Wie heeft toegang tot planning buitenring-aanleg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Ik vraag me erg ongeduldig af wie er toegang heeft tot een buitenring/Wijkkasten-planning.
Medewerkers van KPN kunnen het niet bekijken, hetzelfde met medewerkers van XS4ALL en Telfort.
Onder de helpdeskers bestaan vaak ook veel onduidelijkheden of en wanneer het beschikbaar is.
Op verschillende forums is te zien dat mensen erg lang moeten wachten voor de beschikbaarheid van VDSL(2).

2 jaar terug was er bij KPN WholeSale een planning te vinden, de termijnen die het beschrijft zijn inmiddels al een tijdje afgelopen. Vervolgens kon er via de Telfort klantenservice nog info worden gegeven, dit kan inmiddels ook niet meer.

Misschien is hier een KPN-medewerker of staflid die wat meer verduidelijking kan geven waarom het zo lang duurt, of hoe lang het nog gaat duren in bepaalde gebieden?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
buitenringen worden nog steeds aangelegd, alleen er gaat behoorlijke tijd overheen,,
En vaak de druk bevolkte plaatsen voorgaan op kleine dorpen.

en de planning die je 2jaar terug gezien hebt zal hoogswaarschijnlijk niet meer actuweel zijn.

welke regio zit je ongeveer ?

[ Voor 6% gewijzigd door jopoh op 05-06-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
jopoh schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:55:
buitenringen worden nog steeds aangelegd, alleen er gaat behoorlijke tijd overheen,,
En vaak de druk bevolkte plaatsen voorgaan op kleine dorpen.

en de planning die je 2jaar terug gezien hebt zal hoogswaarschijnlijk niet meer actuweel zijn.

welke regio zit je ongeveer ?
Ik weet dat het nog steeds aangelegd wordt, echter stonden er al 3 in onze stad op de planning.
Waarvan ééntje op zo'n 1km afstand van ons huis.
Dit is hem, als ik me niet vergis:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dyn6fd.jpg
Het zoemt en er klink een geluid van ventilatoren bij.

Ik weet dat de planning die ik nu heb, niet meer actueel is. Vandaar dat ik hier een topic opende om te kijken of iemand anders zo'n lijst heeft of eraan kan komen.

Overigens omgeving Goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
klopt dat zijn streetcabinets. hier zit vaak active appratuur in voor vdsl2 te leveren. niet altijd zijn er active apparatuur laatst nog 1 gezien zonder.
als je die ventilatoren hoort dan zit er appratuur in :)..

Omdat die kast 1KM van je huis afstaat wilt niet zeggen dat jou verbinding daar op aangesloten is. Jou verbinding zal waarschijnlijk via een andere andere straat/wijkkast lopen..

goes heeft 8 streetcabinets de laatste die geplaatst is 20-7-2012

[ Voor 7% gewijzigd door jopoh op 05-06-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
jopoh schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:22:
klopt dat zijn streetcabinets. hier zit vaak active appratuur in voor vdsl2 te leveren. niet altijd zijn er active apparatuur laatst nog 1 gezien zonder.
als je die ventilatoren hoort dan zit er appratuur in :)..

Omdat die kast 1KM van je huis afstaat wilt niet zeggen dat jou verbinding daar op aangesloten is. Jou verbinding zal waarschijnlijk via een andere andere straat/wijkkast lopen..

goes heeft 8 streetcabinets de laatste die geplaatst is 20-7-2012
Okee, en mag ik weten waar die allemaal staan? En of er nog uitbreiding komt? Evt. ook omgeving Kloetinge, kan zijn dat de lijn daarnaartoe loopt... Want ik val net weer buiten de bestaande kasten blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
waar ze staan kan ik zien waarschijnlijk, maar ik ga er van uit dat jou verbinding niet via die kasten loopt anders hadden ze je vdsl kunnen aanbieden.

of er nog meer geplaatst gaan worden heb ik geen idee van helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
jopoh schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:45:
waar ze staan kan zien waarschijnlijk, maar ik ga er van uit dat jou verbinding niet via die kasten loopt anders hadden ze je vdsl kunnen aanbieden.

of er nog meer geplaatst gaan worden heb ik geen idee van helaas
En zou ik evt. kunnen aanvragen dat mijn verbinding wel naar die kasten toegaat?
Ik bedoel, 8Mbit is voor huidige tijd erg weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 18:28
timmie1 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:47:
En zou ik evt. kunnen aanvragen dat mijn verbinding wel naar die kasten toegaat?
Ik bedoel, 8Mbit is voor huidige tijd erg weinig...
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Jouw invoerkabel ligt in de grond richting een kast en wordt niet op aanvraag naar een andere kast gegraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Okee. Heel erg jammer. Maar als omliggende straten nu al VDSL2 hebben en ik niet, dan kan ik er vanuit gaan dat ze mij in de nabije toekomst niet zullen aansluiten, toch? Want ik woon net buiten de bebouwde kom en ik verwacht dat de lijn dan de buitenweg volgt. Die alleen al is 750m. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
Weet je toevallig op welke kast je aangesloten zit? Het komt ook soms voor dat lijnen zonder tussenkomst van een kast vanuit de centrale rechtstreeks naar de klant lopen. Meestal is dit bij klanten die in een straal van een paar 100 meter om de centrale wonen, maar soms ook bij grotere afstanden.

Maar meestal zit er bij grotere afstanden wel een kast tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Zeg nooit nooit,, je verbinding loopt gewoon via een andere straat kast tegen over de andere straten in je wijk..(en de kabels in de grond hoeven niet zo te lopen zoals jij denkt soms lopen via toch andere straat)
mocht de kast in de toekomst toch omgezet worden dan zullen ze wel vdsl kunnen aanbieden aan je alleen als dit gaat gebeuren heb ik geen idee van.
voor nu zit er gewoon niks anders op dat je 8mbit lintje te gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Volgens BBNED-site zit ik 3500m van een kast/centrale af. Dat zou dan de grote telefooncentrale in het centrum moeten zijn, volgens mij. Modem geeft echter 2500meter aan met de waarden, attainable 12022kbps. Ik heb dus geen idee welke het is.

