Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobjeDopje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 11:35

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb een paar weekjes terug mn nieuwe PC gekocht. Mooie black-edition 6core cpu van AMD, 4x 4GB RipJaw geheugenbankjes, AsRock Extreme3 970 moederboard - harstikke fijn allemaal, alleen mijn oude videokaart zit er nog in. :/
Niet uitlachen, het is een GeForce 7900GTX ;( . Ooit in het verleden 2e hands gekocht voor 50 euro. Maargoed, dat werkt nu niet meer lekker met de nieuwere games. Ik wil dus een nieuwe videokaart gaan kopen.

Ik zit in de prijs van ongeveer 150 euro te denken - ik wil een redelijk kaartje om wat redelijke games op te spelen, maar ben geen fanatiek high-end gamer. (Red Alert 2 en Age of Empires 2 vind ik nog steeds harstikke laggen)

Nu kwam ik dit kaartje tegen: XFX HD6870 DUAL FAN 1GB
Leek me een prima kaartje. Eisen zijn 2x DVI (2 beeldschermen) en dan HDMI voor mn TV. Daarnaast zou ik graag binnenkort een Passieve 3D TV willen kopen, om vet 3D te bekijken, zonder dat geknipper. Moet de kaart dus ook kunnen.

Alleen, nu kwam ik dus achter de PhysX en 3D Vision van NVidia, leuk spul dat.

Voor die PhysX + 3D Vision heb ik een gelijkwaardig kaartje gevonden, de MSI N560GTX-TI TWIN FROZR II.
Prijs is alleen 210, ipv 150. (GPU snelheid, pixelshader- en OpenGL support is nog minder ook)

Nu is mijn vraag: Is het het waard om voor de kaart met PhysX te gaan? En zou ik met de XFX kaart ook gewoon 3D kunnen outputten naar mn TV? Ik dacht dat die 3D Vision een speciaal actief-3D ding van NVidia was dus het zou kunnen dat de andere kaart iets vergelijkbaars ondersteunt

Ik hoor graag jullie meningen :)

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: nvm delete maar (verkeerd gelezen)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Je wil in totaal 3 schermen aansluiten op je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:43
Ten eerste, de shader, core clock en geheugensnelheid kun je niet een op een zetten met een kaart van AMD en nVidia. De chips zitten compleet anders in elkaar.

Ja, die AMD kan 3D outputten. Maar voor de rest weet ik het niet, 3D heb ik geen kaas van gegeten. :)

Ik wil je er wel op wijzen dat je niet 2x DVI en 1x HDMI tegelijk kunt gebruiken. 1 DVI poort en een HDMI poort delen de bus, dus je kunt óf de HDMI óf de DVI gebruiken. Één van de schermen zul je met een actieve Displayport omvormer moeten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

De GTX560 Ti is gemiddeld genomen ook de snellere kaart.
En wat naarden zegt over 3 schermen en Displayport klopt ook volledig.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobjeDopje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 11:35

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

Topicstarter
Goed, wat betreft de 3 schermen - Jammer, maar dat maakt eigenlijk niks uit. Het gaat mij erom dat ik niet steeds achter mn PC hoef te kruipen om mn kabels om te wisselen als ik ff op mn tv wil gamen :)

Ik neem aan dat als mijn beeldscherm (FullHD LED) en mijn tv (FullHD LED) op dezelfde bus zitten, ik ze gewoon tegelijk zou kunnen bekijken? Of dat ik makkelijk softwarematig kan wisselen?

Nou is voor mij nog steeds de vraag: Welke kaart zal ik voor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
RobjeDopje schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:10:
Goed, wat betreft de 3 schermen - Jammer, maar dat maakt eigenlijk niks uit. Het gaat mij erom dat ik niet steeds achter mn PC hoef te kruipen om mn kabels om te wisselen als ik ff op mn tv wil gamen :)
Even voor de duidelijkheid: het kan dus wel... Alleen moet je nog wat betalen voor de benodigde kabel(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :W

Dit sort vragen staan wjre hier niet toe als losse topics. Lees voor meer info over hoe je wel aan een antwoord op je vragen kunt komen: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.