuis) enz.

Wat je kan doen is op je modem inloggen en controleren met welke snelheid het modem verbinding heeft met de centrale.

Daarnaast kan je (als je bovenstaande gedaan hebt en het correspondeert niet met je abonnement) contact opnemen met de helpdesk.

offtopic:
Waarom kan ik niet veel sneller typen :/

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
[quote]lier schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:52:

De snelheden die je noemt zijn de maximale snelheden die met je abonnement behaald kunnen worden maar zijn afhankelijk van heel veel zaken (kwaliteit koper naar de centrale, apparatuur/kabels thuis) enz.

Wat je kan doen is op je modem inloggen en controleren met welke snelheid het modem verbinding heeft met de centrale.

Daarnaast kan je (als je bovenstaande gedaan hebt en het correspondeert niet met je abonnement) contact opnemen met de helpdesk.

Ik zit nog geen kilometer van de centrale.
Het is bedraad gemeten.
Als ik inlog op mijn modem bedoel je dan dit:

DSL Connection

View more...

Uptime: 0 days, 0:21:18

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.030 / 12.850

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 114,86 / 12,20

Probeerde net KPN te bellen maar krijg steeds in gesprek toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De snelheden die je haalt kloppen met de snelheid waarop je modem intraint. Maar die laatste is ruim geen 40mbps dus ik zou eens gaan kijken naar of je kabelsituatie klopt. Zo wel zit je waarschijnlijk te vervan de centrale en zou ik m'n abo maar 's gaan downgraden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
Spiritual89 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:28:
[quote]lier schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:52:

Ik zit nog geen kilometer van de centrale.
Het is bedraad gemeten.
Als ik inlog op mijn modem bedoel je dan dit:

DSL Connection

View more...

Uptime: 0 days, 0:21:18

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 114,86 / 12,20

Probeerde net KPN te bellen maar krijg steeds in gesprek toon.
ja traint gewoon in op adsl 2+ netwerk.
de abbo zijn de laaste tijd verhoogd na 40/4 maar om 40/4 te halen moet je omgezet worden na vdsl netwerk.
1 is de vraag als al vdsl bij jullie uitgerold is in de wijkcentrale aangezien heel veel nog niet aangepast is.
2 wil je vdsl netwerk kunnen draaien zal je 1 van de laaste versie modem van kpn moeten hebben.

Is er geen vdsl netwerk beschikbaar bij jullie dan zal het gene waar op je nu intraint het max haalbare zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

VDSL sluiten ze afaik alleen aan onder een bepaalde afstand van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
CyBeR schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:38:
VDSL sluiten ze afaik alleen aan onder een bepaalde afstand van de centrale.
of tussen station die gebouwd worden op de glasvezel vdsl buiten ring zodat de afstand na de hoofd wijkcentrale verkleind wordt

[ Voor 13% gewijzigd door jopoh op 12-04-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Net KPN gesproken en zij zei dat ik mijn modem naar de hoofd aansluiting moet verhuizen omdat de telefoon kabel te lang is. Mijn modem, Thomson ST780, moet de beloofde snelheid makkelijk aan kunnen en dat ik nu veel signaal verlies. Gisteren had ik dat mijn verbinding vaak weg viel en dat kon ze zien en dat was te wijten aan hoe het nu is aangesloten. Een UTP kabel is er schijnbaar beter voor gebouwd om de snelheid over lange afstanden te kunnen afleggen. Dat wordt dus klussen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:26
Voor je gaat klussen, hang eerst die modem rechtstreeks met een kort kabeltje aan de hoofdaansluiting en kijk dan wat de snelheid doet. Is ie dan wel goed en wil je het modem toch ergens anders plaatsen, veel klusplezier. Is de snelheid nog steeds ruk, KPN schoppen want dan gaat klussen niet veel zin hebben omdat het probleem dan ergens anders zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Jammer dat je niet alle intrainwaardes hier neergezet hebt.
Dan kan je veel beter beoordelen of er problemen zijn.