Als het nu centrale zonder tussenkomst van een kast is, zullen ze dan apart een kast neer moeten zetten voor de lijnen die samen met mijne lopen?

Nog een vraagje, ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden:
Hoeveel is KPN van plan? Maw Gaan ze nog de mensen die erbuiten vallen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
buiten ringen worden nog steeds uitgerold alleen dat gaat stap voor stap kan nog behoorlijk lang duren voordat het op veel plaatsen beschikbaar is

zie ook je pm

[ Voor 5% gewijzigd door jopoh op 06-06-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Thanks voor je pm, gelijk beantwoord.
Heb vandaag in de KPN-winkel iemand gesproken die zei dat je voor planning naar hoofdkantoor kan bellen om contact kan opnemen met gemeente. Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Lijkt me dat dat voor glas is en niet voor VDSL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@timmie1, zelfde probleem!

Wijkcentrale:
Naam:Goes-Centrum
Code:Gs-C
Afstand:± 2898 meter

Snelheid tot 12mb/s en dat in een nieuwbouwwijk! BAH
Concurrentie is welkom!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tha_bulldog schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:12:
Lijkt me dat dat voor glas is en niet voor VDSL..
Afhankelijk van de aanleg/werkzaamheden, nieuwe wijkkasten gaan ook in overleg met de gemeente als er delen moeten worden opengehaald.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:25:

Wijkcentrale:

Concurrentie is welkom!
Hier hetzelfde alleen geven postcodechecks aan dat ik maar 8Mbit zou moeten kunnen halen.
Vroeger nog 10Mbit. Volgens BBNED zit ik er ong 3500meter vanaf maar dat kan nooit met de snelheid die ik nu al haal.
Ik haal ook tussen 11/12Mbit.

Ik hoop dat er zo snel mogelijk verbetering komt, misschien zelfs glasvezel?? 8)

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 07-06-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Kijk eens bij xs4all.
Ik ben plaatsgenoot, woon op 100 m van één van die kasten. Super stabiele verbinding.
52 mbit/sec down / 5,2 mbit/sec up. Line attenuation 5 / 2. Nooit meer een herstartend modem. Kortom zeer tevreden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijkcentrale:

Concurrentie is welkom!
Je kan ook kabel nemen als je meer snelheid wilt, waarom dat niet doen? (ziggo/upc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34

Wijkcentrale:

Concurrentie is welkom!
Inderdaad, in een nieuwbouwwijk is toch bijna altijd wel kabel beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:43:
[...]

Je kan ook kabel nemen als je meer snelheid wilt, waarom dat niet doen? (ziggo/upc)
Daar hebben ze zeelandnet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dennis-L schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Daar hebben ze zeelandnet ;)
Ik woon niet in een nieuwbouwwijk, heb wel ook kabel maar dat werkt hier voor geen meter.
En nee, dat ligt niet onze apparatuur of ons interne netwerk...
Inderdaad van ZeelandNet, dus naast niet-werkend nog duur ook!

Ik heb inmiddels doorgekregen dat ik nog op een oude wijkkast aangesloten zit.
Heb deze kast vandaag ook gezien. Staat bijna 1 km van mij vandaan in het aangrenzende dorp, mochten
ze die dus upgraden dan kan ik over op het hoogste abo!

Ik ga vandaag of maandag even een belletje doen naar een hogere KPN-dienst of gemeente of ze al weten hoe en wanneer.

Wat me opvalt: Ik zit op 3500 meter afstand totaal maar ik haal alsnog tussen 11/12. SImsalabim zit op 2900 in een nieuwbouwwijk en haalt blijkbaar ook 12Mbit. Vind ik beetje vreemd...

[ Voor 16% gewijzigd door timmie1 op 08-06-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
timmie1 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:19:
Wat me opvalt: Ik zit op 3500 meter afstand totaal maar ik haal alsnog tussen 11/12. SImsalabim zit op 2900 in een nieuwbouwwijk en haalt blijkbaar ook 12Mbit. Vind ik beetje vreemd...
Deze lengtes zijn vaak een schatting. Een kabel kan net even anders lopen.

Op ongeveer 3KM kabellengte is 12Mbit lang niet zo gek. Maar meer snelheid is altijd welkom, natuurlijk! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:19:
[...]
Of de snelheid nu 8/10/12 of 15Mbit bedraagt maakt me niet zoveel uit.
Ik heb momenteel een ADSL provider die over zo'n lijntje tot 40Mbit internet aanbied, samen met interactieve HDTV op 2 TV's en TV kijken op welk apparaat je maar wil.
Nou ik kan je verzekeren, dan blijft er vrij weinig bandbreedte meer over om te surfen.
De prijs/kwaliteit verhouding van de lokale kabelleverancier (inderdaad Delta/Zeelandnet) loopt ver achter met de landelijke leveranciers.

Ik ben erg benieuwd wat de hogere KPN-dienst te melden heeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:13:
[...]

Of de snelheid nu 8/10/12 of 15Mbit bedraagt maakt me niet zoveel uit.
Ik heb momenteel een ADSL provider die over zo'n lijntje tot 40Mbit internet aanbied, samen met interactieve HDTV op 2 TV's en TV kijken op welk apparaat je maar wil.
Nou ik kan je verzekeren, dan blijft er vrij weinig bandbreedte meer over om te surfen.
De prijs/kwaliteit verhouding van de lokale kabelleverancier (inderdaad Delta/Zeelandnet) loopt ver achter met de landelijke leveranciers.

Ik ben erg benieuwd wat de hogere KPN-dienst te melden heeft..?
Al een tijdje geleden, maar ik zal het resultaat even laten weten.
Ik zit op een wijkkast aangesloten die nog niet omgebouwd is. Het is nog zo'n smal hoog kastje in plaats van zo'n brede kast. Via KPN-medewerkers ook te weten gekomen dat deze kast nog komende maanden niet geupgrade gaat worden. Ik zit dus voorlopig nog in een 'black spot'. Helaas!

Ondertussen gaat KPN aan de slag met de volgende stap, namelijk vectoring inschakelen. Nu nog maar een pilot, vanaf feb 2014 landelijke uitrol.

Zie voor de bronnen
http://www.kpn-wholesale....ing_uitbreiding_pilot.pdf
en
http://www.kpn-wholesale....estaande_buitenringen.pdf

Op deze site staan overigens ook de meest actuele planningen en geografische dekkingsrapporten, alleen zijn deze nauwelijks voor ons toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Dat geld alleen maar voor de omgebouwde straatkasten waar appatuur in zit.
Wordt je leverd uit de centrale heb je hier verders niks aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Kleine update: Je kunt nu je gegevens achterlaten via http://www.kpn.com/snelheid .
Via deze link kun je meer te weten komen of je dit jaar nog verbetering kunt verwachten.
Valt wel op dat er hier in de omgeving weinig tot geen kasten worden omgebouwd. En dit terwijl KPN aangeeft voor begin 2015 95% van Nederland snelheden van 40Mbit of meer wil kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Ik woon niet in een nieuwbouwwijk, heb wel ook kabel maar dat werkt hier voor geen meter.
En nee, dat ligt niet onze apparatuur of ons interne netwerk...
Tijd om kabel te nemen. Werkt niet bestaat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:51
Ik begrijp dat hij wel een actieve kabelaansluiting heeft, maar dat die zeer onstabiel is. En dat ligt em bij ZeelandNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Getuige de posts van timmie1 hier gecombineerd met eigen ervaringen kan ik melden dat dit inderdaad bij ZeelandNet ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

timmie1 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:32:
En dit terwijl KPN aangeeft voor begin 2015 95% van Nederland snelheden van 40Mbit of meer wil kunnen leveren...
Met nadruk 'tot 40mbit', ze willen overal vdsl hebben liggen, maar de snelheid blijft afhankelijk van de afstand. Ik sta ook als '40 mbit' klant, maar ik kom niet voorbij de 30mbit.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:28:
Ik begrijp dat hij wel een actieve kabelaansluiting heeft, maar dat die zeer onstabiel is. En dat ligt em bij ZeelandNet.
Klopt, ik heb een actieve kabelaansluiting die echter zo onstabiel is dat ik DSL genomen heb. Die onstabiliteit is zo erg dat ik tot een paar maanden terug voornamelijk gebruik maakte van 56Kbit inbelinternet. Nu ga ik als ik problemen heb(en dat is ongeveer elke avond) over op de ADSL-lijn, kwestie van kabeltje omzetten en je hebt weer internet. Echt blij wordt je er niet van, want 8Mbit is voor ons bijna niks. Bestanden van thuis ophalen is ook niet te doen zo. Geef mij maar ook zo'n 50/5 lijntje, net als dat van jou :9
tha_bulldog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:34:
Getuige de posts van timmie1 hier gecombineerd met eigen ervaringen kan ik melden dat dit inderdaad bij ZeelandNet ligt ;)
In het ZeelandNet-draadje hier op GoT anderen gevonden die ook vergelijkbare problemen hebben. Één daarvan recent ook overgestapt op DSL omdat ZeelandNet niks kan/wil doen. Kan ik er vanuit gaan dat jij ook een ex-klant van hen bent? :P
andy88 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:33:
[...]
Werkt niet bestaat niet!
Dacht ik ook, voordat ik deze langdurende problemen kreeg.
SinergyX schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:28:
[...]

Met nadruk 'tot 40mbit', ze willen overal vdsl hebben liggen, maar de snelheid blijft afhankelijk van de afstand. Ik sta ook als '40 mbit' klant, maar ik kom niet voorbij de 30mbit.
Momenteel is dit inderdaad zo. Het gaat KPN echter deze keer wel om het kunnen. Uiteraard zullen ze die 40Mbit for all nooit halen, maar ik denk dat ze 30Mbit voor 98% van NL toch moeten kunnen bereiken. Er zijn nieuwe ontwikkelingen in DSL-gebied zoals Vectored VDSL2 met pairbonding waardoor ze toch een heel eind kunnen komen. Afstandsinvloed zal daardoor worden verminderd. Ze kunnen zelfs al een hele tijd normale ADSL2+ aansluitingen stapelen(ADSL-bonding) om snelheden te verdubbelen, om onbekende redenen doen ze dat niet bij de consument. Ook de combinatie ADSL-4G is een interessante ontwikkeling, nu al veel ingezet in USA en Duitsland. Helaas zal het aantal buitengebied-aanslutingen zo groot zijn dat ze die niet zonder extra capaciteit kunnen bedienen en dus zal het waarschijnlijk erg duur worden.

Sinds kort is er bij ons een nieuwbouwwijk in aanbouw. Sommige delen van de wijk zijn al klaar, veel huizen moeten echter nog gebouwd worden. Aan het begin van de wijk staat een KPN-wijkkast met daarnaast een coax-versterker. Het is een nieuw, maar nog waaiervorminge koperdraadkast zonder DSLAM's. Je zou toch wel denken dat ze nieuwbouwwijken gelijk voor VDSL zouden voorbereiden? Mensen in die wijk geholpen een internetverbinding te kiezen, helaas ben je al snel klaar als KPN in die nieuwe wijk een verwachte snelheid van 4Mbit geeft... Ze zullen dan ook meteen klaar zijn met die wijkkast, voor telefonie hoeven mensen het vandaag de dag niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

timmie1 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:21:
Sinds kort is er bij ons een nieuwbouwwijk in aanbouw. Sommige delen van de wijk zijn al klaar, veel huizen moeten echter nog gebouwd worden. Aan het begin van de wijk staat een KPN-wijkkast met daarnaast een coax-versterker. Het is een nieuw, maar nog waaiervorminge koperdraadkast zonder DSLAM's. Je zou toch wel denken dat ze nieuwbouwwijken gelijk voor VDSL zouden voorbereiden? Mensen in die wijk geholpen een internetverbinding te kiezen, helaas ben je al snel klaar als KPN in die nieuwe wijk een verwachte snelheid van 4Mbit geeft... Ze zullen dan ook meteen klaar zijn met die wijkkast, voor telefonie hoeven mensen het vandaag de dag niet meer.
Inderdaad vreemd, hier leggen ze bij nieuwbouw overigens glasvezel, waardoor de verschillen soms wel heel vreemd worden. (500 Mbit glas met een paar honderd meter verder max 10 Mbit DSL)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:14
Ze hebben bij ons in de regio (Middelburg) de laatste tijd flink wat wijkkasten vernieuwd, maar kon nog altijd geen sneller internet via bijvoorbeeld KPN of Telfort krijgen via hun postcode checks. Terwijl ze rond half februari al klaar waren met de werkzaamheden.