De Thomson kan geen VDSL aan, dus 40Mbit kan je daarmee vergeten.
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
cornfed99111 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:31:

,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Spiritual89 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:37:
Net KPN gesproken en zij zei dat ik mijn modem naar de hoofd aansluiting moet verhuizen omdat de telefoon kabel te lang is. Mijn modem, Thomson ST780, moet de beloofde snelheid makkelijk aan kunnen en dat ik nu veel signaal verlies. Gisteren had ik dat mijn verbinding vaak weg viel en dat kon ze zien en dat was te wijten aan hoe het nu is aangesloten. Een UTP kabel is er schijnbaar beter voor gebouwd om de snelheid over lange afstanden te kunnen afleggen. Dat wordt dus klussen ;-)
Ik heb m'n telefoonlijn met 10 meter verlengd en het werkt allemaal prima. Direct aan de hoofdaansluiting is misschien 2 mbit sneller. UTP kabels zijn wel beter voor lange afstanden, maar als jij alles netjes hebt aangesloten verwacht ik niet dat je veel meer snelheid haalt als je 'm op de hoofdaansluiting plaatst.

Ik heb overigens een ZTE Experiabox en train in op 30 Mbit, en 500 m van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:31:

,
Hoe kom ik achter mijn intrainwaardes? Zodra ik deze dan heb zet ik ze direct hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Het kopje:

Wat je eerder al poste vanuit de webinterface van je modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
wasted247 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:04:
Het kopje:

Wat je eerder al poste vanuit de webinterface van je modem ;)
Dit:

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 6:21:02

DSL Type: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.030 / 11.996

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 340,57 / 707,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Met jouw adsl lijntje ga je nooit 40mbit halen. Ik had een 20mbit abbo bij Tele2, haalde daar ook nooit meer van 12mbit. Zowiezo zijn die advertenties smerig, met ADSL haal je nooit de aangeboden waarde, tenzij die onder de grens ligt waar storingen op gaan treden... (8mb ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Als ik nou een smijn modem los haal en naar de slaapkamer verhuis en de laptop van mijn vriendin erop aansluit, hoe kan ik dan het beste testen? www.speedtest.nl of speedtest.net? Is dat een beetje een goede graadmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Spiritual89 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:12:
Als ik nou een smijn modem los haal en naar de slaapkamer verhuis en de laptop van mijn vriendin erop aansluit, hoe kan ik dan het beste testen? www.speedtest.nl of speedtest.net? Is dat een beetje een goede graadmeter?
Ik zelf gebruik altijd speedtest.net. en ik zie ook dat je verbinding maakt met rotterdam. Ikzelf kreeg altijd de beste resultaten in Amsterdam (ik woon zelf regio breda dus afstand maakt niet veel uit).

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Bartjezz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:09:
Met jouw adsl lijntje ga je nooit 40mbit halen. Ik had een 20mbit abbo bij Tele2, haalde daar ook nooit meer van 12mbit. Zowiezo zijn die advertenties smerig, met ADSL haal je nooit de aangeboden waarde, tenzij die onder de grens ligt waar storingen op gaan treden... (8mb ofzo)
Mijn 'probleem' is het volgende, ik heb hier thuis een server draaien met 2 websites en heb daar een statisch ip adres voor nodig. Nu schijnt er dus een manier te zijn om ook zonder statisch ip adres een server thuis te draaien. Als ik nou weet hoe ik dat kan doen dan stap ik zo over op een andere (goedkopere en snellere) provider. En dan bedoel ik niet de ruimte die je krijgt van je provider, die is meestal maar 50 mb ofzo dus veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Spiritual89 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:20:
[...]