Ik kwam deze pagina tegen: http://www.kpn.com/internetsnelheid, dit is ook een postcode check en deze geeft aan wat de maximale snelheid is die je op dit moment kan verwachten.
Maar daarbij geeft deze ook aan of er upgrades gepland zijn. Deze check geeft bij mij aan dat ze vanaf 7 juli sneller internet kunnen aanbieden.

Samen met het nieuwsbericht op Tweakers (nieuws: Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden) van enkele maanden geleden kan je toch wel een aardig indicatie krijgen of er binnenkort een upgrade zit aan te komen :)

Maar misschien is het ook wel handig als er binnenkort een wat recentere buitenring planning uitlekt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:16:
Ze hebben bij ons in de regio (Middelburg) de laatste tijd flink wat wijkkasten vernieuwd, maar kon nog altijd geen sneller internet via bijvoorbeeld KPN of Telfort krijgen via hun postcode checks. Terwijl ze rond half februari al klaar waren met de werkzaamheden.
Hier in Goes e.o. zijn er in 2011-zomer 2012 wat aanpassingen geweest, o.a. in de wijk naast ons is 1 kast geplaatst. Andere kasten zijn nog niet geupgrade(zijn er veel!). Het lijkt wel of ze hier na die ene kast helemaal gestopt zijn met ombouwen. Zomer 2015 moet de operatie eindigen, en in april stond onze kast nog steeds niet op de lijst.
Maar daarbij geeft deze ook aan of er upgrades gepland zijn. Deze check geeft bij mij aan dat ze vanaf 7 juni sneller internet kunnen aanbieden.
Waar zie je dat dan? Als ik die check doe, dan krijg ik alleen:
De maximaal haalbare snelheid op uw adres is:
8 Mbits

Houd rekening met een eventuele afwijking tussen de verwachte en werkelijke snelheid. We proberen dit zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Als ik mijn postcode invoer krijg ik de volgende informatie te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vSf1Uem.png

Er staat 52Mb als "upgrade snelheid", maar ik verwacht zelf dat ze met Vectoring het wel voor elkaar krijgen om minimaal 80Mb te leveren. De afstand tot de wijkkast waarop ik waarschijnlijk ben aangesloten bedraagt zo'n 200m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Die postcode check is niet heel betrouwbaar want volgens die check kan ik 0Mbits halen op mijn huistadres. De snelheid die ik kan halen is niet veel, maar zo weinig nou ook weer niet. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Maxustiti op 12-06-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Volgens mij klopt die postcodecheck niet:
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/84376bd634103d1cc1aaaa6fee6c9cfa.png
De grote KPN centrale staat 2 km verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:15:
Als ik mijn postcode invoer krijg ik de volgende informatie te zien:

[afbeelding]

Er staat 52Mb als "upgrade snelheid", maar ik verwacht zelf dat ze met Vectoring het wel voor elkaar krijgen om minimaal 80Mb te leveren. De afstand tot de wijkkast waarop ik waarschijnlijk ben aangesloten bedraagt zo'n 200m.
Zucht, dus dat betekent dat er alsnog geen upgrade gepland is...
Ik vraag me af waarom ze onze kasten niet willen upgraden,
teveel invloed van de kabel? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@MrBrownie12 & Trommelrem: indien deze KPN check bij jullie 0 Mbits geeft als snelheid lijkt er inderdaad iets niet helemaal te kloppen, bij mij lijkt hij wel ongeveer te kloppen. 5 jaar geleden toen ik nog ADSL had haalde ik rond de 7 á 8 Mbits (ik heb nu kabel 60Mbit).

Met name omdat het dus ook een klein beetje inzicht geeft in de planning is dit wel een interessant check. Ik weet ook niet tot hoever in de toekomst deze check de planning laat zien. Zou goed kunnen wezen dat dit maximaal 3 tot 6 maanden vooruit is bijvoorbeeld.

@timmie1: KPN lijkt vooralsnog meer aandacht te besteden aan Middelburg, mogelijk dat ze in de toekomst ook Goes gaan vernieuwen. Maar ze mogen wel opschieten want ze lopen al redelijk achter de feiten aan wat betreft snelheid vergeleken met de kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:04:

Met name omdat het dus ook een klein beetje inzicht geeft in de planning is dit wel een interessant check. Ik weet ook niet tot hoever in de toekomst deze check de planning laat zien. Zou goed kunnen wezen dat dit maximaal 3 tot 6 maanden vooruit is bijvoorbeeld.

@timmie1: KPN lijkt vooralsnog meer aandacht te besteden aan Middelburg, mogelijk dat ze in de toekomst ook Goes gaan vernieuwen. Maar ze mogen wel opschieten want ze lopen al redelijk achter de feiten aan wat betreft snelheid vergeleken met de kabel ;)
In de toekomst zal al niet meer kunnen, KPN meldde mij zelf dat de hele ombouwoperatie tot zomer 2015 duurt, en volgens hen stond onze kast er niet op.

Een van de dingen waaraan het kan liggen, is de valse veronderstelling dat er glas in de buurt is aangelegd. Nieuwe wijk Aria staat o.a. op de reggefibersite als aansluitgebied, echter weten de bewoners zelf en manager Zuid-Nederland van Reggefiber er niks van af. Het is er dus niet, maar het kan zijn dat de KPN planningsafdeling zich door die kaart laat leiden("ach, ze worden binnenkort toch wel verglaasd" ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Prolution schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:04:
@MrBrownie12 & Trommelrem: indien deze KPN check bij jullie 0 Mbits geeft als snelheid lijkt er inderdaad iets niet helemaal te kloppen, bij mij lijkt hij wel ongeveer te kloppen. 5 jaar geleden toen ik nog ADSL had haalde ik rond de 7 á 8 Mbits (ik heb nu kabel 60Mbit).
Ik heb KPN gebeld en die beweren nu (na een controle in een ander systeem) dat er geen ADSL mogelijk is. Hoewel de afstand naar de KPN centrale via de weg 2 km is (hemelsbreed nog niet eens 1 km), is de koperkabel zelf langer dan 8 km waardoor de snelheid wordt geschat op 400 Kbit/s. 400 Kbit/s is afgerond 0 Mbit. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Het goede nieuws: Op Tweakers.net heeft een nieuwsartikel gestaan uit november (7 maanden oud) met de huidige planning voor het bijwerken van de VDSL2 wijkkasten. Het slechte nieuws: Zowel Kloetinge als Goes staat daar niet tussen.

Edit: Zag dat de link al gepost was. Ik moet zeggen dat die postcodecheck wel aardig klopt, hij geeft max. 60 Mb/s aan terwijl mijn linkspeed 64 Mb/s is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7C99LRNIozgapOf2R6y7oPZZ/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door Balance op 12-06-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Oeh, lekkere snelheid.

Jij hebt pairbonding?

Ik zit momenteel (als het werkt :() op 50/5Mbit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P8a7i8a.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dmWg7kt.png

Het is wel eens hoger geweest met een ander modem, dat was een ZTE H220N (in het begin 95Mbit, later afgezakt naar 77Mbit). Deze VG7519 is ruk. Morgenochtend krijg ik een nieuw modem, kijken wat dat doet.

Citaat van KPN.com

De maximaal haalbare snelheid op uw adres is: 50 Mbits

[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 12-06-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ngvhci.png

Dit is dus in Rotterdam, Coolhaven. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er in een stedelijk gebied niets aan gedaan wordt. Ik kan ook niet naar UPC. :(

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb nu één voordeel gevonden voor wonen in een klein kutdorpje in Friesland. :') (Maar nog steeds veel meer nadelen)

Ik heb gewoon dikke mazzel dat we vlakbij de telefooncentrale wonen (ik zie hem uit het raam). Als ik een dorpje verder op woonde, dan mag ik blij zijn met 8Mbit of zelfs lager.

Helaas is hier geen pairbonding beschikbaar, en geen VVDSL. Dus het zal hier voortaan eerst wel op 50Mbit draaien. En dat is ook wel rap genoeg eerlijk gezegd.

[ Voor 70% gewijzigd door krakendmodem op 12-06-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
HvanderT schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:22:
Ik heb nu één voordeel gevonden voor wonen in een klein kutdorpje in Friesland. :')
Doorgaans kan je hier wel gewoon UPC kiezen, maar ik woon in een of ander raar huis waar het signaal gesplitst wordt en ik geen internet daarvan kan afnemen (studentenhuizen he :P). Hopen maar op glasvezel, vind dat ook zo vreemd dat er hele gebieden in Rotterdam zijn waar dat niet ligt.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Denizz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:24:
[...]

Doorgaans kan je hier wel gewoon UPC kiezen, maar ik woon in een of ander raar huis waar het signaal gesplitst wordt en ik geen internet daarvan kan afnemen (studentenhuizen he :P). Hopen maar op glasvezel, vind dat ook zo vreemd dat er hele gebieden in Rotterdam zijn waar dat niet ligt.
Ja hier ook UPC. Maar dat werkt ook niet geweldig hier.. Ach, binnen een jaartje hoop ik te verhuizen naar een andere provincie.

Maar ook hier komt nog geen glasvezel. Reggefiber wil er geen geld insteken, desondanks dat veel inwoners het wel willen. Nu heeft de gemeente plannen voor een "eigen" glasvezel, maar daar ben ik niet zo happig op. Gevalletje caiway (netwerk niet open voor derden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Zeker een lekkere snelheid, maar ik betaal ook voor 80/8 (upload krijg ik gelukkig wel volledig). Pairbonding inderdaad.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w1KeUizTAhzSGFDbUIlsxh9f/full.png

Rotterdam, 's Gravenland btw.

Maar even ontopic: Ik zie niks wat enig perspectief bied op Kloetinge of Goes. Jammer dat de kabel daar dus niet goed werkt. Als je echt behoefte hebt aan sneller internet kan je voor een Dual-wan gaan in combinatie met sataliet. Kost wel wat, maar dan kan je wel snel internetten. Enige nadeel is de hoge ping, maar voor downloaden/torrents/netflix etc. maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Balance schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:33:
Zeker een lekkere snelheid, maar ik betaal ook voor 80/8 (upload krijg ik gelukkig wel volledig). Pairbonding inderdaad.

[afbeelding]

Rotterdam, 's Gravenland btw.

Maar even ontopic: Ik zie niks wat enig perspectief bied op Kloetinge of Goes. Jammer dat de kabel daar dus niet goed werkt. Als je echt behoefte hebt aan sneller internet kan je voor een Dual-wan gaan in combinatie met sataliet. Kost wel wat, maar dan kan je wel snel internetten. Enige nadeel is de hoge ping, maar voor downloaden/torrents/netflix etc. maakt dat niet uit.
Prachtige lijnsnelheden, complimenten. Alleen je FEC's en CRC's liggen wat hoog.

Wat betreft mijn verbinding(en), ik zal waarschijnlijk afwachten wat komen gaat. Geen glasvezel, dat is zeker. Er is toegezegd dat de kabelaar Q4 2015 overgestapt zal zijn op EuroDocsis3.1 en ik hoop dan ze voor die tijd al goed werk hebben verricht. Satelliet en DSL loadbalancen is leuk, maar dat is wel wat duurder. Aangezien ik die kosten niet betaal, is de kans klein dat we het in praktijk gaan brengen :9

@HvanderT kun je anders niet beter een andere ZTE van Marktplaats oid halen? De v9 is amper beter dan de v8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SinergyX schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:28:
[...]

Maar ik zit nog geen 500 meter van dat ding af en haal maar liefst 20Mb/s van de "tot" snelheid van 50MB/s waar ik dus ook de volle pond voor betaal 8)7
TV loopt via Ziggo, dus daar geen bandbreedte problemen mee, internet + bellen bij KPN.

We willen geen Ziggo omdat dat bij 9/10 personen die ik ken om de paar minuten een paar seconden wegvalt, en dat kan ik absoluut niet hebben.