Mijn 'probleem' is het volgende, ik heb hier thuis een server draaien met 2 websites en heb daar een statisch ip adres voor nodig. Nu schijnt er dus een manier te zijn om ook zonder statisch ip adres een server thuis te draaien. Als ik nou weet hoe ik dat kan doen dan stap ik zo over op een andere (goedkopere en snellere) provider. En dan bedoel ik niet de ruimte die je krijgt van je provider, die is meestal maar 50 mb ofzo dus veel te weinig.
Als je een (of twee) website host dan moet je er wel op letten dat je Up snelheid optimaal is. Check even bij de draaiende servers wat hun snelheid is. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat als die twee servers uit staan je snelheden meer in de buurt komen van het gewenste aantal. Ik weet niet hoeveel bezoekers je website trekt, maar als ik jou was zou ik aan die bezoekers feedback vragen over de snelheid van de website. Als dat prima is hoef je natuurlijk niet nog extra te gaan besteden. Als je vind dat je eigen snelheid te laag is wanneer de servers staan te draaien, kun je natuurlijk alsnog overstappen op een andere abbo.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
IIsnickerII schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:29:
[...]

Als je een (of twee) website host dan moet je er wel op letten dat je Up snelheid optimaal is. Check even bij de draaiende servers wat hun snelheid is. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat als die twee servers uit staan je snelheden meer in de buurt komen van het gewenste aantal. Ik weet niet hoeveel bezoekers je website trekt, maar als ik jou was zou ik aan die bezoekers feedback vragen over de snelheid van de website. Als dat prima is hoef je natuurlijk niet nog extra te gaan besteden. Als je vind dat je eigen snelheid te laag is wanneer de servers staan te draaien, kun je natuurlijk alsnog overstappen op een andere abbo.
Het zijn geen websites die honderden bezoekers per dag trekt, integendeel. De website van mijn vriendin (www.manonvoetreflex.nl) hoor ik weleens de klacht dat de foto's traag laden, die van haar praktijk.
Het is trouwens maar 1 server waar de twee websites op draaien. Ik kan natuurlijk 's nachts een snelheidstest een keer proberen en dan de server uitzetten. Kijken wat dan de uitslag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Spiritual89 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:20:
Dan heb je het (denk ik) over het (dynamisch toegewezen) IP adres van je ISP!? Bijvoorbeeld van toepassing bij kabelaars...?
Daar zijn services als DynDNS (of enig ander nog steeds wel graties alternatief) voor die je in DNS kan opnemen met een C-NAME verwijzing. Werkt prima (draai zelf vijf sites en een mailserver :)).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
lier schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:37:
[...]

Dan heb je het (denk ik) over het (dynamisch toegewezen) IP adres van je ISP!? Bijvoorbeeld van toepassing bij kabelaars...?
Daar zijn services als DynDNS (of enig ander nog steeds wel graties alternatief) voor die je in DNS kan opnemen met een C-NAME verwijzing. Werkt prima (draai zelf vijf sites en een mailserver :)).
Ja zoiets bedoel ik. Maar blijft dan voor de rest alles hetzelfde als ik het nu heb?

[ Voor 10% gewijzigd door Spiritual89 op 13-04-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Bij no-ip kan je een domeinnaam nemen die je met hun DNS updater kunt gebruiken. Mocht je IP veranderen, dan wordt deze automatisch geupdate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja, ik heb 60/6mbit bij UPC
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1892163857.png

Ik snap wel dat je soms niet het maximale haalt, maar ik vind dat je er wel redelijk ver af zit.
25% van je max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Spiritual89 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:59:
[...]

Hoe kom ik achter mijn intrainwaardes? Zodra ik deze dan heb zet ik ze direct hier neer.
Je moet eerst op details klikken bovenaan de pagina.
Dan pas zie je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik ga morgen wel mijn modem verplaatsen en doe ik een test met de laptop. Laat jullie wel weten wat de uitslag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minix|IA
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04-2012
Enigszins offtopic, maar je weet dat sommige foto's op haar website huge zijn, terwijl ze veel kleiner worden weegegeven?
Qua pixels en qua bestandsgrootte... dat zou ik (ongeacht je uploadsnelheid) sowieso even aanpassen ;)
>> 1.944px × 2.592px en 417,61 KB (427.632 bytes) voor http://www.manonvoetreflex.nl/images/07042011245.jpg bijvoorbeeld, maar sommigen zijn zelfs 2MB groot...