Nu wordt het nog mooier: http://prntscr.com/3s5rgz

Hier even mijn status page van de V8 modem: http://prntscr.com/3s5rtd
Zien jullie er iet speciaals aan? Met mijn kennis kom ik niet ver bij modem zwik. (iets wat ik toch eens moet bijspijkeren...)

[ Voor 14% gewijzigd door Kuusj op 12-06-2014 20:12 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
kuusj98 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:08:
[...]

Maar ik zit nog geen 500 meter van dat ding af en haal maar liefst 20Mb/s van de "tot" snelheid van 50MB/s waar ik dus ook de volle pond voor betaal 8)7
TV loopt via Ziggo, dus daar geen bandbreedte problemen mee, internet + bellen bij KPN.

We willen geen Ziggo omdat dat bij 9/10 personen die ik ken om de paar minuten een paar seconden wegvalt, en dat kan ik absoluut niet hebben.

Nu wordt het nog mooier: http://prntscr.com/3s5rgz

Hier even mijn status page van de V8 modem: http://prntscr.com/3s5rtd
Zien jullie er iet speciaals aan? Met mijn kennis kom ik niet ver bij modem zwik. (iets wat ik toch eens moet bijspijkeren...)
je hebt pairbonding met in meer dan 60Mbit over 2 lijntjes verdeeld. Je zou dus makkelijk die 50Mbit moeten kunnen halen. Voor zoveel ik weet is de SNR magertjes, meestal zie ik die tussen 7-13dB bij mij in het modem. Je lijnfouten zijn best veel, stond je modem toen al lang aan of hebben die fouten zich in korte tijd opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

timmie1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:29:
[...]

je hebt pairbonding met in meer dan 60Mbit over 2 lijntjes verdeeld. Je zou dus makkelijk die 50Mbit moeten kunnen halen. Voor zoveel ik weet is de SNR magertjes, meestal zie ik die tussen 7-13dB bij mij in het modem. Je lijnfouten zijn best veel, stond je modem toen al lang aan of hebben die fouten zich in korte tijd opgebouwd?
Heb het modem toevallig begin deze week factory-reset gedaan omdat mijn iPad 4 opeens alle links naar iets met Facebook "blokkeerde", hij zei dan dat 't onbeschikbaar was oid.

In ieder geval, dat doet ie nu weer (webpagina niet beschikbaar), en mijn andere iPads doen dat niet, zoals alle telefoons en PC's hier, mhm...

Ik heb al zo-veel monteurs hier gehad en al zo ongeveer het hele zwik van aan de modem tot aan de wijkcentrale vervangen gehad (behalve de kabel natuurlijk) maar het blijft gewoon bestaan.

Ik heb enkele speedtests waar de snelheid 37 down 5 up is, maar dat is begin dit jaar geweest en ik kan me ook eerlijk gezegd niet herinneren wat ik toen anders deed...

moet ik maar weer ellenlange gesprekken met de KPN klantenservice gaan voeren of hebben jullie andere suggesties? Ik wordt hier namelijk na 3 jaar niet meer goed van.

De speedtest log: http://prntscr.com/3s63xm

Ik haal trouwens met gecertificeerde CAT5e en 6 direct aan het modem dezelfde snelheid, ~22 tot 26MB/s.

[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 12-06-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:51:
[...]

Prachtige lijnsnelheden, complimenten. Alleen je FEC's en CRC's liggen wat hoog.

Wat betreft mijn verbinding(en), ik zal waarschijnlijk afwachten wat komen gaat. Geen glasvezel, dat is zeker. Er is toegezegd dat de kabelaar Q4 2015 overgestapt zal zijn op EuroDocsis3.1 en ik hoop dan ze voor die tijd al goed werk hebben verricht. Satelliet en DSL loadbalancen is leuk, maar dat is wel wat duurder. Aangezien ik die kosten niet betaal, is de kans klein dat we het in praktijk gaan brengen :9

@HvanderT kun je anders niet beter een andere ZTE van Marktplaats oid halen? De v9 is amper beter dan de v8.
Ja, is ook nog een mogelijkheid. Ik weet ook niet of ik de v9 krijg of (weer) een v8. Over het draadloos ben ik wel tevreden, de dekking is hier best goed. Wat zeg ik, nog beter dan de TP-link die ik had gekocht ;(

Nu ligt het ook aan onze woning, die is al aardig op leeftijd, dus niet van die nieuwe huizen die alles tegenhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
kuusj98 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:35:
[...]

Heb het modem toevallig begin deze week factory-reset gedaan omdat mijn iPad 4 opeens alle links naar iets met Facebook "blokkeerde", hij zei dan dat 't onbeschikbaar was oid.

In ieder geval, dat doet ie nu weer (webpagina niet beschikbaar), en mijn andere iPads doen dat niet, zoals alle telefoons en PC's hier, mhm...

Ik heb al zo-veel monteurs hier gehad en al zo ongeveer het hele zwik van aan de modem tot aan de wijkcentrale vervangen gehad (behalve de kabel natuurlijk) maar het blijft gewoon bestaan.

Ik heb enkele speedtests waar de snelheid 37 down 5 up is, maar dat is begin dit jaar geweest en ik kan me ook eerlijk gezegd niet herinneren wat ik toen anders deed...

moet ik maar weer ellenlange gesprekken met de KPN klantenservice gaan voeren of hebben jullie andere suggesties? Ik wordt hier namelijk na 3 jaar niet meer goed van.

De speedtest log: http://prntscr.com/3s63xm

Ik haal trouwens met gecertificeerde CAT5e en 6 direct aan het modem dezelfde snelheid, ~22 tot 26MB/s.
Je upload is wel fijn, ik haal "maar" 4,3. Maar mijn download is weer hoger :P
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3559718898.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3559727148.png

Die ZTE deed gewoon keurig 52000/5200kbps ipv 50700/5010 nu. Het scheelt een beetje, maar die ZTE was qua "modem" gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
HvanderT schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:28:
[...]

Ja hier ook UPC. Maar dat werkt ook niet geweldig hier.. Ach, binnen een jaartje hoop ik te verhuizen naar een andere provincie.