[ Voor 36% gewijzigd door Minix|IA op 13-04-2012 18:00 . Reden: Toevoeging foto-info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:06:
[...]

Je moet eerst op details klikken bovenaan de pagina.
Dan pas zie je alles.
Zoals dit?

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 4:32:12

DSL Type: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.028 / 11.996

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 162,33 / 142,13

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 13,0 / 28,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,0

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 122 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 36 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 130 / 0

FEC Errors (Up/Down): 223 / 199.940

CRC Errors (Up/Down): 223 / 506

HEC Errors (Up/Down): 54.407 / 335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Minix schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:55:
Enigszins offtopic, maar je weet dat sommige foto's op haar website huge zijn, terwijl ze veel kleiner worden weegegeven?
Qua pixels en qua bestandsgrootte... dat zou ik (ongeacht je uploadsnelheid) sowieso even aanpassen ;)
>> 1.944px × 2.592px en 417,61 KB (427.632 bytes) voor http://www.manonvoetreflex.nl/images/07042011245.jpg bijvoorbeeld, maar sommigen zijn zelfs 2MB groot...
Zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ja, dat is hem...!

Je hebt op zich geen slecht snelheden.
Wel is je lijn behoorlijk instabiel.
Het verplaatsten van de 780 zal vermoedelijk niet heel veel snelheidswinst opleveren.
Het belangrijkste is dat je lijn stabieler wordt.

Ik vermoed dat er aftakkingen in je telefoonlijn zich bevinden vóór de aansluiting van het modem.
Van belang is dat je modem zo dicht mogelijk bij het hoofdaansluitpunt (ISRA) aangesloten wordt.
Als je belt via VOIP moeten alle telefoons aangesloten worden op de 780.
Bij een analoog telefonieabonnement moet je gebruik maken van een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:49:
Ja, dat is hem...!

Het verplaatsten van de 780 zal vermoedelijk niet heel veel snelheidswinst opleveren.

Ik vermoed dat er aftakkingen in je telefoonlijn zich bevinden vóór de aansluiting van het modem.
Van belang is dat je modem zo dicht mogelijk bij het hoofdaansluitpunt (ISRA) aangesloten wordt.
Verhuizen van mijn modem gaat nogal een gedoe geven. Moet dan sowieso zelf een hele lange utp kabel maken, minstens 20 meter. Ik wilde wel met de laptop gaan testen, dat is niet zo'n gedoe. Dan kan ik toch ook zien of ik snelheid winst ga maken? Dat instabiele kwam volgens kpn door mijn lange telefoon kabel die ook al jaren zo zat. Ze vergeleek het zelfs met een auto, rijden gaat jaren goed en dan komen de problemen. Vond het zelf nogal een vreemde vergelijking. Ik heb ook nog nooit een firmware update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 21:55

Speedmaster

Make my day...

Spiritual89 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:49:
[...]

Error Seconds (Local/Remote): 130 / 0

FEC Errors (Up/Down): 223 / 199.940

CRC Errors (Up/Down): 223 / 506

HEC Errors (Up/Down): 54.407 / 335
Daar komt bij dat deze waarde wel erg veel fouten laten zien.
Controleer al je kabels of deze wel correct verbonden zijn.
En zoals hierboven al aangegeven, doe een test zo dicht mogelijk bij het isra punt, het liefst met kant en klare kabels, dus niet zelf gekenpen of met slechte connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Goed idee. Sluit je 780 aan op je ISRA punt. Via WLAN kan je dan de intraingegevens uitlezen.
Je moet wel enkele uren wachten om een beter beeld te krijgen over je verbinding.
Die 4 en half uur van je vorige overzicht is prima.
Je mag natuurlijk gewoon surfen en mailen ondertussen...

[ Voor 11% gewijzigd door cornfed99111 op 14-04-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Spiritual89 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:09:
[...]

Verhuizen van mijn modem gaat nogal een gedoe geven. Moet dan sowieso zelf een hele lange utp kabel maken, minstens 20 meter.
Dus je hebt nu 20m telefoonkabel binnenhuis? Dan kan het veel schelen. Hier heb ik een backup DSL-lijntje liggen. Bij mij scheelt het tussen ISRA (meterkast op gang buiten appartement) en woonkamer (waar m'n hoofdkabelaansluiting binnenkomt) 2Mb/s, dus 11Mb/s ipv 13Mb/s (dit is ADSL2+ van Tele2 trouwens). Alleen zit er bij mij hooguit zo'n 6m kabel tussen...
Ik wilde wel met de laptop gaan testen, dat is niet zo'n gedoe. Dan kan ik toch ook zien of ik snelheid winst ga maken? Dat instabiele kwam volgens kpn door mijn lange telefoon kabel die ook al jaren zo zat. Ze vergeleek het zelfs met een auto, rijden gaat jaren goed en dan komen de problemen. Vond het zelf nogal een vreemde vergelijking. Ik heb ook nog nooit een firmware update gedaan.
Als je je installatie fout gedaan hebt, heb je geen enkele garantie dat het eeuwig goed blijft gaan. Je zit out-of-spec, dus ook normale schommelingen die binnen de marges van je ISP zitten kunnen jou op zo'n moment treffen terwijl ze niet een ander treffen. Dat het jaren goed gegaan zou zijn is geen enkel argument tegen het correct aanleggen zodra het wel problemen geeft. Je ISP kan op deze manier helemaal geen verantwoordelijkheid nemen voor je verbinding, dat kunnen ze pas als jij het aansluit zoals zij vragen, zoals het hoort dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:49:
Ja, dat is hem...!

Ik heb met kpn gesproken en moest inderdaad mijn splitter er tussen uit halen. Heb ik direct gedaan en hij is nog steeds stabiel en is nog niet één keer uitgevallen. Nieuwe test gedaan met speedtest.net en dat is ook iets beter maar nog niet optimaal. Moet volgens mij beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
... na meer dan een jaar (na deze topic te hebben gestart) kreeg ik ineens een probleem met mijn modem en kon dus niet meer bellen en ging klagen bij KPN via de mail. En waar ik al die tijd achter aanzat, een snellere internet verbinding wordt ineens bevestigd in het antwoord van KPN. Ik had het al dus opgegeven na alle mails en telefoontjes en nu kreeg ik ineens de volgende mail en heb het dus in werking gesteld en nu krijg ik het eind van de maand! 8)7

De mail van KPN:

Geachte heer Van Haassen,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik heb de telefooninstellingen van de KPN Experia Box opnieuw ingeladen, indien dit er niet voor heeft gezorgd dat het Voice lampje is gaan branden dan zal inderdaad nodig zijn om de KPN Experia Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Daarnaast wil ik u er op wijzen dat het ondertussen mogelijk is om de snelheid van u aansluiting te verhogen door deze om te zetten naar een VDSL-signaal. De verwachtte snelheid met een VDSL-verbinding is 40 Mbps. U kunt het wijzigen van het signaal aanvragen zonder het abonnement te wijzigen, of combineren met een upgrade van een Alles-in-één pakket.

Omdat uw oude KPN Experia Box niet geschikt is voor VDSL ontvangt u bij een omzetting een nieuw type KPN Experia Box. De levertijd voor het aanleggen van een VDSL-signaal is drie tot vier weken.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Paul van de Velde
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ondertussen zal wel een straatkast in je buurt omgebouwd zijn naar VDSL2.
En daarom is nu wel een hogere snelheid mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Zou ik eens even kijken bij Telfort als ik jouw was.
Zij kunnen dan mogelijk tot 50 Mb leveren, scheelt weer in de kosten.
Doe even de postcodecheck bij Telfort, in het resultaat komt iets te staan zoals de verwachte snelheid op uw adres is xx Mb. Dit is een conservative uitkomst want vaak ben je 2 a 3 Mb sneller als de opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