Maar ook hier komt nog geen glasvezel. Reggefiber wil er geen geld insteken, desondanks dat veel inwoners het wel willen. Nu heeft de gemeente plannen voor een "eigen" glasvezel, maar daar ben ik niet zo happig op. Gevalletje caiway (netwerk niet open voor derden)
Ik had graag een gevalletje Caiway gehad hier. Kom uit Krimpen waar heel erg gestuntelt is met het netwerk, maar ik had tenminste nog 50/50 toen ik wegging uit het durp. En nu is daar gewoon 400/400 beschikbaar, en zit ik met 14/1. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Snelheid is wel lekker, maar dat zal de prijs dan denk ik niet zijn. De diensten zullen door een lokale kabelmaatschappij worden geleverd, en vragen voor een alles in een pakket op coax met 30mbit internet al 60 euro... Dan zal het met glasvezel ook wel aardig gaan oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zo, vandaag weer contact opgenomen met de KPN klantenservice, zeer lang verhaal kort: ik heb dikke vette pech, ben wel erachter gekomen dat ik volgend jaar glasvezel krijg maar daar heb ik op dit moment ook geen reet aan, betaal dus al sinds begin 2012 teveel, en daarvoor ook bij KPN.

Nou ja, hopelijk glasvezel en dan eens goede snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:07
Voor de mensen die er wellicht verstand van hebben:

In ons dorp schijnen we dus geen wijkkasten te hebben. Hoe werkt vectoring over VDSL2 dan ? Werkt dat uberhaubt wel of is dat dan onmogelijk?

Ik zit zelf ongeveer 1600m van de centrale af en haal nu 22768/2032. Niet slecht, maar zou graag wat meer willen.

Mijn buurman en ik hebben allebei een verbinding en ik mag ze buiten werktijd gebruiken, dus meer snelheid voor beiden en dubbele snelheid voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
VDSL2 vectoring wordt niet geleverd vanuit de centrale, waar jij dus op aangesloten bent. Je kunt wel kiezen voor pairbonding als er twee aderparen in je meterkast binnenkomen. Zo is alsnog ~44 Mbit leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Op KPN Wholesale staan wat interessante nieuwe documenten van 30 juni en 7 juli, helaas zijn deze Annex 5 bestanden niet voor iedereen beschikbaar. Zijn er mensen die deze PDF en CSV bestanden kunnen bekijken? Ik ben namelijk best wel geïnteresseerd in 100Mbps locaties, buitenring locaties en geografische dekking.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xx7D1uDe7f3dtqEnBIiGkBNF/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DiedB schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:19:
VDSL2 vectoring wordt niet geleverd vanuit de centrale, waar jij dus op aangesloten bent. Je kunt wel kiezen voor pairbonding als er twee aderparen in je meterkast binnenkomen. Zo is alsnog ~44 Mbit leverbaar.
Pairbonding is dan toch wel afhankelijk of provider dit ondersteund? Xs4all bv heeft toen op twitter laten weten niet aan pairbonding te doen (maar zakelijk wel 'dsl stapelen'), vreemd nu zijn 100% dochter KPN zijn, en KPN op zijn beurt zou dit wel gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
SinergyX schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:40:
[...]

Pairbonding is dan toch wel afhankelijk of provider dit ondersteund? Xs4all bv heeft toen op twitter laten weten niet aan pairbonding te doen (maar zakelijk wel 'dsl stapelen'), vreemd nu zijn 100% dochter KPN zijn, en KPN op zijn beurt zou dit wel gewoon doen.
Of een ISP pairbonding wil aanbieden, is uiteraard afhankelijk van de kosten. Desbetreffende ISP moet namelijk meer aan aansluit/onderhoudkosten betalen.
DiedB schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:19:
Inderdaad, vanuit de nummercentrale leveren de providers alleen pairbonding(2 aparte telefoonlijnen). Dit zou te maken hebben met het feit dat een nummercentrale veel meer kabels bij elkaar heeft lopen, waardoor vectoring bijna geen effect op de lijnprestaties zou hebben.
Balance schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:36:
Op KPN Wholesale staan wat interessante nieuwe documenten van 30 juni en 7 juli, helaas zijn deze Annex 5 bestanden niet voor iedereen beschikbaar. Zijn er mensen die deze PDF en CSV bestanden kunnen bekijken? Ik ben namelijk best wel geïnteresseerd in 100Mbps locaties, buitenring locaties en geografische dekking.

[afbeelding]
Klopt inderdaad dat daar veel info te vinden is. Hier halen de providers de aanlegplanning en actuele lijst van omgebouwde kasten vandaan. Tot een jaartje terug waren deze documenten makkelijk te achterhalen, nu zijn ze helaas beveiligd.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het is inderdaad wel jammer dat die documenten tegenwoordig beveiligd zijn, die waren voorheen (ruim een jaar geleden denk ik) gemakkelijk te downloaden via die KPN Wholesale site. Dan kon je goed zien of er straatkasten in je buurt geupgrade zouden worden.

De KPN snelheidscheck (via www.kpn.com/internetsnelheid) geeft nu inmiddels 80Mb aan dus de upgrade aan de straatkast bij mij in de wijk is nu eindelijk voltooid (heeft bijna een half jaar geduurd nadat de nieuwe straatkast er stond :|, echt haast hebben ze dus niet lijkt me :P ).

Bij XS4ALL had ik een paar dagen geleden ook even gecheckt wat hun aanbod was, en die gaven zelfs aan dat tot 100Mb/10Mb mogelijk was, helaas is dat als ik nu weer check max. 40Mb geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmmf, Max 50mbit mogelijk hier. Zit op nummercentrale aangesloten, dus meer zit er voorlopig niet in :+.

Geen vectoring en pairbonding mogelijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Ik zit 3400 meter van de wijkkast af (zoiets) en ik kan met Vvdsl (is dit vdsl2?) 34Mb als maximum halen. (verwacht volgens KPN). Heb op dit moment ADSL waar ik max 7Mb mee haal.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@Dazzler2120: je zit nu waarschijnlijk aangesloten op een 'oude' nummercentrale die inderdaad soms behoorlijk ver weg kan zitten zoals je ook aangeeft (> 3KM).