cornfed99111 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:50:
Ondertussen zal wel een straatkast in je buurt omgebouwd zijn naar VDSL2.
En daarom is nu wel een hogere snelheid mogelijk.
DSLAMs staan bij KPN in de central offices, oftewel in de centrales. Met uitzondering van een paar wijken waar 't idd inde straatkasten gedaan wordt, maar daar marketen ze het als "glasvezel" met heel andere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Glasvezel ligt dan inderdaad tot aan de straatkasten. Maar dan is het nog geen glasvezel verbinding.
Het laatste stukje naar huis is nog altijd die ouderwetse telefoonlijn.
Getuigt van armoe en stinkt naar bedrog om daar een glasvezel naam aan te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:38:
Glasvezel ligt dan inderdaad tot aan de straatkasten. Maar dan is het nog geen glasvezel verbinding.
Het laatste stukje naar huis is nog altijd die ouderwetse telefoonlijn.
Getuigt van armoe en stinkt naar bedrog om daar een glasvezel naam aan te verbinden.
Wie past dit toe? Iets verkopen als zijnde glasvezel wat het in feite dus niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Of ze nu nog doen, weet ik niet. Ben geen KPN klant, maar lees dit maar eens: http://www.emerce.nl/nieuws/knp-verkoopt-vdsl-glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:20:
Of ze nu nog doen, weet ik niet. Ben geen KPN klant, maar lees dit maar eens: http://www.emerce.nl/nieuws/knp-verkoopt-vdsl-glasvezel
Zo dat is zeker niet best, hoewel dit niet van toepassing is bij mij vind ik het een zeer kwalijke zaak. Dit zou voor mij een reden zijn om op te stappen. Maar ben nu toch ook wel een beetje benieuwd hoeveel eerder ik dit, wat ik eind van de maand ga krijgen, al eerder had kunnen hebben.
Ik betaalde tenslotte voor 40mb/4mb (down/up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:49
bij mij maakte het ook heel veel uit hoe je je modem op je IRSA aansluit,
de kabels die ze erbij leveren zijn namelijk helemaal pauper, zelf heb ik een RJ11 op een Cat6 kabel gezet en die op mijn irsa aangesloten, toen haalde ik wel de volledige snelheid. (40/4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het simpelste is om een Excel lijst na te kijken of daar een straatkast in staat van je wijk of buurt.
Er is al een lopend topic over die lijst: Wie heeft toegang tot planning buitenring-aanleg?
Deze lijst is al wat ouder, wellicht niet actueel genoeg voor je: https://docs.google.com/s...VDVZUWhUdklQUl9zY1E#gid=1
Knakworst leverde die lijsten altijd aan, zover ik weet. Misschien een DM'tje bij hem droppen...?

Je kan ook zelf de aanleg al gezien hebben, onwetende dat dit voor VDSL betrof.
Dan wordt er een polsdikke blauwe buis aangelegd waardoor later de glasvezel er door heen geblazen wordt.
Dus als ze daarmee bezig waren in je buurt, heb je al een aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:04:
Het simpelste is om een Excel lijst na te kijken of daar een straatkast in staat van je wijk of buurt.
Er is al een lopend topic over die lijst: Wie heeft toegang tot planning buitenring-aanleg?
Deze lijst is al wat ouder, wellicht niet actueel genoeg voor je: https://docs.google.com/s...VDVZUWhUdklQUl9zY1E#gid=1
Knakworst leverde die lijsten altijd aan, zover ik weet. Misschien een DM'tje bij hem droppen...?

Je kan ook zelf de aanleg al gezien hebben, onwetende dat dit voor VDSL betrof.
Dan wordt er een polsdikke blauwe buis aangelegd waardoor later de glasvezel er door heen geblazen wordt.
Dus als ze daarmee bezig waren in je buurt, heb je al een aanwijzing.
Ik heb de (Excel) lijst bekeken en zie tot mijn verbazing dat 's Gravenhage Marnix al vanaf 15-07-2011 in de lijst staat. Betekent dit nou dat er al vanaf deze datum een VDSL verbinding mogelijk is? M.a.w. ik betaal dus al die tijd al voor een verbinding die ik niet heb maar wel al vanaf deze datum betaal?

edit

Heb de lijst verder bekeken en zie dat 'mijn' wijk verderop er weer staat met een andere datum. Volgens mij begrijp ik deze lijst niet helemaal. Wat zegt deze lijst nou precies?

[ Voor 7% gewijzigd door Spiritual89 op 12-08-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De meest recente datum is wanneer levering van VDSL uit die kast is gestart.
Dat is een intern KPN document. Niet bedoelt voor consumenten.

Nu alleen rest jouw de vraag of je daadwerkelijk ook aangesloten bent op die omgebouwde kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Daarom nogmaals de suggestie om de postcodecheck van Telfort even te gebruiken, deze is van alle telco's het betrouwbaarst in het geven van correcte snelheid op jouw adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Speedmaster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:05:
Daarom nogmaals de suggestie om de postcodecheck van Telfort even te gebruiken, deze is van alle telco's het betrouwbaarst in het geven van correcte snelheid op jouw adres.
Het resultaat van de postcode check:

Maximale snelheid Internet Extra

Snelheid op jouw adres: 49 Mb/s .

Telfort Internet Extra heeft een maximale downloadsnelheid tot 50 Mb/s en een uploadsnelheid tot 5 Mb/s. Deze snelheden kunnen in de praktijk lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:47:

Nu alleen rest jouw de vraag of je daadwerkelijk ook aangesloten bent op die omgebouwde kast.
Er zijn nog meer tabbladen zie ik nu en als ik van het eerste tabblad uitga dan is de datum 19-10-2012.
Bij de tweede tabblad hebben ze het over straatnamen en mijn straat staat daar niet tussen.
Ik ben denk ik niet aangesloten op die kast want anders zou ik dan toch de juiste snelheden halen?

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-GODCRAgIufo/UgjNOr4zK-I/AAAAAAAAAJk/nsKpyZNUaTM/w714-h460-no/snelheid.jpg

Dit kan toch niet kloppen.

[ Voor 16% gewijzigd door Spiritual89 op 12-08-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je eigen straat in dat document voorkomt, bevindt zich de kast ook in je straat.
Bij de meeste mensen is dat dus niet zo.
Op zo een kast zitten soms honderden aansluitingen. Anders zou al dat gegraaf en ombouwen zich nooit renderen.

Als de postcode check positief is (en dat is het) en je hebt een aanbod via mail, dan is bij jouw VDSL beschikbaar. Het is onwaarschijnlijk dat ze daar een fout in maken.
Uit je eerdere intrainwaardes woon je veel te ver af van de telefooncentrale om van daaruit VDSL te krijgen.
En dus moet ergens bij jouw in de buurt een kast omgebouwd zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door cornfed99111 op 12-08-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
cornfed99111 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:32:
Als je eigen straat in dat document voorkomt, bevindt zich de kast ook in je straat.
Bij de meeste mensen is dat dus niet zo.
Op zo een kast zitten soms honderden aansluitingen. Anders zou al dat gegraaf en ombouwen zich nooit renderen.

Als de postcode check positief is (en dat is het) en je hebt een aanbod via mail, dan is bij jouw VDSL beschikbaar. Het is onwaarschijnlijk dat ze daar een fout in maken.
Uit je eerdere intrainwaardes woon je veel te ver af van de telefooncentrale om van daaruit VDSL te krijgen.
En dus moet ergens bij jouw in de buurt een kast omgebouwd zijn.
Oké dit begrijp ik. Maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom ik die tijd toch zo veel moest betalen voor een snelheid waarvan ze al bij voorbaat wisten dat ik die niet zou halen. Ik heb Internet Plus Bellen Standaard al een hele tijd en waarvan gezegd word dat 40mb/4mb de snelheden waren (of zijn).
Voel mij toch enigszins toch ietwat belazerd. Als ik belde dan kreeg ik altijd een smoes en de vraag of ik dan wilde downgraden maar dan werd de snelheid nog minder dan wat ik nu heb. En dat wilde ik natuurlijk niet.