Mogelijk is er een straat/wijkkast bij jou in de buurt inmiddels geupgrade waardoor een hogere snelheid haalbaar is. Met de term VVDSL wordt Vectored VDSL bedoeld, dit is een techniek om ruis/overspraak op de koperlijn tegen te gaan (resultaat = hogere snelheden). Dit is dus nog een verbetering ten opzichte van 'gewoon' VDSL2.

Een andere redelijk betrouwbare check naast die van KPN is die op: http://www.dds.nl/adsl/ die heeft namelijk ook een Vectoring check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Ja bedankt! Had het hier al opgezocht wat de verschillen precies zijn.
Ik heb me eigen betrouwbare bronnen om dit te achterhalen ;) vvdsl ligt bij mij thuis iig op 3,4km afstand

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dazzler2120 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:50:
Ik zit 3400 meter van de wijkkast af (zoiets) en ik kan met Vvdsl (is dit vdsl2?) 34Mb als maximum halen. (verwacht volgens KPN). Heb op dit moment ADSL waar ik max 7Mb mee haal.
3400meter en 32Mbit over Vectored VDSL is erg netjes. Mijn totale lijnlengte komt volgens BBNed ook in die buurt, oude wijkkast op 1000m. Zou betekenen dat mijn attainable vanuit de wijkkast toch minstens 50Mbit zou moeten kunnnen zijn.

Weet iemand of normale VDSL ook op 3400meter werkt?
HvanderT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:58:
Hmmf, Max 50mbit mogelijk hier. Zit op nummercentrale aangesloten, dus meer zit er voorlopig niet in :+.

Geen vectoring en pairbonding mogelijk hier.
Tsja, het (technisch) nadeel van aan de nummercentrale hangen, alleen pairbonding mogelijk geen vectoring. Maar wie weet vinden ze er nog iets op :+

Vanuit de wijkkast is allebei trouwens mogelijk, alleen passen ze pairbonding niet toe vanwege beperkte aantal poorten in de kast. Zoveel mogelijk rendement per kast halen he. Is wel jammer anders zou je zelfs via die 2 miezerige koperdraadjes een monsterlijk hoge datarate kunnen hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zat voor de grap nog eens te kijken op die kpn.com/internetsnelheid over de hele straat bij mij, ik val dus precies in het middel van 2 'beter' haalbare punten. Begin van de straat tot 48mbit, eind van de straat tot 42mbit.

Nu de vraag bij KPN neergelegd wat nog mogelijk is, xs4all heeft weinig opties, mogelijk KPN wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik vraag me af hoe ze weten wat er op elk adres mogelijk is. Op mijn adres is 50mbit mogelijk, terwijl een aantal huizen verderop maar 40 mogelijk is, terwijl die maar 350 meter van de centrale zit. Ik zit 500 meter er vanaf...

Als ze uitgaan van de intrainingswaarden die in het modem staan, dan heeft de buurt het hier niet goed aangesloten :+

Jammer dat hier geen pairbonding mogelijk is. Had wel 100mbit willen hebben. Lijn kan nu ook nog 73mbit aan, terwijl ie maar intraint op 50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:02:
Jammer dat hier geen pairbonding mogelijk is. Had wel 100mbit willen hebben. Lijn kan nu ook nog 73mbit aan, terwijl ie maar intraint op 50..
Waarom is pairbonding niet mogelijk? Geen 2e aderpaar in huis of oude/slechte centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Geen 2e aderpaar in huis blijkbaar. Dat zeggen ze bij de helpdesk. Die moeten ze dan nog inlassen, en daarvoor moet de straat open. Misschien leverden ze in de jaren 50 toen dit huis gebouwd werd nog geen 2e aderpaar.

De centrale... Die is redelijk nieuw (als je de buitenkant zo bekijkt). En die heeft capaciteit genoeg. Ik geloof dat er 4000 aansluitingen op kunnen.

Nu wordt die centrale ook gebruikt voor de naastgelegen dorpen, dus dan is zo'n grote capaciteit wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De planning die destijds op Tweakers.net heeft gestaan is schijnbaar niet zo heel accuraat.
Hier stond dat mijn wijkcentrale in Q2 2014 zou worden omgebouwd. Dat is nog steeds niet gebeurd, want er is nog steeds maar 20 Mb VDSL2 te krijgen op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iemand een idee welke kast dit is? Zag vanochtend dat ze er rondom aan het graven waren, toch benieuwd of ze toch wat dingen gaan doen bij die kast. Of toch gewoon een electra-verdeel ding?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rNZjvteTHAI2ymuY8kPnHbgG/medium.png

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 14-07-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Volgens mij een verdeelkast van de kabelaar. Die gebruiken zulke kastjes wel veel. Als je goed oplet zitten er in sommige straten wel meer van die dingen.

Die zitten ook niet stil, UPC is de laatste tijd druk bezig om alles in die kasten te vervangen voor nog sneller internet.

Ik denk dus dat die van Ziggo of UPC is.

[ Voor 24% gewijzigd door krakendmodem op 14-07-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Weten jullie zeker dat dit een kast van de kabelaar is? Meestal zien die er anders uit. er staan van die paaltjes naast, die geven meestal een water/gas/electroleiding aan. Ook hebben kabelverdelers/stickers (bij ons in ieder geval) een grote witte stikker met zwarte cijfercode (7 cijfers) eropgeplakt. En zoiets zie ik hier ook niet opzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

UPC/Ziggo kast kan het niet zijn, wij hebben hier enkel Caiway die via Rekam werkt. Kan natuurlijk best dat Rekam zulke kastjes ook heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dat is een stroomverdeler.
Er staat zelfs een bekend stickertje op: Afbeeldingslocatie: http://www.informatiebord.nl/imgfill/276/276/user/shop/img/basis-levgev.png

Verder wordt er van punt tot punt gegraven. Meestal begint men niet bij een eindpunt te graven.
Er moet een buis gelegd worden om de glasvezel door te schieten.
En die haspel met buis valt wel op. Alleen een andere kleur, groen dacht ik.
http://www.dataweb.nl/ref...zel-verbinding-rotterdam/

[ Voor 55% gewijzigd door cornfed99111 op 15-07-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik zie wel meer van die kastjes hier, maar daar zitten wel kabelaansluitingen in. Maar inmiddels worden die allemaal vervangen voor die grijze kabelkastjes.
Pagina: 1