Dit gaat weer een moeilijk verhaal worden zie ik en kan het maar beter zo snel mogelijk vergeten want anders maak ik mijzelf alleen maar gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Als je hier kijkt, staat er duidelijk "tot" overal.
Het langzamere abonnement is 8/1 maximaal, dus bij downgraden wordt de snelheid inderdaad nog minder.
Als je oversluit dan krijg je VDSL en word je snelheid waarschijnlijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Je wordt ook niet automatisch verhoogd he, je moet fysiek omgeplugd worden in zo'n straatkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
knakworst schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:58:
Als je hier kijkt, staat er duidelijk "tot" overal.
Het langzamere abonnement is 8/1 maximaal, dus bij downgraden wordt de snelheid inderdaad nog minder.
Als je oversluit dan krijg je VDSL en word je snelheid waarschijnlijk wel goed.
Maar het blijft toch bedenkelijk dat ze Internet Plus Bellen Standaard verkopen met snelheden van 40 down en 4 up terwijl dat, in mijn geval dan, niet gehaald gaat worden maar wel al die tijd de hoofdprijs ervoor vragen.
En nu nam ik contact op met een heel ander probleem en dan word ik er ineens op geattendeerd dat er een snellere verbinding mogelijk is. Nou ja, laat ik er maar vanuit gaan dat het sinds kort pas mogelijk is hier op mijn adres. Anders had KPN mij wel eerder erop gewezen (sarcasme :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
tha_bulldog schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:47:
Je wordt ook niet automatisch verhoogd he, je moet fysiek omgeplugd worden in zo'n straatkast :)
Dat gaat nu dan gelukkig ook gebeuren over drie weken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Alleen jammer dat je 40/4 krijg, neem je Telfort dan krijg je 50/5 en betaal je nog minder ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
cornfed99111 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:47:

Je kan deze documenten ook vinden op: http://www.kpn-wholesale....-datanetwerken/w/wba.aspx (klik op tabblad Documenten)
De meest recente: http://www.kpn-wholesale....ersie_9_augustus_2013.pdf

Aan het eind van het document vindt je de laatste omgebouwde straatkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Speedmaster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:23:
Alleen jammer dat je 40/4 krijg, neem je Telfort dan krijg je 50/5 en betaal je nog minder ook...
Ik heb aan diverse scenario's gedacht en kwam uiteindelijk toch bij dat ik blijf bij kpn ondanks dit verhaal.
Heb geen zin in een ander email adres, ik zit al jaren bij kpn en heb er nog aan zitten denken om
dan email only te nemen maar als ik dan alles bij elkaar optelde dan was ik
niet eens zoveel goedkoper uit.

edit

Heb net de bevestiging brief gekregen van KPN, vanaf 30 augustus is het dan eindelijk zo ver! Ik hou jullie op de hoogte hoe mijn snelheid is verbeterd.

[ Voor 13% gewijzigd door Spiritual89 op 14-08-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2933415551.png

Ik zou jullie nog het resultaat laten zien van de switch, nou bij deze! En zoals jullie zien is hij aanzienlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Drie maanden verder:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3151900841.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes.. zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
Ik heb vrijwel exact dezelfde snelheid, ook 40/4 verbinding. Alleen mijn ping is veel hoger, ik zit meestal tegen de 30 aan. :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3146496511.png

Getest via bedraad LAN. Aangesloten op een centrale, geen wijkkast.

Ping naar Amsterdam is sneller dan naar Groningen. (woonachtig in Noord-Oost Friesland).

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 09-12-2013 09:07 ]

Pagina: 1